Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2003, 17:02   #41
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ::Marginaal::
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basil
Mag Vlaanderen geen feestdag hebben en de rest van de wereld wel omdat het VB vlaamse klemtonen legt?
Zo zie je maar hoe het Vlaams Blok de Vlaamsgezindheid kapot maakt hé.
Ziek in hetzelfde bedje.
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 17:18   #42
::Marginaal::
Lokaal Raadslid

::Marginaal::'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mag Vlaanderen geen feestdag hebben en de rest van de wereld wel omdat het VB vlaamse klemtonen legt?
Zo zie je maar hoe het Vlaams Blok de Vlaamsgezindheid kapot maakt hé.
Ziek in hetzelfde bedje.
Maar tis toch zo? Ik geef je een andere hypothetische situatie. Als nu een groep extremisme zich per se wil associëren met technomuziek, dan maken deze juist de technocultuur voor een stuk kapot als deze zich publiekelijk opwerpt als dé verdediger van de techno. Er is niks mis met techno, maar juist diegenen die pretenderen 'de echte verdedigers van de techno' te zijn verzuren de cultuur. Want kritiek op die extremistische groep zal automatisch gepaard gaan met kritiek op de techno.

De eerlijke gematigde Vlaamsgezinde is maw gewoonweg gekloot door het blok ! Extremisten moeten altijd bepaalde thema's misbruiken, beweren dat zij de echte vertegenwoordigers zijn...en vervolgens verkloten ze het thema.
Oud 26 juni 2003, 17:20   #43
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
mag ik een vraag stellen aan ThePiano: wat is de nationale feestdag van de Georgiers ??
Daar is betwisting over, vermits de politieke rust in Georgië nog altijd niet is teruggekeerd.

Twee datums: 9 april en 26 mei.

26 mei gaat terug naar de Eerste Onafhankelijkheid van de Republiek op 26 mei 1918. Een onafhankelijkheid die maar kort geduurd heeft, namelijk tot 4 maart 1921 toen Rusland Georgië opnieuw gewelddadig annexeerde. 26 mei (1938) is ook de geboortedag van Merab Kostava, de grote politieke ideoloog en oprichter van de Helsinki beweging in Georgië, die later (13 okt 1989) door de KGB werd vermoord.

De datum 9 april is meer beladen.
Een eerste 9 april (in 1918) werd de Transkaukasische Federatie onder leiding van N. Chkeidze uitgeroepen. Deze Federatie bestond uit Georgië, Armenië en Azerbeidzjan met Tbilisi als de hoofdstad ervan (even later op 26 mei werd Georgië echt onafhankelijk).
Een tweede 9 april (in 1989) refereert naar "Het bloedbad van 9 april 1989" http://users.pandora.be/amarcord/09041989.html waaruit wat later de 2de Republiek zou uitgroeien.
Een derde 9 april -en dat niet van enig cynisme ontdaan, schonk de Sovjet-Unie aan Georgië de zo begeerde onafhankelijkheid twee jaren later eveneens op 9 april (1991) en ook de meest recente verkiezingen vonden plaats op 9 april 2000.
Oud 26 juni 2003, 17:27   #44
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid

Het Vraagteken's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

Alsof het Blok Vlaamsgezind is In Vlaanderen ja...
In Brussel hebben ze "gelukkig" nog vreemdelingen.
Oud 26 juni 2003, 17:32   #45
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid

Het Vraagteken's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

Ik ontwijk speciaal voor de gelegenheid de Vlaamsche bodem.. Terwijl Piano hier tussen pot en pint (maak mij niet wijs dat je niet gezellig gaat meebarbecuen zijn onderzoekende talenten gaat bovenhalen, is het een rondreis in Turkije voor mij
Ik hoop voor onze flaminganten dat het weer voor een keer wat minder Vlaams is 8)
Oud 26 juni 2003, 17:39   #46
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Zo is een karikatuur nooit ver weg natuurlijk.
Om jou te citeren: Vlaanderen über Alles....
Alsof voetbal verfoeilijk zou worden wegens hooliganisme!

De verdedigers van de belgische staat, de staatsnationalisten, hebben goed ingezien dat het streven naar meer vlaamse onafhankelijkheid kan gecounterd worden door deze beweging te identificeren met 'extreme' partijen en zelfs met het fascisme of nazisme.
Inderdaad, een deel vd vlaamse beweging heeft de verkeerde kant gekozen tijdens WO I en II maar moet dit een stigma blijven? Dezelfden die voor reïntegratie van ex-gedetineerden pleiten staan op de eerste rij om hun gal te spuiten over de vermeende bindingen tussen vlaamsgezindheid en de nazi's.

Overal ter wereld streven volkeren naar zelfbeschikking, gebruik van de eigen taal en economische onafhankelijkheid: de beste weg naar vreedzaam samenleven met de anderen maar binnen de eigen grenzen.
Ik moet er zeker niet op wijzen hoe de westerse kolonialen de oorzaak van oorlogen in oa Afrika zijn geweest door verschillende volkeren binnen artificiële grenzen te dwingen?

Wacht maar het ogenblik af dat de NVA het goed zou doen bij de verkiezingen, Bourgois zal de nieuwe Hitler zijn.
Oud 26 juni 2003, 17:45   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor de BUB is Bourgeois dat al zonder de kiesdrempel te halen, hoor!
Oud 26 juni 2003, 17:51   #48
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
mag ik een vraag stellen aan ThePiano: wat is de nationale feestdag van de Georgiers ??
Daar is betwisting over, vermits de politieke rust in Georgië nog altijd niet is teruggekeerd.

Twee datums: 9 april en 26 mei.

26 mei gaat terug naar de Eerste Onafhankelijkheid van de Republiek op 26 mei 1918. Een onafhankelijkheid die maar kort geduurd heeft, namelijk tot 4 maart 1921 toen Rusland Georgië opnieuw gewelddadig annexeerde. 26 mei (1938) is ook de geboortedag van Merab Kostava, de grote politieke ideoloog en oprichter van de Helsinki beweging in Georgië, die later (13 okt 1989) door de KGB werd vermoord.

De datum 9 april is meer beladen.
Een eerste 9 april (in 1918) werd de Transkaukasische Federatie onder leiding van N. Chkeidze uitgeroepen. Deze Federatie bestond uit Georgië, Armenië en Azerbeidzjan met Tbilisi als de hoofdstad ervan (even later op 26 mei werd Georgië echt onafhankelijk).
Een tweede 9 april (in 1989) refereert naar "Het bloedbad van 9 april 1989" http://users.pandora.be/amarcord/09041989.html waaruit wat later de 2de Republiek zou uitgroeien.
Een derde 9 april -en dat niet van enig cynisme ontdaan, schonk de Sovjet-Unie aan Georgië de zo begeerde onafhankelijkheid twee jaren later eveneens op 9 april (1991) en ook de meest recente verkiezingen vonden plaats op 9 april 2000.
'Georgïe echtonafhankelijk'
'Begeerde onafhankelijkheid'

Vooruit Piano, maak de Georgiërs maar eens even verdacht en hopeloos belachelijk als je met de Vlamingen doet of zijn er bepaalde volkeren die wél recht op onafhankelijkheid hebben en andere niet?

Laat je Groot Licht nog eens schijnen, Meester.
Oud 26 juni 2003, 18:03   #49
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Zo is een karikatuur nooit ver weg natuurlijk.
Om jou te citeren: Vlaanderen über Alles....
Alsof voetbal verfoeilijk zou worden wegens hooliganisme!

De verdedigers van de belgische staat, de staatsnationalisten, hebben goed ingezien dat het streven naar meer vlaamse onafhankelijkheid kan gecounterd worden door deze beweging te identificeren met 'extreme' partijen en zelfs met het fascisme of nazisme.
Ik ben ook Vlaamsgezind Ik heb niks tegen een Vlaamse feestdag. Ik was alleen de draak aan het steken met het blok, de grote verdedigers van het Vlaams nationalisme...terwijl ze eigenlijk de verraders zijn van de Vlaamsgezindheid. Om me Vlaams te voelen hoef ik niet een extremistische partij aan te hangen. En bovendien vind ik dat da nationalisme ook gerelativeerd moet worden bij momenten, als het te serieus wordt genomen kan het misbruikt worden....vandaar die über alles
Oud 26 juni 2003, 18:05   #50
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pallieter
VLAANDEREN IS ALLES WAT ER BESTAAT
VLAANDEREN ÜBER ALLES ! ! ! !
Kan je dat even vertalen voor me marginaal, want ik ben nogal fundamentalistisch als het op m'n taal op aankomt

Voor de rest niet?????
Ambetanterik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 18:08   #51
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dat is zever. Ze klagen het overdreven blinde en gesloten nationalisme van extremistische partijen aan. Dat is alles. Zo'n bewering lijkt me paranoïa en is echt weer iets voor extreem-rechts: wij, de Vlamingen, zijn weer eens onderdrukt, zie je wel....we moeten ons weren ! (en dan krijg je ook eens geweldopstootjes op de mensen hun betaalde feestdag )
Oud 26 juni 2003, 18:12   #52
thePiano

Standaard

Citaat:
...of zijn er bepaalde volkeren die wél recht op onafhankelijkheid hebben en andere niet?
Inderdaad Basil, mijn sinjorenstad Aaantwaarpen vrij en onafhankelijk NU!

zie ook: Ontstaan van Antwerpen: http://www.provant.be/Kennismaking/ontstaan.htm

Wat Vlaams is Vals is! Leve het Hertogdom Brabant!

Leeuwenschild van het Hertogdom Brabant

wapenrok van een heraut uit het Markgraafschap Antwerpen (17e eeuw)

Op het schild staat de rangkroon van' de hoogste titel van de provincie Antwerpen, nl. die van markgraafschap. Het beste voorbeeld van deze kroon bevindt zich op de gevel van het Antwerpse stadhuis (drie verheven fieurons en twee verheven trosjes van drie parels, afgewisseld* met lagere parelpunten).
Het wapen van het markgraafschap Antwerpen werd in het Ancien Regime vastgehouden door twee gouden leeuwen. De heerlijkheid Mechelen gebruikte twee gouden griffioenen. Daarom staat op het schild van de provincie rechts een gouden leeuw en links een gouden griffioen. Door deze twee dieren te laten plaatsnemen op een hertshoorn wordt ook Turnhout vertegenwoordigd.
Oud 26 juni 2003, 18:19   #53
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
...of zijn er bepaalde volkeren die wél recht op onafhankelijkheid hebben en andere niet?
Inderdaad Basil, mijn sinjorenstad Aaantwaarpen vrij en onafhankelijk NU!

Wat Vlaams is Vals is! Leve het Hertogdom Brabant!

Leeuwenschild van het Hertogdom Brabant

wapenrok van een heraut uit het Markgraafschap Antwerpen (17e eeuw)
Wat piano is Vals is!! Leve de Vlaamse Republiek!!
Ambetanterik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 18:20   #54
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat is zever. Ze klagen het overdreven blinde en gesloten nationalisme van extremistische partijen aan. Dat is alles. Zo'n bewering lijkt me paranoïa en is echt weer iets voor extreem-rechts: wij, de Vlamingen, zijn weer eens onderdrukt, zie je wel....we moeten ons weren ! (en dan krijg je ook eens geweldopstootjes op de mensen hun betaalde feestdag )
Ik sluit mij hier toch aan bij Basil. Als je topics ziet staan zoals "Vl Nationalisme = racisme" of je wordt als Vl-Nat uitgemaakt voor landverrader, dan weet je toch dat het die Belgicisten ("die" en niet "de" Belgicisten) enkel te doen is om die link naar het fascisme en nazisme.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 18:21   #55
Lokaal Raadslid

Standaard

phoe bovendien. Wat zitten die Aaantwaarpsen allemaal te janken over de Guldensporenslag? Wie deed mee? Brugse Vrije, Gentenaars en Ieperlingen

