![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Hebben de Boeren in Zuid Afrika recht op een eigen staat? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
14 | 66,67% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
7 | 33,33% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Zeker niet. Maar dan moeten ze ook DEZELFDE PLICHTEN hebben. En daar wringt hem het schoentje.
Het is gemakkelijker te stelen om geld te hebben om een vrouw te kopen en een geit, en er dan mee in de brousse te trekken, Dan er voor te werken. Kijk een srond, wanneer het "slavenvolk" of uitgebuiten van de blanken, een zekere welstand hebben. Dan gaan ze deze zelf eploiteren. Met als resultaat..... VB Congo. Daar heeft de correct denkende zich ook even met MOBOETOE gemoeid. Resultaat anarchie. En nu moeten de blanken daar de boel gaan stil leggen. ONMOGELIJK. De zaak is uit de hand gelopen, en die stopt maar bij een overwinnaar, en een overwonnenen. Irak, kijk maar wat het gevolg is van de bemoeingen. En in Europa speelt Uncle sam het spel op dezelfde manier. Dat regime is niet goed, evende president weg. een samgezinde regering; en het land naar de haaien. enig sterk land ter wereld? En Zuid-Afrika, wel die zit in hetzelfde straatje. De andersgekleurden (opgelet paterken) zullen het wel waar maken. Rhodesië, Hongersnood, de schuld van wie? Ethiopië? de schuld van wie? Wie heeft die "dictatoriale regeringen weg gedaan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Vreemdeling
|
![]() [size=6]Score: 18.06.2003[/size]
Hebben de Boeren in Zuid Afrika recht op een eigen staat? Ja 72% [ 13 ] ![]() Nee 27% [ 5 ] ![]() Totaal aantal stemmen : 18
![]() |
#48 |
Vreemdeling
|
![]() http://www.rebellie.org het 'n nuwe uitleg
![]()
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Terug naar apartheid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
JA! De enige mogelijkheid om te overleven voor de blanke man. Nu hoort men de ROEPERS voor het afschaffen van de apartheid niet meer. Ze hebben hun slag thuiss gehaald, en de rest kan stikken. Dat het een anarchie is, intresseert de linkiewinkie' s niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
Europees Commissaris
|
![]() [quote="Dimitri"]
Citaat:
![]() Wel van gehoord in wanneer ik in België was. Maar niet gezien wanneer ik daar te werk gesteld was. Onderdrukking?????? Discriminatie???????? Deze statistieken tonen aan dat er iets mis is met het HUIDIGE systeem. Nu worden ze volgens U niet meer onderdrukt, En de criminaliteit stijgt. Vroeger hielden de blanke politemensen tesamen met andersgekleurde politiemensen de STAMMEN uit elkaar. Nu bestaat dat niet meer. Nu zijn de andersgekleurde politiemensen de alleen heersers op de straat. En word er ingegrepen terug in STAMVERBAND. De andersgekleurden zijn gans hun met moeite bijgebrachte beschaving aan het verliezen. Mensen die daar werkten, leefden konden dat zo voorspellen, aangezien ze geest van de bevolking kenden. Nu dat ONDERDRUKKEN (volgens U) wegvalt, kunnen ze terug beginnen met elkaar uyit te moorden. De negerkens zijn geen rasisten, het zijn alleende blanken. ![]() Kijk maar eens naar ALLE Afrikaanse landen, hoe ver ze het al gebracht hebben zonder de blanke "onderdrukker". En wanneer het volledig uit de hand loopt, gaat men achteraf gaan vertellen dat ze geen gelijke kansen hebben gekregen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat is nu eigenlijk de relevantie van uw beweringen? Rusland was ten tijde van de Sovjet-Unie ook een stuk ordelijker en veiliger dan nu: pleit u voor terugkeer naar het communisme? Natuurlijk gaat het momenteel niet goed, maar dan moet de politiemacht sterker worden en harder ingrijpen. Citaat:
Citaat:
(Trouwens, de Europeanen hadden natuurlijk ook gewoon met hun klauwen van Afrika af kunnen blijven aan het eind van de negentiende eeuw, zodat het kolonialisme de Afrikanen bespaard was gebleven. Dan was het wel een primitief gebied geweest, maar misschien had men daar helemaal geen problemen mee gehad. Hoort men immers de nomaden in de Sahara klagen over hun manier van leven? Of de Indianen in Zuid-Amerika? Of de Papoea's?) Misschien is het raadzaam, als u begint over het bijbrengen van beschaving, om eerst even te vragen aan de betrokken personen wat zij ervan vonden, hoe zij dat bijbrengen van beschaving precies ervoeren. Of kwamen die vrijheidsstrijders soms uit de lucht vallen, hm? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() De slechte situatie in de Afrikaanse landen is het gevolg van het te snel onafhankelijk worden van die landen, zonder dat ze daar eigenlijk klaar voor waren. De schuld daarvoor ligt echter bij de koloniale landen, die nooit (naja, tot het ècht niet meer ging) bereid waren de macht geleidelijk af te staan en ook maar te beginnen met een overgangsperiode. Tot vlak voor het einde van het kolonialisme is de hoofddoelstelling geweest zoveel mogelijk te profiteren van de koloniën, i.p.v. ze 'op te leiden' tot volwaardige staten. Kijk maar eens naar de infrastructuur, of naar die idiote grenzen, waarover gewoon in rokerige zaaltjes in Berlijn is beslist en die na de onafhankelijkheid gezorgd hebben voor talloze oorlogen.
(Trouwens, de Europeanen hadden natuurlijk ook gewoon met hun klauwen van Afrika af kunnen blijven aan het eind van de negentiende eeuw, zodat het kolonialisme de Afrikanen bespaard was gebleven. Dan was het wel een primitief gebied geweest, maar misschien had men daar helemaal geen problemen mee gehad. Hoort men immers de nomaden in de Sahara klagen over hun manier van leven? Of de Indianen in Zuid-Amerika? Of de Papoea's?) Dus waarom niet gewoon naar de apartheid, dan zijn ze nog enigzins in het gareel te houden. En waar schrijf ik dat in de tijd van de apartheid ik niet zou gezien hebben dat de blanke voorin zat?? Wat gelul is dat, ik ben voorstander van de apartheid. De Blanke stranden waren proper. de zwarte vol drek. (hebben ze zelf gedaan) In de bus was het soms vooraan niet te harden van de stank achterin. (deden de zwarten ook zelf). Mij gaat het wat ik dan niet gezien heb, was de onveiligheid waar er hier in België een grote hetze werd opgezet. De onderdrukten waarvan GEEN sprake was. Of noemt U wanneer een zwarte in een Blank gebied kwam na 9 uur, en daar werd verwijderd onderdrukking? Dan werden de blanken ook onderdrukt; die mochten (uitgezonderd de politie) ook niet in zwarte woonwijken komen. De zwarte bediendes moesten na 9 uur de deur uit. En welke in de tuin woonden mochten na 9 uur zelfs niet meer in het huis van de blanke. Dus ze konden geen bediening doen, waardoor men het kan stellen dat de blanke ook onderdrukt werd, want hij moest wel de woning onderhouden om die gasten daar te laten wonen. Wanneer men stelt dat de apartheid slecht was, weet men niet waarover U het heeft. Dat de koloniale, de macht te vroeg hebben afgeven(natuurlijk volgens U), is gebeurt onder de overgrote druk van de Linkse bewegingen die de onafhankelijkheid van deze staten zo vlug mogelijk wilden laten gebeuren, met alle gevolgen vandien. Dat ze elkaar uitmoorden, dat zal GEEN enkel zwarte leider ooit kunnen voorkomen. Daar hebben ze zelfs