Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2005, 23:28   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Tempelier
Goede vraag. Ik heb destijds zelf de situatie gekend jobs aangeboden te krijgen die ik absoluut niet zag zitten, ondanks ik er wel gekwalificeerd voor was. Een job die niet in het geringste in je hart ligt is moeilijk vol te houden. Een job moet als werknemer meer betekenen dan louter een middel om brood op de tafel te krijgen. Voor mezelf moet er absoluut een meerwaarde aan verbonden zijn. Tja ... waar trekt men de grens tussen enig kieskeurigheid en voorliefde voor bepaalde jobs en anderzijds lange periode niet actief te zijn op de arbeidsmarkt ? Ik heb er niet zo dadelijk een antwoord op. Bandwerk zou bv. ook aan mij absoluut niet besteed zijn en dit met alle respect voor eventuele bandwerkers/bandwerksters onder de forumleden. Voor mij is geen enkele job minderwaardig t.o.v. andere jobs. Ieder job heeft immers zijn belang binnen de maatschappij.
Als men voor iedereen een job moet uitvinden die hij zelf wenst te doen dan voorzie ik een probleem. Welke jobs er moeten uitgevoerd worden hangt van de maatschappij af.
Het zullen altijd degenen zijn die hun droomjob niet kunnen bemachtigen die het met de minder leuke zullen moeten doen. Gedaan moeten ze in elk geval worden en een goed loon kan er veel aan verhelpen .
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2005, 23:42   #42
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Als men voor iedereen een job moet uitvinden die hij zelf wenst te doen dan voorzie ik een probleem. Welke jobs er moeten uitgevoerd worden hangt van de maatschappij af.
Het zullen altijd degenen zijn die hun droomjob niet kunnen bemachtigen die het met de minder leuke zullen moeten doen. Gedaan moeten ze in elk geval worden en een goed loon kan er veel aan verhelpen .
'minder leuk' is nog steeds iets anders dan een job waar je depressief van wordt. een job waarvan je dagelijks je kas opfret van de frustratie en de stress. Dat is niet gezond, hoor. Niet voor jezelf, niet voor je gezin als dat er is, niet voor de maatschappij.

Ik doe op dit moment een job die ik haat. Never again. Misschien 'voor efkes'. Maar niet voor het leven, liefst.
Oud 17 september 2005, 23:45   #43
Doffer
Schepen

Standaard

Gelukiig is het beleid in ons land in handen van mensen die veel meer en betere inzichten hebben in de deze moeilijke problematiek, dan vele van deze "forumfanaten - zonder enig inzicht" �* la Chipie, Stuperstaaf, Cynicus,e.a..
Zij bewijzen, sommigen met duizenden postings, (moeten veel tijd hebben en weinig zinnige bezigheden) dat zij een te verwaarlozen mentaliteit hebben en hoegenaamd geen enkele waardevolle inbreng hebben in een belangrijk debat als het probleem van de werkloosheid.
AL hun tussenkomsten zijn te classeren onder de noemer: onzinnig en totaal te verwaarlozen. Overal heb je natuurlijk van die idioten, zo blijkt ook op dit forum.
Oud 18 september 2005, 00:00   #44
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
'minder leuk' is nog steeds iets anders dan een job waar je depressief van wordt. een job waarvan je dagelijks je kas opfret van de frustratie en de stress. Dat is niet gezond, hoor. Niet voor jezelf, niet voor je gezin als dat er is, niet voor de maatschappij.

Ik doe op dit moment een job die ik haat. Never again. Misschien 'voor efkes'. Maar niet voor het leven, liefst.
De één wordt al wat vlugger depressief als de ander zeker.
Gelukkig maar, zoniet kon je zelf uw afval opvreten omdat niemand hem wilt komen ophalen.
Dat is pas iets om depressief van te worden.
Oud 18 september 2005, 00:02   #45
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doffer
Gelukiig is het beleid in ons land in handen van mensen die veel meer en betere inzichten hebben in de deze moeilijke problematiek, dan vele van deze "forumfanaten - zonder enig inzicht" �* la Chipie, Stuperstaaf, Cynicus,e.a..
Zij bewijzen, sommigen met duizenden postings, (moeten veel tijd hebben en weinig zinnige bezigheden) dat zij een te verwaarlozen mentaliteit hebben en hoegenaamd geen enkele waardevolle inbreng hebben in een belangrijk debat als het probleem van de werkloosheid.
AL hun tussenkomsten zijn te classeren onder de noemer: onzinnig en totaal te verwaarlozen. Overal heb je natuurlijk van die idioten, zo blijkt ook op dit forum.
Gelukkig brengen uw tussenkomsten de ballans in evenwicht?
Oud 18 september 2005, 00:42   #46
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De één wordt al wat vlugger depressief als de ander zeker.
Dat klopt. Diathese-stress model van depressie noemt men dat.

Citaat:
Gelukkig maar, zoniet kon je zelf uw afval opvreten omdat niemand hem wilt komen ophalen.
Dat is pas iets om depressief van te worden.
Zou je depressief worden moest je je afval zelf moeten wegbrengen?
Verwend nest
Oud 18 september 2005, 00:54   #47
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zou je depressief worden moest je je afval zelf moeten wegbrengen?
Verwend nest
Sluikstorten bedoel je dus ?
Oud 18 september 2005, 00:54   #48
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De forumcollega's die je daar vernoemt, vind ik nu juist de beteren onder ons. Omdat je niet akkoord bent met hun visies en hen daarom idioten noemt, is pas een jammere (te verwaarlozen) mentaliteit. En om het nu toch over de werkloosheid te hebben, zolang er geen drastische mentaliteitsverandering komt, zal die hoog blijven. En ik heb het niet over de mentaliteit van Chipie, Superstaaf of Cynicus.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2005, 01:04   #49
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sluikstorten bedoel je dus ?
ga jij uit van het feit dat mensen per definitie niet graag werken of zo?
Oud 18 september 2005, 01:17   #50
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ga jij uit van het feit dat mensen per definitie niet graag werken of zo?
Dat maak ik uit op sommige reacties.
Voor alle duidelijkheid.
Onder werken versta ik niet een hobby beoefenen en daarvoor betaald worden.
Oud 18 september 2005, 01:39   #51
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat maak ik uit op sommige reacties.
Voor alle duidelijkheid.
Onder werken versta ik niet een hobby beoefenen en daarvoor betaald worden.
Er zijn altijd mensen die een hekel hebben aan een dagelijkse activiteit.
De meeste mensen die ik ken vonden werkloos zijn dodelijk saai.
Oud 18 september 2005, 02:23   #52
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn altijd mensen die een hekel hebben aan een dagelijkse activiteit.
De meeste mensen die ik ken vonden werkloos zijn dodelijk saai.
Geloof ik graag.
Oud 18 september 2005, 08:53   #53
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat geen persoonlijke aanvallen zijn...
Maar kom, ik ken die vakbondsidioten (heb er 6 jaar mee samengewerkt, via sociaal dienstbetoon, en diverse andere malen via andere kanalen... Grotere egoïsten en/of verdedigers van egoïsten, zijn er niet te vinden*), zou ik kunnen zeggen... Maar ik wens dat niet te doen... Ik wens, zoals steeds, sereen te blijven ...

Als men meehelpt met het scheppen van doffe ellende, dan is de nickname doffer natuurlijk niet slecht gekozen...

En we zullen eens zien wat de vakbonden gaan inbrengen in een belangrijk debat als het probleem van de werkloosheid... Probleem waarvoor ze trouwens zelf medeverantwoordelijk zijn (enkel mensen met een doffe blik op oneindig zien dat niet ).

En wat werken betreft, doffertje... U zult toch minstens tweemaal zolang moeten leven dan chipke, wilt U dezelfde uren geklopt hebben of kloppen (waarvan praktisch de helft - gratis - ten dienste van anderen)... Wees gerust (daarmee wil ik natuurlijk niet gezegd hebben dat dit nodig is).

Het zou veel mooier zijn dat het syndicalistje zijn 'opmerkingen' rechtstreeks aan mij zou richten (Nyrotsky ook) ipv mijn 'naam' zo maar ergens te vermelden... Van vakbondsmannetjes verwacht ik veel, maar toch... er zijn grenzen...

Allez, en geef er nog maar eens een ferme lap op, schat

En doe de groetjes aan de rest van uw bende, want die gaan het vaderland redden omdat ze weten wat goed is voor de mensen... Die gaan het land kortelings weer platleggen... om de werkloosheid op te lossen...

[size=1]Natuurlijk zijn niet alle vakbondsmannetjes idioten... Ik heb er zelfs enkele gekend die echt bezig zijn met de belangen van hun leden en van de arrebeider in 't algemeen...[/size][edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 18-09-2005 at 09:56
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Maar kom, ik ken die vakbondsidioten (heb er 6 jaar mee samengewerkt, via sociaal dienstbetoon, en diverse andere malen via andere kanalen... Grotere egoïsten en/of verdedigers van egoïsten, zijn er niet te vinden*), zou ik kunnen zeggen... Maar ik wens dat niet te doen... Ik wens, zoals steeds, sereen te blijven ...

Als men meehelpt met het scheppen van doffe ellende, dan is de nickname doffer natuurlijk niet slecht gekozen...

En we zullen eens zien wat de vakbonden gaan inbrengen in een belangrijk debat als het probleem van de werkloosheid... Probleem waarvoor ze trouwens zelf medeverantwoordelijk zijn (enkel mensen met een doffe blik op oneindig zien dat niet ).

En wat werken betreft, doffertje... U zult toch minstens tweemaal zolang moeten leven dan chipke, wilt U dezelfde uren geklopt hebben of kloppen (waarvan praktisch de helft - gratis - ten dienste van anderen)... Wees gerust (daarmee wil ik natuurlijk niet gezegd hebben dat dit nodig is).

Het zou veel mooier zijn dat het syndicalistje zijn 'opmerkingen' rechtstreeks aan mij zou richten (Nyrotsky ook) ipv mijn 'naam' zo maar ergens te vermelden... Van vakbondsmannetjes verwacht ik veel, maar toch... er zijn grenzen...

En doe de groetjes aan de rest van uw bende, want die gaan het vaderland redden omdat ze weten wat goed is voor de mensen... Die gaan het land kortelings weer platleggen... om de werkloosheid op te lossen...

[size=1]Natuurlijk zijn niet alle vakbondsmannetjes idioten... Ik heb er zelfs enkele gekend die echt bezig zijn met de belangen van hun leden en van de arrebeider in 't algemeen...[/size][/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 18-09-2005 at 09:56
Reason:

Citaat:

En wat werken betreft, doffertje... U zult toch minstens tweemaal zolang moeten leven dan chipke, wilt U dezelfde uren geklopt hebben of kloppen (waarvan praktisch de helft ten dienste van anderen)... Wees gerust (daarmee wil ik natuurlijk niet gezegd hebben dat dit nodig is).

[size=1]Natuurlijk zijn niet alle vakbondsmannetjes idioten... Ik heb er zelfs enkele gekend die echt bezig zijn met de belangen van hun leden en van de arrebeider in 't algemeen...[/size][/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

En we zullen eens zien wat de vakbonden gaan inbrengen in een belangrijk debat als het probleem van de werkloosheid... Probleem waarvoor ze trouwens zelf medeverantwoordelijk voor zijn (enkel mensen met een doffe blik op oneindig zien dat niet ).

En wat werken betreft, doffertje... U zult toch minstens tweemaal zolang moeten leven dan chipke, wilt U dezelfde uren geklopt hebben of kloppen... Wees gerust (daarmee wil ik natuurlijk niet gezegd hebben dat dit nodig is).

[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 18 september 2005 om 08:56.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2005, 08:53   #54
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
De forumcollega's die je daar vernoemt, vind ik nu juist de beteren onder ons. Omdat je niet akkoord bent met hun visies en hen daarom idioten noemt, is pas een jammere (te verwaarlozen) mentaliteit. En om het nu toch over de werkloosheid te hebben, zolang er geen drastische mentaliteitsverandering komt, zal die hoog blijven. En ik heb het niet over de mentaliteit van Chipie, Superstaaf of Cynicus.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2005, 08:57   #55
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eentonigheid is wss één van de grootste problemen in deze.
Daar mag dan een zeer goed loon tegenoverstaan, het dood de mens lang voordat zijn lichaam sterft.
Dat is niet bij iedereen het geval en niet altijd, maar toch vaak genoeg om er iets aan te veranderen.
Nu is het ook zo dat zelfs het loon voor deze vaak minder leuke jobs niet zo schitterend is.
Daar komt dan nog eens bij dat het regime en de omstandigheden hier vaak verre van optimaal zijn.
Eén keer een wiel monteren is natuurlijk geen probleem, het is mss zelfs leuk.
Een ganse dag, week, maand, jaar, het is nog te overbruggen (het één al makkelijker dan het ander).
Voor sommigen is het zelfs geen probleem om dit hun hele leven te doen.
Het is echter verkeerd volgens mij om hiernaar te verwijzen en te zeggen als die dat kan moet iedereen dit kunnen, zo werkt het niet.
Voor veel mensen is het idee alleen al: "is dit nu hoe de rest van mijn leven eruit ziet " voldoende om depressief te worden en dat lijkt me niet eens zo gek.
Er zijn jobs die eigenlijk best door meer schouders gedragen zouden worden (knelpuntberoepen - het zijn knelpuntberoepen omdat ze niet aantrekelijk zijn).
Het systeem nu is dat men mensen probeert te drijven in deze beroepen en eens ze erin zitten ze daar gevangen te houden.
Volgens mij zou het bvb beter zijn om terug een soort van gemeenschapsdienst (zoals de vroegere legerdienst) in te voeren waar jonge mensen een beperkte tijd, een deel van de zwaardere taken die er in de maatschappij zijn, helpen dragen.
Dit heeft het voordeel dat je weet dat het slechts voor beperkte tijd is.
Tevens kan er in deze periode een besef groeien dat men dankbaar mag zijn dat er mensen zijn die dit soort van jobs een groot deel van hun leven doen en hiervoor ipv dank eerder misprijzen ontvangen.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2005, 10:33   #56
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper
Eentonigheid is wss één van de grootste problemen in deze.
Daar mag dan een zeer goed loon tegenoverstaan, het dood de mens lang voordat zijn lichaam sterft.
Dat is niet bij iedereen het geval en niet altijd, maar toch vaak genoeg om er iets aan te veranderen.
Nu is het ook zo dat zelfs het loon voor deze vaak minder leuke jobs niet zo schitterend is.
Daar komt dan nog eens bij dat het regime en de omstandigheden hier vaak verre van optimaal zijn.
Eén keer een wiel monteren is natuurlijk geen probleem, het is mss zelfs leuk.
Een ganse dag, week, maand, jaar, het is nog te overbruggen (het één al makkelijker dan het ander).
Voor sommigen is het zelfs geen probleem om dit hun hele leven te doen.
Het is echter verkeerd volgens mij om hiernaar te verwijzen en te zeggen als die dat kan moet iedereen dit kunnen, zo werkt het niet.
Voor veel mensen is het idee alleen al: "is dit nu hoe de rest van mijn leven eruit ziet " voldoende om depressief te worden en dat lijkt me niet eens zo gek.
Er zijn jobs die eigenlijk best door meer schouders gedragen zouden worden (knelpuntberoepen - het zijn knelpuntberoepen omdat ze niet aantrekelijk zijn).
Het systeem nu is dat men mensen probeert te drijven in deze beroepen en eens ze erin zitten ze daar gevangen te houden.
Daar zit allemaal iets in maar ge stelt het wat negatief voor denk ik.
Bandwerk is er gekomen om de productiviteit op te drijven maar ook om het werk gemakkelijker en lichter te maken. Ik heb nu eenmaal liever een wiel dat zelf bij mij komt dan dat ik dat wiel moet gaan halen en op de juiste hoogte tillen.
Ik vind het trouwens frustrerender als ik zie dat mijn garagist een wiel wesselt op twee minuten terwijl ik daar een kwartier over doe.
En natuurlijk wilt iedereen liever betaald worden om op reis te gaan maar ze vergeten wel dat het betaald wordt door die arme werkslaven die ze beweren te helpen.
Oud 18 september 2005, 10:37   #57
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij zou het bvb beter zijn om terug een soort van gemeenschapsdienst (zoals de vroegere legerdienst) in te voeren waar jonge mensen een beperkte tijd, een deel van de zwaardere taken die er in de maatschappij zijn, helpen dragen.
Dit heeft het voordeel dat je weet dat het slechts voor beperkte tijd is.
Tevens kan er in deze periode een besef groeien dat men dankbaar mag zijn dat er mensen zijn die dit soort van jobs een groot deel van hun leven doen en hiervoor ipv dank eerder misprijzen ontvangen.
Goed idee en dat wordt voor een deel ook wel zo toegepast.
Brugpensioenen kunt ge als dusdanig beschouwen.
Oud 18 september 2005, 10:38   #58
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Dan maar best interimmen in het begin... dan ga je vervelende jobkes afwisselen met leuke. Einddoel is dan natuurlijk om een vast contractje in de wacht te slepen daar waar het leuk is

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2005, 11:18   #59
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zit allemaal iets in maar ge stelt het wat negatief voor denk ik.
Bandwerk is er gekomen om de productiviteit op te drijven maar ook om het werk gemakkelijker en lichter te maken. Ik heb nu eenmaal liever een wiel dat zelf bij mij komt dan dat ik dat wiel moet gaan halen en op de juiste hoogte tillen.
Ik vind het trouwens frustrerender als ik zie dat mijn garagist een wiel wesselt op twee minuten terwijl ik daar een kwartier over doe.
En natuurlijk wilt iedereen liever betaald worden om op reis te gaan maar ze vergeten wel dat het betaald wordt door die arme werkslaven die ze beweren te helpen.
Je hebt gelijk.
Automatisatie vind ik persoonlijk heeeeeeel goed.
Hoe meer hoe liever.
Mocht alle werk uit onze handen genomen worden en de gebraden kippetjes ons zo in de mond zouden vliegen, des te beter.
Het is trouwens hetgeen waar we beetje bij beetje naar toe evolueren (over de kippetjes heb ik nog wel mijn twijfels) .
Er is een toevloed aan producten, als nooit tevoor.
Anderzijds vertaald dit zich niet in stijgende werkaanbiedingen.
Het verschil kan verklaart worden door hogere efficiënci en automatisatie.
Mocht deze zegen ongeveer gelijk over alle hoofden verdeeld worden was dit fantastisch.
Helaas blijven er nog wat minder aangename klussen over en ipv deze wat beter te verdelen en te laten dragen door meerdere schouders wentelt men deze af op een aantal mensen die de hele last moeten dragen.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2005, 11:35   #60
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk.
Automatisatie vind ik persoonlijk heeeeeeel goed.
Hoe meer hoe liever.
Mocht alle werk uit onze handen genomen worden en de gebraden kippetjes ons zo in de mond zouden vliegen, des te beter.
Het is trouwens hetgeen waar we beetje bij beetje naar toe evolueren (over de kippetjes heb ik nog wel mijn twijfels) .
Er is een toevloed aan producten, als nooit tevoor.
Anderzijds vertaald dit zich niet in stijgende werkaanbiedingen.
Het verschil kan verklaart worden door hogere efficiënci en automatisatie.
Mocht deze zegen ongeveer gelijk over alle hoofden verdeeld worden was dit fantastisch.
Helaas blijven er nog wat minder aangename klussen over en ipv deze wat beter te verdelen en te laten dragen door meerdere schouders wentelt men deze af op een aantal mensen die de hele last moeten dragen.
Dat is mogelijk mochten alle jobs probleemloos ingevuld worden.
Arbeidsduurvermindering is natuurlijk alleen mogelijk als er voldoende werkwilligen zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be