Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2005, 15:33   #41
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix

'diagonaal doorlezen'
ooit van gehoord?

verder: schitterende argumentatie man, je hebt mij helemaal overtuigd
Diagonaal.... moet je dan je hoofd schuin houden en het verstand op nul zetten? Met je kop vol zand en zaagsel moet dat voor jou een makkie zijn. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by thePiano on 04-09-2005 at 16:34
Reason:
--------------------------------

Citaat:

'diagonaal doorlezen'
ooit van gehoord?

Diagonaal.... moet je dan je hoofd schuin houden en het verstand op nul zetten? Met je kop vol zand en zaagsel moet dat voor jou een makkie zijn. [/size]

[size=1]After edit by thePiano on 04-09-2005 at 16:34
Reason:

Citaat:

'diagonaal doorlezen'
ooit van gehoord?

Diagonaal.... moet je dan je hoofd schuin houden en het verstand op nul zetten? Met je kop vol zand en zaagsel moet dat voor jou een makkie zijn? [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

'diagonaal doorlezen'
ooit van gehoord?

Diagonaal.... moet je dan je hoofd schuin houden en het verstand op nul zetten? Dat moet voor jou een makkie zijn? [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door thePiano : 4 september 2005 om 15:34.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 15:36   #42
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik zie FDW Abu Jah Jah nog in huis halen als hem dat meer stemmen kan opleveren en de macht aldus binnen bereik kan komen. FDW is een politiek beest en een politieke hoer. Anders hou je 't daar nooit zo lang vol.
Ik ben er al lang van overtuigd dat Abu Jah Jah een huurling van PDW is
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 15:38   #43
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook dat kan het VeeBee nog overkomen. Als het VeeBee volgend jaar met de gemeente- en provincieraadsverkiezingen stagneert of achteruitgaat, zitten er zeker splitsingen aan te komen. Het is dan ook zoals FDW het voorspelt: alleen stemmenwinst houd het VeeBee bij elkaar.

Persoonlijk verwacht ik een dijkbreuk van cordons sanitaire die overal in het land in de gemeenten zullen sneuvelen. In de gemeentebesturen kan het VeeBee zich nauwelijks verbranden want zeg nu zelf: wie volgt er nog de gemeentepolitiek behalve dan de afgevaardigden van elke partij? Geen kat dus. Het VB kan dus rustig op dat lagere niveau haar mollenwerk doen, en zich voor bereiden op de volgende federale en regionale verkiezingen. Alleen als ze in de schijnwerpers komen te staan in een voor idereen zichtbare regering, kan het VB helemaal de mist ingaan. Dat is precies ook wat FDW bedoet met dat hij blij is dat het cordon bestaat omdat het zijn partij behoedt heeft voor avonturen.
Gaat het vb de weg op van de vu ? Misschien wel. Maar het cordon houdt alleszins de mandatarissen in de partij, en de demonisering doet totnogtoe de rest.
De kans is natuurlijk groot dat ze bij een regeringsdeelname de mist ingaan. Dat risico lopen meer extreme partijen altijd. Zie maar naar groen, en dit ondanks alle steun van de gesubsidieerde media (of misschien juist daarom).
Trouwens denk, dat een hoop mensen hun proteststem zullen staken, eens dat het vb wordt behandeld als een "normale" partij.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 15:39   #44
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Ik ben er al lang van overtuigd dat Abu Jah Jah een huurling van PDW is
Hij is alleen vergeten Abu Jah Jah te betalen toen die enkele jaren terug een paar ruiten in de Pelikaansstraat heeft uitgesmeten. Nu mag hij dat zelf doen, als hij het Groote Moschlim gevaar in Antwerpen wil blijven cultiveren.
Oud 4 september 2005, 15:41   #45
Vrijheid
Schepen

Vrijheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het enige wat mij interesseert is te beletten dat ze een partij aan de macht brengen die de democratische instellingen wil vernietigen.
Que? De democratische instellingen vernietigen?
Een onafhankelijk Vlaanderen ja, dat is steeds het hoofdmotief geweest van het VB en dat is het nog steeds. België heeft wat "te vrezen", de democratie allerminst. Me dunkt dat het Vlaams Belang van alle partijen diegene is die het meest vertrouwen heeft in de democratie, met rechtstreekse inspraak van de burger en ondersteuning van het vrije en private initiatief.

