Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2003, 22:00   #41
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Wat is Bush dan wel?
Een ultraconservatief, die de belangen van een kleine groep mensen verdedigd.
Om het in België te situeren: Bush zou lid zijn van het Blok.
Leg uw vergelijking eens uit tussen Bush en extreem rechts.
Welke andere partij in België is zo hard tegen abortus, euthanasie, ...? Het puur fascisme, dat inderdaad een tak is van het blok, is maar een deel van het blok (met oa De Winter, ...). Maar er zijn ook nog mensen als Alexandra Colen. Ik zeg ook niet dat Bush racistisch is zoals vele anti-Amerikanen zeggen (Condoleeza Rice lijkt mij een prima tegenvoorbeeld).

Een tweede gelijkenis: http://www.whitehouse.gov/homeland/
Heel het systeem dat hier wordt opgezet is onveiligheidsgevoel aankweken (denk aan de historie met de duct-tape). Nét hetzelfde als het blok doet in zijn publikaties.

Verder protectionistische maatregelen zoals de extra staatssteun aan de landbouw, het protectionisme voor de staalsector, ... zaken die ik het blok ook zie doen.

En ten slotte de verschillende anti-privacy wetten.

Uit dit alles blijkt dat Bush meer staat wil. Dus minder persoonlijke vrijheid. Dat lijkt mij het omgekeerde van kapitalisme/liberalisme.
Kijk eens aan, ik ben het zelfs eens met u. Het is echter zeer gevaarlijk om de vergelijking met het Blok te trekken. De stap naar een vergelijking met Hitler is zeer klein vanaf daar.

Zoals reeds vaak vermeld, zie ik liever een open economie, en de protectionistische maatregelen zijn daar geen mooie voorbeelden van. Houdt er wel rekening mee dat die historisch gegroeid zijn en ook in twee richtingen werken. Bush kan moeilijk alle protectionisme op staal en landbouw van de kaart vegen als laat ons zeggen Europa, dat niet doet.
Oud 29 juni 2003, 22:19   #42
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk eens aan, ik ben het zelfs eens met u. Het is echter zeer gevaarlijk om de vergelijking met het Blok te trekken. De stap naar een vergelijking met Hitler is zeer klein vanaf daar.

Zoals reeds vaak vermeld, zie ik liever een open economie, en de protectionistische maatregelen zijn daar geen mooie voorbeelden van. Houdt er wel rekening mee dat die historisch gegroeid zijn en ook in twee richtingen werken. Bush kan moeilijk alle protectionisme op staal en landbouw van de kaart vegen als laat ons zeggen Europa, dat niet doet.
Prima, dan zijn we het met elkaar eens. De vergelijking met Hitler zal ik in elk geval niet trekken. Volgens mij kan je enkel Stalin met Hitler vergelijken.
Je voorbeeld van de staalmarkt is wel een slecht voorbeeld, want daar is het eenzijdig door de VS een enorme invoertaks op ingevoerd. Bleek achteraf trouwens totaal nutteloos, want de gehele overproductie van staal wordt nu vlotjes door China opgeslokt.
Oud 29 juni 2003, 22:23   #43
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Prima, dan zijn we het met elkaar eens. De vergelijking met Hitler zal ik in elk geval niet trekken. Volgens mij kan je enkel Stalin met Hitler vergelijken.
Je voorbeeld van de staalmarkt is wel een slecht voorbeeld, want daar is het eenzijdig door de VS een enorme invoertaks op ingevoerd. Bleek achteraf trouwens totaal nutteloos, want de gehele overproductie van staal wordt nu vlotjes door China opgeslokt.
Voor staal als laatste interventie ja, het is echter een two-way street. Ik ben allesbehalve pro deze maatregelen. Ze maken de markt kapot en brengen, zelfs voor het beschermde deel industrie, toch geen soelaas op lange termijn.
Oud 30 juni 2003, 10:04   #44
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu begrijp ik waarom je zoveel onzin schrijft over de V.S. en President Bush.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2003, 10:08   #45
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Nu begrijp ik waarom je zoveel onzin schrijft over de V.S. en President Bush.
Als je nu ook een inhoudelijke reactie zou geven, wil ik graag verder discussieren.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be