Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2005, 18:41   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
*Storen de verdeelsleutels u, zoja waarom? De hoeveelheid opgehaald Vlaams geld al niet volgens uw eigen bewering.
De verdeelsleutel moet opgesteld worden volgens relevante criteria. In deze is dat de graad waarin gewerkt wordt aan verkeersveiligheid. Vlaanderen doet grote inspanningen (camera's, talrijke infrastructuurwerken...). Bijgevolg is het logisch dat het boetegeld verkregen uit die werken ook naar de uitvoerder van de werken gaat. Dat is een heel logisch principe.

Nu is dat niet het geval en vloeit een groot gedeelte van het geld naar een derde die niets van doen heeft bij de geleverde inspanningen op dat terrein.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 18:41   #42
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
U stelde dat die verdeelsleutels redelijk waren. Bijgevolg weet u hopelijk waarover u spreekt.
De verdeelsleutels zijn voor mij van geen belang.
Ik klaag er niet over.
U wel.
U moet ze dus aanhalen en op hun zogezegde onredelijkheid toetsen.
Oud 8 augustus 2005, 18:43   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De verdeelsleutels zijn voor mij van geen belang.
Ik klaag er niet over.
U wel.
U moet ze dus aanhalen en op hun zogezegde onredelijkheid toetsen.
???

U stelt dat ze redelijk zijn en blijkbaar weet u geenszins wat die verdeelsleutels zijn... Nu valt u echt wel door de mand, hoor. Oordelen over iets waar u blijkbaar niets van weet.

Mocht u het nog niet weten: die verdeelsleutel staat vermeld in het beginartikel, iets wat u blijkbaar niet gelezen heeft.
Oud 8 augustus 2005, 18:50   #44
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
???

U stelt dat ze redelijk zijn en blijkbaar weet u geenszins wat die verdeelsleutels zijn... Nu valt u echt wel door de mand, hoor. Oordelen over iets waar u blijkbaar niets van weet.
Ik hoef de sleutel niet te weten.
't Gaat niet om mijn geld.
Het gaat om geld van criminele Vlamingen.

Citaat:
Mocht u het nog niet weten: die verdeelsleutel staat vermeld in het beginartikel, iets wat u blijkbaar niet gelezen heeft.
En wat stoort u aan die verdeling?
Wat kan u de verdeling van Vlaams misdaadgeld schelen?
Oud 8 augustus 2005, 18:55   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoef de sleutel niet te weten.
't Gaat niet om mijn geld.
Het gaat om geld van criminele Vlamingen.
Alweer verkeerd. Die discussie gaat immers niet over de bron van het geld, maar wel over de verdeelsleutel.

Wie een overtreding begaat, moet bestraft worden. Daar heb ik geen enkel probleem mee.
Oud 8 augustus 2005, 18:56   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat stoort u aan die verdeling?
Wat kan u de verdeling van Vlaams misdaadgeld schelen?
Die vraag werd reeds beantwoord:

http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=41
Oud 8 augustus 2005, 18:58   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Daar zou hier een verdeelsleutel moeten komen op berichten waarvan je op voorhand weet dat diegene voor wie het bericht bestemd is, het toch niet zal willen verstaan.

gvd, de meeste Vlamingen zal het niet veel kunnen schelen hoe de belastingen besteed worden, als hijzelf maar minder moet betalen en liefst nog de indruk heeft dat hij er wat ontdoken heeft.
Doch die meerderheid aan Vlamingen vergist zich: het is van essentieel belang dat de staat haar middelen behoorlijk besteedt, want ..... het is ons aller geld.
En nu moogt ge hier mijn keel tien minuten aan een stuk dichtnijpen, maar ik zal blijven zeggen dat de Walen smossen met ons geld. Ook met ons boetegeld.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 19:18   #48
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Als men de reden duidelijk argumenteert, en het wordt ontvankelijk verklaard, dan is de kans groot dat uw boete wordt kwijtgescholden.

