Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Multiculturaliteit in Vlaanderen :
bestaat al eeuwen en is typisch Vlaams 6 15,00%
typisch Vlaams en moet worden uitgebouwd 1 2,50%
is een nieuw gegeven en is te vermijden 11 27,50%
is volksvreemd en dient te worden vermeden, zelf afgeschaft 22 55,00%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2005, 13:48   #41
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
lol, ik kies 'none of the above', typisch vlaams? Ik zou het niet weten, ik ben zelf geen Vlaming, maar Limburger ... voor mijn part mogen die moslims hier gerust wonen, op mijn straat wonen 2 gezinnen van marokkaanse afkomst, heel leuke mensen, waarom stoppen jullie eens niet met die mensen zwart te maken, ze hebben zoal genoeg moeite, ze moeten elke dag de vooroordelen doorstaan van de xenofobe medemens ...

veel mensen zijn gewoon bang van het vreemde, zij zijn het probleem, neit die moslims, kijk, hoe feller jij de Islam gaat afkeuren als godsdienst hoe fanatieker men zich zal gn hechten aan zijn geloof als tegenprestatie, neem hem op in je gemeenschap en je zal merken, diversiteit is altijd beter dan één mening ...

we leven in een multicultureele wereld, het is nu makkelijker dan ooit om te reizen en je in een ander land te vestigen, dit is niet meer het middeleeuwe limburg (of voor u vlaanderen), kom uit uw burcht, doe niet zo nors tegen iemand omdat die anders is ...

open your mind en doe niet kleinzielig ...
Limburg is evenzeer een recente constructie, ultra-nationalist...

Afzetten tegen Vlaanderen, stoer he? Ik krijg het echt van dit soort mensen, alsof in Limburg de Vlaamse Beweging niet traditioneel sterk staat.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Vlaanderen Boven on 13-08-2005 at 14:53
Reason:
--------------------------------

Citaat:
lol, ik kies 'none of the above', typisch vlaams? Ik zou het niet weten, ik ben zelf geen Vlaming, maar Limburger ... voor mijn part mogen die moslims hier gerust wonen, op mijn straat wonen 2 gezinnen van marokkaanse afkomst, heel leuke mensen, waarom stoppen jullie eens niet met die mensen zwart te maken, ze hebben zoal genoeg moeite, ze moeten elke dag de vooroordelen doorstaan van de xenofobe medemens ...

veel mensen zijn gewoon bang van het vreemde, zij zijn het probleem, neit die moslims, kijk, hoe feller jij de Islam gaat afkeuren als godsdienst hoe fanatieker men zich zal gn hechten aan zijn geloof als tegenprestatie, neem hem op in je gemeenschap en je zal merken, diversiteit is altijd beter dan één mening ...

we leven in een multicultureele wereld, het is nu makkelijker dan ooit om te reizen en je in een ander land te vestigen, dit is niet meer het middeleeuwe limburg (of voor u vlaanderen), kom uit uw burcht, doe niet zo nors tegen iemand omdat die anders is ...

Afzetten tegen Vlaanderen, stoer he? Ik krijg het echt van dit soort mensen, alsof in Limburg de Vlaamse Beweging niet traditioneel sterk staat.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Afzetten tegen Vlaanderen, stoer he? Ik krijg echt de pest van dit soort mensen, alsof in Limburg de Vlaamse Beweging niet traditioneel sterk staat.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 13 augustus 2005 om 13:53.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2005, 13:54   #42
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
De communautaire problemen worden systematisch, stap voor stap opgelost. Ons land is een voorbeeld op wereldniveau: dat we dit door de eeuwen heen zonder bloedvergieten hebben gedaan is een universeel unicum, we worden er om geprezen. Van allenkant komt men bij ons leren hoe Afganistan, Irac en andere landen met verschillende regios vreedzaam zouden kunnen samenleven zonder dat dit leidt tot oorlogen of ellende.
Je voorbeeld is uitzonderlijke slecht gekozen: het bewijst namelijk het tegendeel van wat je wil bewijzen.
I.e. multicultuur �* la belgique is wenselijk? Bevoordeel steeds 1 van de volkeren i/h land ten koste van het andere volk. Zorg dat je pers en media controleert zodat je dit zoveel mogelijk uit het licht kan houden. Koop om, bedreig, broodroof doe eender wat noodzakelijk is om de illusie vol te houden.

