Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2005, 12:37   #41
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Gelieve niet meer te reageren op men berichten (van mij gaan jullie alleszins geen antwoord krijgen, mss omjullie mij ff belachelijke wille maken dan mogen jullie wel :d)

Cya laterz, kom wel laaater terug.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 15:55   #42
Theo
Banneling

Theo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
[size=4]150,000 protest pullout in Tel Aviv
[/size]
In the last of a seemingly endless sequence of mass street demonstrations over the past six months, the anti-disengagement camp brought about 150,000 supporters to Tel Aviv's Kikar Rabin Thursday night to demand that Prime Minister Ariel Sharon stop the pullout four days before it is to begin.

It was the anti-disengagement movement's second blockbuster event in as many days, following a 70,000-person prayer vigil at the Western Wall
Wednesday evening.

Some 2,000 policemen and volunteers secured the event, which so densely packed downtown Tel Aviv that cellphone coverage crashed.

Organizers claimed 300,000 turned out for the event. A police spokesman said only that it was one of the largest rallies in recent memory.

De geïnteresseerden kunnen het hier verder lezen.
--------------------------------------------------------------------------

Ariel Sharon verdient men respect! Als het goed is, moeten we het ook zeggen natuurlijk.

Hij verzet zich hard tegen de extremisten. Oké, zelf is hij ook een slagertje. Maar we moeten met alle aspecten rekening houden. Het is nu éénmaal David tegen Goliath. Ik kan best aannemen dat er veel kritiek is op hem omdat hij aan de zieligaards zoveel weggeeft. Als de Palestijnen echt hun gebieden terug willen hebben, moeten ze een soort Holocaust meegemaakt hebben. Wat denken die wel, om deze gebieden te kunnen inpalmen hebben we 6miljoen opgeofferd .. Zo kunnen de Joden natuurlijk denken.

Ik heb ergens gelezen dat Sharon niet zonder zijn pistoolke slaapt. Dat er honderdduizenden komen betogen op een symbolische plaats zegt ook veel eigenlijk, over de situatie.

Waarom zijn de Joden tegen de terugtrekking?

a) Dan zal Israel minder groot zijn.
b) Dan gaat de vijand denken van; ons strijd heeft hen moe gemaakt. Daarvan willen de Joden niets afweten.
c) De terugtrekking zal de poorten openen voor de hel. De Palestijnse terroristen/vrijheidsstrijders zullen dan minder aarzelen om burgers aan te vallen. Palestijnen gaan dan denken van; ze hebben ons onze gebieden teruggegeven. Laat ons die van hun dan afpakken.
d) Dan gaan de Joodse soldaten zich vervelen.
e) ...

Wat denken jullie daarover?
Dat maakt allahmaal niet uit. De baarmoeders van onse Palestijnse susters zullen meer sonen en dochters van Allah foortbrengen dan de leugenachtige Joden. Als een tsunami zal Allah de cheiteneukers over de Joden uitstorten want Allah heeft het overtredende folk niet lief.
Theo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 15:58   #43
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo
Dat maakt allahmaal niet uit. De baarmoeders van onse Palestijnse susters zullen meer sonen en dochters van Allah foortbrengen dan de leugenachtige Joden. Als een tsunami zal Allah de cheiteneukers over de Joden uitstorten want Allah heeft het overtredende folk niet lief.
Heel overtuigend, Wr..., oeps, Theo![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Firestone on 12-08-2005 at 16:59
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Heel overtuigend, Wr..., oeps, Theo![/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Heel ovetuigend, Wr..., oeps, Theo![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Firestone : 12 augustus 2005 om 15:59.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 16:01   #44
Theo
Banneling

Theo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Heel overtuigend, Wr..., oeps, Theo!
Omdat je so friendelijk bent sal ik jouw keel niet fandaag maar morgens pas oversnijden.
Oud 12 augustus 2005, 16:03   #46
Theo
Banneling

Theo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Wreker denkt dat wij van gisteren zijn
Dat is allahmaal niet waar. Ik ben een cheiteneuker en ik heb chehandelt als Marokkaan.
Oud 12 augustus 2005, 16:03   #47
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Wreker denkt dat wij van gisteren zijn
Tja, wat wil je, van profeet naar banneling, zonder martelaarschap...
Oud 12 augustus 2005, 16:05   #48
Theo
Banneling

Theo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
Tja, wat wil je, van profeet naar banneling, zonder martelaarschap...
Ik wort de Nelson Mandella fan Neterlant.
Oud 12 augustus 2005, 16:40   #49
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Er mag ook nog vermeld worden dat Israel, uit sportiviteit, de huizen van de kolonisten gaat slopen. Kwestie van de Palestijnen niet te veel te gunnen.
Hmm, ik had die joodse koloniste gezien die de muren van haar huis vol varkenskoppen had geschilderd of zoiets om toch maar de Palestijnen te kloten...zwak vind ik dat.

Trouwens, joden vinden varkens toch ook onrein?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 16:57   #50
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Hmm, ik had die joodse koloniste gezien die de muren van haar huis vol varkenskoppen had geschilderd of zoiets om toch maar de Palestijnen te kloten...zwak vind ik dat.

ik denk dat de Joden hun geloof een stuk minder 'strikt' en letterlijk beleven, zie het als Europa waar de meeste landen wel als christelijk kunnen worden gezien, maar waar men de godsdienst niet tot op de letter beleeft.
Of waar naast het Christendom zelfs meerderheden van humanisten of athëisten leeft.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 17:00   #51
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Waarom zijn de Joden tegen de terugtrekking?

a) Dan zal Israel minder groot zijn.
b) Dan gaat de vijand denken van; ons strijd heeft hen moe gemaakt. Daarvan willen de Joden niets afweten.
c) De terugtrekking zal de poorten openen voor de hel. De Palestijnse terroristen/vrijheidsstrijders zullen dan minder aarzelen om burgers aan te vallen. Palestijnen gaan dan denken van; ze hebben ons onze gebieden teruggegeven. Laat ons die van hun dan afpakken.
d) Dan gaan de Joodse soldaten zich vervelen.
e) ...

Wat denken jullie daarover?
- Dat je wéér geen onderscheid maakt tussen het woord jood, Israëli en zionist. Grrrrrr!!!
- De fanatieksten onder de zionisten zien het als een nederlaag voor het zionisme en vinden gewoon dat Israël het veroverde gebied nooit had mogen opgeven.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 17:01   #52
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
De aanwezigheid van 1 miljoen arabieren in Israel stoort de Israëlische joden, en toch laten ze die er wonen.
Klopt, maar anderzijds wonen die arabieren niet in versterkte vestigingen met een eigen veiligheidsdienst, voldoende wapens en meer rechten en worden de omwonende joden niet afgesloten van drinkbaar water, degelijke infrastructuur of electriciteit.

Kan dat misschien ook een ietsiepietsie meespelen, Antoon?
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 17:05   #53
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Zolang de staat israël bestaat, kan de regio geen vrede kennen.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 17:12   #54
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Excuse me,ook natuurlijk voor de Palestijnse kinderen.Een kind is een kind,ongeacht welke religieuze achtergrond de ouders ook hebben.

Maar ik snap het eigenlijk niet daar.Waarom mogen die Joden daar niet blijven wonen?Is het een doorn in het oog van de Palestijnen dat ze op één van de prachtigste stukken van Israël wonen?

Eigenlijk heb ik te weinig achtergrondinformatie om een objectief oordeel te kunnen maken.
In de jaren '70 of '80 zijn 10.000 Palestijnse boeren verdreven van hun land in de Gazastrook. Het is op die grond dat later de joodse nederzettingen zijn gebouwd. Dat is men daar nog niet echt vergeten.

Bovendien bezetten die 8000 kolonisten 30 tot 40% van de Gazastrook waar 1.500.000 Palestijnen noodgedwongen samenhokken op het resterende gebied.