Citaat:
Daarom wil ik de stemkeuze uit partijen verminderen met 1: het VB moet eruit, hoedanook en ongeacht met welke middelen met een absolute voorkeur voor legale actie.
Ongeacht met welke middelen? Nu, dat vind ik vind allerminst symphatiek. Als er iets is waar ik mij tegen verzet, dan is het een "het doel heiligt de middelen" mentaliteit. Zulke strategie maakt vele onschuldige slachtoffers.
Vrijheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 15:50   #46
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheid
Que? De democratische instellingen vernietigen?
Een onafhankelijk Vlaanderen ja, dat is steeds het hoofdmotief geweest van het VB en dat is het nog steeds. België heeft wat "te vrezen", de democratie allerminst. Me dunkt dat het Vlaams Belang van alle partijen diegene is die het meest vertrouwen heeft in de democratie, met rechtstreekse inspraak van de burger en ondersteuning van het vrije en private initiatief.
Flauwe kul. Diegenen (mandatrissen e.a.) die het VeeBee in de loop der jaren de rug hebben toegekeerd, zijn net de flaminganten van het eerste uur. Hun plaats werd ingenomen door racisten en discriminanten die net als FDW enkel ook hebben voor de vreemdelingenkwestie en met de verwijdering en/of uitsluiting van de vreemdelingen de oplossing van alle problemen van Vlaanderen beogen. Net zoiets als wanneer België splitst en Vlaanderen solo gaat, het alle Vlamingen voor de wind gaat, ze geen belastingen meer moeten betalen en iedereen zijn vreemdeling thuis krijgt opgestuurd om persoonlijk dood te ranselen. Brussel wordt dan geannexeerd en 1 miljoen Brusselaars vervlaamst willens nillens -> en... we zijn weer allemaal rijk en happy want de armen en werklozen heeft het VB in de Schelde geschopt. Het lijkt toch allemaal zo eenvoudig als je FDW bezig hoort.

Citaat:
Ongeacht met welke middelen? Nu, dat vind ik vind allerminst symphatiek. Als er iets is waar ik mij tegen verzet, dan is het een "het doel heiligt de middelen" mentaliteit. Zulke strategie maakt vele onschuldige slachtoffers.
Ik verontschuldig mij al bij voorbaat maar helaas: "Waar gehakt wordt vallen spaanders" Een beetje collateral damage wordt door iedereen die zich actief engageert altijd ingecalculeerd.
Oud 4 september 2005, 16:21   #47
Vrijheid
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik verontschuldig mij al bij voorbaat maar helaas: "Waar gehakt wordt vallen spaanders" Een beetje collateral damage wordt door iedereen die zich actief engageert altijd ingecalculeerd.
Stel dat ik een grootouder had die zich tijdens WW2 aangesloten had bij de zwarte brigade. Ik ben enige decennia later geboren en heb nooit enige symphatie of interesse gekoesterd voor dat "zwart" verleden van mijn grootouder, die overigens enkel en alleen Vlaamse motieven had voor die collaboratie en daar op gepaste wijze voor gestraft is. Ik blijf enige tijd lid van een "democratische" partij en (nu wordt het fictief) door omstandigheden sluit ik me aan bij het Vlaams Belang. Stel dat ik het maak tot een of andere lagere partijbons (een idee waar ik even mottig van word). Zou blokwatch dan schrijven dat ik uit een "zwart nest" kom, met de bedoeling te insinueren dat ik enige nazistische of fascistische symphatieën zou koesteren (quod non)? Zou ik in een van die hippe fotobewerkingen komen met zo'n swastika getatoëerd op mijn voorhoofd, stijve zwarte laarzen en een verschot in mijn arm?

