![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font] [font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font] [font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font] [font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font] [font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font] [font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font] [font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font] [font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font] [font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat nog? Moet de overheid ook nog de pampertjes komen omdoen? Je hoeft geen cursussen te volgen om een taal te leren. Dat leer je door met mensen om te gaan, te lezen, TV de kijken enz. Dat leer je spontaan als je een minimale interesse hebt voor de nieuwe omgeving waarin je terecht komt. Ik vind het ronduit onbegrijpelijk dat sommige migranten hier na 30 of 40 jaar zich nog steeds niet kunnen beredderen in het NL of F. Dat getuigt enkel van een verregaande intellectuele luiheid, desinteresse en een ziekelijk vasthangen aan de cultuur en taal die men verlaten heeft. Ik kan me niet inbeelden dat ik indien ik naar een ander land verhuis, de moeite niet zou doen om er al was het de basics van een taal te leren, zeker indien ik er schoolgaande kinderen zou hebben. Hoeveel kinderen van 1ste generatie Vlaamse migranten (naar de US) spraken nog hun moedertaal? Geen enkele. Omdat de ouders het perfect natuurlijk vonden hun kinderen groot te brengen in de taal van hun nieuwe omgeving. Jouw statement bevestigt enkel de slachtoffermentaliteit waarin sommige migranten zich steeds blijven wentelen. Het is die van de minste inspanning. Het feit dat 1-2-3de generatiemigranten hardnekkig hun kinderen in het Arabisch blijven opvoeden duidt ook op een mentaliteit van culturele apartheid. En dan komen jammeren over leerachterstand. Die hebben allochtone kinderen enkel en alleen aan hun integratieonwillige ouders te danken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Denk jij dat de residente Westerlingen in Qatar, Saoedi-Arabië en waarom ook niet ineens de Belgen in Marokko, want er zijn er wel wat-Arabisch leren? Is geen verdediging voor de Arabieren die hier de taal niet kennen, maar je leverde een schijnbaar sterk argument van de VS, gaat niet op I'm afraid...
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met wat goede wil kan het dus blijkbaar wel. Misschien omdat ze toen nog niet samenklitten in aparte gemeenschappen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @yücel:
Citaat:
Citaat:
Indien per klas slechts één of twee kinderen de taal niet machtig is, dan kunnen de andere kinderen inderdaad die paar leerlingen op korte tijd het Nederlands bijbrengen. Indien de verhouding andersom is, dan leren mijn kinderen arabisch in plaats van correct Nederlands. vb. een van mijn collega's had zeer open-minded zijn kinderen naar zo'n school gedaan, tot ze thuiskwamen met een paasei met ARABISCHE tekst. Ze werden naar een andere school overgebracht. Ook Vlamingen hebben hun grenzen aan tolerantie. Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ ibeke:
Citaat:
Als de klas vol zit met allochtonen gaat die werking andersom. Nu de bruggen en metro's af zijn, merkt men opeens iets over het hoofd gezien te hebben... Mijn vader en grootvader waren baggerkapiteins. Zij hebben over heel de wereld kanalen, tunnels en havens aangelegd...... Nooit hebben ze inburgeringscursussen, extra subsidies, en eeuwigdurende dankbaarheid en/of blijvende familieopvang gekregen. Zij gingen gewoon naar huis nadat het werk beëindigd was.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel zou ik m'n kinderen naar een internationale school sturen, waar de voertaal Engels of Frans is. Dat betekent dus ook een inspanning doen .... in tegenstelling tot de magrebeinse allochtonen die na 40 jaar nog geen zinnetje in het NL en FR kunnen pruttelen. Mijn stelling gaat dus wel op, omdat de Vlaamse migrant in elk geval een inspanning doet, zelfs voor een korte expatriëring, terwijl veel margebeinen dat niet doen, zelfs in het geval van een levenslange expatriëring. Zou de migratie naar Japan of China plaats vinden, dan zou ik wel de inspanning doen om vanaf de eerste dag de taal te leren. Zeker als ik weet dat ik er de rest van m'n leven zou slijten. Dat is het verschil met magreb-migranten. Zelfs de 3de generatie spreekt thuis nog de 'moedertaal' arabisch of berbers, terwijl hun moedertaal het Nederlands of Frans hoort te zijn, want met Marokko hebben deze nieuwe Belgen geen fluit meer te maken tenzij voor de vakanties. Hun taalluiheid bewijst enkel de integratie-onwilligheid en het ziekelijk vastklampen van hun ouders aan een cultuur die niet eens de hunne meer is. Ik herinner me dat de VRT tijdens de verkiezingsshow een portret bracht van één van de eerste allochtone verkozenen. Als ik het me goed herinner was dat Phelivan. De reportage bracht de trotse ouders in beeld en vroeg hun mening aan die mensen die reeds 40 jaar in België woonden. Het interview diende te gebeuren met een Turkse