Ik denk dat belgië net het bewijs is van wat er 'in het beste geval' met een multiculturele staat gebeurd. Graduele ontbinding. In de andere gevallen loopt het meestal af in oorlog, deportaties en/of genocides.

Tot daar de droom van de multicultuur...
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2005, 14:20   #43
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
I.e. multicultuur �* la belgique is wenselijk? Bevoordeel steeds 1 van de volkeren i/h land ten koste van het andere volk. Zorg dat je pers en media controleert zodat je dit zoveel mogelijk uit het licht kan houden. Koop om, bedreig, broodroof doe eender wat noodzakelijk is om de illusie vol te houden.

Ik denk dat belgië net het bewijs is van wat er 'in het beste geval' met een multiculturele staat gebeurd. Graduele ontbinding. In de andere gevallen loopt het meestal af in oorlog, deportaties en/of genocides.

Tot daar de droom van de multicultuur...
Het probleem is dat jij de zaken op hun kop WIL zetten. Een land van melk en honing voorstellen als een slecht voorbeeld is grotesk. Men dient te kijken naar de alternatieven: om de zoveel jaar een bloedige oorlog, binnenlandse moordpartijen, om tenslotte altijd te komen tot een compromis: dat is de enige uitweg op een infernale siciliaanse cirkel van moord en doodslag.

Daarenboven is multiculturaliteit iets dat verder gaat dan VLamingen-Walen en hun tegenstellingen: er is ook de vacantie in Walonie, de vacantie in Ostende.
Er is everzwijn eten zonder lijfwachten en pootje baden zonder bewaking.
Er is frieten met Jupiler.
Je wil multiculturaliteit ook niet zien als de ontzuiling: het stilaan grondig en broederlijk oneens zijn. Ik wil het lachen van de humanisten met de katholieken en omgekeerd niet missen. De moppen van de protestanten over de pastoors. De 1 mei meeting tegen de vuile kapitalisten en de toespraak van de Vlaamse premier op onze nationale feestdag. De koning op de Belgische feestdag, en de moppen daarover. En ik vind lachen plezant en vooral denk ik aan de schrijver die zegde :" du choque des idées jaillit la lumière". Ik wil Anciaux frans horen klappen (en daar mee kunnen lachen) en ik hoor ook graag een prinselijk ouinterkoninkje worstelen met zijn Nederlands.
Ik hoor graag Vera Dua bezig over Peeters, en Peeters over Dua. En ik zie graag dat ze mekaar verbaal geweld aan doen en dat er ondertussen toch telkens kleine verbeteringen optreden. En ik ben blij dat daar niemand voor gesneuveld is. En ik zie weer die horde fanaten "te wapen" roepen, ik zie de snullen grommen dat samenleven onmogelijk is. En dan zou ik die graag vierendelen, met knotsen bevechten, de goedendag door hun kloten slaan, ze vierendelen laten door Brabantse trekpaarden, ze ophangen aan de randen van de gemeenten, hen spiessen op stompe palen en hen aan de schandpaal nagelen om er op te spuwen. En dan knijp ik in mij pens en zeg: "goed vlezeke, zijt blij dat ge van een democraat en een pascifistje zijt, en dat ge in dit koekebrood land leeft". En dan ga ik op internet nog wat schelden tegen de vetzakken die ons willen alles afpakken.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2005, 16:36   #44
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat jij de zaken op hun kop WIL zetten. Een land van melk en honing voorstellen als een slecht voorbeeld is grotesk. Men dient te kijken naar de alternatieven: om de zoveel jaar een bloedige oorlog, binnenlandse moordpartijen, om tenslotte altijd te komen tot een compromis: dat is de enige uitweg op een infernale siciliaanse cirkel van moord en doodslag.
U vergeet het alternatief: 'laten we als volwassen mensen uit elkaar gaan'. In deze tijd van echtscheidingen de normaalste zaak v/d wereld.

De fenomenen die u hierboven citeert zijn steevast te verbinden met gedwongen samenleven van culturen die daar niet voor gekozen hebben. Dwing ze dan ook niet.

Citaat:
Daarenboven is multiculturaliteit iets dat verder gaat dan VLamingen-Walen en hun tegenstellingen: er is ook de vacantie in Walonie, de vacantie in Ostende.
Er is everzwijn eten zonder lijfwachten en pootje baden zosteevnder bewaking.
Er is frieten met Jupiler.
En dat is er anders ook allemaal nog...

Citaat:
Je wil multiculturaliteit ook niet zien als de ontzuiling:
Net ontzuild van de katholieke kerk en al in de klauwen beland van de 'politiek correcte' linkse kerk, die het pad effent voor een verdere islamisering. Ik zie de vooruitgang niet.

Citaat:
het stilaan grondig en broederlijk oneens zijn. Ik wil het lachen van de humanisten met de katholieken en omgekeerd niet missen. De moppen van de protestanten over de pastoors. De 1 mei meeting tegen de vuile kapitalisten en de toespraak van de Vlaamse premier op onze nationale feestdag. De koning op de Belgische feestdag, en de moppen daarover. En ik vind lachen plezant en .....
Ik lach ook wel eens graag, maar van het beleid verwacht ik dat dat op competente, integere en het algemeen belang voor ogen hebbende manier gebeurt.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2005, 21:29   #45
luc broes

Standaard

Citaat:
En ook om mekaars positieve kanten te apprecieren... WIj gaan daar op vacantie, zij bij ons. Wij leren mekaars talen en hebben een gemeenschappelijke hoofdstad. Daarenboven wonen wij niet overal samen.
Multiculturaliteit is geen handicap: het is en verrijking, wederzijds. Maar wie in Vlaanderen geen woord Frans spreekt kan minister worden hé? Ik geef grif toe dat Waalse ministers hier straffer in zijn
Maar een oorlog is er niet, een vijand is er niet en "wat wals is vals is sla dood" is niet uitgekomen.
Als ik naar Wallonië ga spreek ik Frans, als Walen naar vlaanderen komen spreken ze ook Frans.
En de gemeenschappelijke hoofdstad was vroeger Vlaams en nu Frans
Vlaamse ministers spreken allemaal Frans (en Engels en ...)
Franstalige ministers spreken Frans en radbraken Nederlands.
Of multiculturaliteit een verrijking is wordt meer en meer betwijfeld in NY, Madrid, Londen en ...
Maar een oorlog is er natuurlijk niet. Er is alleen een verrijking.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 05:56   #46
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

voordelen: ge kunt ne keer kebab eten
nadelen: zorgt voor spanningen tussen bevolkingsgroepen en voor een opvallende toename van de criminaliteit. De geschiedenis heeft al aangetoond dat wanneer je verschillende godsdiensten, cultureren en volkeren bijeen zet dat dat vroeg of laat tot problemen leidt.
Ik denk dat ons land beter is zonder multicultur zonder daarvoor noodzakelijk aan racisme te doen. Kan het ? Sommige landen zoals Denemarken bewijzen van wel, het hangt van onze politici af.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 08:46   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ericferemans
En ook om mekaars positieve kanten te apprecieren...
En de negatieve negeren we alsof ze niet bestaan, natuurlijk.

Citaat:
WIj gaan daar op vacantie, zij bij ons.
Neen hoor, wij gaan daar op vakantie omdat wij daar voor geen geld willen wonen. Zij komen hier wel wonen omdat ze daar evenmin willen blijven als wij. Waarna zij de eersten zijn om in hun eigen land op vakantie te gaan.

Citaat:
Wij leren mekaars talen
Daarom dat er verplichte taalkursussen zijn gekomen voor nieuwelingen, zeker?

Citaat:
en hebben een gemeenschappelijke hoofdstad.
Nog 15 jaar en het is geen gemeenschappelijke hoofdstad meer maar een waar de islamieten de Franstaligen domineren zoals zij er de Vlamingen domineerden.
Hopelijk beleven ze er veel wederzijds plezier.

Citaat:
Daarenboven wonen wij niet overal samen.
Dat is duidelijk ja. Zij doen dan ook 'op een natuurlijke wijze' meer aan gettovorming dan wij daar een ongewoon groot percentage van de sociale woningen aan hen wordt toegewezen.

Citaat:
Multiculturaliteit is geen handicap: het is en verrijking, wederzijds.
Die mantra mag jij nog in den treure herhalen samen met je rode broeders, een al te groot gedeelte van de bevolking heeft daar een andere mening over.

