Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2005, 18:44   #41
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Ik geloof dat we in totaal een boek of vier moeten lezen. Voor Frans en Engels ook elk een drietal.
Aanrader: 'Nooit meer slapen' van W.F. Hermans.

Wat dachten jullie trouwens van Willem van Oranje: Burggraaf van Vlaanderen.
De grootste belg in mijn ogen.

Anders zou ik stemmen voor Bobbejaan.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2005, 18:44   #42
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Zever maar, flaminganten. Jullie confederalistisch-marxistische dictatuur over het Belgische Volk zal niet lang meer standhouden!
Was u degene niet die met een communistisch Sovjet-Unie (CCCP) T- shirt op een bubbelbijeenkomst zat? Heeft iemand hier de foto van?

Was de bub niet bereid met extreem links (marxisten) samen te werken om het behoud van belgië te verzekeren?

De bubbels draaien met de wind.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2005, 18:48   #43
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Was u degene niet die met een communistisch Sovjet-Unie (CCCP) T- shirt op een bubbelbijeenkomst zat? Heeft iemand hier de foto van?

Was de bub niet bereid met extreem links (marxisten) samen te werken om het behoud van belgië te verzekeren?

Kijk hier maar eens hoe ze draaien en keren in dat clubje.

Bob Vangeel (="Patriot!"):
GIJ zijt hier de linkse: communisme-flamingantisme, één front!

Hans Van De Cauter (Hans1):Op dat vlak ben ik bereid samen te werken met communisten en extreem-rechts. Eendracht maakt macht

Laatst gewijzigd door daiwa : 25 oktober 2005 om 18:50.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 12:27   #44
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti

Hierzo

Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 12:41   #45
Dimitri

Standaard

Citaat:
Ik geloof dat we in totaal een boek of vier moeten lezen. Voor Frans en Engels ook elk een drietal.
Zo, da's een stuk makkelijker.

Voor Engels moesten we geloof ik een stuk of twaalf boeken lezen, voor Duits vijf. Bij Frans zullen het er ook wel een stuk of vijf geweest zijn. Ik weet wel dat er bij Frans zeer veel mensen de boeken in de Nederlandse vertaling lazen, omdat in het Frans lezen gewoon echt niet opschiet.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 12:42   #46
van Maerlant

Standaard

Ik moet eigenlijk 'Maigret et le clochard' aan het lezen zijn. Er is dus wel degelijk een onderscheid tussen frans praten en frans lezen.... Veel te moeilijk naar mijn zin.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 26 oktober 2005, 12:43   #47
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
Aanrader: 'Nooit meer slapen' van W.F. Hermans.
Stond er bij mij ook op!

In de categorie Scandinavische avonturen vond ik Onder ijsbergen van Bernlef ook een heel interessant en prettig leesbaar boek trouwens.

Citaat:
Wat dachten jullie trouwens van Willem van Oranje: Burggraaf van Vlaanderen.
De grootste belg in mijn ogen.

Anders zou ik stemmen voor Bobbejaan.
Je kunt alleen nog stemmen voor de top-10, Hertog. Zie mijn eerste bericht in dit topic.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 12:59   #48
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Man, man, u maakt uwzelf weer grandioos belachelijk. De Kelten werden op de eerste plaats veroverd door de Romeinen, waarna Germaanse stammen de fakkel overnamen en de AL BIJNA UITGEROEIDE Kelten volledig verdreven (de germanen werden nl opgejaagd door de Hunnen, voor het geval u dat ook niet weet).
U geeft mij anders gelijk. De germaanse stammen (i.c. de Franken = Vlaandrens voorvaderen) vedreven de overgebleven Kelten (i.c. de oospronkelijke bewoners). Wie maakt er zich nu belachelijk met iemand gelijk te geven om te staven dat hij eigenlijk ongelijk heeft...

Citaat:
De Germanen zien als VLamingen is niet alleen idioot, maar ook straalbelachelijk.
Van waar komen jullie Vlamingen dan? Van Mars??? Of stammen jullie af van de oude Belgen

De Germanen vielen de lage landen binnen en verdreven de oospronkelijke inwoners. Als die verdwenen zijn en de Vlamingen verschijnen daarna dan zijn Vlamingen of nakomelingen van de binnenvallende Germanen of iets nieuws dat ook binnengevallen is en dan zijn het dus ook azielzoekers 1e klas. Of de kelten nu in grote mate aanwezig waren of niet doet er niet toe; ze waren er!

Hoe u t draait of keert, Vlamingen hebben de plaats van de oorspronkelijke bewoners ingenomen, Vlamingen zijn dus immigranten! De Vlaamse claim op de 'Vlaamse grond' is dus bullsh*t.

Treffend is ook hoe u persé niet wil afstammen als Vlaming van de Germanen. Dat terwijl er steeds door Vlaamnstaionalisten opgehamerd wordt dat de Vlamingen niet met de Walen in één land kunnen leven omdat Vlamingen tot de Germaanse cultuursfeer en taalgroep behoren en de Walen tot de Romaanse taal en cultuursfeer. Alle Germanen zijn niet noodzakelijk Vlaming maar in de Vlaamse retoriek zijn alle Vlamingen wel Germanen.

Maar ik weet het; Dergelijke Vlaamse uitlatingen zijn inderdaad niet alleen idioot maar ook staalbelachelijk.

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 13:06   #49
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Pieter Daens zou verplichte literatuur moeten worden op de scholen. Een meesterwerk dat niemand mag mislopen.
Als er IETS verplicht zou moeten gelezen worden op school dan is het wel de PAPALAGI, de redevoeringen van Tuiavii. Een treffende beschrijving van de waanzin van de Westerse maatschappij.

Jammergenoeg niet-grondeigen, niet-Vlaams, niet-Europees, niet-volkseigen en dergelijke meer. De kans dat het dus ooit verplichte lectuur wordt voor broekverslijtend België is nihil.

Oud 26 oktober 2005, 14:57   #50
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
Als er IETS verplicht zou moeten gelezen worden op school dan is het wel de PAPALAGI, de redevoeringen van Tuiavii. Een treffende beschrijving van de waanzin van de Westerse maatschappij.

Jammergenoeg niet-grondeigen, niet-Vlaams, niet-Europees, niet-volkseigen en dergelijke meer. De kans dat het dus ooit verplichte lectuur wordt voor broekverslijtend België is nihil.

We lezen ook De Winter, Orwell,... Is dat wel volkseigen??

Oud 26 oktober 2005, 15:28   #51
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:

We lezen ook De Winter, Orwell,... Is dat wel volkseigen??
Ah, het is Germaans van oorsprong...

Oud 26 oktober 2005, 16:08   #52
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Ah, het is Germaans van oorsprong...
Amai zeg, onze scholen zijn neo-nazistisch!!!!!

Oud 26 oktober 2005, 16:10   #53
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat terwijl er steeds door Vlaamnstaionalisten opgehamerd wordt dat de Vlamingen niet met de Walen in één land kunnen leven omdat Vlamingen tot de Germaanse cultuursfeer en taalgroep behoren en de Walen tot de Romaanse taal en cultuursfeer. Alle Germanen zijn niet noodzakelijk Vlaming maar in de Vlaamse retoriek zijn alle Vlamingen wel Germanen.
Er is een verschil tussen "etnische Germanen" en de "Germaanse cultuursfeer".
Zowat alle West-Europese volkeren stammen af van Germaanse volkeren. Fransen: Kelten, Castilianen: Visigoten, Italianen: Ostrogoten, Engelsen: Angelen en Saksen,...
De Germaanse en Romaanse cultuur is een cultureel verschil tussen de zuidelijke en de noordelijk manier van leven.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 17:05   #54
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ambiorix was een kelt. De Kelten waren de oorspronkelijke inwoners van wat vandaag als Vlaanderen betitteld wordt. Hun land werd door de Romeinen en de Franken, de voorouders van de Vlamingen binnengevallen en aan hen ontnomen. De Keltische taal en cultuur ging ten onder door de Frankische/Vlaamse invallen.

Oftewel; de Vlamingen hebben de Kelten en Ambirox zijn taal en cultuur ontnomen! Vlamingen buiten! Leve de kelten!

Nu, jullie kijken blijkbaar toch allemaal naar dat gefoeffel op de VLAAMSE radio en televisie.
Ik heb zo'n sterk vermoeden dat dit een dubbelnick is. De Kelten uitgeroeid door de Vlamingen... Gesschiedenis is niet uw sterkste vak

un saludo
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 17:07   #55
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Jacques Brel, uiteraard.
Waarom uiteraard, vanwege zijn anti-Vlaamse en franskiljone houding?
De grootste belge is dus de grootste Vlamingenhater.

un saludo
Oud 26 oktober 2005, 17:12   #56
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
Patriot!, zou u even uit de nabije toekomst willen terugkeren naar het heden? Dat is gemakkelijker om te discussiëren...
Confederalistisch: Begrijp ik niet, sinds wanneer is belgique nu al confederalistisch? marxististisch?

un saludo
Oud 26 oktober 2005, 17:14   #57
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Op de vurigste belgiscist van de lijst?!?!
Jongens, jongens toch

Hendrik Consciene was een flamingant. Hij wou meer rechten voor de vlamingen en was tegen het samengaan met frankrijk en noemde zich daarom belgicist.

un saludo
Oud 26 oktober 2005, 17:15   #58
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
De grootste Belg is ongetwijfeld Leopold II, maar die mocht er blijkbaar niet bijstaan.
De massamoordenaar? U heeft lumineuze helden ...

un saludo
Oud 26 oktober 2005, 17:34   #59
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito
Jongens, jongens toch

Hendrik Consciene was een flamingant. Hij wou meer rechten voor de vlamingen en was tegen het samengaan met frankrijk en noemde zich daarom belgicist.

un saludo
Alles wat Consience deed, was in functie van de Belgische staat. Als hij de Vlamingen het Vlaams bewustzijn wou aanzwengelen, dan was dat in zijn poging een Belgische natie te creëren. Als hij extra rechten voor de Vlamingen wou, dan was dat om de Belgische macht te consolideren.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 18:07   #60
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Alles wat Consience deed, was in functie van de Belgische staat. Als hij de Vlamingen het Vlaams bewustzijn wou aanzwengelen, dan was dat in zijn poging een Belgische natie te creëren. Als hij extra rechten voor de Vlamingen wou, dan was dat om de Belgische macht te consolideren.
Hoe defineert u dan Vlaamsgezindheid of flamingantisme?
Toen bestond er bijna geen uitgesproken Vlaams-nationalisme en het stond nog in zijn kinderschoenen.
Hij verkoos in de vlaemsche tael te schrijven, een taal die niet cultureel-hoogwaardig werd beschouwd om literatuur te schrijven.

Dat conscience een belgicist was hoort thuis in het rijtje van de Arabische Vlaamse Leeuw, het bestaan van omgekeerde transfers, Vlaams slaat NU alleen maar op Oost -en West-Vlaanderen , ... Velen kunnen het lijstje aanvullen, vooral de bub

Un saludo

Laatst gewijzigd door Miguelito : 26 oktober 2005 om 18:08.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be