Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 4 oktober 2005, 14:21   #1
ilfalco
Minister-President

Standaard Gaat Links democratie respecteren?

Ik vraag me af wat Links gaat doen als het Vb in 2006 in tal van gemeenten en steden mee zou regeren. De hetze die ze nu al 20 voeren lijkt me een aanwijzing
dat links dat niet zonder slag of stoot zal laten gebeuren. neerknallen zoals bij Fortuyn? straatgeweld ? Dat links haar ondemocratische gelaat zal tonen staat zo goed als vast. Maar ik vraag me af in welke vorm.
ilfalco is offline  
Oud 4 oktober 2005, 15:23   #2
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Als het VB bvb. de absolute meerderheid zou behalen dan zouden de linkse partijen de noodtoestand uitroepen en een dictatuur naar communistisch model opstarten. Daar moet je je niet al te veel illusies om maken.
Geertje is offline  
Oud 4 oktober 2005, 15:24   #3
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

De democratie wordt nu al niet gerespecteerd. Waarom zou dat in 2006 dan plots veranderen?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 4 oktober 2005, 15:28   #4
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Steden en dorpen met VB in het bestuur zullen hopelijk en ik ben er vrij zeker van door de Vlaamse en federale regering op allerhande manieren worden geboycot.
Juan is offline  
Oud 4 oktober 2005, 15:48   #5
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Als het VB bvb. de absolute meerderheid zou behalen dan zouden de linkse partijen de noodtoestand uitroepen en een dictatuur naar communistisch model opstarten. Daar moet je je niet al te veel illusies om maken.
Al eens aan professionele hulp gedacht.
solidarnosc is offline  
Oud 4 oktober 2005, 16:43   #6
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Ik vraag me af wat Links gaat doen als het Vb in 2006 in tal van gemeenten en steden mee zou regeren. De hetze die ze nu al 20 voeren lijkt me een aanwijzing
dat links dat niet zonder slag of stoot zal laten gebeuren. neerknallen zoals bij Fortuyn? straatgeweld ? Dat links haar ondemocratische gelaat zal tonen staat zo goed als vast. Maar ik vraag me af in welke vorm.
Hoezee! Weer een zeer intelligente post!
Ik zal misschien wel eens gaan betogen als het VB aan de macht komt in Antwerpen, gewoon om mijn ongenoegen te uiten, maar daar zal het ook bij blijven....
Khonnor is offline  
Oud 4 oktober 2005, 16:47   #7
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Het is inderdaad een kwestie van "mee" besturen. Dwz. VB zou met iemand/een partij een compromis moeten sluiten om een bestuursmeerderheid te vormen. Daartoe is het Vb niet in staat.
Oud 4 oktober 2005, 16:58   #8
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Het is inderdaad een kwestie van "mee" besturen. Dwz. VB zou met iemand/een partij een compromis moeten sluiten om een bestuursmeerderheid te vormen. Daartoe is het Vb niet in staat.
De andere partijen evenmin.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 4 oktober 2005, 19:41   #9
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar zijn ze toe in staat.
ilfalco is offline  
Oud 5 oktober 2005, 00:15   #10
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zal niet nodig zijn als ze een absolute meerderheid halen. Dan mogen ze alleen regeren.
Nu hebben ze 38% en in theorie kan een 44% al voldoende zijn (afhankelijk van de versnippering)
Het is niet dat het Vlaams Belang (VB) niet wilt maar niemand mag met hun regeren (er bestaat zoiets als een Cordon Sanitaire weet je wel).
Velen zoals Dedecker, Coveliers etc willen dat graag doorbreken maar worden resoluut teruggefloten. Fout van het VB ? I don't think so...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Internaut on 05-10-2005 at 01:24
Reason:
--------------------------------

Citaat:
zal niet nodig zijn als ze een absolute meerderheid halen. Dan mogen ze alleen regeren.
Nu hebben ze 38% en in theorie kan een 44% al voldoende zijn (afhankelijk van de versnippering)
Het is niet dat het Vlaams Belang (VB) niet wilt maar niemand mag met hun regeren (er bestaat zoiets als een Cordon Sanitaire weet je wel).
Velen zoals Dedecker, Coveliers etc willen dat graag doorbreken maar worden resoluut teruggefloten. Fout van het VB ? I don't think so...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
zal niet nodig zijn als ze een absolute meerderheid halen.
Nu 38% en in theorie kan een 44% al voldoende zijn (afhankelijk van de versnippering)[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Internaut : 5 oktober 2005 om 00:24.
Internaut is offline  
Oud 5 oktober 2005, 00:21   #11
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Dat is onmogelijk zonder meerderheid, ze kunnen eens naar de koning stappen maar zelfs De Gucht en Etienne Vermeersch zeggen dat hiertegen niets te doen is en het dan maar 6 jaar afwachten is.
In Frankrijk met het FN was het net hetzelfde.
Als ze het niet halen: verder multicultuur blijven bestrijden en de komende jaren blijven een harde oppositie voeren. De mandatarissen zijn nu al binnen en genieten verder van een vette pree om hun dagdagelijks ding te doen (en zo hoort het ook)
Ook al voeren ze geen beleid merk ik wel duidelijk in de straten dat veel mensen hun mening delen, de multicultuur bestrijding is dankzij het VB in gang gezet. De anti VRT houding is er ook dankzij het Vlaams Belang en ga zo maar door, hun invloed is anno 2005 duidelijk merkbaar. Enkel daarvoor verdienen ze al respect, of ze nu regeren of niet. We zullen blijven stokken in de wielen zetten van het establishment dat het werk alleen kan vertragen. Ondertussen leven we gezond en gelukkig verder
Internaut is offline  
Oud 5 oktober 2005, 05:52   #12
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor
Hoezee! Weer een zeer intelligente post!
Ik zal misschien wel eens gaan betogen als het VB aan de macht komt in Antwerpen, gewoon om mijn ongenoegen te uiten, maar daar zal het ook bij blijven....
Een vraag waarop het antwoord me zal benieuwen : wat hebben jullie zelfverklaarde verdraagzame linksen toch tegen de demokratie ? Wanneer in Oostenrijk, in Italië of in Frankrijk een rechts politikus op een demokratische manier door het volk wordt verkozen vinden jullie het nodig om over te gaan tot protestakties, boykots, en geweld.