Citaat:
Maar wie in Vlaanderen geen woord Frans spreekt kan minister worden hé? Ik geef grif toe dat Waalse ministers hier straffer in zijn
Ik dacht dat je het daarnet over taLEN in het meervoud had. Is er een reden voor dat je naar het enkelvoud overschakelde? Of ben je toch niet zo overtuigd van het nut om ook de Arabische taal op te dringen in Vlaanderen?

Citaat:
Maar een oorlog is er niet, een vijand is er niet en "wat wals is vals is sla dood" is niet uitgekomen.
Al een geluk dat de doorsnee Vlaming ofwel een veel te verdraagzame goedzak is ofwel zo 'n onverdraagzame rooie als jij.
Of de Franstalige Brusselaar die zich niet aan islamitische bestuurders wil onderwerpen ook zo vredelievend is betwijfel ik echter ten zeerste. Ze zullen islamiet worden of, nog meer dan vandaag, naar het onafhankelijke Vlaanderen vluchten zoniet zal het daar niet anders meer dan oorlog zijn.[edit]
[size=1]After edit by Knuppel on 14-08-2005 at 09:49
Reason:

Citaat:

Citaat:
Neen hoor, wij gaan daar op vakantie omdat wij daar voor geen geld willen wonen. Zij komen hier wel wonen omdat ze daar evenmin willen blijven als wij. Waarna zij de eersten zijn om in hun eigen land op vakantie te gaan.

Citaat:
Wij leren mekaars talen

Citaat:
Nog 15 jaar en het is geen gemeenschappelijke hoofdstad meer maar een waar de islamieten de Franstaligen domineren zoals zij er de Vlamingen domineerden.

Citaat:
Dat is duidelijk ja. Zij doen dan ook 'op een natuurlijke wijze' meer aan gettovorming dan wij daar een ongewoon groot percentage van de sociale woningen aan hen wordt toegewezen.

Citaat:
Die mantra mag jij nog in den treure herhalen samen met je rode broeders, een al te groot gedeelte van de bevolking heeft daar een andere mening over.

Citaat:
Maar wie in Vlaanderen geen woord Frans spreekt kan minister worden hé? Ik geef grif toe dat Waalse ministers hier straffer in zijn
Ik dacht dat je het daarnet over taLEN in het meervoud had. Is er een reden voor dat je naar het enkelvoud overschakelde? Of ben je toch niet zo overtuigd van het nut om ook de Arabische taal op te dringen in Vlaanderen?

Citaat:
Al een geluk dat de doorsnee Vlaming ofwel een veel te verdraagzame goedzak is ofwel zo 'n onverdraagzame rooie als jij.
Of de Franstalige Brusselaar die zich niet aan islamitische bestuurders wil onderwerpen ook zo vredelievend is betwijfel ik echter ten zeerste. Ze zullen islamiet worden of, nog meer dan vandaag, naar het onafhankelijke Vlaanderen vluchten zoniet zal het daar niet anders meer dan oorlog zijn.[/size]

[size=1]After edit by Knuppel on 14-08-2005 at 09:48
Reason:

Citaat:

Citaat:

Citaat:
Wij leren mekaars talen

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:
Of de Franstalig Brusselaar die zich niet aan islamitische bestuurders wil onderwerpen ook zo vredelievend is betwijfel ik echter ten zeerste. Ze zullen islamiet worden of, nog meer dan vandaag, naar het onafhankelijke Vlaanderen vluchten zoniet zal het daar niet anders meer dan oorlog zijn.[/size]

[size=1]After edit by Knuppel on 14-08-2005 at 09:48
Reason:

Citaat:

Citaat:

Citaat:
Wij leren mekaars talen

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:
Al een geluk dat de doorsnee Vlaming ofwel een veel te verdraagzame goedzak is ofwel zo 'n onverdraagzame rooie jij.
Of de Franstalig Brusselaar die zich niet aan islamitische bestuurders wil onderwerpen ook zo vredelievend is betwijfel ik echter ten zeerste. Ze zullen islamiet worden of, nog meer dan vandaag, naar het onafhankelijke Vlaanderen vluchten zoniet zal het daar niet anders meer dan oorlog zijn.[/size]

Citaat:

Citaat:

Citaat:
Wij leren mekaars talen

Citaat:
Nog 15 jaar en het is geen gemeenschappelijke hoofdstad meer maar een waar de islamieten de frabstaligen domineren zoals zij er de Vlamingen domineerden.

