Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2005, 20:32   #41
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Kinderachtig lijkt mij eerder degene die in geen velden of wegen te bekennen is als een Waalse club het voorbeeld geeft, maar plots moord en brand schreeuwt als een Vlaamse club hetzelfde doet.

Zei ik kinderachtig? Onthullend, is een beter woord.

Egidius
In deze heb je gelijk.

Everytime begint natuurlijk weer te zeiken over die arme Walen die niets mogen...net alsof er in Vlaanderen een maatregel is gestemd die stelt dat Waalse vlaggen verboden zijn.

Hij weet goed genoeg dat hetzelfde met Vlaamse vlaggen is gebeurd, maar in plaats van dan tegen de Belgische staat te reageren, begint hij over de zogezegd ultra-nationalistische Vlamingen...wat compleet hypocriet en belachelijk is, natuurlijk, als je ziet hoe Franstaligen altijd aan frontvorming doen.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2005, 23:45   #42
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHW
Door Bubbelposts te lezen.

en 't erge van al is dat het nog echt waar is ook
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2005, 23:51   #43
skailimiet
Vreemdeling

skailimiet's schermafbeelding

Standaard vlaggen

een vlag met een varken of nen aap erop zou beter passen in dit land. En hopelijk zouden we ze dan samen met den bompa begraven.
Oud 28 september 2005, 07:22   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

en 't erge van al is dat het nog echt waar is ook
Niks erg aan want een volkomen natuurlijke reactie op zoveel pretentie en domheid.
Oud 28 september 2005, 08:39   #45
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Hoe wordt een mens eigenlijk flamingant?
Niet moeilijk! verdubbel het IQ van een een blubber en voila!8)
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 09:29   #46
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Kunnen we het gescheld efkes achterwege laten en weer on-topic gaan?

Ik denk dat het heel zinvol is moest de Vlaamse beweging weer actief de Waalse beweging opzoeken. Je mag niet vergeten dat de gemiddelde Waal even weinig voeling heeft met de heersende kliek in Brussel als de gemiddelde Vlaming. We voeren geen strijd tegen ons Waalse buurvolk, wel tegen de Belgische staat en haar heersende klasse. Het Waalse volk is eigenlijk onze objectieve bondgenoot! Helaas vergeten nogal wat flaminganten dat en zitten ze liever te kappen op de vuil walen. De dag dat de Vlaamse leeuw en de Waalse haan naast elkaar wapperen is de tijd van de trikolore pas echt voorbij.
Oud 28 september 2005, 09:58   #47
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim

Ik denk dat het heel zinvol is moest de Vlaamse beweging weer actief de Waalse beweging opzoeken. Je mag niet vergeten dat de gemiddelde Waal even weinig voeling heeft met de heersende kliek in Brussel als de gemiddelde Vlaming. We voeren geen strijd tegen ons Waalse buurvolk, wel tegen de Belgische staat en haar heersende klasse. Het Waalse volk is eigenlijk onze objectieve bondgenoot! Helaas vergeten nogal wat flaminganten dat en zitten ze liever te kappen op de vuil walen. De dag dat de Vlaamse leeuw en de Waalse haan naast elkaar wapperen is de tijd van de trikolore pas echt voorbij.
jaja, en we gaan allemaal achter de vlag met hamer en sikkel lopen en kiezen Elio tot onze leider. Wij mogen dan zeer hard werken voor een aalmoes en de hoge politieke klasse kan zich dan nestelen in pluche zetels en kaviaar en champagne nuttigen en ondertussen totale onzinideologie verkopen.

Tiens, waar hebben we dit verhaal nog gehoord ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 10:01   #48
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo mee eens dat ik geen enkele aanvulling of opmerking ga maken.

Dit gezegde is het niet onbelangrijk te weten dat deze denklijn al een geschiedenis heeft. De VVB heeft -- meerdere malen als ik me niet vergis -- contacten proberen te leggen met haar tegenhanger Mouvement Populaire Wallon. Ik herinner me zelfs zeer vaag contacten -- zeer lang geleden, in de tijd dat de fax nog met stoom werkte -- tussen VU en RW.

Al die pogingen zijn op niet veel concreets uitgelopen.
Denk jij dat de tijd nu wel rijp is?

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 28-09-2005 at 11:04
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Dit gezegde is het niet onbelangrijk te weten dat deze denklijn al een geschiedenis heeft. De VVB heeft -- meerdere malen als ik me niet vergis -- contacten proberen te leggen met haar tegenhanger Mouvement Populaire Wallon. Ik herinner me zelfs zeer vaag contacten -- zeer lang geleden, in de tijd dat de fax nog met stoom werkte -- tussen VU en RW.

