Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2005, 08:10   #41
PAJOT
Banneling

Standaard

MASSAPSYCHOLOGIE ; de massa plooit zich altijd naar een elite en momenteel is die liberaal en Belgisch.

Dat is het enige besluit dat men daaruit kan nemen ; alle details vermeld in deze enquête zijn bladvulling.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2005, 09:16   #42
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Hoe kan je van twee totaal verschillende volkeren, spreken over een gelijke volksaard, ze spreken om te beginnen al dezelfde taal niet, staan politiek grotendeels haaks op mekaar, de eene helft, noeste werkers, (al sinds de middeleeuwen) en de andere helft, wel ja, laat ons daar maar over zwijgen want het is gewoon te scandaleux om daarover zelf maar te beginnen.
Ooit al van zwitserland gehoord? Daar leven vier verschillende taalgroepen naast elkaar.
Och en al die bullshit van de Vlamingen zijn de noeste werkers en de Walen zijn de profiteurs, dat is weer zon huizenhoog cliche dat ons wordt aangepraat door het VB.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2005, 09:20   #43
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Als je de resultaten bekijkt zie je heel duidelijk in welk landsdeel de enquete grotendeels gehouden is. De top drie van muzikanten spreekt hierbij boekdelen.

Een Waal, Brusselaar en Vlaming!
Oud 22 september 2005, 09:21   #44
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
MASSAPSYCHOLOGIE ; de massa plooit zich altijd naar een elite en momenteel is die liberaal en Belgisch.

Dat is het enige besluit dat men daaruit kan nemen ; alle details vermeld in deze enquête zijn bladvulling.
LOOOOOOOOOOOOL

zolang de kwaliteit van de flaminganten zo HOOG ligt,moeten we ons weinig zorgen maken
Oud 22 september 2005, 09:22   #45
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Inderdaad!!! Op de franstalige kant is Koen Wauters meer bekend door zijn jaarlijkse deelname aan Parijs-Dakar dan door zijn muzikale carrière met Clouseau.
En terecht. Zo'n talentloze zeepsmoel.
Oud 22 september 2005, 09:23   #46
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus
690 man! Ooit al eens van representativiteit gehoord?!
690 is al behoorlijk zulle, je zal er misschien 2-3% naast zitten, maar geen 20% alleszins
Oud 22 september 2005, 09:25   #47
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeker. Maar juist dat werkt een niet-representatieve omvraag in de hand. Het feit dat 80% van 690 mensen er fier op zijn Belg te zijn wil absoluut niets zeggen over de resterende 10 miljoen.
Natuurlijk wel. Voor de gehele volwassen bevolking van de VS is de foutenmarge slechts ongeveer 3% op een staal van 1000 mensen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by gm10 on 22-09-2005 at 10:30
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Zeker. Maar juist dat werkt een niet-representatieve omvraag in de hand. Het feit dat 80% van 690 mensen er fier op zijn Belg te zijn wil absoluut niets zeggen over de resterende 10 miljoen.
Natuurlijk wel. Voor de gehele volwassen bevolking van de VS is de foutenmarge slechts ongeveer 3% op een staal van 1000 mensen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Natuurlijk wel. Voor de gehele bevolking van de VS is de foutenmarge slechts ongeveer 3% op een staal van 1000 mensen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door gm10 : 22 september 2005 om 09:30.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2005, 09:28   #48
ghostbuster
Burger

ghostbuster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vision
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MA21092005_010

Bij een enquête door R. Digest bij 690 man .
En terecht... ik schaam mij alleen om de vele bekrompen onopgevoede racisten die ons land rijk is.
ghostbuster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2005, 09:32   #49
ghostbuster
Burger

ghostbuster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Waarom zou men niet fier zijn op de eigen identiteit ?
Europeaan, Beneluxer, Belg, Vlaming, Antwerpenaar, Deurnedistrictsbewoner
(zuidelijk Deurne wel te verstaan !) Unitaswijker .. en ik ben er fier op !

Geboren in Hamburg één van de mooiste steden ter wereld - voorouders enerzijds afkomstig uit de Elzas, anderzijds van Blankenberge..

3de generatie (niveau kleinkinderen) hebben vloedverwanten van Zuid Amerika,
Afrika en Azië ... om maar te zeggen dat de wereld een dorp is...

Kennissen in deze stad/district/wijk met roots van Chili tot Nahodka en die mensen mogen daar ook gerust trots op zijn...

Diegenen die één of ander facet van hun identiteit zouden willen ontkennen,
dat zijn ongelukkige mensen.. als Vlaming heb je oa. deel aan "de belgische identiteit" dat gedeelte "opgeven" is bijna hetzelfde als een been laten afzetten ... of niet misschien ?
Halleluja!
Goed gesproken

Dat is een duidelijk voorbeeld van hoe 'nationaliteit' een complex, vlottend begrip is.

Ikzelf beschouw me in de eerste plaats als Beneluxer, Europeaan, met blik op de wereld. Het is ongelooflijk hoe mensen denken te kunnen amputeren datgene wat vreemd is in anderen en in henzelf.
ghostbuster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2005, 09:37   #50
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghostbuster
Halleluja!
Goed gesproken

Dat is een duidelijk voorbeeld van hoe 'nationaliteit' een complex, vlottend begrip is.

Ikzelf beschouw me in de eerste plaats als Beneluxer, Europeaan, met blik op de wereld. Het is ongelooflijk hoe mensen denken te kunnen amputeren datgene wat vreemd is in anderen en in henzelf.
Leuk gezegd.[edit]
[size=1]After edit by gm10 on 22-09-2005 at 10:37
Reason:

Citaat:
Halleluja!
Goed gesproken

Leuk gezegd.[/size]

Citaat:
Halleluja!
Goed gesproken

Leuk gezegde.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door gm10 : 22 september 2005 om 09:37.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2005, 09:43   #51
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Dus 38% vindt dat de vaderlandse geschiedenis reden is om fier te zijn op ons volkske? Ik vraag me af wat die 690 mensen dan wel weten van de vaderlandse geschiedenis Wordt dit eigenlijk nog onderwezen op de scholen?[edit]
[size=1]After edit by Johan217 on 22-09-2005 at 10:52
Reason:

Dus 38% vindt dat de vaderlandse geschiedenis reden is om fier te zijn op ons volkske? Ik vraag me af wat die 690 mensen dan wel weten van de vaderlandse geschiedenis Wordt dit eigenlijk nog onderwezen op de scholen?[/size]

Dus 38% vindt dat de vaderlandse geschiedenis reden is om fier te zijn op ons volkske? Ik vraag me af wat die 690 mensen dan wel weten van de vaderlandse geschiedenis [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Johan217 : 22 september 2005 om 09:52.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2005, 09:47   #52
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217
Dus 38% vindt dat de vaderlandse geschiedenis reden is om fier te zijn op ons volkske? Ik vraag me af wat die 690 mensen dan wel weten van de vaderlandse geschiedenis
Wellicht weten ze niet wat de flaminganten allemaal uitgestoken hebben in 40-45, bedoel je?
Oud 22 september 2005, 09:58   #53
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Wellicht weten ze niet wat de flaminganten allemaal uitgestoken hebben in 40-45, bedoel je?
Dat is waarschijnlijk nog de meest gekende episode (alhoewel...). Ik dacht eerder aan de periode voor 1940. Wie weet nog bv. wie Vonck was, Van der Noot of Thieffry?[edit]
[size=1]After edit by Johan217 on 22-09-2005 at 11:00
Reason:

Citaat:
Dat is waarschijnlijk nog de meest gekende episode (alhoewel...). Ik dacht eerder aan de periode voor 1940. Wie weet nog bv. wie Vonck was, Van der Noot of Thieffry?[/size]

Citaat:
Dat is waarschijnlijk nog de meest gekende episode. Ik dacht eerder aan de periode voor 1940. Wie weet nog bv. wie Vonck was, Van der Noot of Thieffry?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Johan217 : 22 september 2005 om 10:00.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2005, 10:16   #54
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als Vlaming heb je oa. deel aan "de belgische identiteit" dat gedeelte "opgeven" is bijna hetzelfde als een been laten afzetten ... of niet misschien ?
En je bedoelt dat als er geen Belgische staat meer zou zijn, die "Belgische identiteit" niet meer zou kunnen bestaan?

Terzijde: wat doe je dan met onze Nederlandse identiteit?

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2005, 10:23   #55
Egidius

Standaard

Citaat:
"Voor 35 procent van de ondervraagden is ook het ontduiken van belastingen een typisch Belgische karaktertrek."
Volgens mij is dit cijfer zwaar onderschat.

"De belangrijkste bestaansreden van mijn vaderland is dat het me toestaat om belastingen te ontduiken". Hahahahahahahahahahahahaha.....

Egidius[edit]
[size=1]After edit by Egidius on 22-09-2005 at 11:28
Reason:

Citaat:
"Voor 35 procent van de ondervraagden is ook het ontduiken van belastingen een typisch Belgische karaktertrek."

"De belangrijkste bestaansreden van mijn vaderland is dat het me toestaat om belastingen te ontduiken". Hahahahahahahahahahahahaha.....

Egidius[/size]

Citaat:

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 22 september 2005 om 10:28.
Oud 22 september 2005, 10:26   #56
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik zou het niet zozeer beschouwen als het afzetten van een been dan wel als het chirurgisch verwijderen van een siamese tweeling die daarna elk hun eigen weg kunnen gaan.
Oud 22 september 2005, 10:27   #57
Egidius

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Vandaag Belg, morgen iets anders. Dat vormt geen enkel probleem, mensen passen zich aan aan de omstandigheden. Alleen de rechthebbenden zullen de Belgitude missen.

Egidius
Oud 22 september 2005, 12:47   #58
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn punt is juist dat "belg zijn" deel uitmaakt van de identiteit van alle
in Belgisch-Vlaanderen levende Vlamingen. Het is oa; ook zo dat Kennedy ondanks zijn verklaring "Ich bin ein Berliner" ooit een Berliner geworden is...

Antwerpen heeft overduidelijk kwaliteiten die Hamburg niet heeft : zoals gezegd zijnde ik ben Antwerpenaar. Maar mijn geboortestad heeft ook zo zijn kwaliteiten bv. extreem rechts haalde er slechts 1,1 % van de stemmen
en door de "erststimmen" zond men er 6 SPD-ers naar de Bundestag wat maakt dat het gemiddelde IQ van de "Hamburger" astronomisch hoger is dan het gemiddeld IQ van de Antwerpenaar.
Bedankt voor de uitleg!
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2005, 12:53   #59
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
690 is al behoorlijk zulle, je zal er misschien 2-3% naast zitten, maar geen 20% alleszins
Zeker is 690 al behoorlijk. Maar als ge dat naast 10 miljoen zet, dan is dat minuscuul. Nogmaals: als 80% van 690 mensen een mening heeft, moet dat nog niet gelden voor de overige 10 miljoen. Ge kunt bevoorbeeld een stad hebben, waarvan 80% er trots op is om Belg te zijn, maar weer een andere stad waar 80% dat juist niet is. Daarom is een peiling bij 690 mensen genomen niet representatief, noch accuraat, maar hooguit een steekproef waar alle opties nog open zijn.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2005, 12:56   #60
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius

Egidius
Misschien hebben de meeste Belgen een iets bredere blik, en beseffen ze dat dit een eerder menselijke dan typische Belgische karaktertrek is?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be