Citaat:
Dat is duidelijk ja. Zij doen dan 'op een natuurlijke wijze' meer aan gettovorming dan wij daar een ongewoon groot percentage van de sociale woningen aan hen wordt toegewezen.

Citaat:

Citaat:

Citaat:
Al een geluk dat de doorsnee Vlaming ofwel een veel te verdraagzame goedzak is ofwel zo 'n onverdraagzame rooie jij.
[/edit]

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 augustus 2005 om 08:49.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 09:16   #48
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan niet alleen Islamitische haatpredikanten ontwaren: Dagelijks worden we met nieuws geconfronteerd dat lijkt voort te komen uit een moderne wereld waar vormen van barbarisme troef zijn. Mensenrechten, internationaal recht, oorlogsrecht, democratie, het lijken allemaal zaken uit het verleden. Het nieuws heeft niet alleen betrekking op de praktijken van terreurgroepen of, zoals voorheen, op misstanden in landen met dictators als Idi Amin, Mobutu, Saddam Hoessein of een apartheidsregime in Zuid-Afrika. Nee, tegenwoordig in het nieuws zijn die landen, die prat gaan op een christelijk joodse beschaving. Een beschaving die de Verlichting mogelijk maakte waarvan gesteld wordt dat daarmee de meest humane samenleving ooit is ontstaan. Het verschil tussen zelfmoordaanslagen van Hamas op burgerdoelen, executie door het afsnijden van de keel als van de Amerikaan Nicholas Berg, op video vastgelegd, de aanslag van Al Qaeda in Spanje, de praktijken van het militaire VS optreden in Irak, Afghanistan, Guantanamo Bay en de Israëlische praktijk in de Bezette Palestijnse Gebieden, wordt steeds kleiner. Het nog bestaande verschil hangt meer af van de middelen die één van de partijen ter beschikking heeft dan dat er een verschil is in morele waarden of beschaving.
Het 70 punten plan is geschreven omdat er toen reeds problemen waren. Maar ja, ze mochten toen ook niet gezegt worden!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 09:29   #49
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freremans
Ik wil het lachen van de humanisten met de katholieken en omgekeerd niet missen. De moppen van de protestanten over de pastoors. De 1 mei meeting tegen de vuile kapitalisten en de toespraak van de Vlaamse premier op onze nationale feestdag. De koning op de Belgische feestdag, en de moppen daarover. En ik vind lachen plezant en vooral denk ik aan de schrijver die zegde :" du choque des idées jaillit la lumière". Ik wil Anciaux frans horen klappen (en daar mee kunnen lachen) en ik hoor ook graag een prinselijk ouinterkoninkje worstelen met zijn Nederlands.
Ik hoor graag Vera Dua bezig over Peeters, en Peeters over Dua. En ik zie graag dat ze mekaar verbaal geweld aan doen en dat er ondertussen toch telkens kleine verbeteringen optreden. En ik ben blij dat daar niemand voor gesneuveld is. En ik zie weer die horde fanaten "te wapen" roepen, ik zie de snullen grommen dat samenleven onmogelijk is. En dan zou ik die graag vierendelen, met knotsen bevechten, de goedendag door hun kloten slaan, ze vierendelen laten door Brabantse trekpaarden, ze ophangen aan de randen van de gemeenten, hen spiessen op stompe palen en hen aan de schandpaal nagelen om er op te spuwen. En dan knijp ik in mij pens en zeg: "goed vlezeke, zijt blij dat ge van een democraat en een pascifistje zijt, en dat ge in dit koekebrood land leeft". En dan ga ik op internet nog wat schelden tegen de vetzakken die ons willen alles afpakken.
Even dacht ik dat je het over Theo Van Gogh had... maar dan zag ik dat je met die "horden fanaten" waarschijnlijk een andere bevolkingsgroep voor ogen had dan degene die Van Gogh de keel heeft overgesneden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 09:35   #50
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Ben ik het niet helemaal mee eens. Wat daarentegen wél frappant is, zijn de cijfers over die "vloedgolf van migranten" van de voorbije jaren. Er blijkt immers dat, van zodra men stopte met alle immigranten hier een geldbedrag toe te stoppen, het aantal immigranten spontaan met de helft daalde ! Van "vloedgolven" is echter al lang geen sprake meer.
In je bovenstaande post heb je het over asielzoekers, die blijkbaar ineens minder asiel nodig hadden als de geldkraan werd dichtgedraaid en er enkel hulp in natura wordt aangeboden.

