Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2005, 08:06   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Wat is goed ?
Slimmeke, dat mag je zelf kiezen.
Een voorwaarde echter: je moet eerst 30 sekonden nadenken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 12:00   #42
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
En na dertig seconden weet jij dan wat goed is ....... moet kunnen.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 12:14   #43
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal
Het is zijn zaak als hij wenst te verhuizen. Ik stoor me enkel over het feit dat de reden opdringerige fans is en een klein beetje het geld. Wees eerlijk en geef toe dat het fiscaal voordeel in Monaco de hoofdreden is.
Ik stoor me daar niet aan; De staat is veel te inhalig hier, niet moeilijk dat je probeert te ontsnappen als je de kans krijgt. Haal de belastingen eerst naar beneden voor met de vinger te wijzen dat mensen niet meer 'solidair' wensen te zijn.

Solidariteit: geen probleem. Bijna 3 kwart van het jaar werken voor vadertje staat: diefstal.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 12:19   #44
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
Sommigen proberen de discussie te verschuiven naar de vraag "mogen die sporters naar Monaco verhuizen?". Tuurlijk mogen ze dat. Als ze naar Mercurius willen verhuizen, wie ben ik dan om ze tegen te houden? Had ge verwacht dat ik Tom Boonen en Justin Henin aan het atomium ging vastketenen?

Maar het feit dat ze de totale vrijheid hebben om te gaan naar Monaco of de Kaaimaneilanden, verandert niets aan het feit dat het egoïstische profiteurs zijn. De gemeenschap mag jaren geld pompen in de opleiding van sportlui, en wanneer het geld terugstroomt naar de gemeenschap zijn ze weg.
Als Kim Clijsters met de US-open 2,2 miljoen dollar wint, en daar 60% aan de staat van moet geven, is dat dan zo'n drama? Ze mag -ocharme- 900.000 dollar in haar zak steken.
En dan het eeuwige excuus "maar op hun 25e of 30e is hun carrière afgelopen". Moeten wij ze dan een belastingsvoordeel geven zodat ze de rest van hun leven kunnen rentenieren? Een sporter mag van mijn part op zijn 30e een job gaan zoeken, en werken tot zijn 65e!

Voor de rest is dat voorstel van de Schoofzak mij niet ongenegen. Economisch wurgen, die elitaire eilandjes!
idd. alhoewel ik denk dat die topsporters echt niet om den brode een andere job moeten zoeken. Rentenieren kunnen ze al bij het stoppen. Ze hebben ervoor gewerkt en hebben het dus verdiend. Daar is niks mis mee. Vraag en aanbod heet dat. De supporters die de kijkcijfers bepalen en de zitplaatsen betalen waren akkoord om te kijken en te betalen.
Waar het schoentje wringt is dat die 'helden' niks willen bijdragen voor faciliteiten waarvan ze toch ook genieten of toch zeker genoten hebben.
Egoïsten waren ze van bij het begin want alles draait rond hen en hun sport. Geen plaats voor iets anders of anderen. Dat ze verkiezen van te verhuisen eenmaal ze aan de top zijn is dus ergens logisch gezien hun karakter. Zelfs 20 of 30 % belastingen zouden ze nog teveel vinden. Elk stukje huid of stof moet bij hen maximum renderen.......
Anderzijds zijn het wel doorzetters en sterke mensen al dan niet met doping.
Je kan ze hiervoor bewonderen als je wilt maar met het eigen volk houden ze heel weinig rekening. Het eigen beperkt zich bij hen over het algemeen tot hun ego en bankrekening.
Oud 4 september 2005, 12:36   #45
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal
Het is zijn zaak als hij wenst te verhuizen. Ik stoor me enkel over het feit dat de reden opdringerige fans is en een klein beetje het geld. Wees eerlijk en geef toe dat het fiscaal voordeel in Monaco de hoofdreden is.
Ik stoor me daar niet aan; De staat is veel te inhalig hier, niet moeilijk dat je probeert te ontsnappen als je de kans krijgt. Haal de belastingen eerst naar beneden voor met de vinger te wijzen dat mensen niet meer 'solidair' wensen te zijn.