Met andere woorden, is liegen (motieven insinueren die er niet zijn) ook een gerechtvaardigd middel in de strijd tegen het Vlaams Belang?

Cfr, "Waar gehakt wordt vallen spaanders"[edit]
[size=1]After edit by Vrijheid on 04-09-2005 at 17:22
Reason:

Citaat:
Stel dat ik een grootouder had die zich tijdens WW2 aangesloten had bij de zwarte brigade. Ik ben enige decennia later geboren en heb nooit enige symphatie of interesse gekoesterd voor dat "zwart" verleden van mijn grootouder, die overigens enkel en alleen Vlaamse motieven had voor die collaboratie en daar op gepaste wijze voor gestraft is. Ik blijf enige tijd lid van een "democratische" partij en (nu wordt het fictief) door omstandigheden sluit ik me aan bij het Vlaams Belang. Stel dat ik het maak tot een of andere lagere partijbons (een idee waar ik even mottig van word). Zou blokwatch dan schrijven dat ik uit een "zwart nest" kom, met de bedoeling te insinueren dat ik enige nazistische of fascistische symphatieën zou koesteren (quod non)? Zou ik in een van die hippe fotobewerkingen komen met zo'n swastika getatoëerd op mijn voorhoofd, stijve zwarte laarzen en een verschot in mijn arm?

Met andere woorden, is liegen (motieven insinueren die er niet zijn) ook een gerechtvaardigd middel in de strijd tegen het Vlaams Belang?

Cfr, "Waar gehakt wordt vallen spaanders"[/size]

Citaat:
Stel dat ik een grootouder had die zich tijdens WW2 aangesloten had bij de zwarte brigade. Ik ben enige decennia later geboren en heb nooit enige symphatie of interesse gekoesterd voor dat "zwart" verleden van mijn grootouder, die overigens enkel en alleen Vlaamse motieven had voor die collaboratie en daar op gepaste wijze voor gestraft is. Ik blijf enige tijd lid van een "democratische" partij en (nu wordt het fictief) door omstandigheden sluit ik me aan bij het Vlaams Belang. Stel dat ik het maak tot een of andere lagere partijbons (een idee waar ik even mottig van word). Zou blokwatch dan schrijven dat ik uit een "zwart nest" kom, met de bedoeling te insinueren dat ik enige nazistische of fascistische symphatieën zou koesteren (quod non)? Zou ik in een van die hippe fotobewerkingen komen met zo'n swastika getatoëerd op mijn voorbeeld, stijve zwarte laarzen en een verschot in mijn arm?

Cfr, "Waar gehakt wordt vallen spaanders"[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Vrijheid : 4 september 2005 om 16:22.
Oud 4 september 2005, 17:00   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Flauwe kul. Diegenen (mandatrissen e.a.) die het VeeBee in de loop der jaren de rug hebben toegekeerd, zijn net de flaminganten van het eerste uur.
Daar heb je gelijk in.
Alleen jammer dat dezelfde mensen vandaag noodgedwongen opnieuw VB stemmen wegens geen andere keuze meer.
Oud 4 september 2005, 18:53   #49
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O, dat is vriendelijk van hem om dat te doen, maar ik dacht toch dat de CVP niet meer bestond?
Ik denk eerder dat hij bedoelt: de CVP-gewoontes verpakt in een nieuw CD&V-doosje.. maar nu kan ik eigenlijk al raden wat uw antwoord gaat zijn
Oud 4 september 2005, 19:39   #50
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ha zo, de armen moeten buiten en de rijken binnen. Dat FDW dan maar begint met het goede voorbeeld te geven. Ipv in de sjieke villawijk van Ekeren te wonen, dat'm maar naar de Seefhoek verhuist. Het kan zijn geloofwaardigeid ten goede komen.

Ben ik nog verbaasd dat het VeeBee geen lor geeft om de werklozen?
Voila...de sossen ten voeten uit...als medeactoren (samen met het Vlaams Belang) van de girlandiforme socio-economische en derhalve urbo-culturele sinusoidale.

Of in 't plat vlams da triangel het ook begrijpt: de sossen maken de mensen arm en het VB maakt hun weer rijk.
De Sossen die blijkbaar fier zijn om de mensen arm te hebben gemaakt doen er alles aan om het VB te verhinderen (alle middelen:cfr Tobbac) om hun terug rijk te maken...

Maar ik heb een voorstel: als alle sossen (de nomenclatura, apparatchicks en politiek benoemden) zich nu eens vrijwillig stelden om hun aan de gemeenschap gestolen goederen terug ten dienste van "de mensen" te stellen eens het VB aan de macht dan zouden ze op die wijze alleen al hun geloof aan hun ideologie van "iedereen arm" kunnen gestand doen.
Oud 4 september 2005, 19:50   #51
thePiano

Standaard

Citaat:

Cfr, "Waar gehakt wordt vallen spaanders"
Wel sjoeke, ooit was ik zoals jij. Ik ben in de jaren zeventig actief geweest in de Vlaamse Beweging. Samen op zondag met T.A.K. (Taal Aktie Komitee) gaan betogen (en slaag uitdelen aan de polies) in Schaarbeek tegen burgemeester Nols n.a.v. de lokettenkwestie. Van mij zeggen ze op het internet nog altijd (30 jaar later dus, als was ik lid van de NSDAP geweest) dat ik een zwarte ben. Zot van frustratie zijn die VB'rs als ze vaststellen dat iemand zoals ik de Vlaamse Beweging met al wat er bijhoort, keihard aan de deur heb gezet. Voor hen ben ik een volksverrader, bijna erger dan een Marokkaanse moslimterrorist. Het zal je maar overkomen. In elk geval moet dit toch nog goed nieuws zijn voor je: je kan genezen van het VB-syndroom. Op tijd je pillen pakken en het lukt wel. [edit]
[size=1]After edit by thePiano on 04-09-2005 at 21:17
Reason:

Citaat:

Wel sjoeke, ooit was ik zoals jij. Ik ben in de jaren zeventig actief geweest in de Vlaamse Beweging. Samen op zondag met T.A.K. (Taal Aktie Komitee) gaan betogen (en slaag uitdelen aan de polies) in Schaarbeek tegen burgemeester Nols n.a.v. de lokettenkwestie. Van mij zeggen ze op het internet nog altijd (30 jaar later dus, als was ik lid van de NSDAP geweest) dat ik een zwarte ben. Zot van frustratie zijn die VB'rs als ze vaststellen dat iemand zoals ik de Vlaamse Beweging met al wat er bijhoort, keihard aan de deur heb gezet. Voor hen ben ik een volksverrader, bijna erger dan een Marokkaanse moslimterrorist. Het zal je maar overkomen. In elk geval moet dit toch nog goed nieuws zijn voor je: je kan genezen van het VB-syndroom. Op tijd je pillen pakken en het lukt wel. [/size]

[size=1]After edit by thePiano on 04-09-2005 at 20:56
Reason:

Citaat:

Wel sjoeke, ik ben in de jaren zeventig actief geweest in de Vlaamse Beweging. Samen op zondag met T.A.K. (Taal Aktie Komitee) gaan betogen (en slaag uitdelen aan de polies) in Schaarbeek tegen burgemeester Nols n.a.v. de lokettenkwestie. Van mij zeggen ze op het internet nog altijd (30 jaar later dus, als was ik lid van de NSDAP geweest) dat ik een zwarte ben. Zot van frustratie zijn die VB'rs als ze vaststellen dat iemand zoals ik de Vlaamse Beweging met al wat er bijhoort, keihard aan de deur heb gezet. Voor hen ben ik een volksverrader, bijna erger dan een Marokkaanse moslimterrorist. Het zal je maar overkomen. In elk geval moet dit toch nog goed nieuws zijn voor je: je kan genezen van het VB-syndroom. Op tijd je pillen pakken en het lukt wel. [/size]

