Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2005, 17:05   #41
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thermidor
De eerste extreem-linkse pseudo-revolutionair?
En mijn diploma heb ik niet gekocht, ik heb er altijd voor gewerkt, vermits ik geen enkele financiële steun kreeg van thuis uit. (Wou ik ook niet, we zijn niet allemaal Vlaamse lafaards. Als ik geld wil werk ik er wel voor).
Werken, Guderian, ken je dat woord? Dat is wat iedereen in dit landje moet doen om zich niet te moeten verlagen tot het ophouden van zijn hand. We kunnen natuurlijk net als Guderian een carriére als langdurige werkloze overwegen, maar een lidmaatschap van de Hansbrug Militie stipuleert duidelijk dat je jezelf niet inschrijft bij de VDAB, en zo jezelf het recht ontzegt op een uitkering. Stampen ze je buiten, dan zorg je er maar voor dat je zelf ander werk vindt.
Het wordt nog beter!
Tijdens m'n studies in Gent heb ik gewerkt om m'n studies zelf te betalen.
Tijdens m'n studie telkens jobs voor ongeschoolden en "het vuile werk" zoals men dat heet, onderandere zware lasten van de lopende band heffen en dergelijke. Na een periode van interim-werk, werk ik nu voor een privébedrijf.

Citaat:
Begrijp me niet verkeerd Kameraden, ik ben VOOR het behoud en de uitbouw van de sociale zekerheid zoals we die nu kennen zoals in België. Maar ik, en alle andere echte Kameraden, ontzeggen zichzelf dit voorrecht omdat we het geld van een staat die mijn belangen niet verdedigd niet willen.
DIY is onze slagzin, en met de borst vooruit marcheert de trots van De Hansbrug Militie met gebalde Linkse vuist.
Ter uwer attentie, Noord-Korea is enkele duizenden kilometers oostwaarts.

Citaat:
Guderian, ik groet u en uw medewormen met een linkse vuist tussen uw 2 oren en een combat tussen uw twee dikke tenen!
Goh, en stoer dat'm is vanachter zijn computertje. (Overigens, die computer is toch collectief bezit mag ik hopen?!?)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Guderian on 05-10-2005 at 18:06
Reason:
--------------------------------

Citaat:
En mijn diploma heb ik niet gekocht, ik heb er altijd voor gewerkt, vermits ik geen enkele financiële steun kreeg van thuis uit. (Wou ik ook niet, we zijn niet allemaal Vlaamse lafaards. Als ik geld wil werk ik er wel voor).
Werken, Guderian, ken je dat woord? Dat is wat iedereen in dit landje moet doen om zich niet te moeten verlagen tot het ophouden van zijn hand. We kunnen natuurlijk net als Guderian een carriére als langdurige werkloze overwegen, maar een lidmaatschap van de Hansbrug Militie stipuleert duidelijk dat je jezelf niet inschrijft bij de VDAB, en zo jezelf het recht ontzegt op een uitkering. Stampen ze je buiten, dan zorg je er maar voor dat je zelf ander werk vindt.
Het wordt nog beter!
Tijdens m'n studies in Gent heb ik gewerkt om m'n studies zelf te betalen.
Tijdens m'n studie telkens jobs voor ongeschoolden en "het vuile werk" zoals men dat heet, onderandere zware lasten van de lopende band heffen en dergelijke. Na een periode van interim-werk, werk ik nu voor een privébedrijf.

Citaat:
Begrijp me niet verkeerd Kameraden, ik ben VOOR het behoud en de uitbouw van de sociale zekerheid zoals we die nu kennen zoals in België. Maar ik, en alle andere echte Kameraden, ontzeggen zichzelf dit voorrecht omdat we het geld van een staat die mijn belangen niet verdedigd niet willen.
DIY is onze slagzin, en met de borst vooruit marcheert de trots van De Hansbrug Militie met gebalde Linkse vuist.

Citaat:
Guderian, ik groet u en uw medewormen met een linkse vuist tussen uw 2 oren en een combat tussen uw twee dikke tenen!
Goh, en stoer dat'm is vanachter zijn computertje. (Overigens, die computer is toch collectief bezit mag ik hopen?!?)[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Het wordt nog beter!
1. Tijdens m'n studies in gent heb ik gewerkt om m'n studies zelf te betalen.

Citaat:

Citaat:
Goh, en stoer dat'm is vanachter zijn computertje. (Overigens, die computer is toch collectief bezit mag ik hopen?!?)[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Guderian : 5 oktober 2005 om 17:06.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 17:11   #42
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

een vreemdeling kan burger worden als hij 100 berichten post .

Nu ontopic. een vreemdeling kan vlaming worden op 2 voorwaarden 1 hij dat wil en dit toont door de aanvaarding van onze cultuur, ons waarden en normen patroon en onze taal en gewoontes.
2 Door aanvaarding van deze vreemdeling als vlaming door de vlamingen. De vlamingen zullen hem als de hunne aanzien als hij voldoet in hun ogen aan punt 1
Oud 5 oktober 2005, 17:13   #43
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Er is daar zo een paus in Rome die homoseksuelen wil verbieden priester te worden, die de sacramenten wil weigeren aan alle Belgiche democratische politici, enzovoort.
Is de kerk soms verplicht van sacramenten uit te delen? Indien ja, graag het betreffende wetsartikel.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 17:24   #44
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas
mijn broer is gehuwd met een Duitse, zijn dochter heeft een dubbele nationaliteit
en op haar 18 jaar kan ze kiezen, ze spreekt perfect de twee talen
afhankelijk van de plaats waar ze zich het meest voelt bij aansluiten zal ze vermoedelijk de nationaliteit kiezen
wat is hieraan verkeerd ?
Ik ben afkomstig van Gent en woon in Antwerpen, ik voel mij toch Gentenaar
wat is hieraan verkeerd ? Ik word door de Antwerpenaars steeds als vreemd aanzien en dit maakt dat het nog lang zal duren alvorens ik mezelf antwerpenaar zal noemen
het grootste gedeelte van mijn leven heb ik echter niet in Gent gewoond
Bij mijn weten hebben zowel gentenaars, als antwerpenaars de belgische nationaliteit.
Voor de rest was de vraag wel wanneer een allochtoon transformeert in een autochtoon. En het bezitten van de nationaliteit enerzijds, terwijl men afstand doet van al zijn andere nationaliteiten anderzijds, lijkt mij daar wel een basisvoorwaarde toe. Zeker als de andere nationaliteit wordt aangehouden omdat men een sterkere band voelt met deze nationaliteit, dan de nationaliteit van het land waarin men woont.[edit]
[size=1]After edit by Bob on 05-10-2005 at 18:25
Reason:

Citaat:
mijn broer is gehuwd met een Duitse, zijn dochter heeft een dubbele nationaliteit
afhankelijk van de plaats waar ze zich het meest voelt bij aansluiten zal ze vermoedelijk de nationaliteit kiezen
wat is hieraan verkeerd ? Ik word door de Antwerpenaars steeds als vreemd aanzien en dit maakt dat het nog lang zal duren alvorens ik mezelf antwerpenaar zal noemen
Bij mijn weten hebben zowel gentenaars, als antwerpenaars de belgische nationaliteit.
Voor de rest was de vraag wel wanneer een allochtoon transformeert in een autochtoon. En het bezitten van de nationaliteit enerzijds, terwijl men afstand doet van al zijn andere nationaliteiten anderzijds, lijkt mij daar wel een basisvoorwaarde toe. Zeker als de andere nationaliteit wordt aangehouden omdat men een sterkere band voelt met deze nationaliteit, dan de nationaliteit van het land waarin men woont.[/size]

Citaat:
Voor de rest was de vraag wel wanneer een allochtoon transformeert in een autochtoon. En het bezitten van de nationaliteit enerzijds, terwijl men afstand doet van al zijn andere nationaliteiten, lijkt mij daar wel een basisvoorwaarde toe. Zeker als de andere nationaliteit wordt aangehouden omdat men een sterkere band voelt met deze nationaliteit, dan de nationaliteit van het land waarin men woont.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Bob : 5 oktober 2005 om 17:25.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 17:28   #45
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een ander principe is dat je maar met de spelregels mag moeien indien je zelf het spel speelt
met dit principe moet de paus zich niet mengen met seksualiteit
...en met dit principe moet ne niet katholiek zich niet mengen met de katholieken...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 17:45   #46
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Allochtonen die neerzien op onze samenleving en cultuur zullen altijd allochtoon blijven, ook al hebben ze de Belgische nationaliteit, tot in de tiende generatie. Zulke kerels vind je vooral bij de moslims, meer bepaald de Marokkaanse gemeenschap.
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 17:56   #47
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen als Guderian zouden liever alle vreemdelingen uit een vliegtuig gooien, maar met zo'n standpunten sluit je jezelf natuurlijk uit bij dit debat.
Tiens, jij gaat nu al beweren wat mijn standpunten zouden zijn. Gelieve eens aan te tonen dat ik "liever alle vreemdelingen uit een vliegtuig wil gooien". 8)

Citaat:
Ze zijn hier, en ze zullen hier blijven, (niet omdat ik dat wil, ff Guderian voor zijn)
Wat een grandioze onzin, maar wel typisch voor een stroming die intellectueel gezien in haar argumentarium op droog water zit: de situatie voorstellen als zijnde een feit en onveranderbaar. Niks is natuurlijk minder waar. Men heeft als overheid in dienst van het groot-kapitaal grote groepen vreemdelingen naar hier gehaald, welnu, het is perfect mogelijk grote groepen vreemdelingen de omgekeerde beweging te laten maken over een tijdsspanne van enkele decennia.
Citaat:
maaromdat onze economie anders instort. We hebben de volledige bevolking nodig om dit kleine landje draaiende te houden.