Solidariteit: geen probleem. Bijna 3 kwart van het jaar werken voor vadertje staat: diefstal.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 14:13   #46
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sokkie
Gelukkig is er nog Kim Clijsters...
Dat heeft nochtans niet veel geschollen of Kim was naar Australië verhuisd. Daar is zelfs een minister aan te pas gekomen om haar daar te doen van afzien. Uiteindelijk heeft hare vrijer (de Australische tenniskampioen Hewitt) zelf een einde gemaakt aan die verhuisplannen, door met de relatie te breken.
Oud 4 september 2005, 14:18   #47
thePiano

Standaard

Citaat:
Tom Boone, Justine Henin, S. Everts, Axel Merckx, allen verhuisden ze naar het belastingsparadijsje Monaco.
Uitleg : waarom niet profiteren van het systeem als het bestaat ?
De fans : die zijn hinderlijk tenzij ze staan te juichen en met vlaggen te zwaaien als de helden als winnaars over de streep komen.
Rare kwiesten die superhelden....... die zo gemakkelijk hun vlag voor geld inruilen. En de supporters die zwaaiden voor niets.......
Ik denk dat echte sportfans voor goede sporters supporteren, ongeacht de vlag of origine. Persoonlijk ben ik meer fan van Justine dan van Kim, omdat ik haar tennisstijl beter apprecieer dan die van Kim. Volgens jou zou ik dan met een Waalse Hanenvlag moeten zwaaien. Ik heb nooit een Belgische vlag gezwaaid en ik ga nu ook zeker niet met de Monegaskische vlag zwaaien. Trouwens, Justine heeft nog altijd de Belgische nationaliteit, enkel haar domicilie is elders (om de belastingen op haar reclameinkomsten te ontduiken).
Oud 4 september 2005, 14:22   #48
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
idd
Je geboortegrond verloochenen voor dollars,kan het nog lager?

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 14:24   #49
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Je geboortegrond verloochenen voor dollars,kan het nog lager?
mijn geboortegrond verloochen?

als ik in monaco minder belastingen moet betalen op mijn centen die ik verdien dan is de keuze rap gemaakt !
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 14:28   #50
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
mijn geboortegrond verloochen?

als ik in monaco minder belastingen moet betalen op mijn centen die ik verdien dan is de keuze rap gemaakt !
Allez,ik zal u komen uitzwaaien als het ooit zover mocht zijn.

Topsporters zijn grote egoïsten en huichelaars.Ik zie ze altijd als een soort makelaars,die gaan ook over lijken voor hun eigen bankrekening.

Novalis
Oud 4 september 2005, 14:35   #51
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
idd. alhoewel ik denk dat die topsporters echt niet om den brode een andere job moeten zoeken. Rentenieren kunnen ze al bij het stoppen. Ze hebben ervoor gewerkt en hebben het dus verdiend. Daar is niks mis mee. Vraag en aanbod heet dat. De supporters die de kijkcijfers bepalen en de zitplaatsen betalen waren akkoord om te kijken en te betalen.
Waar het schoentje wringt is dat die 'helden' niks willen bijdragen voor faciliteiten waarvan ze toch ook genieten of toch zeker genoten hebben.
Egoïsten waren ze van bij het begin want alles draait rond hen en hun sport. Geen plaats voor iets anders of anderen. Dat ze verkiezen van te verhuisen eenmaal ze aan de top zijn is dus ergens logisch gezien hun karakter. Zelfs 20 of 30 % belastingen zouden ze nog teveel vinden. Elk stukje huid of stof moet bij hen maximum renderen.......
Anderzijds zijn het wel doorzetters en sterke mensen al dan niet met doping.
Je kan ze hiervoor bewonderen als je wilt maar met het eigen volk houden ze heel weinig rekening. Het eigen beperkt zich bij hen over het algemeen tot hun ego en bankrekening.
Idd labby,groot gelijk.Van mij zullen ze nooit gene euro krijgen met de instelling die ze bezitten.

In mijn familie zit er ook een topsporter.Na verloop van tijd leer je ze kennen.Over lijken gaan ze.Ze kregen een auto van de ploeg,een Ford Mondeo.Maar voor meneer was die Mondeo niet goed genoeg.Heeft hij die Mondeo verkocht en bijgepast voor een Mercedes.

Novalis
Oud 4 september 2005, 14:39   #52
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Allez,ik zal u komen uitzwaaien als het ooit zover mocht zijn.
Dromen zijn bedrog e
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 14:41   #53
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Dromen zijn bedrog e
Lotto he gert.

Novalis
Oud 4 september 2005, 14:46   #54
thePiano

Standaard

Citaat:
Topsporters zijn grote egoïsten en huichelaars.Ik zie ze altijd als een soort makelaars,die gaan ook over lijken voor hun eigen bankrekening.
Alleen iemand die geen rooie duit op zak heeft en alleen van sporters houd, op voorwaarde dat ze van de juiste origine zijn en Bloed en Bodem op hun voorhoofd laten tatoueren, zal zoiets schrijven.
Oud 4 september 2005, 14:48   #55
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik denk dat echte sportfans voor goede sporters supporteren, ongeacht de vlag of origine. Persoonlijk ben ik meer fan van Justine dan van Kim, omdat ik haar tennisstijl beter apprecieer dan die van Kim. Volgens jou zou ik dan met een Waalse Hanenvlag moeten zwaaien. Ik heb nooit een Belgische vlag gezwaaid en ik ga nu ook zeker niet met de Monegaskische vlag zwaaien. Trouwens, Justine heeft nog altijd de Belgische nationaliteit, enkel haar domicilie is elders (om de belastingen op haar reclameinkomsten te ontduiken).
Dat begrijp ik..... dat echte sportliefhebbers geen belang hechten aan een nationaliteit maar aan de prestaties.
Ik kijk bijvoorbeeld graag naar de ronde van Burkina Faso ( meer voor het plezier en de echtheid dan voor de zuivere sportprestaties ) maar woon er daarom nog niet.
Maar waarom dan bijvoorbeeld een nationale, regionale of nog kleinere voetbalclubs, daar is sport toch ook duidelijk verweven met een vlag of een regio ?
Waarom dan al die tam-tam ?

Als een wielrenner als Tom Boone verhuist naar Monaco om financiële redenen dan laat hij toch zijn supporters van het eerste uur, deze die hem steunden door dik en dun, achter voor grof geld. En het is net deze mentaliteit die ik echt niet kan waarderen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by labyrinth on 04-09-2005 at 15:50
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Dat begrijp ik..... dat echte sportliefhebbers geen belang hechten aan een nationaliteit maar aan de prestaties.
Ik kijk bijvoorbeeld graag naar de ronde van Burkina Faso ( meer voor het plezier en de echtheid dan voor de zuivere sportprestaties ) maar woon er daarom nog niet.
Maar waarom dan bijvoorbeeld een nationale, regionale of nog kleinere voetbalclubs, daar is sport toch ook duidelijk verweven met een vlag of een regio ?

Als een wielrenner als Tom Boone verhuist naar Monaco om financiële redenen dan laat hij toch zijn supporters van het eerste uur, deze die hem steunden door dik en dun, achter voor grof geld. En het is net deze mentaliteit die ik echt niet kan waarderen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Ik kijk bijvoorbeeld graag naar de ronde van Burkina Faso ( meer voor het plezier en de echtheid dan voor de zuivere sportprestaties ) maar woon er daarom nog niet. Maar waarom dan bijvoorbeeld een nationale, regionale of nog kleinere voetbalclubs, daar is sport toch ook duidelijk verweven met een vlag of een regio ?
Als een wielrenner als Tom Boone verhuist naar Monaco om financiële redenen dan laat hij toch zijn supporters van het eerste uur, deze die hem steunden door dik en dun, achter voor grof geld. En het is net deze mentaliteit die ik echt niet kan waarderen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door labyrinth : 4 september 2005 om 14:50.
Oud 4 september 2005, 15:10   #56
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Idd labby,groot gelijk.Van mij zullen ze nooit gene euro krijgen met de instelling die ze bezitten.

