![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Multiculturaliteit in Vlaanderen : | |||
bestaat al eeuwen en is typisch Vlaams |
![]() ![]() ![]() |
6 | 15,00% |
typisch Vlaams en moet worden uitgebouwd |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,50% |
is een nieuw gegeven en is te vermijden |
![]() ![]() ![]() |
11 | 27,50% |
is volksvreemd en dient te worden vermeden, zelf afgeschaft |
![]() ![]() ![]() |
22 | 55,00% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Afzetten tegen Vlaanderen, stoer he? Ik krijg het echt van dit soort mensen, alsof in Limburg de Vlaamse Beweging niet traditioneel sterk staat.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 13 augustus 2005 om 13:53. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dat belgië net het bewijs is van wat er 'in het beste geval' met een multiculturele staat gebeurd. Graduele ontbinding. In de andere gevallen loopt het meestal af in oorlog, deportaties en/of genocides. Tot daar de droom van de multicultuur... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Daarenboven is multiculturaliteit iets dat verder gaat dan VLamingen-Walen en hun tegenstellingen: er is ook de vacantie in Walonie, de vacantie in Ostende. Er is everzwijn eten zonder lijfwachten en pootje baden zonder bewaking. Er is frieten met Jupiler. Je wil multiculturaliteit ook niet zien als de ontzuiling: het stilaan grondig en broederlijk oneens zijn. Ik wil het lachen van de humanisten met de katholieken en omgekeerd niet missen. De moppen van de protestanten over de pastoors. De 1 mei meeting tegen de vuile kapitalisten en de toespraak van de Vlaamse premier op onze nationale feestdag. De koning op de Belgische feestdag, en de moppen daarover. En ik vind lachen plezant en vooral denk ik aan de schrijver die zegde :" du choque des idées jaillit la lumière". Ik wil Anciaux frans horen klappen (en daar mee kunnen lachen) en ik hoor ook graag een prinselijk ouinterkoninkje worstelen met zijn Nederlands. Ik hoor graag Vera Dua bezig over Peeters, en Peeters over Dua. En ik zie graag dat ze mekaar verbaal geweld aan doen en dat er ondertussen toch telkens kleine verbeteringen optreden. En ik ben blij dat daar niemand voor gesneuveld is. En ik zie weer die horde fanaten "te wapen" roepen, ik zie de snullen grommen dat samenleven onmogelijk is. En dan zou ik die graag vierendelen, met knotsen bevechten, de goedendag door hun kloten slaan, ze vierendelen laten door Brabantse trekpaarden, ze ophangen aan de randen van de gemeenten, hen spiessen op stompe palen en hen aan de schandpaal nagelen om er op te spuwen. En dan knijp ik in mij pens en zeg: "goed vlezeke, zijt blij dat ge van een democraat en een pascifistje zijt, en dat ge in dit koekebrood land leeft". En dan ga ik op internet nog wat schelden tegen de vetzakken die ons willen alles afpakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De fenomenen die u hierboven citeert zijn steevast te verbinden met gedwongen samenleven van culturen die daar niet voor gekozen hebben. Dwing ze dan ook niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
En de gemeenschappelijke hoofdstad was vroeger Vlaams en nu Frans Vlaamse ministers spreken allemaal Frans (en Engels en ...) Franstalige ministers spreken Frans en radbraken Nederlands. Of multiculturaliteit een verrijking is wordt meer en meer betwijfeld in NY, Madrid, Londen en ... Maar een oorlog is er natuurlijk niet. Er is alleen een verrijking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() voordelen: ge kunt ne keer kebab eten
nadelen: zorgt voor spanningen tussen bevolkingsgroepen en voor een opvallende toename van de criminaliteit. De geschiedenis heeft al aangetoond dat wanneer je verschillende godsdiensten, cultureren en volkeren bijeen zet dat dat vroeg of laat tot problemen leidt. Ik denk dat ons land beter is zonder multicultur zonder daarvoor noodzakelijk aan racisme te doen. Kan het ? Sommige landen zoals Denemarken bewijzen van wel, het hangt van onze politici af. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hopelijk beleven ze er veel wederzijds plezier. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of de Franstalige Brusselaar die zich niet aan islamitische bestuurders wil onderwerpen ook zo vredelievend is betwijfel ik echter ten zeerste. Ze zullen islamiet worden of, nog meer dan vandaag, naar het onafhankelijke Vlaanderen vluchten zoniet zal het daar niet anders meer dan oorlog zijn.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 augustus 2005 om 08:49. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds bestaat de "vloedgolf" gewoon uit importhuwelijken, vermits 75% van de hier reeds generaties verblijvende Turken en marokkanen de liefde van hun leven nog steeds uit het moederland wensen te importeren. Dit geeft jaarlijks een grotere migratie dan de ooit 20.000 gastarbeiders die we tijdelijk gevraagd hebben. Dit geeft ook jaarlijks een middelgrote stad aan onaangepasten, taalonkundigen en onopgeleide personen. D�*t is de vloedgolf. Niet die paar duizend asielzoekers.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik begrijp dat jij die vloedgolf aan middeleeuwse cultuur net zo VERRIJKEND vindt? Terug naar het handjesafhakken en hoofdjes afhakken zijn voor jou dus verrijkende elementen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Het is zeer moeilijk om oosterse en westerse culturen zonder problemen met elkaar te laten leven. Het is bijna onmogelijk indien daar nog religie bij te pas komt en in het bijzonder de Islam.