Je bent dus een links-extremistische pseudo-revolutionair die vreest dat "onze economie niet zal worden draaiende gehouden"!!!! Dat we dit nog mogen meemaken: het zuiverste bewijs vanwege een linkse rat dat het groot-kapitaal hand in hand met de linkse extremisten annex nuttige idioten het multicul-dogma willen opdringen aan de bevolking, in dienst van de kapitalistische economie!!!
Niet dat het me verrast, verre van want we zeggen dat al jaren, maar ditmaal hebben we hier eentje die het nu openlijk toegeeft!
Citaat:
Het word eens hoogdringend tijd dat er op een volwassen manier een debat wordt georganiseerd die deze problematiek constructief wil aanpakken.
Voorwaar, op een Groot Licht als jij beste Hansworst-Militiaan, zit men in dit debat idd al lang te wachten!
Citaat:
Problemen zijn er om opgelost te worden, en niet (zoals Guderian) er de hele dag over lopen te zeiken.
En ik moet dus geloven dat jij een universitair bent? Moehahahahaha...
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 19:43   #48
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een ander principe is dat je maar met de spelregels mag moeien indien je zelf het spel speelt
met dit principe moet de paus zich niet mengen met seksualiteit
Als je een geloof als spel bekijkt...
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 20:20   #49
ilfalco
Minister-President

Standaard

Een allochtoon wordt een autochtoon wanneer hij denkt in termen van algemeen belang......... En zo ken ik er maar weinig. Zo wat alle moslims of allochtonen in onze parlementen houden zich vooral bezig met eigen moslimvolk of allochtoon eerst. Ze zoeken allerlei regelgeving om het de allochtonen en moslims hier nog aangenamer te maken. De keren dat ze voorstellen in algemeen belang doen zijn uitzonderlijk. Said al kadroui of hoe noemt die spa'er uit leuven ook weer is een positieve uitzondering op de regel. maar als je met gewone moslims praat dan zijn zij juist de grootste racisten. het zij en wij gevoel zit er bij hen ingebakken en is niet zozeer op afkomst gebaseerd maar dan wel op hun godsdienst en de taal die de enige juiste taal is in die godsdienst.
Onder de geadopteerden ziet men zeer veel allochtonen die ik vlaming onder de vlamingen kan noemen. Ook brazilianen en aziaten passen zich mijns inziens goed aan. De grootste problemen situeren zich bij de aanhangers van de nazislam en de n-afrikanen in het bijzonder. Hun veroveringsleer is zeker een onoverkomelijke drempel.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 21:08   #50
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

nooit, vermits ze blijven vasthouden aan al hun waarden...

de dag dat een pastoor zijn gewaad of de non haar kap over de haag gooit zijn ze mensen...

laat ze beginnen met hun levenswijze, waarden en symbolen...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 21:23   #51
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Een allochtoon wordt een autochtoon wanneer hij denkt in termen van algemeen belang......... En zo ken ik er maar weinig. Zo wat alle moslims of allochtonen in onze parlementen houden zich vooral bezig met eigen moslimvolk of allochtoon eerst. Ze zoeken allerlei regelgeving om het de allochtonen en moslims hier nog aangenamer te maken. De keren dat ze voorstellen in algemeen belang doen zijn uitzonderlijk. Said al kadroui of hoe noemt die spa'er uit leuven ook weer is een positieve uitzondering op de regel. maar als je met gewone moslims praat dan zijn zij juist de grootste racisten. het zij en wij gevoel zit er bij hen ingebakken en is niet zozeer op afkomst gebaseerd maar dan wel op hun godsdienst en de taal die de enige juiste taal is in die godsdienst.
Onder de geadopteerden ziet men zeer veel allochtonen die ik vlaming onder de vlamingen kan noemen. Ook brazilianen en aziaten passen zich mijns inziens goed aan. De grootste problemen situeren zich bij de aanhangers van de nazislam en de n-afrikanen in het bijzonder. Hun veroveringsleer is zeker een onoverkomelijke drempel.
Tot in de details ga ik met deze posting 100% akkoord.