Raar dat ik zoiets aan een Hollander moet uitleggen.
Je hoeft het niet uit te leggen, ik wilde weten hoe vaak dat gebeurt. Met andere woorden: mogen chirurgen te hard rijden als ze naar een spoedgeval moeten?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 19:23   #49
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Je hoeft het niet uit te leggen, ik wilde weten hoe vaak dat gebeurt. Met andere woorden: mogen chirurgen te hard rijden als ze naar een spoedgeval moeten?
Chirurgen weet ik niet, maar een huisarts mag niet, enfin, als ze de wet niet veranderd hebben ...
Oud 8 augustus 2005, 19:24   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Chirurgen weet ik niet, maar een huisarts mag niet, enfin, als ze de wet niet veranderd hebben ...
Normaal niet, daar de huisarts of chirurg geen bevoegdheid daartoe heeft. Een ambulancier bijvoorbeeld. Die laatste mag ook door het rood licht rijden bijvoorbeeld (onder die voorwaarde dat hij bij rode lichten wel eerst moet stoppen en dan pas doorrijden... in de praktijk vertraagt men alleen).
Oud 8 augustus 2005, 19:41   #51
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee.
Oud 8 augustus 2005, 19:55   #52
Dimitri

Standaard

Citaat:
Nee.
Dan is jouw bewering ("Indien een chirurg dus kan bewijzen dat hij op het ogenblik van de overtreding een spoedgeval had, dan zal hij geen boete moeten betalen") dus onzin.
Oud 8 augustus 2005, 20:00   #53
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan is jouw bewering ("Indien een chirurg dus kan bewijzen dat hij op het ogenblik van de overtreding een spoedgeval had, dan zal hij geen boete moeten betalen") dus onzin.
Nee.

Ik heb gezegd dat men een boete steeds kan protesteren. En als de reden ontvankelijk verklaard wordt, dan kan de boete kwijtgescholden worden.
Oud 8 augustus 2005, 20:00   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Oud 8 augustus 2005, 20:01   #55
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Oud 8 augustus 2005, 20:05   #56
Dimitri

Standaard

Citaat:
Nee.

Ik heb gezegd dat men een boete steeds kan protesteren. En als de reden ontvankelijk verklaard wordt, dan kan de boete kwijtgescholden worden.
Wat is het nu? Is een spoedgeval nu wel of geen gegronde reden om geen boete te hoeven betalen?
Oud 8 augustus 2005, 20:09   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is het nu? Is een spoedgeval nu wel of geen gegronde reden om geen boete te hoeven betalen?
Neen, dat is helemaal geen gegronde reden. Er is trouwens enkele maanden geleden zo'n rechtszaak geweest. De zaak betrof het door het rood licht rijden van een huisarts, maar de rechter vond dat de urgentie van de tussenkomst niet een reden was om de verkeersregels niet toe te passen en aldus nog andere levens in gevaar te brengen.

Alleen personen die daartoe de bevoegdheid hebben, mogen in bepaalde omstandigheden en onder bepaalde voorwaarden de verkeersregels negeren. Het gaat hier om mensen die voertuig rijden dat uitgerust is de noodzakelijke signalisatie (ziekenwagens, interventievoertuigen, enz.).
Oud 8 augustus 2005, 20:21   #58
MTaTisha
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar MTaTisha
Standaard

Citaat:
Wat kan jou het schelen of je boetegeld nu in een Vlaamse of Waalse put verdwijnt?
Jij bent het kwijt en dat is je eigen fout.
Basta!
ja maar het geld dat je betaalde aan jouw politie regio, gaat naar een regio in het hol van pluto, Walloië dus. als gentenaar zou ik liever hebben dat mijn geld word geïnvesteerd in de gentse politie
Oud 8 augustus 2005, 20:25   #59
MTaTisha
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar MTaTisha
Standaard

Citaat:
je km teller die niet geëikt is ook een gegronde reden, na bevestiging van een garagist... is vroeger nog op een programma geweest op den tv
Oud 8 augustus 2005, 20:54   #60
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee.

'Een boete protesteren' ?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be