![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Nieuwe hoofdstad van Vlaanderen | |||
Brugge |
![]() ![]() ![]() |
3 | 17,65% |
Gent |
![]() ![]() ![]() |
2 | 11,76% |
Antwerpen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 41,18% |
Aalst |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,88% |
Oostende |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Hasselt |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,88% |
Kortrijk |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Mechelen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Brussel-centrum |
![]() ![]() ![]() |
3 | 17,65% |
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2. Ge vergist u wel degelijk, k'ben géén blok-militant, maar ge brengt mij op gedachten ! 3. Gezien ik mijn vrienden zelf kies hoeft u mij niet te tutoyeren en mag u gerust "U" tegen me zeggen of "meneer" of gewoon "Ice"...... maar vriend van hier en vriend van daar, zo zitten er al véél in mijn mouw..... kan moeilijk anders...... als je vlaming bent ! ![]()
![]() |
![]() |
#42 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Misschien is dat waarom u voor het VB stemt: U denkt dat alle Marokkanen die hier werken in Marokko belastingen betalen. ![]() U vraagt me bewijzen for the obvious. Er pendelen dagelijks 1 miljoen mensen naar Brussel. Die betalen belasting in Vlaanderen, maar hun economische activiteit waaruit die belasting gepuurd wordt is regio Brussel. Er is hier nog geen enkel argument geleverd dat Vlaanderen voor Brussel zou betalen. Het omgekeerde wordt echter meer en meer duidelijk.
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was het niet Karel de Gucht himself die in 'De Zevende Dag' het Lombardluik over Brussel 'perfide maar efficiënt' noemde?
Ik vraag me nog altijd af wat hij met dat 'perfide' bedoelde. Wat hij met 'efficiënt' bedoelde begrijp ik trouwens ook niet. :o
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Correctie: KAN je ook iets zinnigs zeggen...? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
![]() Citaat:
Het is trouwens een zeer slecht voorbeeld voor u, want het geeft aan dat de Vlamingen nu reeds ondemocratisch veel te zeggen hebben in Brussel volgens het VB. Anders moet je consequent zijn en ook aannemen dat de Waalse minderheid een democratisch aantal zetels heeft. Ik denk dat u uitgeargumenteerd bent en nu in schelden zal vervallen.
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Belastingtransfers of andere... geen verschil. Feit IS dat de Vlamingen betalen voor Brussel. Of dat nu is door belastingen of door andere transferts maakt au fond geen bal uit. En over dat aantal zetels.... het is in Brussel nog niet zo erg als in de Senaat he... waar pariteit heerst. Zullen we misschien ook pariteit in het Bruparl invoeren? Eens zien wat de franstaligen daar dan van gaan vinden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor zover ik me herinner was het de bedoeling van het Lombardakkoord dat er Vlaams geld naar Brussel werd overgeheveld dat niet rechtstreeks te maken had met belastinggeld. Het was puur als 'wisselgeld' bedoeld om meer Vlamingen in het Brussels bestuur op te doen nemen. Zoals verwacht werd liet 'men' die kans op nog maar eens een pak Vlaams geld niet onder zijn neus voorbij gaan en nam men idd de 'doelgroep' op in het bestuur. Het waren wel nogal eens Franstaligen die plots van taalrol veranderden.
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Enfin.... ik lees het morgen wel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Waarom reageert niemand hiertegen??? Ook de flaminganten niet, hoe typisch. Wie ben jij of wie is de NVA om te beslissen wat met Brussel moet gebeuren? Als Kiekefretter en zelfs Maroljên heb ik het recht om me uit te drukken in mijn 'talen with a little accent'! Ge blijft met uw flikken van Brussel, cultuurbarbaar!!! Ter informatie: ik sta rood van colère en om te af te koelen dit gedichtje/liedje... Waaile zaain Maroljêns gebouren En van de Dosje ginne schrik Teigen ons zaain ze verlouren Em' me gin woêpes, we smaaite mè 'n sjik Aaft aaile stil 'k uur ze ginder komme Sloêgt den ienen op zanne kop mè ne gooie stool En geift den anderen 'n bloês op zanne smool Aaft aaile stil 'k uur ze ginder komme Aux armes citoyens, formez vos bataillons Marchons, marchons, blaaif ne mi stoên Ma leeken es gedoên. Dit is naast de Brabançonne en Beethoven 9de symphony mijn 3de volkslied. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#60 | |||||
|
![]() Citaat:
Van de andere kant mogen wel de Vlamingen beslissen over Brussel? Wat maakt de situatie anders? Als u daar de inconsequentie niet in ziet...
![]() |