Anderzijds bestaat de "vloedgolf" gewoon uit importhuwelijken, vermits 75% van de hier reeds generaties verblijvende Turken en marokkanen de liefde van hun leven nog steeds uit het moederland wensen te importeren.
Dit geeft jaarlijks een grotere migratie dan de ooit 20.000 gastarbeiders die we tijdelijk gevraagd hebben.
Dit geeft ook jaarlijks een middelgrote stad aan onaangepasten, taalonkundigen en onopgeleide personen.
D�*t is de vloedgolf. Niet die paar duizend asielzoekers.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 14 augustus 2005, 09:39   #51
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn heel wat problemen tussen socialisten en liberalen, nationalisten en belgicisten, tussen katholieken en protestanten die in andere wereldstreken hebben geleid tot moord en doodslag, tot oorlog en geweld, in het verleden ook bij ons. Wij zijn er in geslaagd om andere wijzen te vinden om samen te leven.
Het is HET kenmerk van VLaanderen dat wij normaal vinden omdat wij hier wonen en samen-leven maar niet voor degenen in landen waar deze vreedzamen samenleving onbekend en onbestaande is.
Indien jij terug een onverdraagzame samenleving wil invoeren ben je een uitzondering, een afwijking van het normale Vlaamse cultureel erfgoed.
Dat is je recht, maar dat geeft je geen recht om dit als positief te zien: al de anderen weten beter en kiezen eieren voor hun geld. De overgrote meerderheid van Vlaanderen wil niet terug naar de middeleeuwen: die vonden hier ook plaats en zijn door de verlichting en jarenlange democratische en verdraagzame houding verwezen naar de prullenmand.
En net omdat het overgrote deel NIET terug naar de middeleeuwen willen, wensen ze geen vloedgolf aan middeleeuwse culturen in dit kleine stukje land.
Maar ik begrijp dat jij die vloedgolf aan middeleeuwse cultuur net zo VERRIJKEND vindt?
Terug naar het handjesafhakken en hoofdjes afhakken zijn voor jou dus verrijkende elementen?

Oud 14 augustus 2005, 09:41   #52
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Het is zeer moeilijk om oosterse en westerse culturen zonder problemen met elkaar te laten leven. Het is bijna onmogelijk indien daar nog religie bij te pas komt en in het bijzonder de Islam.
De islamieten hebben gekozen voor de aanval in plaats van de verdediging. Ze zien met lede ogen hoe hun emigranten zich zonder al te veel moeite aanpassen aan de westerse samenleving, in het bijzonder de jongeren.
Ze zien met afgrijzen dat aan hun grenzen, onder impuls van het westen, democratische regimes beginnen te ontstaan. Dat is een regelrechte bedreiging van de islamistische staten en daar moet met alle mogelijke middelen tegen opgetreden worden. De verkeerde aanpak van de immigratie en het racisme heeft er ook toe geleid dat er een radicalisatie is opgetreden. In Groot Britannië heeft men tot hiertoe een politiek gevolgd die zeer open stond voor immigranten en hun integratie zo goed mogelijk begeleid. We zien wat er van gekomen is indien men het extremisme laat betijen.
40.000 vrouwelijke kamikazes staan reeds klaar in Iran om ons hun zienswijze kracht bij te zetten.

Hoe kunnen we de islamisten vertrouwen als hun zogenaamde gematigden nog nooit een fatwa gepubliceerd hebben tegen de wereldbekende aanstokers en fundamentalisten, laat staan betogingen georganizeerd om het terrorisme af te wijzen.

Hoe kunnen we de Islam vertrouwen indien ze 5 keer per dag hun kont aan het Westen tonen?

http://memritv.org/search.asp?ACT=S9&P1=736

http://www.memri.org/bin/french/latestnews.cgi?ID=FD4205
Oud 14 augustus 2005, 09:44   #53
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me dikwijls af hoe het met Europa zou verlopen zijn indien ze ipv islamitische gastarbeiders gewoon een immigratiecampagne hadden opgestart in vb. Brazilië.

D�*t zou volgens mij pas verrijkend zijn geweest!

