Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2003, 16:45   #41
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Ik zie gewoon niet hoe die 'bredere aanpak' kan werken.
Dat wilt u ook niet, dat inzien, u wilt enkel N-VA en CD&V zwart maken.

Citaat:
Hoe wilt ge daaruit een breder front maken?
U vergeet dat CD&V vooral op communautair vlak verschillen, voor de rest wil de parallel wel eens akelig worden. N-VA wil een secessie, CD&V een confederatie (afin, nu nog). Dat betekent allebei een verdere decentralisatie ivm de huidige situatie. Dat lijkt me een uitstekende basis om samen op te komen. Enkel wanneer CD&V in een confederatie te blijven indien deze bereikt is, zou ik u gelijk geven, althans op communautair gebied.

En nogmaals: de partijen gaan niet samensmelten (blijkbaar was fusioneren een te moeilijk woord), maar een kartel vormen, om samen op te komen, op basis van een gezamelijk programma dat voor een groot deel in dezelfde richting kijk, zelfs nog meer dan SPa-Spirit... Want SPa, dát zijn de echte belgicisten... CD&V begint langzaam te beseffen dat haar rol in België uitgeteld is, maar in Vlaanderen nog niet...

Had u nog opmerkingen???
Oud 25 juni 2003, 21:16   #42
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 21:19   #43
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het is bedtijd voor de leden van de "Belgischen Oudstrijders-Bond". Slaapwel.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 22:56   #44
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

wat van de N-VA verwacht werd als zij een kartel zouden aangaan met de CD&V is gebeurd (gehoord en gezien op TV), indien het kartel doorgaat slikken zij een groot gedeelte van hun programma in, en worden zij inderdaad belgisch.
Nu begrijp ik al veel beter waarom Geert Bourgois de uitgestoken hand van VAN HECKE heeft geweigerd. Met het Vlaams Blok konden zij NIET de
belgische toer op.

WAAROM WORDEN WIJ VLAMINGEN ALTIJD DOOR ONZE POLITIEKERS VERRADEN
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 23:04   #45
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, Eichmann, 't is nu middernacht en bedtijd. Wij, Belgisch-gezinden kunnen tenminste rustig gaan slapen !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 23:29   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, Eichmann, 't is nu middernacht en bedtijd. Wij, Belgisch-gezinden kunnen tenminste rustig gaan slapen !
Leuk dat het Eichman is die jullie van een rustige slaap kon verzekeren. De eerstvolgende vier jaar zal het misschien lukken ook nog maar daarna...

Voor mij kan de N-VA niet met de CD&V samengaan zonder haar gezicht te verliezen. Voor mij althans toch. Ik weet echter allang dat �*ls de N-VA tot een coalitie gedwongen zou worden, het de CD&V zou zijn.
Soit, wie ben ik om daar iets tegen te kunnen doen dus ik zal er mijn slaap niet voor laten. Vergeet echter niet dat er een rotte legislatuur voor paars in aantocht is en als die voorbij zal zijn staat er opnieuw een behoorlijk grote partij klaar staan om de gevolgen van de aankomende klappen op te vangen indien die coalitie tussen CD&V en N-VA er komt.

Of dacht jij daar misschien enige invloed op te hebben met de BUB?
Oud 25 juni 2003, 23:29   #47
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
wat van de N-VA verwacht werd als zij een kartel zouden aangaan met de CD&V is gebeurd (gehoord en gezien op TV), indien het kartel doorgaat slikken zij een groot gedeelte van hun programma in, en worden zij inderdaad belgisch.
Nu begrijp ik al veel beter waarom Geert Bourgois de uitgestoken hand van VAN HECKE heeft geweigerd. Met het Vlaams Blok konden zij NIET de
belgische toer op.

WAAROM WORDEN WIJ VLAMINGEN ALTIJD DOOR ONZE POLITIEKERS VERRADEN
Lees uw bericht nog eens een keertje na!! Lees dan wat kranten en surf wat rond op een site zoals die van de N-VA en merk dan op dat uw bericht kant noch wal raakt!!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 09:52   #48
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

OK Alpina, maar ik ben nog niet doof en ook niet blind (gelukkig maar),
ik ga niet uitwijken op alle punten en neem er dus maar één.
De Vlaamse onafhankelijkheid: wat hoor ik op TV door de eerbiedwaardige vertegenwoordiger van de N-VA: De Vlaamse onafhankelijkheid is geen punt meer, er zijn andere wegen om dat eventueel te bereiken. Sorry dat ik het niet meer met de juiste woorden kan weergeven, maar daar kwam het op neer.
Oud 26 juni 2003, 10:53   #49
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Hebben jullie er ooit al eens bij stilgestaan dat door een kartel met de CD&V aan te gaan die partij wel eens een pak Vlaamsgezinder zou kunnen worden? Het zou nieuwe kiezers en politiekers kunnen overtuigen om een pak Vlaamsgezinder te zijn.
Inderdaad... Toen men mij een paar maanden geleden hetzelfde vertelde over SP.A en Spirit, lachte ik daarmee. Enkele maanden later spreekt Robert Stevaert al een stuk Vlaamser, o.a. over de splitsing van de NMPS. It's a long way to Tipperary, maar goed, ik ben een optimist en wens constructief te zijn.

CD&V is al een stuk Vlaamser dan de CVP, en je kan niet ontkennen dat zowel N-VA als CD&V in dezelfde richting kijken, de ene wat verder dan de andere. Ook dat is groter dan bij SP.A-Spirit, waar Spirit ongeveer ter hoogte van de CD&V kijkt, en de SP.A recht naar de grond.
Oud 26 juni 2003, 10:56   #50
Tantist

Standaard

Citaat:
Weerom een briljante, ijzersterke, fundamenteel onderbouwde commentaar die overloopt van emotionele intelligentie die zijn weerga niet kent in de menselijke geschiedenis.