geen enkel nut bij. De stammen (en ik blijf erbij de stammen), hebben geen enkel voordeel met te samen te leven. Ze worden hoe dan ook altijd door een andere onderdrukt. En dat noem ik nu eens ONDERDRUKKEN. De slavenhandel was en is nog altijd een Afrikaans privilege. En de vergelijking met de Sahara gaat volgens mij ook niet op. De Fransen hebben die mensen ook de vrijheid gelaten om te kiezen wat ze wilden. Zij hebben hun nomaden bestaan niet opgegeven, maar de zwarten die uit de broese zijn gekomen wilden zo snel mogelijk het statuut halen van RIJKE zwarte man, om dan met zijn 10 geiten en 10 gekochte dames terug in de rimboe te verdwijnen. maar ze hadden en hebben de mentaliteit, vandaag heb ik genoeg verdient voor morgenook. Dan ga ik morgen niet werken. De zwarte mentaliteit is de ondergang van de zwarte "beschaving". En niet de blanke koloniaal. In het zuiden van zuid-afrika woonden er gen zwarten wanneer de blanke man daar gekomen is. De zwarten zijn op zijn kuddes afgekomen. Niet om ze te hoeden maar om ze te STELEN. Natuurlijk mag men ook stellen dat zonder de blanke in afrika, Indië, we HIER ook geen welstand zouden hebben gelijk we nu hebben. Een kiwi, annanas, enz zou hier nog altijd niet voorradig zijn. Want het zijn de blanken die daar plantages hebben aangelegd. Kijk naar Rhodesië, en zeg mij wat er daar nu goed aan gaat. Geef eens een voorbeeld van een Afrikaans (zwart) land waar het goed gaat. Wanneer men Algerië neemt, reeds zo lang onafhankelijk, en nog geen ordentelijke structuur. De zwarte heeft altijd moeten vechten om te overleven. Met de komst van de blanke werd hij voor een heel KLEIN beetje werk, voldoende gevoed en gekleed. En nu gaat dat terug bergaf. Ook te danken aan de blanken. Maar dan aan de bemoeizucht van degene die niets weten mar steeds het vingertje omhoog steken, en zeggen hoe het zou moeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||||||||||||||||
|
![]() Citaat:
DAT is de apartheid in Zuid-Afrika toegepast op je eigen land. Zeg het maar, als zo'n systeem je bevalt, zullen we het weldra eens invoeren hier. Kijken of u dan nog zo'n voorstander bent. Citaat:
En waarom mogen zwarten dan niet naast u zitten en blanken wel? Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||||||||||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U vertrekt van de arma zwartjes. En ik van de arme Blanke. Dus beiden tegengesteld. Wanneer u dat van die 9 uur niet snapt, bent U daar helemaal niet geweest, en behoord U tot die blanke met het vingertje in de hoogte, maar die niet weet waarover het gaat. 1 stom voorbeeld. Wanneer de bus gekuist wordt, denkt U dan dat men stopte met kuisen waar de zwarte zaten? Denk daar maar al eens op na! |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Typisch eigenlijk, niet, dat de hele samenleving gescheiden verliep, maar dat de zwarten wel in de blanke huizen en ruimtes mochten komen om de rotklusjes op te knappen? Wat een ideale samenleving. Echt jammer dat u er verder niet op in gaat, want ik had graag eens gehoord hoe u het systeem toegepast op Vlaanderen beoordeelt, waarom alles nu persé gescheiden moet verlopen, en of u het zwarte ras nu werkelijk minderwaardig acht aan het blanke en waarom. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
JA TEGEN DIE AFRIKANERS, NEE TEGEN DIE APARTHEID !!!
![]() |
![]() |
#60 |
Europees Commissaris
|
![]() U mag zich schamen, ik zeker niet.
Ik heb het verschil gezien. En voor mij niet gelaten dat U zich schaamd. Deze toestanden nu hebben we aan de mensen zoals U te danken. |
![]() |
![]() |