Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2003, 23:54   #41
uwagan
Lokaal Raadslid

Standaard

Dikke boetes en gevangenistraf invoeren zoals in vele andere landen zoals japan:

Any person subject to any of the following items shall be punished with penal servitude or imprisonment of not more than 3 years or a fine not exceeding 300,000 yen, or shall be punished with either penal servitude or imprisonment and a fine:

A person who landed in Japan without obtaining landing permission etc, from an Immigration Inspector.

A person who has stayed in Japan beyond the period of stay authorized without obtaining an extension or change thereof

A person who was recognized as a refugee by making a false statement or by other dishonest means

Any person falling within the preceding item (1) or (2) who has landed and stayed illegally in Japan, shall be punished in the same manner.

illegalen tewerkstellen:

Any person subject to any of the following items shall be punished with penal servitude of not more than 3 years or a fine not exceeding 2 million yen, or shall be punished with both prison and a fine:

A person who has had an alien engage in illegal work in relation to business activities

A person who has placed an alien under his control for the purpose of having the alien engage in illegal work
uwagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 00:36   #42
Fnek
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
De fiscus wordt niet ingelicht omdat ze anders stante pede het land worden uitgezet.

Sociale zekerheid is een non-argument. Zij dragen niets bij, maar krijgen ook niets.

Daarom: Maak die mensen legaal zodat ze zich kunnen aangeven aan de fiscus. Probleem opgelost.
1. Ieder die hier verblijft maakt gebruik van de voorzieningen die door belastingelden worden betaald, bv. straatverlichting en verharde wegen.
Een illegaal dus zonder daarvoor bij te dragen.
2. Of ze niets terugkrijgen weet ik nog niet. Een zieltogende illegaal wordt niet zomaar aan zijn lot overgelaten maar verzorgd op andermans kosten.
3. Open grenzen dus, totaal vrije immigratie voor welke reden ook?

Het is niet zozeer omdat ik die sukkelaars o zo graag gestraft wil zien maar eerder als preventieve afschrikking.
Ik kan het toch niet laten hier even op te reageren:

1. Oeioei, illegalen maken gebruik van straatverlichting! Hebt u daar last van? hebt u minder licht omdat er toevallig nog iemand van diezelfde straatlantaarn licht krijgt???? Is de verharde weg naar de kloten om het mooi te zeggen als er een 'illegaal' over heeft gewandeld???

2. je mag gerust zijn: een 'illegaal' wordt niet verzorgd op jouw kosten, of op kosten van de staat. die heeft daar namelijk geen recht op. Als een 'illegaal' al verzorgd wordt op andermans kosten, dan is het op kosten van iemand die dat zelf wil, iemand die respect heeft voor een medemens!

3. En dan: open grenzen en vrije immigratie? JA! Daar is het waar we uiteindelijk moeten toekomen! Waarom heeft een grasmachien of een computer wél het recht om in alle landen van de wereld te komen en een mens niet????
Het probleem dat de rijke westerse landen dan zouden 'vollopen', zoals sommigen dat zo mooi kunnen zeggen, is idd niet te ontkennen.
Maar moest iedereen een beetje beseffen dat álle mensen gelijk zijn (e niet de een beetje gelijker dan de ander), en moesten we vanuit dat besef samen iets kunnen doen aan de fundamenteel onrechtvaardige N-Z-verhoudingen, dan zouden we al een heel stuk verder staan! En dat gebrek aan besef en actie is volgens mij het enige wat ons tegenhout de grenzen volledig open te smijten.
immigratie (om welke reden dan ook) pak je niet aan door migranten of vluchtelingen te straffen, maar door de oorzaken aan te pakken
of met andere woorden: geen symptoombestrijding, maar een structurele aanpak!!!

Daarom heeft een preventieve afschrikking volgens mij absoluut geen zin: deze afschrikking is vaak een peulschil in vergelijking met waarvoor ze vluchten!
En ook daarom is het volgens mij crimineel om mensen die noodgedwongen (!) op zoek gaan naar een menswaardig bestaan af te doen als criminelen!

