![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat dachten jullie trouwens van Willem van Oranje: Burggraaf van Vlaanderen. De grootste belg in mijn ogen. Anders zou ik stemmen voor Bobbejaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Was de bub niet bereid met extreem links (marxisten) samen te werken om het behoud van belgië te verzekeren? De bubbels draaien met de wind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk hier maar eens hoe ze draaien en keren in dat clubje. Bob Vangeel (="Patriot!"): GIJ zijt hier de linkse: communisme-flamingantisme, één front! Hans Van De Cauter (Hans1):Op dat vlak ben ik bereid samen te werken met communisten en extreem-rechts. Eendracht maakt macht Laatst gewijzigd door daiwa : 25 oktober 2005 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
![]() Voor Engels moesten we geloof ik een stuk of twaalf boeken lezen, voor Duits vijf. Bij Frans zullen het er ook wel een stuk of vijf geweest zijn. Ik weet wel dat er bij Frans zeer veel mensen de boeken in de Nederlandse vertaling lazen, omdat in het Frans lezen gewoon echt niet opschiet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Ik moet eigenlijk 'Maigret et le clochard' aan het lezen zijn. Er is dus wel degelijk een onderscheid tussen frans praten en frans lezen.... Veel te moeilijk naar mijn zin.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
![]() Citaat:
In de categorie Scandinavische avonturen vond ik Onder ijsbergen van Bernlef ook een heel interessant en prettig leesbaar boek trouwens. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() De Germanen vielen de lage landen binnen en verdreven de oospronkelijke inwoners. Als die verdwenen zijn en de Vlamingen verschijnen daarna dan zijn Vlamingen of nakomelingen van de binnenvallende Germanen of iets nieuws dat ook binnengevallen is en dan zijn het dus ook azielzoekers 1e klas. Of de kelten nu in grote mate aanwezig waren of niet doet er niet toe; ze waren er! ![]() Hoe u t draait of keert, Vlamingen hebben de plaats van de oorspronkelijke bewoners ingenomen, Vlamingen zijn dus immigranten! De Vlaamse claim op de 'Vlaamse grond' is dus bullsh*t. ![]() ![]() ![]() Treffend is ook hoe u persé niet wil afstammen als Vlaming van de Germanen. Dat terwijl er steeds door Vlaamnstaionalisten opgehamerd wordt dat de Vlamingen niet met de Walen in één land kunnen leven omdat Vlamingen tot de Germaanse cultuursfeer en taalgroep behoren en de Walen tot de Romaanse taal en cultuursfeer. Alle Germanen zijn niet noodzakelijk Vlaming maar in de Vlaamse retoriek zijn alle Vlamingen wel Germanen. Maar ik weet het; Dergelijke Vlaamse uitlatingen zijn inderdaad niet alleen idioot maar ook staalbelachelijk. ![]()
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jammergenoeg niet-grondeigen, niet-Vlaams, niet-Europees, niet-volkseigen en dergelijke meer. De kans dat het dus ooit verplichte lectuur wordt voor broekverslijtend België is nihil.
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
![]() We lezen ook De Winter, Orwell,... Is dat wel volkseigen?? ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zowat alle West-Europese volkeren stammen af van Germaanse volkeren. Fransen: Kelten, Castilianen: Visigoten, Italianen: Ostrogoten, Engelsen: Angelen en Saksen,... De Germaanse en Romaanse cultuur is een cultureel verschil tussen de zuidelijke en de noordelijk manier van leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() un saludo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De grootste belge is dus de grootste Vlamingenhater. un saludo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() un saludo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hendrik Consciene was een flamingant. Hij wou meer rechten voor de vlamingen en was tegen het samengaan met frankrijk en noemde zich daarom belgicist. un saludo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
un saludo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Toen bestond er bijna geen uitgesproken Vlaams-nationalisme en het stond nog in zijn kinderschoenen. Hij verkoos in de vlaemsche tael te schrijven, een taal die niet cultureel-hoogwaardig werd beschouwd om literatuur te schrijven. Dat conscience een belgicist was hoort thuis in het rijtje van de Arabische Vlaamse Leeuw, het bestaan van omgekeerde transfers, Vlaams slaat NU alleen maar op Oost -en West-Vlaanderen , ... Velen kunnen het lijstje aanvullen, vooral de bub Un saludo
Laatst gewijzigd door Miguelito : 26 oktober 2005 om 18:08. |
|
![]() |
![]() |