Zijn jullie tegen de demokratie in het algemeen, of zijn jullie enkel tegen de demokratie wanneer die demokratie niet past in jullie engggeestig links kraampje ?
PAJOT is offline  
Oud 5 oktober 2005, 07:06   #13
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Wat heeft Fortuyn met het VB te maken. Hij walgde van die partij.
Jampie is offline  
Oud 5 oktober 2005, 07:08   #14
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
De andere partijen evenmin.
Je wil dus zeggen dat er op dit ogenblik geen coalitie is.
Jampie is offline  
Oud 5 oktober 2005, 07:14   #15
Jampie
Minister

Standaard

Op zich heb ik er geen probleem mee dat het VB eens regeert. Dan zal deze partij snel inkrimpen. Het probleem is echter dat dit grote economische gevolgen heeft voor ons land. We zullen onmiddellijk 20 jaar teruggekatapulteerd worden. Het zal één grote puinhoop zijn. Kijk eens wat er in Nederland is gebeurd toen er een populistische partij aan de macht kwam. Die hebben daar veel schade toegebracht, ze zijn de puinhoop nog aan't opkuisen. Trouwens, hoeveel mensen binnen het VB zijn bekwaam om een ministerpost te bekleden ?
Jampie is offline  
Oud 5 oktober 2005, 16:14   #16
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Je wil dus zeggen dat er op dit ogenblik geen coalitie is.
Niet met het VB.
Distel is offline  
Oud 5 oktober 2005, 17:24   #17
Thermidor
Vreemdeling

Thermidor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut
Velen zoals Dedecker, Coveliers etc willen dat graag doorbreken maar worden resoluut teruggefloten. Fout van het VB ? I don't think so...
Nee jongen, JM Dedecker is tegen het cordain sanitaire omdat dat indruist tegen zijn liberale principes, niet omdat hij pro-VB is. Hij heeft dat trouwens ook al meermaals gezegd.
Het VB de macht in België? Nooit! en weet je waarom? Omdat de federale regering bestaat uit De grootste partijen uit Vlaanderen EN Wallonië.
Dus welke franstalige partij wil er in zee gaan met het VB? Het FN?
Nee hoor, het FN is unitaristisch en pro-monarchie. Ik zie niet in hoe die tot een regeerakkoord gaan komen.
Dus nogmaals: Hoe gaat het Vlaams Behang de macht krijgen in België?

Thermidor is offline  
Oud 5 oktober 2005, 17:33   #18
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thermidor
Nee jongen, JM Dedecker is tegen het cordain sanitaire omdat dat indruist tegen zijn liberale principes, niet omdat hij pro-VB is. Hij heeft dat trouwens ook al meermaals gezegd.
Het VB de macht in België? Nooit! en weet je waarom? Omdat de federale regering bestaat uit De grootste partijen uit Vlaanderen EN Wallonië.
Nee hoor, het FN is unitaristisch en pro-monarchie. Ik zie niet in hoe die tot een regeerakkoord gaan komen.
Het VB heeft al een groot deel macht in België, en die wordt bij elke verkiezingen groter. Vanuit de oppositie krijgt het VB veel meer gedaan dan het ooit in de regering zou kunnen doen.
Distel is offline  
Oud 5 oktober 2005, 17:50   #19
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thermidor
Hoeft ook niet, zolang de macht in VLaanderen maar bereikt wordt. Dan splitsen we ons gewoon af van dat Wallonië en gooien de Coburgers Brussel uit.
napoleondegrote is offline  
Oud 5 oktober 2005, 19:12   #20
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Op zich heb ik er geen probleem mee dat het VB eens regeert. Dan zal deze partij snel inkrimpen. Het probleem is echter dat dit grote economische gevolgen heeft voor ons land. We zullen onmiddellijk 20 jaar teruggekatapulteerd worden. Het zal één grote puinhoop zijn. Kijk eens wat er in Nederland is gebeurd toen er een populistische partij aan de macht kwam. Die hebben daar veel schade toegebracht, ze zijn de puinhoop nog aan't opkuisen. Trouwens, hoeveel mensen binnen het VB zijn bekwaam om een ministerpost te bekleden ?
Hoeveel bekwame ministers zitten er nu?
daiwa is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be