![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tweelingen worden zo goed als altijd te vroeg geboren.
Ik ken er een aantal van dichtbij (mijn eigen tweelingbroers bijvoorbeeld). Allebei mijn ouders rookten(moeder stopte en leeft nog, vader stierf aan longkanker)maar de jongens werden probleemloos groot. Eén van hen ontwikkelde echter op jonge leeftijd schildklierkanker. Ikzelf baarde een premature dochter na een normale draagtijd terwijl ik nooit heb gerookt of gedronken. Mijn dochter gaat stilaan naar haar 40ste toe en is nog altijd kerngezond. De tweeling van een kettingrokende overbuurvrouw is tijdens zijn enkele maanden oude leeftijd nog niet anders dan van kliniek naar kliniek geweest. Wat moet ik nu daaruit besluiten?
![]() |
#42 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Sorry ik ben leek op dit gebied, maar een "premature dochter, na een normale draagtijd" ? Kan je dan spreken van "prematuur" ? Verskoon asseblief.
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze woog slechts 2 kilo, moest in de couveuse en werd kunstmatig gevoed ook al werd ze 9 maanden gedragen.
Alle kenmerken van een prematuurtje dus. Pas op haar elfde kwam aan het licht dat ze aan het syndroom van Turner leed. Een weinig voorkomende X0-chromosoomafwijking. Ze kon dus zelf nooit op een normale wijze kinderen krijgen (heeft desalniettemin een zoon ondertussen) maar is voor de rest kerngezond.
![]() |
#44 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door giserke : 13 augustus 2005 om 21:59. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Gouverneur
|
![]() Dit is de enige juiste oplossing voor een verkeerde aanpak in het verleden:
Door de ontwikkelingen op medisch gebied kan men de 'zwakkeren' in de maatschappij steeds langer laten leven, en voortplanten. Gevolg: De reeds zwakkeren zorgen voor nog meer genetische afwijkingen bij een volgende generatie. Zo komt men terecht in een vicieuze cirkel waarbij men alsmaar meer zwakkeren gaat krijgen die alsmaar betere medische hulp gaan hebben én zelfs een leeftijd bereiken waarop ze zich kunnen voortplanten. Dus laten we even stilstaan bij wat Darwin ons geleerd heeft. Het is cru, maar tevens ook de waarheid en wie weet ook wel een deel van de oplossing. Nu ja, andere factoren zullen ook wel nog een rol spelen in heel deze zaak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans onderscheid ons juist dat van de dieren: dat wij welbewust en uit vrije wil de zwakkeren zoveel mogelijk kansen geven. Bij de dieren overleven enkel de sterksten.
Ik werd op het einde van de oorlog geboren, wat misschien één en ander verklaart. Ik overleefde ondanks mijn minimaal gewicht, de oorlogsomstandigheden gedurende mijn eerste levensjaar en de gevolgen van een onmenselijke geboorte. Desalniettemin gun ik de minder sterke babytjes de zorgen die ze krijgen van al degenen die hen hebben gewenst en liefhebben.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 augustus 2005 om 15:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is met de prematuren en de stijgende onvruchtbaarheid van man en vrouw zoals met het weer en de klimaatsverandering : er zijn talrijke aanwijzingen dat het aan vanalles kan liggen (er is ook voor de aanwezigheid van de mens op aarde een oparming en een afkoeling geweest) - ook in het verleden waren er terugvallen in de bevolking (halvering van de bevolking in europa door de pest bv) etc.. ktp.; enz..
.. Dat doet geen afbreuk aan die zaken die we toch wel zeker weten : - het broeikasteffect wordt voor een groot gedeelte wèl door de mens veroorzaakt -premaure geboorten en onvruchtbaarheid worden oa; door diezelfde milieuvervuiling veroorzaakt.. Als we nu in onze auto's de gaspedalen wat minder agressief zouden gebruiken staan we al een klein beetje verder...
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het broeikas effect al als schuldige wordt gezien om een 9 maanden durende zwangerschap te verkorten, wat moet het effect dan zijn van drank en drugs tijdens de zwangerschap en in de onmiddelijke nabijheid van ter wereld gebrachte babies?
Akkoord, de luchtvervuiling was 100 jaar geleden misschien veel minder maar drugs bestonden er toen evenmin.
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ons zeggen, niet onder de vorm en in de concentraties waarop ze vandaag van straat te plukken zijn.
Ik weet ook wel dat mijn overgrootvader een pijpje rookte met een borreltje erbij, maar dat overgrootmoeder de pijp meerookte en de fles meedronk, met of zonder zwangerschap, was niet zo evident.
![]() |
#55 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik zal deze premature discussie eens voortijdig beëindigen se...
de reden dat er meer prematuren zijn is gewoon omdat de ziekenhuizen dat graag hebben, dat de dokters dat graag hebben, en dat zo iets de kassa doet rinkelen... Denkt ge nu echt dat het besparen door de ziekenhuizen in Vlaanderen niet op een of andere manier gaat gecompenseerd wo(e)rden.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() soms zijn de conclusies van den andere kant bekeken nog de beste he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||||
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
We lezen gezonder dan ooit en toch worden we zwakker.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Geertje : 16 augustus 2005 om 12:51. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Idd, Tegendraad, gij zit er pal op.
![]() |
#59 |
|
![]() ach zoals gewoonlijk he... wat ben ik weer bescheiden in mijn zwanezangweek ....
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |