Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2005, 13:26   #41
Diether
Lokaal Raadslid

Diether's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor
Het één heeft met het ander geen lap te maken, beste Diether. Homo's worden als homo geboren. Dat weerhoudt hen er echter niet van om net als hetero's de wens te hebben om een kind op te voeden.
Homo's kunnen zich nu eenmaal niet voortplanten onderling, dus hoeft dat ook niet te gebeuren op een andere manier. Als dit bij heterokoppels gebeurt is dat gewoon jammer, en kan de geneeskunde helpen. Bij homokoppels kan het al van bij de beginne niet.
Diether is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 13:32   #42
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diether
Ik geef u hier volledig gelijk in! Ze willen als normaal beschouwd worden, dus ze mogen al huwen, de volgende stap is kindjes hebben...Dan wordt homofilie gewoon normaal en kinderen koopwaar...En hoe moet een puber dan denken? Het homo zijn is zelfs een rage geworden. Twijfelen aan de geaardheid is hip. Wat zal dit dan worden als een jongen van zestien moet beslissen of hij nu zoals zijn papa's moet zijn of naar de meisjes moet neigen...
En bisexuelen zijn een gevaar voor de verspreiding van ziektes ook volgens mij.
Ik begrijp echt niet dat ze dit zouden toelaten...
Volgens uw redenering zijn kinderen dus koopwaar omdat er adoptie bestaat?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by alpina on 06-10-2005 at 14:33
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Ik geef u hier volledig gelijk in! Ze willen als normaal beschouwd worden, dus ze mogen al huwen, de volgende stap is kindjes hebben...Dan wordt homofilie gewoon normaal en kinderen koopwaar...En hoe moet een puber dan denken? Het homo zijn is zelfs een rage geworden. Twijfelen aan de geaardheid is hip. Wat zal dit dan worden als een jongen van zestien moet beslissen of hij nu zoals zijn papa's moet zijn of naar de meisjes moet neigen...
Volgens uw redenering zijn kinderen dus koopwaar omdat er adoptie bestaat?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Volgens uw redenering zijn kinderen dus koopwaar omdat er adoptie bestaat?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door alpina : 6 oktober 2005 om 13:33.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 13:41   #43
Diether
Lokaal Raadslid

Standaard

Nee, maar als iedereen op den duur maar kinderen kan adopteren komt het er wel op neer ja...En ik weet dat er strenge voorwaarden aan verbonden zijn, maar eens homo's kinderen kunnen adopteren kan iedereen dat. Adoptie is volgens mij nog altijd voor koppels die door medische problemen geen kinderen kunnen krijgen of kinderen met een slechte toekomst willen adopteren. Kinderen hebben recht op een vader en een moeder, natuurlijk kunje dan zeggen dat de dag van vandaag veel echtscheidingen plaatsvinden, sterfgevallen, enz. waardoor dit niet mogelijk is. Maar dit zijn jammerlijke gebeurtenissen. Bij homofilie passen kinderen niet in het plaatje, dat is nu eenmaal zo. Zoals ik eerder al zei: homo's kunnen van in de beginne geen kinderen krijgen en dit moet niet veranderd worden omdat de maatschappij zich nu als 'progressief' wil opstellen.
Oud 6 oktober 2005, 13:51   #44
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, maar als iedereen op den duur maar kinderen kan adopteren komt het er wel op neer ja...En ik weet dat er strenge voorwaarden aan verbonden zijn, maar eens homo's kinderen kunnen adopteren kan iedereen dat. Adoptie is volgens mij nog altijd voor koppels die door medische problemen geen kinderen kunnen krijgen of kinderen met een slechte toekomst willen adopteren. Kinderen hebben recht op een vader en een moeder, natuurlijk kunje dan zeggen dat de dag van vandaag veel echtscheidingen plaatsvinden, sterfgevallen, enz. waardoor dit niet mogelijk is. Maar dit zijn jammerlijke gebeurtenissen. Bij homofilie passen kinderen niet in het plaatje, dat is nu eenmaal zo. Zoals ik eerder al zei: homo's kunnen van in de beginne geen kinderen krijgen en dit moet niet veranderd worden omdat de maatschappij zich nu als 'progressief' wil opstellen.
Nu reeds kan "iedereen" kinderen adopteren. Iedereen, behalve homokoppels.
Want één persoon kan ook een kind adopteren, zelfs indien hij homo is.

En leg mij eens uit hoe één persoon een kind kan krijgen... "individuele adoptie" dan maar ook afschaffen?
Oud 6 oktober 2005, 13:57   #45
Diether
Lokaal Raadslid

Standaard

Ben ik alleszins geen voorstander van, net zoals de bewust ongehuwde moeders...
Oud 6 oktober 2005, 13:57   #46
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus... Homo's kunnen zich niet voortplanten, dus mogen ze niet adopteren. Als we die redenering doortrekken, dan moet kunstmatige inseminatie ook verboden worden. Dat is immers ook niet natuurlijk.

Wie zegt dat kinderen recht hebben op een vader en een moeder? Nu heb ik het niet specifiek over jou, Diether, maar uit de zgn. rechtse hoek hoor je toch dikwijls dat geen enkel recht absoluut is... enkel wanneer het hen uitkomt blijkbaar.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 14:01   #47
Diether
Lokaal Raadslid

Standaard

Bij homo's is dat van de beginnen zo dat ze kinderen kunnen krijgen. Principieel gaat dat gewoon niet. Waarom zouden we daar iets aan veranderen. Als dit tussen een man en een vrouw niet lukt is dit een medische fout en kunnen deze mensen door middel van de geneeskunde geholpen worden.
En ik loop geengedachtengoed achterna hoor, ik heb enkel mijn eigen mening. Bij dieren is het ook zo, als een dier zich wil voortplanten moet hij ook een soortgenoot van het ander geslacht zoeken...net zoals we allemaal geleerd hebben in onze biologielessen vroeger...
Oud 6 oktober 2005, 14:09   #48
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij homo's is dat van de beginnen zo dat ze kinderen kunnen krijgen. Principieel gaat dat gewoon niet. Waarom zouden we daar iets aan veranderen. Als dit tussen een man en een vrouw niet lukt is dit een medische fout en kunnen deze mensen door middel van de geneeskunde geholpen worden.
Adoptie is juist een manier om koppels (of individuen) die geen kinderen kunnen krijgen, toch een mogelijkheid te bieden kinderen te hebben.
Omgekeed is adoptie ook een mogelijkheid om kinderen die geen ouders meer hebben, toch aan ouders te helpen.

Waarom zouden homokoppels uit dat systeem geweerd moeten worden?

Citaat:
En ik loop geengedachtengoed achterna hoor, ik heb enkel mijn eigen mening. Bij dieren is het ook zo, als een dier zich wil voortplanten moet hij ook een soortgenoot van het ander geslacht zoeken...net zoals we allemaal geleerd hebben in onze biologielessen vroeger...
Wat met parthenogenese?
Oud 6 oktober 2005, 14:11   #49
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Waarom zouden we onvruchtbare hetero-koppels wel helpen dmv kunstmatige inseminatie of adoptie en homo-koppels niet? Voor het ene geval wil je gerust tegennatuurlijke maatregelen nemen, maar voor de andere niet. Pure homohaat als je het mij vraagt...
Oud 6 oktober 2005, 14:22   #50
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij homo's is dat van de beginnen zo dat ze kinderen kunnen krijgen. Principieel gaat dat gewoon niet. Waarom zouden we daar iets aan veranderen.
En waarom zouden we daar niets aan veranderen?

Citaat:
Als dit tussen een man en een vrouw niet lukt is dit een medische fout en kunnen deze mensen door middel van de geneeskunde geholpen worden.
De menselijke cultuur onderscheidt zich op grandioze wijze van alle 'dierlijke' culturen die er zijn. Het gros van onze handelingen (uitgezonderd: 'same sex behaviour' wat wel degelijk bij verschillende soorten dieren op deze aardbol voorkomt) wordt ons door geen enkel ander dier nagedaan. We zijn uitzonderingen in de natuur. En dit sinds de mens schilderingen begon te maken in grotten, sinds hij vuur is gaan maken, en kleren, en zovoort, kom dus a.u.b. niet te snel af met het gedrag van dieren om iets over de mens te zeggen. Dank u.
Oud 6 oktober 2005, 14:26   #51
Diether
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik ken enkele homo's persoonlijk. De ene is het al heel zijn leven en wil geen kinderen, de andere is het na moeilijke relaties met mannen, en wil wel kinderen...
Noem het zoals je wilt, ik ben gewoon van het prinicipe dat homo's en kinderen niet in hetzelfde plaatje thuishoren.

Parthenogenese is hier niet van toepassing volgens mij. Het gaat hier om mensen...
Oud 6 oktober 2005, 14:27   #52
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ken enkele homo's persoonlijk. De ene is het al heel zijn leven en wil geen kinderen, de andere is het na moeilijke relaties met mannen, en wil wel kinderen...
Noem het zoals je wilt, ik ben gewoon van het prinicipe dat homo's en kinderen niet in hetzelfde plaatje thuishoren.

Parthenogenese is hier niet van toepassing volgens mij. Het gaat hier om mensen...
Zo ken ik ook veel hetero's.... en nu?
Oud 6 oktober 2005, 14:29   #53
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij homo's is dat van de beginnen zo dat ze kinderen kunnen krijgen. Principieel gaat dat gewoon niet.
Beschrijf mij eens het "principe" dat zegt dat homoseksuelen geen kinderen kunnen krijgen?

Citaat:
Waarom zouden we daar iets aan veranderen. Als dit tussen een man en een vrouw niet lukt is dit een medische fout en kunnen deze mensen door middel van de geneeskunde geholpen worden.
En waarom zouden we het ene koppel wèl helpen om aan een kind te geraken en het andere koppel niet, enkel en alleen omdat het koppel op een andere manier is samengesteld? Wat is de logica daarachter?

Citaat:
Bij dieren is het ook zo, als een dier zich wil voortplanten moet hij ook een soortgenoot van het ander geslacht zoeken...net zoals we allemaal geleerd hebben in onze biologielessen vroeger...
Nochtans zien we ook in de dierenwereld dat homoseksuele koppels instaan voor het grootbrengen van jongen waarvan de ouders om een of andere reden omgekomen zijn. Dat is bijvoorbeeld al vastgesteld bij pinguïns.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 14:29   #54
Diether
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
En waarom zouden we daar niets aan veranderen?

.
sarcasmemodus: 'Ja, straks kan iedereen maar seks hebben met elkaar, en kinderen? Daarvoor kunnen we misschien zelfs asiel beginnen, want eigenlijk is het wel moeilijk om kinderen te adopteren, al die procedures en al...'
Oud 6 oktober 2005, 14:33   #55
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
sarcasmemodus: 'Ja, straks kan iedereen maar seks hebben met elkaar, en kinderen? Daarvoor kunnen we misschien zelfs asiel beginnen, want eigenlijk is het wel moeilijk om kinderen te adopteren, al die procedures en al...'
Sarcasme dus.
Oud 6 oktober 2005, 14:36   #56
Diether
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone
Beschrijf mij eens het "principe" dat zegt dat homoseksuelen geen kinderen kunnen krijgen?

En waarom zouden we het ene koppel wèl helpen om aan een kind te geraken en het andere koppel niet, enkel en alleen omdat het koppel op een andere manier is samengesteld? Wat is de logica daarachter?

Nochtans zien we ook in de dierenwereld dat homoseksuele koppels instaan voor het grootbrengen van jongen waarvan de ouders om een of andere reden omgekomen zijn. Dat is bijvoorbeeld al vastgesteld bij pinguïns.
Dat van die pinguins dacht ik dat het enkel ging om een tekort aan vrouwtjes en dat ze onderling seks hadden...

Het principe? Ik ken geen mannen met baarmoeders of vrouwen met teelballen, en spreek nu niet over hermafrodieten he...

Koppels uitsluiten met andere samenstelling? Kinderen verwekken is iets tussen een man en een vrouw. De wetenschap mag van bij helpen als het om een medische fout gaat, niet als het om een bewuste keuze gaat om het leven te delen met iemand van hetzelfde geslacht.
Oud 6 oktober 2005, 14:39   #57
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De wetenschap mag van bij helpen als het om een medische fout gaat, niet als het om een bewuste keuze gaat om het leven te delen met iemand van hetzelfde geslacht.
Dat is het nu net! Homo zijn is géén bewuste keuze!
Oud 6 oktober 2005, 14:40   #58
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat van die pinguins dacht ik dat het enkel ging om een tekort aan vrouwtjes en dat ze onderling seks hadden...
Nee, het gaat om het grootbrengen van de jongen van andere pinguïns die om één of andere reden om het leven gekomen zijn. Dat werd vastgesteld in de vrije natuur. Waar u over spreekt is over het homoseksuele pinguïnkoppel in een Amerikaanse zoo.

Citaat:
Het principe? Ik ken geen mannen met baarmoeders of vrouwen met teelballen, en spreek nu niet over hermafrodieten he...
Wat heeft dat ermee te maken? Denkt u dat de baarmoeder van een lesbische vrouw niet in staat is om een kind te dragen of dat het sperma van een homoseksuele man niet in staat is er eentje te verwekken?

Citaat:
Koppels uitsluiten met andere samenstelling? Kinderen verwekken is iets tussen een man en een vrouw.
Het gaat hier niet over het "verwekken" van kinderen, maar over het grootbrengen ervan.

Citaat:
De wetenschap mag van bij helpen als het om een medische fout gaat, niet als het om een bewuste keuze gaat om het leven te delen met iemand van hetzelfde geslacht.
Ik zie geen enkele reden waarom dat niet zou kunnen...
Oud 6 oktober 2005, 14:41   #59
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes
Inderdaad!
Oud 6 oktober 2005, 14:42   #60
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes
Dat is juist, maar als homo leven is dat dan weer wel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be