Persoonlijk zou ik er, indien de betreffende personen hun grond op een eerlijke manier zouden kopen, geen probleem mee hebben dat joden in de Gazastrook woonachtig zijn. Dan moet Israël echter wel consequent zijn en óók de wet afschaffen die de Palestijnse vluchtelingen verbiedt naar hun oorspronkelijke land (het huidige Israël) terug te keren.
Oud 12 augustus 2005, 17:18   #55
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Er werken op dit ogenblik zo'n 10.000 palestijnen in de Joodse bedrijven in Gaza. Door het vertrek van de joodse kolonisten komen die nu allemaal zonder werk te zitten.

http://www.honestreporting.com/quiz/takeQuiz.asp

Ben benieuwd wanneer men daar iets over zal horen. Zouden die nieuwe "arme" Palestijnen nu ook staan jubelen van vreugde omdat hun werkgelegenheid naar Israel is vertrokken? Of zouden de Palestijnen zelf nieuwe bedrijven uit de grond gaan stampen. Zimbabwe in acht nemend, lijkt dat niet zo evident.
Doe nu niet of die kolonisten daar de grote weldoeners zijn hé. Durf je ook vermelden hoeveel die Palestijnen in die bedrijven verdienen?

Door zijn afsluitingspolitiek heeft Israël het de Palestijnen onmogelijk gemaakt een eigen economie op te bouwen en is de economie die aanwezig was volledig verstikt. Daardoor heeft de plaatselijke bevolking weinig keus meer en kunnen ze niet anders dan werken in dienst van de eigen kolonisator. Wie honger heeft, heeft immers niet te kiezen.
Oud 12 augustus 2005, 17:20   #56
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven

Ja,dit had ik ook gezien VB.En ze had er nog veel werk van gemaakt hé.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 17:23   #57
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Doe nu niet of die kolonisten daar de grote weldoeners zijn hé. Durf je ook vermelden hoeveel die Palestijnen in die bedrijven verdienen?

Door zijn afsluitingspolitiek heeft Israël het de Palestijnen onmogelijk gemaakt een eigen economie op te bouwen en is de economie die aanwezig was volledig verstikt. Daardoor heeft de plaatselijke bevolking weinig keus meer en kunnen ze niet anders dan werken in dienst van de eigen kolonisator. Wie honger heeft, heeft immers niet te kiezen.
Merci voor de info groene.Zoals ik kan lezen is het einde daar nog niet in zicht.Problemen genoeg!

Eigenlijk jammer,het is daar één van de allermooiste plekken op deze planeet zoals ik op tv heb kunnen zien.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 17:24   #58
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is overigens veelzeggend dat Egypte,ooit eigenaar van de Gaza-strook, dit stuk overbevolkt ellende (waar Israel in het geheel geen schuld aan heeft overigens,het is al 10 jaar onder Palestijns "bestuur") NIET terug wil......

PS,wil iemand de Palestijnen vertellen dat Gaza tot een prima haven uit te bouwen is,en dat tientallen miljoenen Euro's en Dollars investeringsgeld geblokkeerd staan tot kandidaat-donors weten tot wie zich te richten??

dank U

kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 17:32   #59
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Merci voor de info groene.Zoals ik kan lezen is het einde daar nog niet in zicht.Problemen genoeg!

Eigenlijk jammer,het is daar één van de allermooiste plekken op deze planeet zoals ik op tv heb kunnen zien.
Het is een overbevolkt gebied maar eens buiten het bebouwd gebied is Gaza inderdaad verrassend mooi. Gaza heeft naar verluidt ook zeer mooie stranden.

Wat die problemen betreft: ooit komt het goed maar we zijn er nog lang niet.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by groene flamingant on 12-08-2005 at 18:33
Reason:

Citaat:

Het is een overbevolkt gebied maar eens buiten het bebouwd gebied is Gaza inderdaad verrassend mooi. Gaza heeft naar verluidt ook zeer mooie stranden.

Wat die problemen betreft: ooit komt het goed maar we zijn er nog lang niet.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Het is een overbevolkt gebied maar eens buiten het bebouwd gebied is Gaza inderdaad verrassend mooi. Gaza heeft naar verluidt ook zeer mooie stranden.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 12 augustus 2005 om 17:33.
Oud 12 augustus 2005, 17:37   #60
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
PS,wil iemand de Palestijnen vertellen dat Gaza tot een prima haven uit te bouwen is...
Je kan Israël misschien al voorstellen om de haven opnieuw open te stellen, zodat enige bedrijvigheid mogelijk is... een haven werkt namelijk niet als je ze afsluit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be