De islamieten hebben gekozen voor de aanval in plaats van de verdediging. Ze zien met lede ogen hoe hun emigranten zich zonder al te veel moeite aanpassen aan de westerse samenleving, in het bijzonder de jongeren. Ze zien met afgrijzen dat aan hun grenzen, onder impuls van het westen, democratische regimes beginnen te ontstaan. Dat is een regelrechte bedreiging van de islamistische staten en daar moet met alle mogelijke middelen tegen opgetreden worden. De verkeerde aanpak van de immigratie en het racisme heeft er ook toe geleid dat er een radicalisatie is opgetreden. In Groot Britannië heeft men tot hiertoe een politiek gevolgd die zeer open stond voor immigranten en hun integratie zo goed mogelijk begeleid. We zien wat er van gekomen is indien men het extremisme laat betijen. 40.000 vrouwelijke kamikazes staan reeds klaar in Iran om ons hun zienswijze kracht bij te zetten. Hoe kunnen we de islamisten vertrouwen als hun zogenaamde gematigden nog nooit een fatwa gepubliceerd hebben tegen de wereldbekende aanstokers en fundamentalisten, laat staan betogingen georganizeerd om het terrorisme af te wijzen. Hoe kunnen we de Islam vertrouwen indien ze 5 keer per dag hun kont aan het Westen tonen? http://memritv.org/search.asp?ACT=S9&P1=736 http://www.memri.org/bin/french/latestnews.cgi?ID=FD4205
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me dikwijls af hoe het met Europa zou verlopen zijn indien ze ipv islamitische gastarbeiders gewoon een immigratiecampagne hadden opgestart in vb. Brazilië.
D�*t zou volgens mij pas verrijkend zijn geweest!
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#55 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals heel wat anderen die ook vandaag nog altijd geprobeerd wordt de mond te snoeren. Een sprekend voorbeeld daarvan is islamkenner Urbain Vermeulen. Maar een gevoel van onveiligheid, neen, dat is niet realistisch....[edit] [size=1]Edit:[/size]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 augustus 2005 om 10:20. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Nederland zijn er echter ook arabisten die wel een site met publicaties hebben, vb. De heer Jansen : http://www.arabistjansen.nl of Afshin Elian: http://denaaktewaarheid.web-log.nl/[edit] [size=1]Edit:[/size]
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 14 augustus 2005 om 10:43. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij de tweede link van schaveiger onderaan staat iets in verband met Kadafi en aids. Ik ving niet helemaal hetzelfde, maar wel iets in dezelfde aard op toen ik destijds bij een Turkse vriendin op bezoek was. Er zat, langs haar man, een Turks/Nederlandse bezoeker. Bovendien had hij een Nederlandse vriendin maar die was niet bij hem. Ik dacht, 'o leuk, in Nederland evolueren ze wat vlugger dan hier'....tot de discussie duidelijk maakte dat ik me vergiste. En nog geen klein beetje!
De man die zich, net zoals de echtgenoot van mijn vriendin, zowel voor als na zijn huwelijk aan avontuurtjes tegoed deed, beweerde daar namelijk even 'dat er bij hen geen aids voorkomt'. Reden daarvan zou zijn dat hun vrouwen maagd moeten zijn als ze trouwen. Jawadde.... Pech voor de 'vriendin' dat zij dit niet hoorde want dan wist ze meteen dat zijzelf niet als maagd gezien wordt maar als hoer, en dus onvermijdelijk voor de aids zal verantwoordelijk gesteld worden indien haar geliefde islamiet deze ziekte ooit ergens mocht oprapen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 augustus 2005 om 11:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat "gevoel" van onveiligheid word tot op het bot uitgebuit door populistische politiekers. Dat betekent echter niet dat er geen probleemwijken zijn die men beter op een ernstigere manier zou aanpakken.
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |