Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 17 september 2005, 09:46   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
- De passage met Morel, ik denk dat jullie weten wat ik ervan denk: ik heb het nooit een valabel politica gevonden en ze zal dat dat in mijn ogen ook nooit worden. Haar uitpsraak over het kartel was weer eens een tongdraaierij van jewelste (eh nee, ik ken knappere vrouwen om dat daar eens mee te doen): ik herinner me ook nog haar uitspraak dat het Vlaams Kartel het beste was dat de N-VA kon doen. Enkele weken later... maar kom, met het Vlaams Belang verslijt ze al haar derde partij, wie doet haar dat na?
Ongetwijfeld slaat die "nooit" op "vanaf het ogenblik dat ze de N-VA verliet". Blijkbaar zit het jullie toch wel hoog wat Morel betreft, daar jullie er maar niet over kunnen zwijgen. Indien het toch geen "valabel politica" was, dan stel ik mij wel de vraag waarom jullie erover blijven doorrammen. Mijns inziens gewoon een aanduiding dat de N-VA spinnijdig is over de overstap en dat nog altijd niet kan verwerken.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 17 september 2005, 09:48   #42
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ongetwijfeld slaat die "nooit" op "vanaf het ogenblik dat ze de N-VA verliet". Blijkbaar zit het jullie toch wel hoog wat Morel betreft, daar jullie er maar niet over kunnen zwijgen. Indien het toch geen "valabel politica" was, dan stel ik mij wel de vraag waarom jullie erover blijven doorrammen. Mijns inziens gewoon een aanduiding dat de N-VA spinnijdig is over de overstap en dat nog altijd niet kan verwerken.
Jan, ik haalde Morel erbij omdat ze in P&D het nodig vonden om ze er weer bij te halen. Voor mij heeft ze inderdaad nooit iets betekend en doet ze nu ook weinig bij het Vlaams Belang, maar toch wordt ze altijd uit de kast gehaald als het over die kwestie gaat. Dat andere N-VA'ers er nog niet over heen zijn, ontken ik evenwel niet, maar dat is ook voor hen.
Oud 17 september 2005, 09:49   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
- De mesthoop-passage van De Wever laat zien dat hij nog in zijn beginjaren als politicus staat. Dan ben je nog wel eens impulsief en dat speelt hem soms nog parten. Fair was wel dat hij zijn vergissing evenwel inzag. Ik ken zo niet veel politici.
Als je het toch niet kan laten hem daarvoor op de korrel te nemen: De Winter was in zijn beginjaren ook niet vies hele groepen van mensen te schofferen tot in het kwadraat, maar hij heeft nu 20 jaar ervaring en weet dus nu ook wel hoe hij met die zaken moet omgaan, alhoewel...zijn uitspraken als multicul = multicrimineel laten dat niet altijd vermoeden.
Beginjaren? Hoelang draait de man ondertussen al mee? Mijns inziens lang genoeg om te weten dat men geen vliegen met azijn vangt. Indien het zijn bedoeling is geweest met dit debat VB-kiezers weer terug te winnen, dan heeft hij daartoe de verkeerde strategie ontwikkeld. Strategisch inzicht is dan nul komma nul.

Uitspraken over de multiculturele samenleving zijn heel wat anders. De uitspraken over de misdadigheid van bepaalde bevolkingsgroepen kan misschien beledigend overkomen, maar het bevat wel de waarheid. Spreken over "uw mesthoop van stemmen" is dan direct gericht naar de burger en dit zonder enig argument. Gewoon goedkoop beledigen.
Oud 17 september 2005, 09:50   #44
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Trouwens, ik zag ze eens in het najaar van 2003 op De Zevende Dag, toen ze dus nog N-VA'er was. En toen viel ze mij al flauw uit. Het was een debat over ondernemerschap, maar een sterke indurk gaf ze mij toen niet.
Dus niet afkomen dat die 'nooit' slaat op een goed half jaar erna.
Oud 17 september 2005, 09:51   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jan, ik haalde Morel erbij omdat ze in P&D het nodig vonden om ze er weer bij te halen. Voor mij heeft ze inderdaad nooit iets betekend en doet ze nu ook weinig bij het Vlaams Belang, maar toch wordt ze altijd uit de kast gehaald als het over die kwestie gaat. Dat andere N-VA'ers er nog niet over heen zijn, ontken ik evenwel niet, maar dat is ook voor hen.
Ze? U bedoelt Bart Dewever. Dit kon zijn frustratie weer niet de baas en moest zijn tong dubbelplooien om toch maar niet al grof uit de hoek te komen.

Of Morel voor u al dan niet iets betekent, laat me totaal koud. Bij de N-VA-leiding denken ze er anders over. Dat bleek uit de talrijke uitspraken die bijvoorbeeld Dewever over haar heeft gedaan. De man krijgt het blijkbaar maar niet verwerkt. Kortom, Dewever gebruikt zich als een klein kind dat een bepaald speelgoedje uit de rekken van de supermarkt niet krijgt en dan maar met gekrijs de hele supermarkt op stelten zet.
Oud 17 september 2005, 09:52   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouwens, ik zag ze eens in het najaar van 2003 op De Zevende Dag, toen ze dus nog N-VA'er was. En toen viel ze mij al flauw uit. Het was een debat over ondernemerschap, maar een sterke indurk gaf ze mij toen niet.
Dus niet afkomen dat die 'nooit' slaat op een goed half jaar erna.
Ik denk dat het laatste weldegelijk opgaat. Ik herinner me trouwens een ander debat waar Morel de tegenstrevers gewoon inpakte en tegelijkertijd de VRT-journalist op z'n plaats zette. Heel goed!
Oud 17 september 2005, 09:54   #47
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Beginjaren? Hoelang draait de man ondertussen al mee? Mijns inziens lang genoeg om te weten dat men geen vliegen met azijn vangt. Indien het zijn bedoeling is geweest met dit debat VB-kiezers weer terug te winnen, dan heeft hij daartoe de verkeerde strategie ontwikkeld. Strategisch inzicht is dan nul komma nul.

Uitspraken over de multiculturele samenleving zijn heel wat anders. De uitspraken over de misdadigheid van bepaalde bevolkingsgroepen kan misschien beledigend overkomen, maar het bevat wel de waarheid. Spreken over "uw mesthoop van stemmen" is dan direct gericht naar de burger en dit zonder enig argument. Gewoon goedkoop beledigen.
- Tegenover De Winter en vele andere politici is De Wever een beginneling. Ik geef toe dat ik zelf soms nog zo impulsief reageer, maar ik ben nu eenmaal zo. Dat moet ik met de jaren nog afleren.
- Er zit een waarheid in, maar niet de volledige. Ook zulke uitspraken zijn veralgemend en schofferend, juist?
Oud 17 september 2005, 09:56   #48
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ze? U bedoelt Bart Dewever. Dit kon zijn frustratie weer niet de baas en moest zijn tong dubbelplooien om toch maar niet al grof uit de hoek te komen.

Of Morel voor u al dan niet iets betekent, laat me totaal koud. Bij de N-VA-leiding denken ze er anders over. Dat bleek uit de talrijke uitspraken die bijvoorbeeld Dewever over haar heeft gedaan. De man krijgt het blijkbaar maar niet verwerkt. Kortom, Dewever gebruikt zich als een klein kind dat een bepaald speelgoedje uit de rekken van de supermarkt niet krijgt en dan maar met gekrijs de hele supermarkt op stelten zet.
Dan zijn Morel en De Wever twee kleine kinderen.
Oud 17 september 2005, 09:56   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
- Tegenover De Winter en vele andere politici is De Wever een beginneling. Ik geef toe dat ik zelf soms nog zo impulsief reageer, maar ik ben nu eenmaal zo. Dat moet ik met de jaren nog afleren.
- Er zit een waarheid in, maar niet de volledige. Ook zulke uitspraken zijn veralgemend en schofferend, juist?
Larie. Dewever is helemaal geen beginneling. Daarnaast is hij trouwens ook nog eens partijvoorzitter. Dewever heeft al altijd dat hooghartig trekje over zich gehad en bij ieder debat waarbij het Vlaams Belang ter sprake komt, kan hij zich niet inhouden met beledigende taal te spuien.

Indien er dus waarheid zit in het beledigende van de VB-kiezer (hoe dan wel?), dan is het uiten van zoiets totaal contraproductief: aldus maak je mensen nog vasthoudender. Mij dus echt niet gelaten wanneer Dewever voor de zoveelste keer de VB-kiezer beledigt. Dat hij maar doet!
Oud 17 september 2005, 09:56   #50
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Ja lap, ik ging mij niet verlagen tot dit soort uitspraken en nu doe ik het zelf ook al... .
Oud 17 september 2005, 09:57   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan zijn Morel en De Wever twee kleine kinderen.
In vergelijking met Morel staat Dewever vele trapjes lager als we het daar over hebben.
Oud 17 september 2005, 09:57   #52
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Larie. Dewever is helemaal geen beginneling. Daarnaast is hij trouwens ook nog eens partijvoorzitter. Dewever heeft al altijd dat hooghartig trekje over zich gehad en bij ieder debat waarbij het Vlaams Belang ter sprake komt, kan hij zich niet inhouden met beledigende taal te spuien.

Indien er dus waarheid zit in het beledigende van de VB-kiezer (hoe dan wel?), dan is het uiten van zoiets totaal contraproductief: aldus maak je mensen nog vasthoudender. Mij dus echt niet gelaten wanneer Dewever voor de zoveelste keer de VB-kiezer beledigt. Dat hij maar doet!
De Winter heeft mij ook beledigd, dus blijft de stand 1-1 hé.
Oud 17 september 2005, 09:59   #53
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In vergelijking met Morel staat Dewever vele trapjes lager als we het daar over hebben.
Ik denk dat enkele VLD'ers in het Antwerpse daar toch anders over denken
Nouja, ze doen maar...zolang de wereld niet vergeet raakt het mij niet.
Oud 17 september 2005, 09:59   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Winter heeft mij ook beledigd, dus blijft de stand 1-1 hé.
Nergens heeft Dewinter de N-VA-kiezer als "mesthoop" omschreven, maar blijkbaar beschouwt u kritiek al als een "belediging". Misschien toch even het woordenboek opendoen om te kijken wat het verschil tussen beide woorden is!
Oud 17 september 2005, 10:01   #55
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Soit, heeft nog iemand bemerkingen op mijn opsomming?
Oud 17 september 2005, 10:04   #56
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nergens heeft Dewinter de N-VA-kiezer als "mesthoop" omschreven, maar blijkbaar beschouwt u kritiek al als een "belediging". Misschien toch even het woordenboek opendoen om te kijken wat het verschil tussen beide woorden is!
De verwijzingen naar dwergpartij -wat tegenwoordig niet meer klopt gezien het ledenaantal- refereert naar wat Morel ook eens zei in P&D, net na voor de verkiezingen vorig jaar. Daar omschreef ze N-VA'ers als een hoop onbetekenende kleine dwergen. En dat zijn nu eenmaal zaken die mij wel in het verkeerde keelgat schieten.

Btw, FDW for major of Antwerp or not?
Oud 17 september 2005, 10:07   #57
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Trouwens, hij heeft dat ook ingetrokken. Dat heeft iedereen kunnen zien.
Oud 17 september 2005, 10:09   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De verwijzingen naar dwergpartij -wat tegenwoordig niet meer klopt gezien het ledenaantal- refereert naar wat Morel ook eens zei in P&D, net na voor de verkiezingen vorig jaar. Daar omschreef ze N-VA'ers als een hoop onbetekenende kleine dwergen. En dat zijn nu eenmaal zaken die mij wel in het verkeerde keelgat schieten.

Btw, FDW for major of Antwerp or not?
En stel nu eens uw vraag in het Nederlands. Dan zal ik ze ongetwijfeld wel beantwoorden.

In ieder geval is de N-VA niet onmiddellijk een grote partij. Rekening houdend met de grote stilte van de N-VA in parlement en regering, lijkt me het oordeel ("een hoop onbetekenende kleine dwergen") wel terecht. Dan zwijg ik nog over heel de BHV-zaak, waar de N-VA netjes in de schulp is gekropen.
Oud 17 september 2005, 10:10   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouwens, hij heeft dat ook ingetrokken. Dat heeft iedereen kunnen zien.
Hij heeft dat niet ingetrokken, maar toen er reactie kwam van Dewinter alleen gesteld: "Als u het wilt, zal ik het wat anders verwoorden". Gewoon volharden in de boosheid.
Oud 17 september 2005, 10:15   #60
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

En dan zijn ze verbaasd dat ze niet willen samenwerken...man man man, als ik hier al kijk zie ik al genoeg. Waarom dan proberen een charter op te stellen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be