Citaat:

Wel sjoeke, ik ben in de jaren zeventig actief geweest in de Vlaamse Beweging. Samen op zondag met T.A.K. (Taal Aktie Komitee) gaan betogen (en slaag uitdelen aan de polies) in Schaarbeek tegen burgemeester Nols n.a.v. de lokettenkwestie. Van mij zeggen ze op het internet nog altijd (30 jaar later dus, als was ik lid van de NSDAP geweest) dat ik een zwarte ben. Zot van frustratie zijn die VB'rs als ze vaststellen dat iemand zoals ik de Vlaamse Beweging met al wat er bijhoort, keihard aan de deur heb gezet. Voor hen ben ik een volksverrader, bijna erger dan een Marokkaanse moslimterrorist. Het zal je maar overkomen. In elk geval moet dit toch nog goed nieuws zijn voor je: je kan genezen van het VB-syndroom. Op tijd je pllen pakken en het lukt wel. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door thePiano : 4 september 2005 om 20:17.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 20:23   #52
gonzoo
Vreemdeling

Standaard

heil f dw
gonzoo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 20:43   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op tijd je pillen pakken en het lukt wel.
Wat hebben die rooien toch met pillen?
Oud 10 september 2005, 20:41   #54
Vrijheid
Schepen

Standaard

Citaat:
Wel sjoeke, ooit was ik zoals jij. Ik ben in de jaren zeventig actief geweest in de Vlaamse Beweging. Samen op zondag met T.A.K. (Taal Aktie Komitee) gaan betogen (en slaag uitdelen aan de polies) in Schaarbeek tegen burgemeester Nols n.a.v. de lokettenkwestie. Van mij zeggen ze op het internet nog altijd (30 jaar later dus, als was ik lid van de NSDAP geweest) dat ik een zwarte ben. Zot van frustratie zijn die VB'rs als ze vaststellen dat iemand zoals ik de Vlaamse Beweging met al wat er bijhoort, keihard aan de deur heb gezet. Voor hen ben ik een volksverrader, bijna erger dan een Marokkaanse moslimterrorist. Het zal je maar overkomen. In elk geval moet dit toch nog goed nieuws zijn voor je: je kan genezen van het VB-syndroom. Op tijd je pillen pakken en het lukt wel.
Wij hebben blijkbaar nogal veel gemeen, behalve dan dat ik nooit actief ben geweest in de Vlaamse Beweging laat staan het Taal Actie Komitee (ze hebben wel mijn sympathie), dat mijn wens naar een Onafhankelijk Vlaanderen pas is gekomen nadat ik de politiek nauw ben gaan opvolgen (met paars/groen als initiator of katalysator), dat ik nooit ben gaan betogen, dat ik nooit slaag heb uitgedeeld (Ik word zelfs al week als ik iemand een insect zie plattrappen - behalve muggen of parasieten), dat ik mezelf nooit zal toelaten te haten ongeacht voor welk "goed doel", dat ik mijn tegenstanders respecteer, dat ik mijn vroegere principes (bv uit mijn socialistische periode) nooit aan de deur heb gezet, dat voor mij de methoden haast belangrijker zijn dan de concrete doelstellingen en dat het dus voor mij niet opgaat dat men met bedenkelijke methoden de Vlaamse Beweging gaat vervoegen, om ze daarna deze met dezelfde bedenkelijke methoden te bestrijden.

Ik ben ooit genezen van de liefde en dat is het slechtste wat me ooit is overkomen.
Oud 10 september 2005, 20:51   #55
Vrijheid
Schepen

Standaard

Over de liefde gesproken,
kent iemand nog een bekwame, lieve en zachtaardige prostituee?

(AUB geen flauwe Dewinter- of VlaamsBelang-moppen)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be