Egidius[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 28 september 2005 om 10:04.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 10:22   #49
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius

Egidius
Het is nu eenmaal zo dat een Waals-separatistische beweging momenteel niet bijzonder groot is. Het overgrote deel van Wallonië trekt de Belgicistische kaart. Maar: niet omdat zij zo verknocht zijn aan de trikolore en grote fan van den Albeir zijn, wel omwille van zelfbehoud. Het einde van Belgique zou voor het nu al verpauperde Wallonië een catastrofe zijn.
We zouden er goed aan doen deze oprechte en terechte bekommernissen van de Walen weg te nemen door hen bijvoorbeeld een Marshall-plan voor te stellen. Dan winnen wij een welvarende buur, en hebben zij geen enkele materiële behoefte meer aan het in stand houden van de Belgische staat.

Verwacht zeker geen revolutie morgen, zoveel is wel duidelijk: het zal een proces van langere duur worden. Maar af en toe kan de geschiedenis wel eens grote sprongen maken
Oud 28 september 2005, 11:01   #50
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Welke Waalse Beweging? De Waalse Beweging uit de jaren '50 was eerder een paniekreactie op de politieke heropleving van Vlaanderen. Eens de politieke macht van Vlaanderen gekortwiekt werd doro allerhanden wetten en alarmbelprocedures stierf de Waalse Beweging een stille dood. Het probleem is dat er geen Waals volk bestaat en dat er dus geen nationalistische reflex kan onstaan zoals in Vlaanderen.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 11:16   #51
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

op bergen mag men een leeuwenvlag al sinds vorig jaar niet meenemen ... komt er nog bij dat men bij Standard heel heftig heeft gereargeerd op de Beerschot groet Di Canio spandoek doch dat men daar hevig met de terrorist Che heult
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 11:33   #52
Mecheleir
Partijlid

Mecheleir's schermafbeelding

Standaard

Gisteren naar Bayern München- Club Brugge geweest. Volgende vlaggen waren aanwezig bij Club :

- Vlaamse Leeuw : 10-tal
- 1 Limburgse Leeuw
- 1 Waalse Haan

Er was 1 belgische vlag aanwezig en die was er gehangen door de organisatoren van de wedstrijd. ( tussen de Duitse en die van de Fifa geloof ik)
Mecheleir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 11:58   #53
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mecheleir
Gisteren naar Bayern München- Club Brugge geweest. Volgende vlaggen waren aanwezig bij Club :

- 1 Limburgse Leeuw
- 1 Waalse Haan

Er was 1 belgische vlag aanwezig en die was er gehangen door de organisatoren van de wedstrijd. ( tussen de Duitse en die van de Fifa geloof ik)
Dat zijn dan 12 onnozelaars die daar stonden te zwaaien.
Oud 28 september 2005, 12:35   #54
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mecheleir

- 1 Limburgse Leeuw
- 1 Waalse Haan

Wat deed die Waalse haan daar??? Zijn er dan Waalse Bayern supporters?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 12:46   #55
Mecheleir
Partijlid

Mecheleir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt
Wat deed die Waalse haan daar??? Zijn er dan Waalse Bayern supporters?
Dat was een spandoek van het ' Wallonia Bruges Army' geloof ik. Met daarop een Vlaamse Leeuw en een Waalse Haan.
Mecheleir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 13:28   #56
verzetstrijder666
Vreemdeling

verzetstrijder666's schermafbeelding

Standaard

ik snap toch niet echt wat jullie toch tegen die walen hebben...
Ik zelf heb een heleboel vrienden en conecties in wallonië en we praten zowel nederlands als frans tegen elkaar. Niemand van ons heeeft daar problemen mee. We zijn allen fier op het Belg zijn en staan dus als de belgen spelen naast elkaar op 1rij het volkslied te zingen.. zo zie je maar, niet elke vlaming is tegen Walen en België, en niet elke Waal is tegen Vlaanderen...
Maarja vlaamse en waalse volwassen klootzakken in ons land doen niets liever dan elkaar het bloed onder de nagels vandaan te halen. Waarom? je ne sais pas..

viva la belgique!! lang leve België

[SIZE=5]

