![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |||
Parlementslid
|
![]() Hallo?
Zijn jullie niet geschockt dat deze menneke schaveiger "zij" met een nitwit en erf-vijand van "zij" vergelijkt? Ik niet, maar gelijk heeft hij... :o)[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 22 augustus 2005 om 22:20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nog een verschil is dat wij onze taal niet opdringen aan de walen, i.t.t. Rogier indertijd. Wij vragen niet dat de Walen zich aanpassen aan ons, wij vragen gewoon dat er een splitsing komt, wat imho nog altijd een hemelsbreed verschil is met gewoon stellen dat de Vlamingen maar frans moeten leren en dat ze anders geen cent krijgen. En ook in deze reply geven jullie aan dat het jullie enkel te doen is om iets wat jullie ons aanwrijven: jullie geldzak. Je toont aan dat Belgische charme hier niets mee te maken heeft. Het is dan ook beter dat jullie bij de fransen gaan bedelen, het volk waarmee jullie al sinds de verlichting meer banden hebben dan met ons, Vlamingen. Vergeet niet dat er voor 1831 ook niets was wat ons bond en dat er bijgevolg van enige historische band geen sprake kan zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Vlaanderen_onafhankelijk : 22 augustus 2005 om 22:20. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Are you not shocked that a menneke (Eupen plat voor mens) like schaveiger "them" (I think he means the Flaminganten, if not please correct me) with a "nitwit" and hereditary enemy of them compares I don't find it shocking, cause I think he's right. *smily* (Please don't tell Knuppel or Sturmbahnführer that I tried to speak english...)
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ja maar de Vlamingen hebben toch ook zo'n 150 jaar gebruit om "hip en cool" te worden. Of niet?
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik betwijfel niet dat de N-VA nog vlaamsgezind is. Maar separatistisch? Dat is op zijn minst 'in de koelkast'. Lees er verder in wat je wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De N-VA is nog steeds de enige Vlaams-nationale en vooral republikeinse partij van Vlaanderen. Als je met een Blokstemmer praat, loopt er één rode draad door zijn discours en het woordje 'bruin' komt er meerdere malen in voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2. Tja daar heb ik nu een andere mening... over aanpassen gesproken. En wat deze Nitwit van Rogier gezegt heeft... dus een menneke heeft Bullshit vertellt en dan is het plots de mening van alle Walen, anno 1830. 1940 hebben enkele Vlamingen ook Bullshit gezegd maar het was toch niet de mening van alle Vlamingen anno 1940, of well. Als ja, zie Verceti's kotsbeu topic... 3. Mijn geldzak heeft je niet nodig, dank U. Stop eens meet jou nouveau riche attitude. 4. Het goede aan Frankrijk is dat ze een goede rugby team hebben.. hmm zo schlecht is dan een aansluiting ook weer niet. Maar "historisch " gezien heeft Wallonie meer bande met Vlaanderen dan met Frankrijk.[edit] [size=1]Edit:[/size]
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 22 augustus 2005 om 22:52. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
''Als we ons aansluiten bij een grote partij is er geen Vlaams rechtlijnige partij meer'' Dus vergeet uw stelling maar dat de N-VA de enige Vlaamse nationale partij is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Plus het feit dat, indien ik mij niet vergis, het Verenigd Koninkrijk (Scotland, Noord-Ierland, btw), garant staat voor de onafhankelijkheid en integriteit van België... Citaat:
![]() Het enige dat er zal gebeuren is dat Brussel, als Europese hoofdstad, ineens bij Frankrijk zal behoren, wat de politieke zwaarte van dat land nog zal vergroten. Citaat:
En ik hoop dat je Frankrijk een beetje kent om een moreel oordeel te vellen over de bevolking ervan? ![]()
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het "Vloms" opdringen, jongen toch. Je zoud beter uw poorten en barelen openen op Europa en de wereld en wat minder vanop je mesthoop blijven kakelen. Verder heb ik je al verteld wat ik over die Rogier denk en spijtig genoeg lopen er nog zo veel rond bij julie. Onze geldzak dient niet alleen om goede sier te maken en we zouden nog veel meer kunnen gebruiken. Maar nee, julie moeten zonodig verdelen met de Brusselaars en er dan nog julie schulden mee aflossen, weg daarmee, walenvolk eerst... Wij bedelen nergens maar eisen waar we recht op hebben. En indien we de waalse investeringen en sociale toelagen aan Vlaanderen sinds het begin zouden terug eisen, met interest, hebben we nog ettelijke camionetjes tegoed. Maar misschien een hint, indien julie in 1831 niet overgelopen waren naar den "Ollander" dan hadden de walen julie wel met andere ogen bekeken. Verder ben ik geen overloper naar Frankrijk of waar dan ook.
![]() |
![]() |
#53 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door vercetti : 23 augustus 2005 om 10:35. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat een "Kloteland" meestal bevolkt is met "Kloten" ....
![]() |
![]() |
#55 | ||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||||||||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die rotzak en zijn franse vriendjes hebben lang genoeg hun streken met Vlaanderen mogen blijven uitvoeren en nu zouden wij hen uit dankbaarheid geld moeten blijven voorschieten? Citaat:
Maar goed, als we nu uit elkaar gaan, zullen we die schuld van Wallonistan wel kwijt schelden, mogen jullie in Paris gaan bedelen voor de nodige euro's. Citaat:
Laatst gewijzigd door Vlaanderen_onafhankelijk : 23 augustus 2005 om 13:54. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Wat heeft Frankrijk nu bij een anschluss te winnen? Niks. Frankrijk moet al genoeg moeite doen om de economie in het noorden van het land op te peppen, laat staan dat het er Wallonië nog kan bijnemen. Bovendien zal je de Brusselaars horen lachen. Wallonië + Brussel bij Frankrijk => Brussel naar af + Brussel mss Europese hoofdstad af. Het zou een perfecte gelegenheid zijn een Europese hoofdstad te zoeken wat meer naar het oosten, want zeg nu zelf, je kan Brussel moeilijk het centrum van het Europa van de 25 noemen. De positie als hoofdstad zou danig gehypoticeerd worden indien het deel zou uitmaken van Frankrijk.[edit] [size=1]Edit:[/size]
It's not today que le ciel me tombera sur la tête Laatst gewijzigd door J.Black : 23 augustus 2005 om 14:02. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Staatssecretaris
|
![]() Trouwens, Vlaanderen hoeft niet eens eenzijdig de onafhankelijkheid uit te roepen.
Het is gewoon wachten op de eerste Vlaamse politicus die federaal de ballen heeft om ook 'non' te zeggen aan de walonezen. Eens de SZ gesplitst zullen de walen plots minder pro-belgisch zijn, de profiteurs, en komt het einde van dit kotslandje sowieso opdoemen. Als blijkt dat dit land onbestuurbaar is geworden, zal het vanzelf wel ophouden te bestaan en hoe langer deze hypocrisie blijft duren, hoe dichterbij dat moment komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dank je voor de kwijtschelding van iets waar jij nooit aan meebetaald hebt, laat staan de cijfers van kent. Citaat:
Feit is dat desertie is wat ze is, eender welke reden er een eeuw later voor aangewend wordt. In alle geval heeft die franse arogantie België (EN Vlaanderen) meer bijgebracht dan de "Ollandse" kneuterigheid waarvoor julie nu plots zo een bewondering hebben. Maar veel keuze hebben julie dan ook niet.
![]() |