Oud 14 augustus 2005, 10:11   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik zie weer die horde fanaten "te wapen" roepen, ik zie de snullen grommen dat samenleven onmogelijk is. En dan zou ik die graag vierendelen, met knotsen bevechten, de goedendag door hun kloten slaan, ze vierendelen laten door Brabantse trekpaarden, ze ophangen aan de randen van de gemeenten, hen spiessen op stompe palen en hen aan de schandpaal nagelen om er op te spuwen. En dan knijp ik in mij pens en zeg: "goed vlezeke, zijt blij dat ge van een democraat en een pascifistje zijt, en dat ge in dit koekebrood land leeft". En dan ga ik op internet nog wat schelden tegen de vetzakken die ons willen alles afpakken.
...zegt de het pacifistje dat verbaal geweld wil verbieden...
Oud 14 augustus 2005, 10:19   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Het is zeer moeilijk om oosterse en westerse culturen zonder problemen met elkaar te laten leven. Het is bijna onmogelijk indien daar nog religie bij te pas komt en in het bijzonder de Islam.
De islamieten hebben gekozen voor de aanval in plaats van de verdediging. Ze zien met lede ogen hoe hun emigranten zich zonder al te veel moeite aanpassen aan de westerse samenleving, in het bijzonder de jongeren.
Ze zien met afgrijzen dat aan hun grenzen, onder impuls van het westen, democratische regimes beginnen te ontstaan. Dat is een regelrechte bedreiging van de islamistische staten en daar moet met alle mogelijke middelen tegen opgetreden worden. De verkeerde aanpak van de immigratie en het racisme heeft er ook toe geleid dat er een radicalisatie is opgetreden. In Groot Britannië heeft men tot hiertoe een politiek gevolgd die zeer open stond voor immigranten en hun integratie zo goed mogelijk begeleid. We zien wat er van gekomen is indien men het extremisme laat betijen.
40.000 vrouwelijke kamikazes staan reeds klaar in Iran om ons hun zienswijze kracht bij te zetten.

Hoe kunnen we de islamisten vertrouwen als hun zogenaamde gematigden nog nooit een fatwa gepubliceerd hebben tegen de wereldbekende aanstokers en fundamentalisten, laat staan betogingen georganizeerd om het terrorisme af te wijzen.

Hoe kunnen we de Islam vertrouwen indien ze 5 keer per dag hun kont aan het Westen tonen?

http://www.memri.org/bin/french/late....cgi?ID=FD4205
Ik vrees dat je gelijk hebt.
Zoals heel wat anderen die ook vandaag nog altijd geprobeerd wordt de mond te snoeren.
Een sprekend voorbeeld daarvan is islamkenner Urbain Vermeulen.

Maar een gevoel van onveiligheid, neen, dat is niet realistisch....[edit]
[size=1]After edit by Knuppel on 14-08-2005 at 11:20
Reason:

Citaat:

Zoals heel wat anderen die ook vandaag nog altijd geprobeerd wordt de mond te snoeren.

Maar een gevoel van onveiligheid, neen, dat is niet realistisch....[/size]

Citaat:

Zoals heel wat anderen die ook vandaag nog altijd geprobeerd wordt de mond te snoeren/
Een sprekend voorbeeld daarvan is islamkenner Urbain Vermeulen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 augustus 2005 om 10:20.
Oud 14 augustus 2005, 10:40   #56
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Maar een gevoel van onveiligheid, neen, dat is niet realistisch....
Urbain Vermeulen wordt hier inderdaad de mond gesnoerd en mag enkel even opdraven als er weer een moslimterreurdaad gepleegd werd.

In Nederland zijn er echter ook arabisten die wel een site met publicaties hebben, vb. De heer Jansen :

http://www.arabistjansen.nl

of Afshin Elian: http://denaaktewaarheid.web-log.nl/[edit]
[size=1]After edit by circe on 14-08-2005 at 11:43
Reason:

Citaat:

Urbain Vermeulen wordt hier inderdaad de mond gesnoerd en mag enkel even opdraven als er weer een moslimterreurdaad gepleegd werd.