In mijn familie zit er ook een topsporter.Na verloop van tijd leer je ze kennen.Over lijken gaan ze.Ze kregen een auto van de ploeg,een Ford Mondeo.Maar voor meneer was die Mondeo niet goed genoeg.Heeft hij die Mondeo verkocht en bijgepast voor een Mercedes.
Een held kan niet zomaar in een Ford rondtoeren ....... dan ploft zijn hele status van zijn sokkel. Ploef ! En dat geldt heus niet enkel voor topsporters
Geld en status betekenen bij ons succes in het leven en het gemaakt hebben. Uiterlijk althans. Kwestie van normen en waarden. Onze superhelden zijn daar een mooi (hum) voorbeeld van. In die zin hebben we de maatschappij die we verdienen.
Oud 4 september 2005, 17:00   #57
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
Sommigen proberen de discussie te verschuiven naar de vraag "mogen die sporters naar Monaco verhuizen?". Tuurlijk mogen ze dat. Als ze naar Mercurius willen verhuizen, wie ben ik dan om ze tegen te houden? Had ge verwacht dat ik Tom Boonen en Justin Henin aan het atomium ging vastketenen?

Maar het feit dat ze de totale vrijheid hebben om te gaan naar Monaco of de Kaaimaneilanden, verandert niets aan het feit dat het egoïstische profiteurs zijn. De gemeenschap mag jaren geld pompen in de opleiding van sportlui, en wanneer het geld terugstroomt naar de gemeenschap zijn ze weg.
Als Kim Clijsters met de US-open 2,2 miljoen dollar wint, en daar 60% aan de staat van moet geven, is dat dan zo'n drama? Ze mag -ocharme- 900.000 dollar in haar zak steken.
En dan het eeuwige excuus "maar op hun 25e of 30e is hun carrière afgelopen". Moeten wij ze dan een belastingsvoordeel geven zodat ze de rest van hun leven kunnen rentenieren? Een sporter mag van mijn part op zijn 30e een job gaan zoeken, en werken tot zijn 65e!

Voor de rest is dat voorstel van de Schoofzak mij niet ongenegen. Economisch wurgen, die elitaire eilandjes!
Waarmee uw tweede deel van uw posts eigenlijk uw eerste deel tegenspreekt. Ze mogen kiezen en het is niet aan u om te bepalen waar ze gaan wonen, maar als ze ervoor kiezen om elders te gaan wonen, d�*n zijn het profiteurs... Beetje contradictorisch niet?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 17:08   #58
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

Hij verkoopt de Mondeo en betaalt zelf (!) bij voor een Mercedes. Waar is dan het probleem? Of mag hij niet zelf bepalen wat hij met zijn geld doet?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 17:55   #59
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax
Hij verkoopt de Mondeo en betaalt zelf (!) bij voor een Mercedes. Waar is dan het probleem? Of mag hij niet zelf bepalen wat hij met zijn geld doet?
Het gaat er bij mij om dat de status oooooooooooohhhhhhhh zo belangrijk is voor die mannen.Oh wee als de éne moet onder doen voor den andere,dan is het kot te klein.Komen deze praktijken ook niet voor in de kleuterklas?

Juffrouw,hij mag dat wel en ik mag dat niet bwoeeeehoeeeeeeeee!!!!!!

Novalis
Oud 4 september 2005, 17:58   #60
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Labyrinth stelt hier wel een heel goede vraag:wat is goed?Het is moeilijk om een definitie te vinden van wat eigenlijk goed en juist handelen is.Het is niet zo simpel als het eruit ziet.

Novalis
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be