De Vlaamse vlag zou trouwens deze moeten zijn:

om het nog maar eens te relativeren hé (ik ben gene belgicist-freak ook nie é )
Oud 26 juni 2003, 18:23   #56
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Citaat:
Ik sluit mij hier toch aan bij Basil. Als je topics ziet staan zoals "Vl Nationalisme = racisme" of je wordt als Vl-Nat uitgemaakt voor landverrader, dan weet je toch dat het die Belgicisten ("die" en niet "de" Belgicisten) enkel te doen is om die link naar het fascisme en nazisme.
Het is het Vlaams Blok zelf dat die link heeft gelegd. De rest van de Vlaamsgezinden heeft daar idd niks mee te maken. Daarom ook zeg ik je dat het Vlaams Blok de Vlaamsgezindheid nor de wuppe heeft geholpen.
Oud 26 juni 2003, 18:25   #57
thePiano

Standaard

Citaat:
phoe bovendien. Wat zitten die Aaantwaarpsen allemaal te janken over de Guldensporenslag? Wie deed mee? Brugse Vrije, Gentenaars en Ieperlingen

De Vlaamse vlag zou trouwens deze moeten zijn:

om het nog maar eens te relativeren hé (ik ben gene belgicist-freak ook nie é )
Inderdaad, in de geschiedenis hebben de Sinjoren herhaaldelijk slag geleverd met de Vlamingen. Antwerpenaars zijn -geschiedkundig bekeken- net zomin Vlamingen zoals Chinezen ook geen Japanners zijn
Oud 26 juni 2003, 18:30   #58
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is het Vlaams Blok zelf dat die link heeft gelegd. De rest van de Vlaamsgezinden heeft daar idd niks mee te maken. Daarom ook zeg ik je dat het Vlaams Blok de Vlaamsgezindheid nor de wuppe heeft geholpen.
Het gedachtengoed van het Blok zit daar inderdaad voor iets tussen. Maar ik vind het fout om de volledige verantwoordelijkheid in hun schoenen te schuiven. Enerzijds zitten janken over de onverdraagzaamheid van het Blok (nu heb ik het niet over u maar over "de" anti-Blokker) maar dan anderzijds alle Vlaams-Nationalisten over 1 kam scheren, is ronduit hypocriet. Bij het Blok zitten racisten. Maar dat betekent niet dat alle Blokkers racisten zijn, of dat we nu maar op alle Vl-Nat moeten zitten kappen. "Alle vreemdelingen zijn crimineel" of "alle Vlaams-Nationalisten zijn racistisch". Waar zit het verschil? Ik zie het niet. Door die 2e uitspraak gebruiken als reactie op de 1e, is men geen haar beter...
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 18:36   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het gedachtengoed van het Blok zit daar inderdaad voor iets tussen. Maar ik vind het fout om de volledige verantwoordelijkheid in hun schoenen te schuiven. Enerzijds zitten janken over de onverdraagzaamheid van het Blok (nu heb ik het niet over u maar over "de" anti-Blokker) maar dan anderzijds alle Vlaams-Nationalisten over 1 kam scheren, is ronduit hypocriet. Bij het Blok zitten racisten. Maar dat betekent niet dat alle Blokkers racisten zijn, of dat we nu maar op alle Vl-Nat moeten zitten kappen. "Alle vreemdelingen zijn crimineel" of "alle Vlaams-Nationalisten zijn racistisch". Waar zit het verschil? Ik zie het niet. Door die 2e uitspraak gebruiken als reactie op de 1e, is men geen haar beter...
Niets aan toe te voegen.
Het is vooral die verregaande hypocrisie die mij mijn voeten uithangt.
Oud 26 juni 2003, 18:43   #60
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Citaat:
Niets aan toe te voegen.
Het is vooral die verregaande hypocrisie die mij mijn voeten uithangt.
héhé "het hangt mij de voeten uit", wat een grappige uitspraak

Enfin, kijk....
Niet alle Vlaams-nationalisten zijn racisten

Voila, ik ben alleszins helemaal niet hypocriet. Maar zij die wel racistisch zijn hebben echter de pretentie zich op te werpen als de echte vertegenwoordigers van het Vlaams-nationalisme. Bovendien durven ze dat Vlaams-nationalisme misbruiken in functie van hun racisme. Dat klaag ik aan. Het gaat hier immers over een gesloten nationalisme.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be