In Nederland zijn er echter ook arabisten die wel een site met publicaties hebben, vb. De heer Jansen :

http://www.arabistjansen.nl

of Afshin Elian: http://denaaktewaarheid.web-log.nl/[/size]

Citaat:

In Nederland zijn er echter ook arabisten die wel een site met publicaties hebben, vb. arabist Jansen

http://www.arabistjansen.nl[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door circe : 14 augustus 2005 om 10:43.
Oud 14 augustus 2005, 11:06   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bij de tweede link van schaveiger onderaan staat iets in verband met Kadafi en aids. Ik ving niet helemaal hetzelfde, maar wel iets in dezelfde aard op toen ik destijds bij een Turkse vriendin op bezoek was. Er zat, langs haar man, een Turks/Nederlandse bezoeker. Bovendien had hij een Nederlandse vriendin maar die was niet bij hem. Ik dacht, 'o leuk, in Nederland evolueren ze wat vlugger dan hier'....tot de discussie duidelijk maakte dat ik me vergiste. En nog geen klein beetje!
De man die zich, net zoals de echtgenoot van mijn vriendin, zowel voor als na zijn huwelijk aan avontuurtjes tegoed deed, beweerde daar namelijk even 'dat er bij hen geen aids voorkomt'. Reden daarvan zou zijn dat hun vrouwen maagd moeten zijn als ze trouwen.

Jawadde....

Pech voor de 'vriendin' dat zij dit niet hoorde want dan wist ze meteen dat zijzelf niet als maagd gezien wordt maar als hoer, en dus onvermijdelijk voor de aids zal verantwoordelijk gesteld worden indien haar geliefde islamiet deze ziekte ooit ergens mocht oprapen.[edit]
[size=1]After edit by Knuppel on 14-08-2005 at 12:06
Reason:

Bij de tweede link van schaveiger onderaan staat iets in verband met Kadafi en aids. Ik ving niet helemaal hetzelfde, maar wel iets in dezelfde aard op toen ik destijds bij een Turkse vriendin op bezoek was. Er zat, langs haar man, een Turks/Nederlandse bezoeker. Bovendien had hij een Nederlandse vriendin maar die was niet bij hem. Ik dacht, 'o leuk, in Nederland evolueren ze wat vlugger dan hier'....tot de discussie duidelijk maakte dat ik me vergiste. En nog geen klein beetje!
De man die zich, net zoals de echtgenoot van mijn vriendin, zowel voor als na zijn huwelijk aan avontuurtjes tegoed deed, beweerde daar namelijk even 'dat er bij hen geen aids voorkomt'. Reden daarvan zou zijn dat hun vrouwen maagd moeten zijn als ze trouwen.

Jawadde....

Pech voor de 'vriendin' dat zij dit niet hoorde want dan wist ze meteen dat zijzelf niet als maagd gezien wordt maar als hoer, en dus onvermijdelijk voor de aids zal verantwoordelijk gesteld worden indien haar geliefde islamiet deze ziekte ooit ergens mocht oprapen.[/size]

Bij de tweede link van schaveiger onderaan staat iets in verband met Fadafi en aids. Ik ving niet helemaal hetzelfde, maar wel iets in dezelfde aard op toen ik destijds bij een Turkse vriendin op bezoek was. Er zat, langs haar man, een Turks/Nederlandse bezoeker. Bovendien had hij een Nederlandse vriendin maar die was niet bij hem. Ik dacht, 'o leuk, in Nederland evolueren ze wat vlugger dan hier'....tot de discussie duidelijk maakte dat ik me vergiste. En nog geen klein beetje!

Jawadde....

Pech voor de 'vriendin' dat zij dit niet hoorde want dan wist ze meteen dat zijzelf niet als maagd gezien wordt maar als hoer, en dus onvermijdelijk voor de aids zal verantwoordelijk gesteld worden indien haar geliefde islamiet deze ziekte ooit ergens mocht oprapen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 augustus 2005 om 11:06.
Oud 14 augustus 2005, 18:51   #58
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:

Door wie word hij de mond gesnoerd denk je ?.

Dat "gevoel" van onveiligheid word tot op het bot uitgebuit door populistische politiekers. Dat betekent echter niet dat er geen probleemwijken zijn die men beter op een ernstigere manier zou aanpakken.
Oud 14 augustus 2005, 18:56   #59
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Had je dan gedacht dat islamisten supermensen zijn ? Alle menselijke deugden en gebreken zijn ook de hunne en er is nergens iemand die het tegendeel kan aantonen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be