Voor de rest kan ik mij enkel aansluiten bij wat TomB zegt, nl:

Citaat:
Misschien dringt het ooit tot u door dat illegale mensen niet bestaan.
Fnek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 02:45   #43
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ali
1)ik zou zeggen laat ze dwangarbeid doen... is goed voor de staatskas.

2)Jaaa, en we kunnen dat dan privatizeren en nog meer inkomen voor de staatskas hebben!

3)Hoe langer de straf die wordt uitgedeeld, hoe meer ik betaal voor die dwangarbeider te mogen inzetten.

4)Ge krijgt dan allemaal van die kleine bedrijfjes die illegalen tewerkstellen. We verplichten die bedrijven om op afgelegen geisoleerde plaatsen hun vestiging op te richten.

5)Met de bovenvernoemde winst uit de staatskas kunnen we dan treinen financieren die de illegalen daar in grote getalen naartoe voeren.

6)Als een illegaal gedaan heeft met dwangarbeiden laten we hem buiten. Maar het mooie aan het systeem is dat zo gauw hij een voet buiten het bedrijf zet, hij onmiddellijk weer illegaal is, zodoende is dat vrijlaten eigenlijk overbodig. Op termijn schaffen we dat af.

7)En als er ooit teveel illegalen zijn...ja, dan moeten we aan een 'final solution' beginnen werken.
8)Misschien dringt het ooit tot u door dat illegale mensen niet bestaan.

[size=4]Bij het lezen van deze thread heb ik de indruk dat een aantal mensen Ali niet helemaal gevolgd hebben in zijn redenering en de consequentie die hij jullie laat trekken niet gesnapt hebben: [/size]
Citaat:
1)ik zou zeggen laat ze dwangarbeid doen... is goed voor de staatskas
6)Als een illegaal gedaan heeft met dwangarbeiden laten we hem buiten.
Citaat:
1) +6) geeft (dwang)arbeid maakt vrij(w�*�*r las ik dat toch ooit??) "Arbeit macht frei" misschien??Dat komt me precies bekend voor!
[quote] 6)
Citaat:
Maar het mooie aan het systeem is dat zo gauw hij een voet buiten het bedrijf zet, hij onmiddellijk weer illegaal is, zodoende is dat vrijlaten eigenlijk overbodig. Op termijn schaffen we dat af.Dat vrijlaten overbodig en af te schaffen?
W�*�*r toch werd die vrijheid ook maar in rook omgezet..?

Citaat:
4)We verplichten die bedrijven om op afgelegen geisoleerde plaatsen hun vestiging op te richten. "
We concentreren die illegalen dus in afgelegen streken ( Polen bvb?) (Waar las ik dat woord "concentreren" ivm gevangenen en dwangarbeid toch ooit?
Citaat:
5)treinen financieren die de illegalen daar in grote getalen naartoe voeren.
Dat doet me aan iets denken weeral, maar aan w�*t? (Luxe passagierstreinen kunnen we daarvoor niet gebruiken, want we moeten zo zuinig mogelijk zijn, natuurlijk. Dus maar andere treinen voor vervoer in groten getale?

Wééral die vage déj�* vu..
Citaat:
7)"final solution"
, hoe zeggen ze dat nu ook weer in die andere taal? Endlösung misschien?
NOCH ALTIJD NIET GESNAPT???
Citaat:

Het is toch maar enkele tientallen jaren geleden dat een gans ras illegaal werd verklaard en uit het publieke (en gewone leven) MOEST VERDWIJNEN

In welk continent was dat toch, en wanneer?? en hoe noemden we dat verschijnsel dan ook wéér?

Citaat:
[size=6]Misschien dringt het ooit tot U door dat illegale mensen niet bestaan.[/size]
Mijn dank en volledig respect, Ali, alleen spijtig dat ze het niet door hadden...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 06:11   #44
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

[quote="filosoof"]
Citaat:

2)Jaaa, en we kunnen dat dan privatizeren en nog meer inkomen voor de staatskas hebben!

3)Hoe langer de straf die wordt uitgedeeld, hoe meer ik betaal voor die dwangarbeider te mogen inzetten.