tolk. Mijnheer en mevrouw hadden het in al die jaren niet nodig gevonden om een mondje Nederlands te leren spreken. Niet 1 eenvoudig zinntje konden ze in het Nederlands zeggen, gaven ze toe met het nodige schaamrood op hun wangen. Moeder riep op tot meer verdraagzaamheid en toenadering tussen de verschillende culturen en bevolkingsgroepen.Ik vroeg me af hoe dat in de praktijk moet gezet worden : misschien moet de Spa gratis tolken gaan subsidiëren om buurtcontact mogelijk te maken. Misschien moet het Turks de 4de nationale taal worden? Duidelijk is dat moeder allochtoon zelf nooit toenadering gezocht had tot de autochtonen en 40 jaar lang een adept van culturele apartheid is geweest: anders had ze misschien minstens 2 woordjes in het Nederlands kunnen zeggen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De enige manier om dit te voorkomen is ervoor zorgen dat de islam in Europa verdwijnt. Met of zonder zijn dragers. We gaan regelrecht naar toestanden zoals Libanon en Irael en Palestina. Je gaat je hier over enkele jaren dus nog meer gaan thuisvoelen dan reeds het geval was. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Daar je toch graag kort antwoordt, graag een antwoord hier op. Hoe komt het dat Chinese, Indische immigranten ( die het financieel niet beter hebben) wel hogere studies kunnen afmaken?? Persoonlijk denk ik ook dat de slachtoffersrol te veel uitgespeeld wordt en dat de ouders een grote verantwoordelijkheid dragen voor het mislukken van hun academische scholing. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Inderdaad. Ouders die hun plichten als opvoeders niet nakomen dient het kindergeld ontnomen te worden. Dat geld moet dan door de overheid gebruikt worden om de achterstand bij die leerlingen weg te werken door extra taallessen en lerarentoezicht. Dat heeft niks te maken met racisme en discriminatie, wel integendeel. Het zou de leerlingen ten goede komen en vooral hun toekomst rooskleuriger maken. Het komt de maatschappij ten goede want beter presterende leerlingen maken veel minder kans zich te ontwikkelen tot probleemjongeren of criminelen. Alleen de tekortschietende ouders zullen misschien naar andere inkomsten op zoek moeten gaan om hun volgende BMW of Mercedes te bekostigen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik kan heel lang zijn hoor, als je wil, of als ik wil en als ik daarvoor op dat moment ook de nodige tijd heb ![]() Ik ga met je akkoord dat ouders een cruciale rol spelen in de schoolloopbaan van de kinderen. Mijn moeder heeft altijd achter me gestaan (gescheiden ouders; vader vast ook, als hij er zou geweest zijn), maar ja, mijn moeder is nog maar net 40 geworden en ik ben er 20 dus het is een jonge vrouw. Ze kan Nederlands, volgt de maatschappij en weet waar je wat mee bent en waar je niets mee bent en dat is heel belangrijk en dat is net wat we missen bij veel ouders van migranten. En vaker bij oudere ouders, want ik heb de jongere generatie ouders gezien en die zijn goed bezig hoor, vind ik. Effi op die Indische en Chinese immigranten terugkomen: Dat is zo, die doen heel hard hun best. UA loopt vol van Chinezen, alleszins in Wilrijk. Indiërs iets minder, maar ja, die kiezen doorgaans niet voor Letteren en Wijsbegeerte. Waarom? Eum...Ik denk dat veel te maken zal hebben met hun afkomst, als je ziet China en vooral Indië zijn plaatsen van grote armoede. Hoewel de studenten zelf niet altijd arm zijn, worden ze toch steeds met de armoede van hun land geconfronteerd. Meestal gaat het ook om uitwisselingsprojecten, dus het zijn dus vaak jongeren die er feitelijk nog wonen. Bij Marokkanen in Antwerpen ligt het anders; zij komen in wezen ook uit een land van veel armoede...Geloof het of niet. Maar zij hebben dat besef niet (meer)...Begrijp je wat ik zeg? De mannen worden van thuis uit vaak verwend, krijgen van allerlei voorrechten...weet ik nog wat allemaal en voil�*, schade is gedaan...Hij maket zijn money (ieder op zijn manier natuurlijk) en is koning van het huis...Waarom zou hij dan nog gaan studeren? Dus, bij migranten, vaak mannen, is er meestal geen survivaldrang niet meer. De meesten weten niet meer wat armoede is. En Antwerpen-Noord is heus geen armoede vergeleken met armoede in China, Marokko en zeker niet Indië. Dus die motivatiefactor valt al weg. Maar je moet steeds in je achterhoofd houden dat er ondanks hun kleine aantal wel Marokkanen en Marokkaansen en vast en zeker ook andere migranten zijn die hun best doen en iets maken van hun leven...maar daar is meestal ook geen aandacht voor, weet je, mensen kijken niet naar uitzonderingen, mensen willen meerderheid. Zo is dat.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Mijn schoondochter is Italiaanse, maar in Zwitserland geboren en getogen.
toen ze naar hier kwam kon ze zich binnen de maand verstaanbaar maken en na enkele maanden sprak ze heel behoorlijk Nederlands. Het is een kwestie van willen. Arabieren willen gewoon niet. Zij hebben andere plannen. Zij zijn er écht van overtuigd dat wij over 10 tien jaar allemaal Arabisch spreken. Echt waar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |