![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Ben je voor of tegen het holibihuwelijk? | |||
Voor |
![]() ![]() ![]() |
58 | 55,24% |
Tegen |
![]() ![]() ![]() |
47 | 44,76% |
Aantal stemmers: 105. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Burger
|
![]() Kijk, een huwelijk is nu eenmaal wat het is. Een verbintenis tussen man en vrouw. Punt uit.
´hu·we·lijk (het ~) 1 wettelijk geregelde verbintenis tot het samenleven van een man en vrouw => echtverbintenis, huwelijksband 2 huwelijkssluiting 3 het samenleven van een man en vrouw volgens het geldende recht => echt, huwelijksgemeenschap Tussen man en vrouw dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En om luchtig af te sluiten: in diverse 'mannen'bladen staan regelmatig de top10 van erotische fantasieën van mannen... heel hoog scoort seks tussen 2 vrouwen ![]()
![]() |
![]() |
#45 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Parlementslid
|
![]() Als een 30 jarige vrachtwagenchauffeur verliefd wordt op een 32 jarige advocaat, waar zit het probleem dan?
Als een 30 jarige vrachtwagenchauffeur kickt op een 10 jarig meisje en in zijn bed lokt met snoepjes, is het redelijk duidelijk waarhet probleem zit. Kinderen zijn niet bij monde om duidelijk te maken wat ze willen. hun normen en waardenbesef is ook niet zo uitgebreid als het zou moeten zijn bij een volwassen man/vrouw. En ik ben er ongetwijfeld zeker van dat vele homoparen zich met meer gedrevenheid zouden kwijten aan de opvoedkundige taak dan heterostellen. Er zal zeker al geen sprake zijn van een 'accidentje'.
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Thomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Vreemdeling
|
![]() als bepaalde conservatieven de term huwelijk perse willen voorbehouden aan hetereoseksuele monogame relaties, voor mij niet gelaten
wat ik echter wel heel belangrijk vind is dat er een degelijk samenlevingscontract of gelijk hoe je het wil noemen komt, waarin men een soort wederzijdse maritale verplichtingen kan opnemen, waarin men een wederzijdse vermogenstoestand adequaat kan regelen zoals men dat wenst en waarin men bij testament zijn partner(s) al zijn bezittingen of alleszins het vruchtgebruik op het gemeenschappelijke woonhuis na kan laten (hetgeen -dacht ik- nu niet mogelijk is wegens het beperkte beschikbaar gedeelte).
![]() |
#50 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik zie dat de discussie die ik hier opende veel succes heeft ... kben er tevreden over. Mijn besluit is dat holibi's even recht hebben om te huwen als hetero's.
Dat dacht ik al nog voor ik de discussie starte, maar ik weet graag eens hoe mensen denken over dit soort onderwerpen omdat het meestal de ware persoon profileert die commentaar geeft. Hier heeft Guderian veel tekort geschoten! Sorry jong, maar uw commentaar sloeg nergens op!
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het huwelijk is ook gewoon een contract. Zelfs koppels die huwen 'zonder contract' zitten vast aan het wettelijk stelsel. In de grond is een huwelmijk enkel (zoals Steven Keirsse het reeds aanhaalde) een regeling of afspraak aangaande de verdeling en het gebruik van vermogen en inkomsten voor, tijdens en eventueel na het samenleven.
Ik zie niet in waarom je op basis van je sexuele voorkeur zou moeten verhinderd worden om een dergelijk contract te sluiten tussen jezelf en de persoon (m/v) waar je wil mee samenleven. Verder nog eventjes lachen met zij die schermen met de term natuurlijk. Al wat voorkomt wordt door de natuur gedoogd. We zijn geen buitenstaand element in de natuur. Homosexualiteit bestaat, dus de 'natuur' staat het toe. Evenals het maken van beton met natuurlijke materialen en processen een optie is, die ons toegestaan wordt door 'de natuur'. Hoe 'onnatuurlijk' het resultaat in onze geest ook mag lijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het gebeurt niet veel Superstaaf, maar bij deze wil ik U groot gelijk geven met wat je juist formuleerde!
![]()
![]() |
#53 |
Partijlid
|
![]() Beste Guderian,
Ik ben momenteel nog steeds gekant tegen het holebi huwelijk. Dit meestal omdat het voor vele mensen nog in het rariteitencabinet hoort. Misschien zal ik mijn mening nog wijzigen, wie weet. Holebi's zijn anders als hetero's, dat wel, maar om ze als abnormalen af te schilderen, en ze op een lijn te zetten met necro- en pedofielen, dat gaat me toch even veel te ver hoor!! Holebi's kunnen ook toffe mensen zijn, ondanks hun seksuele geaardheid. Als zo'n extreme standpunten tegenover holebi's worden ingenomen, kan ik morgen veroodeeld worden omdat ik linkshandig ben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Thomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Burger
|
![]() Uiteraard zijn holebi's geen abnormalen maar wat niet ontkent kan worden is dat ze anders zijn dan de doorsnee man/vrouw. Of dit hier om een ziekte of afwijking gaat van enerzijds holebi's of anderzijds hetero's is niet medisch bewezen. Dus die discussie ga ik niet voeren. Toch ben ik pertinent tegen holebihuwelijken omdat ik - en ik benadruk IK - vind dat het normaal statuut hetero is. Ik ben wel voor een betere financiele regeling voor samenwonenden, zowel voor holebi's als voor hetero's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Thomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Waarom spreken er sommigen het woord pedofiel uit als het hier over homo's gaat.
Homo's zijn toch ook maar mensen hé op zoek naar liefde en geluk, mogen zij dat dan niet hebben misschien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Burger
|
![]() En pedofielen zijn een andere klasse van gewervelden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Parlementslid
|
![]() Een kind is niet zo mondig en kan niet zo goed zeggen waar het opstaat als een volwassene. Een kind kan ook bepaalde draagkrachten nog niet zo goed inschatten. Een kind heeft niet zoveel in de pap te brokken als een volwassene. Daarom is pedofilie incorrect!
Een lijk heeft helemaal niets te zeggen. Een lijk kan geen weerstand bieden. Een lijk is dode materie. Daarom is necrofilie incorrect! Een man die van een man houdt kiest daarvoor. Het is een wederzijdse binding. Twee volwassen personen kunnen perfect de draagkracht van hun daden inschatten. Ze weten wat mag en wat kan. Daarom is homofilie correct! Ik dacht dat het niet zo moeilijk was...