Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 8 oktober 2005, 14:27   #41
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Is er verschrikkelijk veel geld aan verspild? Ja of nee. Toch een eenvoudige vraag zou ik zeggen...Opvang van vreemdelingen kost veel geld. Goedkoper is het natuurlijk om hen op een C130 te stoppen.

In de kwestie kongo had hij misschien geen ongelijk, maar in zijn functie van minister van BZ kan zoiets niet. Tegenover Nederland toonde hij zich ongehoord grof, beledigend, dictatoriaal aangelegd, hypocriet en een leugenaar 1e klas. Imo had hij onmiddelijk ontslag moeten nemen na die affaire. Ik dacht dat het VB zo 'geloofd' werd omdat het 'zegt wat het volk denkt'. De Gucht hanteert hier een 'VB-techniek', je zou hem dus beter feliciteren.

Het VB levert de minister van BZ niet. Daarnaast wordt ik als VB-kiezer constant beledigd door politici van het kaliber van minibrains en maxi-ego De Klucht. Je mag dus alleen mensen beledigen tot als je behoort tot de oppositie.

Ik denk voor mezelf. Iets wat we van jou niet kunnen zeggen...Neenee, het VB denkt voor jou, de partij die zegt 'wat het volk moet denken'. Met het 70-puntenprogramma als koran
Jampie is offline  
Oud 8 oktober 2005, 14:31   #42
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij helemaal niks weet van het zilverfonds.

Het zilverfonds bevat enkel staatsobligaties. An sich is daar nog niks mis mee. Wat wel zwaar mis is is dat deze dubbel geteld worden. Enerzijds is de staatsschuld zogezegd lager, anderzijds zijn het ook zogezegd reserves voor later. Dat kan niet. Het kan voor 1 van beide doeleinden dienen maar niet voor allebei.
Een spaarboekje brengt niets op, je kan je geld dus beter investeren. Uiteraard staat er dan 0 Euro op je boekje en is het leeg. Het brengt dus enerzijds geld op en anderzijds is dat geld een spaarpotje voor later. Goed gezien door Vandelanotte.
Jampie is offline  
Oud 9 oktober 2005, 12:09   #43
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

De geschiedenis leert hoe Nazi's aan de macht komen -

een 30 % van de stemmen en wat druk links en rechts om in een coalitie te komen en daarna de oppositie in een concentratiekamp steken..

VB is trouwens niet alleen met die tactiek : de huidige kartels
CD&V- NVA, VLD-Vivant, SPa-Spirit zijn allemaal pogingen van "groten" om "kleintjes" op te vreten. VB-Coveliers is precies dezelfde soort operatie..

Het punt is echter dat indien "Links" de democratie niet zou respecteren
Filip De Winter en consoorten allang in de gevangenis zouden zitten,
dat ze vrij rondlopen en staatssubsidie krijgen is voldoende bewijs voor
het democratisch gehalte van de politieke correctheid.
Oud 9 oktober 2005, 18:09   #44
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Btw: Reynders staat bekend om een crapuleuze voortrekking van franstaligen bij Financiën.
Mijn waarde, dit kan voor U als rechtgeaard vb-er toch bezwaarlijk een probleem zijn.
Immers, het lijkt mij uitermate bevreemdend dat iemand die de francofonie, het federalisme en het liberalisme ongenegen is ooit zou willen werken op het kabinet van mijnheer Reynders of wat dat betreft eender welke Federale Overheidsdienst.
Wat rest van die recht-door-zeeïge oncompromisloosheid, welke vb-ers zichzelf toedichten?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 9 oktober 2005, 18:23   #45
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Vb'ers kiezen voor het Vb omwille van het ijzersterke programma
U alludeert nu wellicht op het 70-punten programma. Had Philippe Dewinter dit niet publiekelijk afgedaan als een programma dat zijn diensten bewezen heeft maar ondertussen voorbijgestreefd is?
Overigens dacht ik dat men op het vb vooral uit onvrede stemde. Onvrede mag dan wel een sterk sentiment zijn, je kan er bezwaarlijk een programma rond optuigen.
Je hoeft het echt niet ver te zoeken; noch er hoogdravende theorieën omheen spinnen. De reden waarom op het vb gestemd wordt is uiterst banaal: men stemt op het vb omdat men nu eenmaal op het vb wil stemmen.
In die zin is er geen duimbreed verschil tussen de charlatans die zeeppoeier aan de man brengen en de heren Dewinter, Vanhecke en Verannemans.
Wat is nieuw en wast witter dan wit?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by 4x10E6 on 09-10-2005 at 19:25
Reason:
--------------------------------

Citaat:
U alludeert nu wellicht op het 70-punten programma. Had Philippe Dewinter dit niet publiekelijk afgedaan als een programma dat zijn diensten bewezen heeft maar ondertussen voorbijgestreefd is?
Overigens dacht ik dat men op het vb vooral uit onvrede stemde. Onvrede mag dan wel een sterk sentiment zijn, je kan er bezwaarlijk een programma rond optuigen.
Je hoeft het echt niet ver te zoeken; noch er hoogdravende theorieën omheen spinnen. De reden waarom op het vb gestemd wordt is uiterst banaal: men stemt op het vb omdat men nu eenmaal op het vb wil stemmen.
In die zin is er geen duimbreed verschil tussen de charlatans die zeeppoeier aan de man brengen en de heren Dewinter, Vanhecke en Verannemans.
Wat is nieuw en wast witter dan wit?[/size]

[size=1]After edit by 4x10E6 on 09-10-2005 at 19:23
Reason:

Citaat:
Overigens dacht ik dat men op het vb vooral stemde uit onvrede. Onvrede mag dan wel een sterk sentiment zijn, je kan er bezwaarlijk een programma rond optuigen.
Je hoeft het echt niet ver te zoeken; noch hoogdravende theorieën omheen spinnen. De reden waarom op het vb gestemd wordt is uiterst banaal: men stemt op het vb omdat men nu eenmaal op het vb wil stemmen.

[size=1]After edit by 4x10E6 on 09-10-2005 at 19:23
Reason:

[quote=ilfalco] Vb'ers kiezen voor het Vb omwille van het ijzersterke programma [quote]

Overigens dacht ik dat men op het vb vooral stemde uit onvrede. Onvrede mag dan wel een sterk sentiment zijn, je kan er bezwaarlijk een programma rond optuigen.
Je hoeft het echt niet ver te zoeken; noch hoogdravende theorieën omheen spinnen. De reden waarom op het vb gestemd wordt is uiterst banaal: men stemt op het vb omdat men nu eenmaal op het vb wil stemmen.

[size=1]Before any edits, post was:

[quote=ilfalco] Vb'ers kiezen voor het Vb omwille van het ijzersterke programma QUOTE]

[/edit]

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 9 oktober 2005 om 18:25.
4x10E6 is offline  
Oud 9 oktober 2005, 18:37   #46
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af wat Links gaat doen als het Vb in 2006 in tal van gemeenten en steden mee zou regeren.
U hoeft zich feitelijk geen zorgen te maken. Het vb zal in 2006 niet 'regeren' noch 'mee regeren' in eender welke stad of gemeente.
Jammer natuurlijk voor de talloze vb militanten en kandidaat mandatarissen die zich uit de naad werken. Het wordt stillaan tijd dat deze laatsten zich 'es beginnen afvragen door wie ze zich laten ringeloren.

4x10E6 is offline  
Oud 11 oktober 2005, 00:22   #47
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6
Wat is nieuw en wast witter dan wit?
Neen, PDW heeft gezegd dat hij dat 'bewaart voor later'. Het huidige VB-programma is dus maar een manier om 'salonfahig' te zijn. PDW heeft zijn fascistoide ideeën nooit afgezworen.
Jampie is offline  
Oud 13 oktober 2005, 17:28   #48
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Een vraag waarop het antwoord me zal benieuwen : wat hebben jullie zelfverklaarde verdraagzame linksen toch tegen de demokratie ? Wanneer in Oostenrijk, in Italië of in Frankrijk een rechts politikus op een demokratische manier door het volk wordt verkozen vinden jullie het nodig om over te gaan tot protestakties, boykots, en geweld.

Zijn jullie tegen de demokratie in het algemeen, of zijn jullie enkel tegen de demokratie wanneer die demokratie niet past in jullie engggeestig links kraampje ?
Je mening mogen uiten (vb.: via protestacties), zelfs als het tegen de partijstandpunten van de bestuurders in gaat (ongeacht of ze nu links of rechts zijn) is juist democratisch. En het staat mij vrij geen dingen te kopen (boycot)omdat de achterliggende filosofie mij niet aan staat. Geweld is natuurlijk uit den boze, voor gelijk wie (links, rechts of averrechts).

Protestacties en boycots zijn vormen van vrije meningsuiting, het fundament van de democratie. Wie tegen de vrije meningsuiting is, kan moeilijk democratisch genoemd worden. (De vrije meningsuiting is natuurlijk geen absoluut recht, het houdt op waar het misbruikt wordt om anderen schade te berokkenen).
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline  
Oud 13 oktober 2005, 21:00   #49
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk moet men de vraag anders stellen:

als het VB aan de macht komt, mogen de linksen dan een betoging houden en mogen de linksen dan beslissen niet meer naar de winkels te gaan van mensen waarvan men weet dat zij VB sympathieën hebben?

Vraag is dus eigenlijk: zullen de rechtsen zélf de democratie respecteren?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be