Of was het een voorafschemering van wat je gaat doen als je, na jaren en jaren proberen, toch nog in het parlement raakt?
Oud 26 juni 2003, 11:03   #51
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Hier past enkel het oude Vlaamse gezegde :"omwille van het smeer likt de kat de kandeleer!".
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 11:05   #52
Pallieter
Partijlid

Standaard

Wat mij vooral stoort is het feit dat men zelfs niet gaat praten met het Vlaams Blok! Is het nu zo erg om samen aan tafel te zitten en zien of men tot een vergelijk kan komen. En dan hoor ik jullie al zeggen: jamaar er is geen vergelijk mogelijk. Als men dit achteraf vaststelt akkoord, maar als men vooraf al weigert om ermee te praten...

NVA je bent serieus gedaald in mijn achting!
Pallieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 11:34   #53
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Hier past enkel het oude Vlaamse gezegde :"omwille van het smeer likt de kat de kandeleer!".
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=4380

Dit was nog een illustratie van wat ik in de gequote topic zeg...
Oud 26 juni 2003, 11:37   #54
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pallieter
Excuseer, maar bij mij zakt het Vlaams Blok dagelijks in mijn achting. Tot voor een jaar had ik nog serieuze sympathie, maar door het sectarisme en fanatisme van sommigen in die partij, ben ik steeds meer en meer die sympathie gaan verliezen.

Langs de ene kant reikt Frank Vanhecke de hand -positief-, langs zijn flanken staan er genoeg Blokkers klaar om de N-VA uit te schelden voor rotte vis. Hypocrisie is een verkeerd woord, want een partij bestaat uit vele mensen met vele verschillende meningen, maar echt betrouwbaar als partner kun je zo iets toch niet noemen?
Oud 26 juni 2003, 12:04   #55
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Onlangs was er het merkwaardige stemgedrag van de NVA (Bourgeois-groep) in het Vlaams Parlement. Een motie ter bevestiging van het territorialiteitsbeginsel werd zonder boe of ba verworpen door de zogenaamde 'democratische Vlaams-nationalisten' van de NVA. Volgens hen mogen de Waalse regering en de Franse gemeenschapsregering dus ongestoord verder officiële activiteiten houden op Vlaams grondgebied. Deze week was het weer zover. Via een motie wilde Luk Van Nieuwenhuysen (Vlaams Blok) erop aansturen dat het federale agentschap voor de buitenlandse handel in zijn al zijn structuren een weerspiegeling zou worden van het aandeel van Vlaanderen in de totale 'Belgische' export (76,2%). Ook moet erop toegezien worden dat Export Vlaanderen het enige loket wordt waartoe Vlaamse exporterende ondernemingen zich kunnen wenden, en het daarvoor snel de nodige middelen en personeel zou krijgen. De NVA vindt dat allemaal niet nodig, en stemde samen met de Spiritisten van Anciaux tegen de motie. Een andere motie van het Vlaams Blok riep de Vlaamse regering op mee te werken, in het kader van de publiek-private samenwerking, aan een Vlaamse i.p.v. Belgische luchtvaartmaatschappij. Ook hier is de NVA in het Vlaams Parlement tegen gekant, terwijl Bourgeois zelf in een persmededeling de piste van een Vlaamse luchtvaartmaatschappij nog verdedigde. Wie begrijpt hier nog iets van?
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 12:38   #56
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

De N-VA heeft via zijn voorzitter duidelijk, aan iedereen en gebruik makend van alle mogelijke media, kenbaar gemaakt hoe hij tegenover het Vlaams Blok staat en dat is niet positief. Wat kan dan verwacht worden van Vlaams Blokkers , dat zij een knieval doen en om vergiffenis smeken. Ook ik vind het een droevige zaak dat Vlaams Nationalisten elkaar in het haar zitten. Dit alles kon vermeden worden indien er EEN POGING geweest was om samen aan tafel te zitten.
Ik blijf bij mijn vaststelling: Geert Bourgois heeft een Belgische ingesteldheid en de toekomst zal mij gelijk geven.
Eén klein vraagje: waarom staat er op de site van de N-VA geen leeuwenvlag ?
Oud 26 juni 2003, 14:07   #57
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Omdat dat sentimentele, nostalgische gedoe(wat het uiteindelijk toch deels is) sommige mensen wel eens zou kunnen afschrikken!
Oud 26 juni 2003, 14:14   #58
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:
Omdat dat sentimentele, nostalgische gedoe(wat het uiteindelijk toch deels is) sommige mensen wel eens zou kunnen afschrikken!
Dit wil ik bijhouden voor later! De Vlaamse leeuw een sentimenteel, nostalgisch gedoe!!! Niet te geloven! Wanneer gaan we de nieuwe techno versie van de "Vlaamse leeuw" dan horen?
Oud 26 juni 2003, 14:19   #59
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Citaat:
Dit wil ik bijhouden voor later! De Vlaamse leeuw een sentimenteel, nostalgisch gedoe!!! Niet te geloven! Wanneer gaan we de nieuwe techno versie van de "Vlaamse leeuw" dan horen?
Is het dat dan niet voor sommige mensen? Je moet daar eens wat mensen over aanspreken!
Oud 26 juni 2003, 14:34   #60
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pallieter
Excuseer, maar bij mij zakt het Vlaams Blok dagelijks in mijn achting
Tantist :"A propos, ik zit in het KVHV en ben lid van de N-VA."

Wat zal Tom Vddriesche hierover zeggen? (En hoe rijm je trouwens KVNH en agnost-zijn met elkaar?)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be