Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2005, 16:41   #41
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Ik ken genoeg mensen die niets van intrest moeten hebben. Intrest mag niet van de islam

Aflossingplanske maken, her en der wat vinden. Zo weinig mogelijk geld aftrekken van de bank is the point.

Bedelen is niet de juiste woord. Maar van 'rijke' mensen (familie,vrienden,oudere mensen, ..) geld vragen of lenen, je gaat het zo snel mogelijk terugbetalen. Tis iets voor goede doel, lijkt me verstandig en past perfect bij me.
kijk op dat vlak kunnen wij dus idd nog iets leren van de islam he. Op het vlak van spontane onderlinge solidariteit. Ik weet dat het onder moslims gebruikelijk is om bvb ook aan mekaar geld te lenen - en dit zonder dat het op papier wordt gezet - ook bij de joden is het zo. Eventueel wordt er gezworen op Allah ( of voor de joden op JHVH) enz - jullie cultuur geeft jullie eigenlijk een basis waarop je mekaar kan vertrouwen. het is dat wat het kapitalisme nu net allemaal kapot maakt - ik vraag me echt af of je achterkleinkinderen ook nog in vertrouwen elkaar geld gaan lenen ? ik wens het ze toe - maar de invloed van het kapitalisme ?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 02-09-2005 at 17:41
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Ik ken genoeg mensen die niets van intrest moeten hebben. Intrest mag niet van de islam

Aflossingplanske maken, her en der wat vinden. Zo weinig mogelijk geld aftrekken van de bank is the point.

Bedelen is niet de juiste woord. Maar van 'rijke' mensen (familie,vrienden,oudere mensen, ..) geld vragen of lenen, je gaat het zo snel mogelijk terugbetalen. Tis iets voor goede doel, lijkt me verstandig en past perfect bij me.
kijk op dat vlak kunnen wij dus idd nog iets leren van de islam he. Op het vlak van spontane onderlinge solidariteit. Ik weet dat het onder moslims gebruikelijk is om bvb ook aan mekaar geld te lenen - en dit zonder dat het op papier wordt gezet - ook bij de joden is het zo. Eventueel wordt er gezworen op Allah ( of voor de joden op JHVH) enz - jullie cultuur geeft jullie eigenlijk een basis waarop je mekaar kan vertrouwen. het is dat wat het kapitalisme nu net allemaal kapot maakt - ik vraag me echt af of je achterkleinkinderen ook nog in vertrouwen elkaar geld gaan lenen ? ik wens het ze toe - maar de invloed van het kapitalisme ?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

kijk op dat vlak kunnen wij dus idd nog iets leren van de islam he. Op het vlak van spontane onderlinge solidariteit. Ik weet dat het onder moslims gebruikelijk is om bvb ook aan mekaar geld te lenen - en dit zonder dat het op papier wordt gezet - ook bij de joden is het zo. Eventueel wordt er gezworen op Allah ( of voor de joden o JHVH) enz - jullie cultuur geeft jullie eigenlijk een basis waarop je mekaar kan vertrouwen. het is dat wat het kapitalisme nu net allemaal lapot maakt - ik vraag me echt af of je achterkleinkinderen ook nog in vertrouwen elkaar geld gaan lenen ? ik wens het ze toe - maar de invloed van het kapitalisme ?[/size]
[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 september 2005 om 16:41.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 16:42   #42
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Als men naar een bankinstelling gaat om een lening te bespreken, is het natuurlijk niet onverstandig eerst uw pamper uit te doen...
Want aan pampers, zelfs met airco, hebben de banken een hekel...[edit]
[size=1]After edit by CHIPIE on 02-09-2005 at 17:43
Reason:

Als men naar een bankinstelling gaat om een lening te bespreken, is het natuurlijk niet onverstandig eerst uw pamper uit te doen...
Want aan pampers, zelfs met airco, hebben de banken een hekel...[/size]

Want aan pampers, zelfs met airco, hebben de banken een hekel...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 2 september 2005 om 16:43.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 16:44   #43
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Want aan pampers, zelfs met airco, hebben de banken een hekel...
als je minstens twee kinderen ten laste hebt kan je toch een lening krijgen van het vlaams woningfonds. Mensen zonder kinderen worden dus gediscrimineerd.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 16:50   #44
Tavek
Banneling

Standaard

100 000 euro, 4 miljoen frank, hebt ge daar eigenlijk wel wat voor ? :s
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 16:53   #45
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
kijk op dat vlak kunnen wij dus idd nog iets leren van de islam he. Op het vlak van spontane onderlinge solidariteit. Ik weet dat het onder moslims gebruikelijk is om bvb ook aan mekaar geld te lenen - en dit zonder dat het op papier wordt gezet - ook bij de joden is het zo. Eventueel wordt er gezworen op Allah ( of voor de joden op JHVH) enz - jullie cultuur geeft jullie eigenlijk een basis waarop je mekaar kan vertrouwen. het is dat wat het kapitalisme nu net allemaal kapot maakt - ik vraag me echt af of je achterkleinkinderen ook nog in vertrouwen elkaar geld gaan lenen ? ik wens het ze toe - maar de invloed van het kapitalisme ?
Op school kreeg/krijg ik alles mbt economie (bedrijfshuishoudkunde,economie,..). Ik kijk wel soms naar kanaal-z. Ik(we) hebben aandelen gekocht. Ik ben een redelijk goede gokker (maakt meer winst dan verlies)...

Toch zal ik aan goede vrienden (maakt niet uit welke religie) geld lenen zonder intrest. Op papier zetten kan soms wel handig zijn,ja Maar intrest vragen is te veel, is niet ethiek.

Ik ga mijn kinderen alles leren over de Islam, ga ze niet dwingen om ze na te leven (gaat toch niet helpen). Als iemand die jarenlang naar Koranschool is geweest, weet ik wel hoe je een kind moet motiveren . Geloof mij, als de Islam goed ingeënt is, kan hij onmogelijk intrest vragen.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 16:56   #46
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Op school kreeg/krijg ik alles mbt economie (bedrijfshuishoudkunde,economie,..). Ik kijk wel soms naar kanaal-z. Ik(we) hebben aandelen gekocht. Ik ben een redelijk goede gokker (maakt meer winst dan verlies)...

Toch zal ik aan goede vrienden (maakt niet uit welke religie) geld lenen zonder intrest. Op papier zetten kan soms wel handig zijn,ja Maar intrest vragen is te veel, is niet ethiek.

Ik ga mijn kinderen alles leren over de Islam, ga ze niet dwingen om ze na te leven (gaat toch niet helpen). Als iemand die jarenlang naar Koranschool is geweest, weet ik wel hoe je een kind moet motiveren . Geloof mij, als de Islam goed ingeënt is, kan hij onmogelijk intrest vragen.
Winst maken met aandelen, dat mag... maar intrest vragen niet?
Oud 2 september 2005, 16:56   #47
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Tja bij de turken puilen de schuiven uit van het zwart geld.
Die hebben gans hun leven geen klop gedaan, behalve zwart werken en auto's smokelen naar Turkistan. Gans Turkije rijd met een oude mercedes van hier!
Of naar Libié, marokko en al dat bruin geroezemoes ginder. Maar wij Belgen laten jullie niet binnen hé in jullie schaapstallen? Bang dat je een centje aan een ander zou verliezen natuurlijk. Wel hier komen kopen natuurlijk dat zal wel goed zijn voor de islam.
Wacht maar wij Belgen zijn bezig gans de Turkse riviera aan het opkopen!
Niet alle Turken zijn rijk.

Jullie weten de prijs van een auto niet. Jullie weten niet hoe het moet. Ik kan een Porsche kopen voor €15 000,00 moet wel eerst goed zoeken en geduld hebben.

Stukgrond kopen in Turkije is tegenwoordig winstgevend. Binnen tien jaar gaat Turkije(westen) anders uitzien. Ik raad je aan om bij is langs te passeren. Buitenlandse kapitaal kunnen die mannen ook gebruiken ...
Oud 2 september 2005, 16:57   #48
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Winst maken met aandelen, dat mag... maar intrest vragen niet?
Jeps
Oud 2 september 2005, 16:59   #49
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Jeps
Dan mag een moslim ook een lening met winst geven?
Oud 2 september 2005, 17:07   #50
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

El Turco, wij zijn vrienden right ? :O
ik kan op koran zweren btw heb daar geen problemen mee..
anyway, ik moet een paar miljoen hebben[edit]
[size=1]After edit by Shizie on 02-09-2005 at 18:07
Reason:

anyway, ik moet een paar miljoen hebben[/size]

El Turco, wij zijn vriendin right ? :O
anyway, ik moet een paar miljoen hebben[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Shizie : 2 september 2005 om 17:07.
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 17:10   #51
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Niet verwonderlijk als de lonen zo sterk stijgen.

Amai,welk bedrijf werk jij?Mijn loon is de laatste 3 jaar 40eurocent gestegen.Dus zo vet is dat niet denk ik.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 17:23   #52
Grellig
Minister

Standaard

Ik vertik het om een huis te kopen,alhoewel ik het eigenlijk wel zou kunnen.Ik heb een gloeiende hekel aan het bankwezen!Die mannen 20-30 jaar sponseren zie ik niet echt zitten.En zij met ne dikke Mercedes rondscheuren zeker?De balle!

En dan moet alles nog goed blijven gaan,je moet werk blijven houden,je moet gezond blijven.Dat ze hun huizen steken waar de zon nooit schijnt,bende oplichters.Kga mijn leven niet klem zetten voor een hoop bakstenen.

Als ik later niet rond kom met mijn pensioen moet het ocmw maar bijspringen.Heb al lang genoeg belastingen betaald.[edit]
[size=1]After edit by Grellig on 02-09-2005 at 18:24
Reason:

Ik vertik het om een huis te kopen,alhoewel ik het eigenlijk wel zou kunnen.Ik heb een gloeiende hekel aan het bankwezen!Die mannen 20-30 jaar sponseren zie ik niet echt zitten.En zij met ne dikke Mercedes rondscheuren zeker?De balle!

En dan moet alles nog goed blijven gaan,je moet werk blijven houden,je moet gezond blijven.Dat ze hun huizen steken waar de zon nooit schijnt,bende oplichters.Kga mijn leven niet klem zetten voor een hoop bakstenen.

Als ik later niet rond kom met mijn pensioen moet het ocmw maar bijspringen.Heb al lang genoeg belastingen betaald.[/size]

Ik vertik het om een huis te kopen,alhoewel ik het eigenlijk wel zou kunnen.Ik heb een gloeiende hekel aan het bankwezen!Die mannen 20-30 jaar sponseren zie ik niet echt zitten.

Als ik later niet rond kom met mijn pensioen moet het ocmw maar bijspringen.Heb al lang genoeg belastingen betaald.[/size]
[/edit]

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 2 september 2005 om 17:24.
Oud 2 september 2005, 17:28   #53
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

ge kunt ook zelfmoord plegen, dan hebt ge geen huis nodig.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 17:29   #54
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig

Als ik later niet rond kom met mijn pensioen moet het ocmw maar bijspringen.Heb al lang genoeg belastingen betaald.
Nochtans kunt ge uw rente van de belastingen aftrekken. Huren is juist zottigheid, dat is uw hele leven geld afgeven en uiteindelijk niks hebben.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 17:31   #55
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan mag een moslim ook een lening met winst geven?
Aan een vriend niet.

Moslims moeten bij de tijd blijven. Om te kunnen 'overleven' kunnen ze wel uitzonderingen doen.

'Bidden is goed maar werken is veel beter'
'Religion is good but money is even better'

Met de geld kan je vb. iets voor de islam/Moslims doen ... Zo denk ik erover.
Oud 2 september 2005, 17:32   #56
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
ge kunt ook zelfmoord plegen, dan hebt ge geen huis nodig.
Zo is dat Mitgard.Dan zeggen ze: "Jamma,dan hebde iets wat van u is als ge een huis koopt."

Zijn de mensen nu echt zo dom?In het leven is niets van u,alles behoort tot vadertje staat.Als ik zie welke toestanden sommige mensen uithalen om hun lening te kunnen betalen............nee,daar pas ik vriendelijk voor.

En ken ook mensen die echt spijt hebben dat ze iets gekocht hebben.Ofwel hebben ze slechte buren gekregen,ofwel zijn ze zonder werk komen te zitten,ofwel zijn er sommige ernstig ziek.Begint dan maar hé,de bank verkoopt het huis gewoon onder u kont uit als ge niet uit kijkt.

Novalis
Oud 2 september 2005, 17:33   #57
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Nochtans kunt ge uw rente van de belastingen aftrekken. Huren is juist zottigheid, dat is uw hele leven geld afgeven en uiteindelijk niks hebben.
Het leven bestaat uit leegte Tavek.Niets is van ons,zelfs het leven niet.Het huis dat je koopt is niet van u.Het is eerst van de bank tot je het afbetaald hebt en daarna is het van de staat.

Novalis
Oud 2 september 2005, 17:34   #58
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Tuurlijk zijn we vrienden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
anyway, ik moet een paar miljoen hebben
Als je een huis, een meisje(die ik zal prostitueren) en een bmw hebt, waarom niet?
Oud 2 september 2005, 17:37   #59
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

dubbel[edit]
[size=1]After edit by boer_bavo on 02-09-2005 at 18:38
Reason:

dubbel[/size]

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Tja, en ik kon dat NIET, ook al verdien ik niet echt slecht.
Of zou de Fortis een kleine woekerimmotheker zijn?
Het heeft met vanalles te maken, waarde van het huis, spaargedrag, overkomen bij de man/vrouw die de lening moet geven, maar ook belangrijk: het type inkomen. Hoeveel kan jij van de belastingen aftrekken?
Ik ken mensen die met een werkloosheidsuitkering een huis gekocht hebben zonder veel problemen. En niet dat ze veel spaargeld hadden.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door boer_bavo : 2 september 2005 om 17:38.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 17:38   #60
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

wij begrijpen mekaar, grellig.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be