Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2005, 22:56   #41
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Levertraan's schermafbeelding

Standaard

Zolang,
- de migratie uit 3e wereldlanden niet wordt gestopt,
- huwelijksmigratie niet wordt verboden,
- er geen terugkeerbeleid wordt gevoerd,
- allochtonen een sociale onderklasse blijven,

.. zal het percentage van moslims in Europa, en specifiek in de grootsteden significant blijven stijgen. Ik verwacht niet dat de sharia ooit ingevoerd zal worden mbv de democratie.

De democratie zal tegen die tijd allang ontmanteld zijn.. door de autochtonen.
Oud 3 september 2005, 23:03   #42
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Er zou voor de moslims een status kunnen worden geregeld die spiegelbeeldmatig overeenkomt met die van dhimmi in moslim-landen.

http://answering-islam.org.uk/Dutch/...andhimmies.htm
Oud 3 september 2005, 23:18   #43
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard afdokken...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
Er zou voor de moslims een status kunnen worden geregeld die spiegelbeeldmatig overeenkomt met die van dhimmi in moslim-landen.

http://answering-islam.org.uk/Dutch/...andhimmies.htm
Dus onderandere een speciale , dure, belasting moeten betalen om hier te mogen wonen, inplaats van allerlei steun te trekken?Als je er zoiets doorkrijgt zullen er waarschijnlijk wel minder komen, en reeds aanwezigen terug weggaan...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2005, 23:25   #44
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
Dus onderandere een speciale , dure, belasting moeten betalen om hier te mogen wonen, inplaats van allerlei steun te trekken?Als je er zoiets doorkrijgt zullen er waarschijnlijk wel minder komen, en reeds aanwezigen terug weggaan...
lol, ik zal mijn eigen dan maar bekeren tot christendom ofzo .. Op papier wel te verstaan.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2005, 23:36   #45
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
lol, ik zal mijn eigen dan maar bekeren tot christendom ofzo .. Op papier wel te verstaan.
Het christendom? Gij moet u bekeren tot het decadente, wilszwakke en hedonistische nihilisme dat thans elke Europeaan aanbidt..
Oud 3 september 2005, 23:41   #46
willem1940NLD

Standaard

Ik zie hier niets komisch in.
Oud 3 september 2005, 23:50   #47
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan
Het christendom? Gij moet u bekeren tot het decadente, wilszwakke en hedonistische nihilisme dat thans elke Europeaan aanbidt..
Oud 4 september 2005, 00:01   #48
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
Ik zie hier niets komisch in.
Ik wel.

Want laat ons eerlijk zijn, wat vinden wij (autochtonen) een "geïntegreerde" allochtoon/moslim?

Dat is dan bij voorkeur een Marokkaanse die halfnaakt in de nieuwste editie van de Ché staat. Of een geile Turkse die meedoet aan Temptation Island en al die Vlaamse en Hollandse venten tussen de billen probeert te krijgen. Of een dikke Marokkaan die hevige fan is van Willy Sommers of Frans Bauer, of allebei.

Wees toch niet zo zuur, Willem..
Oud 4 september 2005, 00:14   #49
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik wel.

Want laat ons eerlijk zijn, wat vinden wij (autochtonen) een "geïntegreerde" allochtoon/moslim?

Dat is dan bij voorkeur een Marokkaanse die halfnaakt in de nieuwste editie van de Ché staat. Of een geile Turkse die meedoet aan Temptation Island en al die Vlaamse en Hollandse venten tussen de billen probeert te krijgen. Of een dikke Marokkaan die hevige fan is van Willy Sommers of Frans Bauer, of allebei.

Wees toch niet zo zuur, Willem..
Alle ook NIET mijn amusement.
Oud 4 september 2005, 12:53   #50
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard Dar-el-Islam?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Alle menselijke wetten zijn ondergeschikt aan de plichten opgelegt door Allah.