4)Ge krijgt dan allemaal van die kleine bedrijfjes die illegalen tewerkstellen. We verplichten die bedrijven om op afgelegen geisoleerde plaatsen hun vestiging op te richten.

5)Met de bovenvernoemde winst uit de staatskas kunnen we dan treinen financieren die de illegalen daar in grote getalen naartoe voeren.

6)Als een illegaal gedaan heeft met dwangarbeiden laten we hem buiten. Maar het mooie aan het systeem is dat zo gauw hij een voet buiten het bedrijf zet, hij onmiddellijk weer illegaal is, zodoende is dat vrijlaten eigenlijk overbodig. Op termijn schaffen we dat af.

7)En als er ooit teveel illegalen zijn...ja, dan moeten we aan een 'final solution' beginnen werken.

[size=4]Bij het lezen van deze thread heb ik de indruk dat een aantal mensen Ali niet helemaal gevolgd hebben in zijn redenering en de consequentie die hij jullie laat trekken niet gesnapt hebben: [/size]
Citaat:
Citaat:
1) +6) geeft (dwang)arbeid maakt vrij(w�*�*r las ik dat toch ooit??) "Arbeit macht frei" misschien??Dat komt me precies bekend voor!
Citaat:
6)
Citaat:
Maar het mooie aan het systeem is dat zo gauw hij een voet buiten het bedrijf zet, hij onmiddellijk weer illegaal is, zodoende is dat vrijlaten eigenlijk overbodig. Op termijn schaffen we dat af.Dat vrijlaten overbodig en af te schaffen?

Citaat:
4)We verplichten die bedrijven om op afgelegen geisoleerde plaatsen hun vestiging op te richten. "
We concentreren die illegalen dus in afgelegen streken ( Polen bvb?) (Waar las ik dat woord "concentreren" ivm gevangenen en dwangarbeid toch ooit?
Citaat:
Dat doet me aan iets denken weeral, maar aan w�*t? (Luxe passagierstreinen kunnen we daarvoor niet gebruiken, want we moeten zo zuinig mogelijk zijn, natuurlijk. Dus maar andere treinen voor vervoer in groten getale?

Citaat:
7)"final solution"
Citaat:

Het is toch maar enkele tientallen jaren geleden dat een gans ras illegaal werd verklaard en uit het publieke (en gewone leven) MOEST VERDWIJNEN

In welk continent was dat toch, en wanneer?? en hoe noemden we dat verschijnsel dan ook wéér?

Citaat:
[size=6]Misschien dringt het ooit tot U door dat illegale mensen niet bestaan.[/size]
Mijn dank en volledig respect, Ali, alleen spijtig dat ze het niet door hadden...
Ali, die kan nogal schrijven he!

(P.S.: Dat was van mijn tekst en ik ben veel te ijdel om het krediet naar Ali te laten gaan!)
Oud 26 juni 2003, 08:40   #45
kirie
Burger

Standaard

Citaat:
Daarom: Maak die mensen legaal zodat ze zich kunnen aangeven aan de fiscus. Probleem opgelost.
oh, maar dan wil je de illegalen van bedenkelijk crimineel allooi en verleden zo maar opnemen ?
kirie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 08:52   #46
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

[quote="TomB"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:

Citaat:
Citaat:
Citaat:
6)
Citaat:

Citaat:
Citaat:

Citaat:
7)"final solution"
Citaat:

Citaat:
Ali, die kan nogal schrijven he!

(P.S.: Dat was van mijn tekst en ik ben veel te ijdel om het krediet naar Ali te laten gaan!)
Ok, vergissing dus van mij
Dank je TomB, Van harte en met respect
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 09:11   #47
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien dringt het ooit tot U door dat illegale mensen niet bestaan.
Illegale mensen bestaan inderdaad niet, wel mensen die illegaal zijn.
Iemand met een verblijfsvergunning van drie maand wordt illegaal na die drie maand.
Ook verkeer van personen is onderhevig aan wetten. Wie zich daar niet aan houd is illegaal bezig. Simpel toch.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be