(De Said die je aanhaalt is idd een gewone Vlaming : zijn moeder is Vlaamse. In dit geval vind ik het bovendien schitterend dat we bij deze persoon zelfs gemakkelijk doorheen de naam kunnen kijken.
Sorry voor degenen die als vooroordeel ingeprent kregen dat anderen enkel in vooroordelen denken!)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 21:26   #52
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

De politie van Molenbeek mag van burgemeester Moureaux niet in het openbaar eten of drinken tijdens de ramadan. Dit is dus de omgekeerde realiteit. De autochtoonse agenten moeten allochtoon worden. Te gek.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 21:29   #53
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
De politie van Molenbeek mag van burgemeester Moureaux niet in het openbaar eten of drinken tijdens de ramadan. Dit is dus de omgekeerde realiteit. De autochtoonse agenten moeten allochtoon worden. Te gek.
Bestaat de mogelijkheid om die informatie ergens officieel te krijgen, Longhorn? Of moeten de politiemensen voor hun job vrezen als ze die info openbaar maken?

Enige dienstnota in dit verband is goud waard voor de buitenlandse pers!

DOEN!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 5 oktober 2005, 21:39   #54
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Is Menzo een geloofwaardig tijdschrift in Belgie? Mijn broer stuurt me nu en dan een exemplaar op en onlangs kreeg ik die van mei 2005. Er stond een heel artikel in over de ijzeren hand van Moureaux in Molenbeek, ijzeren hand dan wel te verstaan tegenover zijn politiemensen. De geinterviewde agenten bleven uiteraard anoniem maar deden hun boekje open over diktator Moureaux en het ramadan-reglement was 1 van hun klachten en bestaat zogezegd om de bevolking niet uit te dagen. Alleen avonturiers willen daar blijkbaar nog agent worden. Morgen laat ik je weten wie de journalist was.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 22:03   #55
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

mijn dochter koopt het regelmatig, misschien heeft ze wel de MEI-editie. Maar doe maar hoor! Dit is écht internationaal nieuws dan.

Oud 5 oktober 2005, 22:08   #56
ilfalco
Minister-President

Standaard

Het heeft destijds nog op de site van het VB gestaan. In onze media uiteraard niet , dat hoeft niet te verbazen.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 16:58   #57
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa

de dag dat een pastoor zijn gewaad of de non haar kap over de haag gooit zijn ze mensen...

Hebben ze allang gedaan.
En weet je ook onder druk van wie ?
Juist, van de grootste voorvechters van hoofddoekdragers.[edit]
[size=1]After edit by Bobke on 09-10-2005 at 17:59
Reason:

Citaat:

Hebben ze allang gedaan.
Juist, van de grootste voorvechters van hoofddoekdragers.[/size]

Citaat:

Hebben ze allang gedaan.
Juist, van de grootste voorvechters van hoofddoekdragers.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Bobke : 9 oktober 2005 om 16:59.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 17:51   #58
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn we niet oneerlijk ten opzichte van mensen met een getinte of donkere huidskleur ?
Sommige jongeren wiens ouders hier in België geboren zijn, worden nog steeds door ons bestempeld als " allochtoon".
dit is niet eerlijk, ze zijn hier geboren, kennen enkel onze cultuur en nog steeds worden ze aangesproken als Turk of Marokaan omdat ze een donkere huidskleur hebben
we zijn allemaal verantwoordelijk voor de maatschappij waarin we leven, je maakt mensen wiens grootouders vanuit een ander land zijn gekomen, meer verantwoordelijk voor onze maatschappij als je hen als volwaardig ( wat ze natuurlijk ook zijn ) persoon beschouwt dan dat je bijna als scheldwoord hen allochtoon noemt en zo hen verantwoordelijkheid voor hun eigen land ontneemt
de tweede en zeker de derde generatie zijn geen allochtoon volgens de definitie van het woord, ze zijn niet van een een ander land afkomstig, ze zijn alhier geboren
je kan enkel nog spreken dat ze roots hebben in een ander land doch ze zijn autochtoon

door steeds mensen die autochtoon zijn, allochtoon te noemen ontzeggen we eigenlijk vele mensen hun rechten
laat ons dus niet meer lichtzinnig spreken over allochtonen alsof het een hele grote groep is, het is een minderheid
wij belgen zijn een kleurrijk volk en daar mogen we fier op zijn
zonder kleuren zou het maar saai zijn
een voorbeeldje.
in de tijd van de verkiezingen hebben we een bordje geplaatst in de omgeving van een allochtoon, 3 generatie. die vent heeft alle boden venietigd uit respect voor zijn vader. (marokaan)
nu teroriseert hij de mensen waar dat bord hebben gestaan nog steeds.
toffe knullen. alleen respect voor eigen vomk!.
maar zij zijn wel agresief!!!!!!!!!!!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 18:28   #59
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Als ze vlaams kunnen spreken en de wetgeving volgen die wij ook moeten volgen
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 18:34   #60
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Bokkerijder's schermafbeelding

Standaard

wanneer word een allochtoon een autochtoon ?

als hij zich wit schildert mischien ?
Bokkerijder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be