Dyab Abu Jahjah heeft er ook bijgezegd dat een Sharia enkel doorgevoerd kan worden als de meerderheid moslim is. En zowat iedere imam zal daar ook mee akkoord gaan, uitgezonderd voor gebieden die ooit Dar el Islam waren (dus tot moslims behoorden) maar nu niet meer (dan denk ik aan Andalusië, of Palestina).
Ik zit nog altijd met mijn vraag:Word door de moslims elk grondgebied dat eens veroverd is geweest door moslims DEFINITIEF beschouwd als hen rechtmatig toebehorend( Andalusië, zekere Balkan-landen)...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 13:02   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
...
,een kleine groep mensen die ONMIDDELIJK toegang tot de premier kunnen hebben op eenvoudig verzoek,een "macht" die zeker niet zo onhandig zich te laten verkiezen.
...
Verontschuldig me mijn schaterlach, maar "toegang tot de premier" zo verheerlijken als illustratie van machtsinstrument, doet me volgende uitspraak ontlokken:
de werkelijke macht in dit land zit bij Di Pupo, de enige man die echt toegang heeft tot de premier (ik hoop, alhoewel ...., dat die toegang niet letterlijk afgedwongen of gechanteerd moet worden) ....[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by De schoofzak on 04-09-2005 at 14:04
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
...
,een kleine groep mensen die ONMIDDELIJK toegang tot de premier kunnen hebben op eenvoudig verzoek,een "macht" die zeker niet zo onhandig zich te laten verkiezen.
...
Verontschuldig me mijn schaterlach, maar "toegang tot de premier" zo verheerlijken als illustratie van machtsinstrument, doet me volgende uitspraak ontlokken:
de werkelijke macht in dit land zit bij Di Pupo, de enige man die echt toegang heeft tot de premier (ik hoop, alhoewel ...., dat die toegang niet letterlijk afgedwongen of gechanteerd moet worden) ....[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by De schoofzak on 04-09-2005 at 14:03
Reason:

[quote=kelt]...
... [quote]

de werkelijke macht in dit land zit bij Di Pupo, de enige man die echt toegang heeft tot de premier (ik hoop, alhoewel ...., dat die toegang niet letterlijk afgedwongen of gechanteerd moet worden) ....[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

[quote=kelt]...
...QUOTE]

[/edit]

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 september 2005 om 13:04.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 14:05   #52
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Vergeet niet dat velen van die nieuwgeboren christenen ( waaronder bush ) streven naar de vernietiging van de wereld ( met als startpunt israel dat volgens hen de centrale rol hierin moet spelen ) om alzo als rasechte christen in de hemele opgenomen te worden in the rapture.

Vele vijzen los, die mensen, maar levensgevaarlijk: ze hebben een machtige kliek achter hun en zijn rijk.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 14:16   #53
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zit nog altijd met mijn vraag:Word door de moslims elk grondgebied dat eens veroverd is geweest door moslims DEFINITIEF beschouwd als hen rechtmatig toebehorend( Andalusië, zekere Balkan-landen)...
Zoals Islam geen nationaliteit kent, heeft het ook geen grenzen.

Statements als "Islam will dominate the world" zijn daarom niet onzinnig. Want dat is een rechtmatig streven van iedere moslim. In de qur'an wordt er immers opgeroepen om de ongelovigen de geschriften te overhandigen, om hen de kans te geven zich te bekeren. Zoniet, dan zullen ze bekeerd worden met het zwaard, of onderworpen worden in dhimmitude.

Het bestaan van dar el harb of dar el Islam is bijgevolg, althans op lange termijn, irrelevant.

In de enge zin is het ongetwijfeld zo dat, als een gebied waar moslims wonen (hoe ze daar kwamen is niet van belangrijk) bezet wordt door kafir, dan is het de plicht van alle moslimbroeders om dat gebied terug te heroveren, oorlog met hen te voeren, onthoofdingen, en al het mooi's uit Al anfal.

Andalusië is misschien niet zo actueel, maar de buitenlandse islamitische strijders in Iraq zijn alvast verleid door dit deel van de Qur'an.
Oud 4 september 2005, 15:13   #54
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik heb die mening inderdaad van tamelijk veel moslims vernomen (maar heb er niet allen naar gevraagd).
Oud 4 september 2005, 15:18   #55
sinan123
Banneling

Standaard

Ik stem liever op Geert Wilders.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2005, 18:07   #56
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
Jahjah beweerde dit reeds in Nova dacht ik. Nadien zat hij zich in allerlei bochten te wringen op de brt om dit toch maar te ontkennen. Ik dacht dat dit in 2004 was
Ben je zeker dat hij dit ontkende? In het betreffende artikel wond hij er anders geen doekjes rond.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2005, 18:11   #57
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Jahjah kan je best met Fdw vergelijken. Ik herinner me nog die domme uitspraken van fdw.
[size=5]PDW[/size], zul je bedoelen?
Oud 21 september 2005, 18:13   #58
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Of het nu Filip, Philip of Philippe is, maakt mij niet veel uit hoor ...
Oud 21 september 2005, 18:13   #59
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op hedonistisch na is dat toch de definitie van het christendom? Decadent, wilszwak nihilisme?
Oud 21 september 2005, 18:13   #60
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
jaja, philip en niet filip, maar tóch zeggen wij FDW
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be