[/SIZE]
verzetstrijder666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 13:36   #57
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Een voetbalwedstrijd is voor voetballiefhebbers, niet voor kiekens die er provocerend staan te zwaaien met hun vodden.
Ergens heb je wel gelijk...........
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 13:40   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door verzetstrijder666
ik snap toch niet echt wat jullie toch tegen die walen hebben...
Ik zelf heb een heleboel vrienden en conecties in wallonië en we praten zowel nederlands als frans tegen elkaar. Niemand van ons heeeft daar problemen mee. We zijn allen fier op het Belg zijn en staan dus als de belgen spelen naast elkaar op 1rij het volkslied te zingen.. zo zie je maar, niet elke vlaming is tegen Walen en België, en niet elke Waal is tegen Vlaanderen...
't Belgisch "staatslied" ZINGEN? Oja? Waar en wanneer was dat dan wel? Op een belgicistische bijeenkomst misschien? Op de voetbal heb ik daar nog nooit iets van gemerkt. Zelfs de Rode Duivels heb ik nog nooit dat lied horen of zien ZINGEN... "Alle Belgen" zijn dus zo fier op hun "Belg-zijn" dat de meesten niet eens de tekst van het Belgisch "staatslied" kennen. Laat staan dat ze het kunnen samen zingen... Dat moet trouwens dan nogal een kakofonie geweest zijn: de ene zingt in het Frans, de andere tegelijkertijd in het Nederlands. Mooie samenzang

Voor het overige ben ik als Vlaamsgezinde helemaal niet tegen de Walen, maar betracht wel een eerlijke, doorzichtige en doeltreffende staat. Met het huidig politiek klimaat in Wallonië is dat evenwel niet mogelijk. Daarom is splitsing een goede keuze voor iedereen: in Vlaanderen kunnen we dan tenvolle onze eigen beleidsopties uitwerken, terwijl men in Wallonië door de omstandigheden gedwongen zal worden financiële verantwoordelijkheid op te nemen. Slechts dat laatste zal Wallonië mogelijkheid maken anders om te gaan met haar economie en een herstel na te streven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 13:43   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Ergens heb je wel gelijk...........
Wat is er dan wel provocerend aan het met een vlag zwaaien?

Indien u ooit op een voetbalwedstrijd bent geweest, zou u toch moeten weten dat het provocerende wel ergens anders te bespeuren valt, nl. in wat de supporters naar de andere ploeg en hun supporters allemaal roepen. Dat is pas provocerend in veel gevallen! Gaan we dan maar dat ook verbieden? Supporters, vanaf nu netjes neerzitten en mondjes toe!!!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 13:55   #60
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Indien u ooit op een voetbalwedstrijd bent geweest, zou u toch moeten weten dat het provocerende wel ergens anders te bespeuren valt, nl. in wat de supporters naar de andere ploeg en hun supporters allemaal roepen. Dat is pas provocerend in veel gevallen! Gaan we dan maar dat ook verbieden? Supporters, vanaf nu netjes neerzitten en mondjes toe!!!
Ik ben nooit op een voetbalwedstrijd geweest aangezien ik geen voetbalfan ben. En stel nu voor dat ik voetbal apprecieerde. Wat zou ik doen? De enige vlag die ik heb, is een Franse vlag. Zie je me echt met mijn Franse vlag op een voetbalwedstrijd tussen een Waalse of Brusselse ploeg en een Vlaamse ploeg? Nee, inderdaad.

Wat het vendelzwaaien betreft, heeft schaveiger toch ergens gelijk. Als u naar een voetbalmatch gaat, is het om naar de match te kijken, niet om met een vlag te spelen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Everytime on 28-09-2005 at 14:56
Reason:

Citaat:

Ik ben nooit op een voetbalwedstrijd geweest aangezien ik geen voetbalfan ben. En stel nu voor dat ik voetbal apprecieerde. Wat zou ik doen? De enige vlag die ik heb, is een Franse vlag. Zie je me echt met mijn Franse vlag op een voetbalwedstrijd tussen een Waalse of Brusselse ploeg en een Vlaamse ploeg? Nee, inderdaad.

Wat het vendelzwaaien betreft, heeft schaveiger toch ergens gelijk. Als u naar een voetbalmatch gaat, is het om naar de match te kijken, niet om met een vlag te spelen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Ik ben nooit op een voetbalwedstrijd geweest aangezien ik geen voetbalfan ben. En stel nu voor dat ik voetbal apprecieerde. Wat zou ik doen? De enige vlag die ik heb, is een Franse vlag. Zie je me echt met mijn Franse vlag op een voetbalwedstrijd tussen een Waalse of Brusselse ploeg en een Vlaamse ploeg? Nee, inderdaad.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Everytime : 28 september 2005 om 13:56.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be