Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2006, 21:58   #41
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuw Bekijk bericht
Ach ja, Precies of een jij iets van Malle afkent... Er was helemaal nog geen akkoord met de CD&V, dat is waar, maar het was wel degelijk de bedoeling om dit zo te doen. Men heeft na mijn vertrek de gesprekken gewoon verdergezet die ik had opgestart!!!! Vraag het aan M Verm. het huidige boegbeeld van N-VA in Malle, Vraag het aan alle bestuursleden van N-VA afdelingVoorkempen... (waaronder Malle behoort, en waarvan ik afdelingsvoorzitter ben geweest), zij zullen mijn verhaal bevestigen!!

Ten tweede zullen zij ook bevestigen, dat we ook met andere partijen contacten hadden, en dat we in Malle zelfs iets beter bij de VLD paste (omdat die in Malle ook mee oppositie voerde). Dit heeft zelfs in de krant (lokale pagina "Metropool-noord" van GVA) gestaan!!! Persoonlijk geloofde ik meer in dit scenario, maar de meerderheid van de afdeling verkoos de CD&V... waar ik mij als democraat mij bij heb neergelegd. Met de VLD is er wel (net zoals met cd&v) onder mijn leiding een "verkennend" gesprek geweest. Het lag ook in onze strategie om met meerdere partijen te praten zodat we een ruimere keuze konden creëren, en niets te nemen of te laten was.

Heel deze strategie is uitvoering besproken in vergaderingen met bestuursleden en actieve leden van N-VA uit Malle. Ook het afdelingsbestuur Voorkempen is hier systematisch over gebriefd, en heeft ook zijn zegje kunnen doen.

Eigenlijk gaf ik deze informatie liever niet, omdat ik de partijstrategie van mijn ex-partij wat blootgeef, en dit normaal tot de "bedrijfsgeheimen" hoort. Maar je hebt je met je leugens, uitgedaagd, wat ik zeer jammer vindt voor de N-VA.

Ik daag je dan ook uit, om mij persoonlijk te mailen (als je mij dan toch zo goed kent, heb je wellicht ook mijn e-mail adres) en te vertellen waarvan jij dat verhaal zoal hebt.

Maar ik spreek daar dan liever verder privé over met jou, omdat het tenslotte toch over interne informatie gaat.
Ik heb altijd goed samengewerkt met de N-VA'ers uit Malle en de Voorkempen, Enkele onder hen zie, ik ook nog regelmatig. Ze zijn ook zo vriendelijk geweest, om mij op de hoogte te houden, en mij als één van de eerste 'exteren', het nieuwe CD&V/N-VA-kartel mee te delen. Ik hoop dat jij begrijpt dat ik deze mensen dan ook liever niet persoonlijk en publiekelijk door het slijk zou halen.

Ik hoop dat je mij mailt. Groetjes Pieter
Pieter,

Het is bewonderinswaardig wat je hier komt vertellen. En ik heb er alle sympatie voor dat je je nog steeds in die kringen kunt laten zien. Iets wat niet vanzelfsprekend is aangezien jouw overstap naar het Vlaams Belang. Velen zouden hieraan een voorbeeld kunnen nemen om zo een brede Vlaams-nationale samenwerking na te streven. Niet tegenstaande we onze eigen ideniteit kunnen blijven behouden!

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 21:58   #42
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Ik ging ervan uit dat je mij kende omdat de meeste mensen hier wel weten wie ik ben. Mijn mailadres is vrij te bekijken in mijn profiel, en mocht je willen weten "waar ik dat allemaal vandaan haal": Ik ben arrondissementeel secretaris, partijraadslid en heb bijgevolg bijzonder goeie contacten zowel op het Barricadeplein als bij de CD&V zij het dan op persoonlijk niveau. Dat de onderhandelingen met CD&V voor geen meter liepen en CD&V-Malle zelfs op hogere echelons haar beklag is gaan doen over jouw buitensporige eisen wist ik al véél langer. Dat je heel de BHV-crisis lang je mond hebt gehouden (waar was je als partijraadslid opeens om alles aan te kaarten als dat het grote probleem was?), daarna nog expliciet je vertrouwen in de N-VA hebt uitgesproken tegenover De Wever en andere N-VA'ers, weet ik dus ook.
Dat je vervolgens over een bagatel als die PS-uitspraak zou vallen als je wel heel de BHV-kwestie kon verteren, zegt genoeg dat er andere dingen meegespeeld hebben dan "ontgoocheling".
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 22:01   #43
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE Bekijk bericht
Je hoeft niet van het Vlaams Belang, CD&V of N-VA te zijn om te weten dat BDW meermaals aanbood op de Amerikalei. Dit is géén fabeltje.
In de omgekeerde richting is het meer dan genoeg gebeurd dat het VB kwam hengelen bij BDW en Kris Van Dijck, dat heb ik zelfs een keer live weten gebeuren via Freddy Van Gaever. Maar dat De Wever zich ooit zou zijn komen presenteren is een mythe die de lucht is ingestuurd uit pure nijd omdat de vis nooit heeft willen happen...
Oud 10 januari 2006, 23:26   #44
leeuw
Burger

leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Ik ging ervan uit dat je mij kende omdat de meeste mensen hier wel weten wie ik ben. Mijn mailadres is vrij te bekijken in mijn profiel, en mocht je willen weten "waar ik dat allemaal vandaan haal": Ik ben arrondissementeel secretaris, partijraadslid en heb bijgevolg bijzonder goeie contacten zowel op het Barricadeplein als bij de CD&V zij het dan op persoonlijk niveau. Dat de onderhandelingen met CD&V voor geen meter liepen en CD&V-Malle zelfs op hogere echelons haar beklag is gaan doen over jouw buitensporige eisen wist ik al véél langer. Dat je heel de BHV-crisis lang je mond hebt gehouden (waar was je als partijraadslid opeens om alles aan te kaarten als dat het grote probleem was?), daarna nog expliciet je vertrouwen in de N-VA hebt uitgesproken tegenover De Wever en andere N-VA'ers, weet ik dus ook.
Dat je vervolgens over een bagatel als die PS-uitspraak zou vallen als je wel heel de BHV-kwestie kon verteren, zegt genoeg dat er andere dingen meegespeeld hebben dan "ontgoocheling".
Ik heb het vertrouwen nooit gegeven, ik was trouwens afwezig op die bewuste partijraad. Misschien een beetje laf, dat geef ik toe, maar ik had er echt geen goesting in, om speciaal naar Brussel te gaan komen, om te stemmen voor iets wat sowieso al bepaald was.
Oud 10 januari 2006, 23:38   #45
leeuw
Burger

leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat ik die BHV-kwestie zou kunnen verteren?? Het is toen al vanaf begin 2005, toen deze nog vollop bezig was, dat ik steeds meer heb beginnen twijfelen. De PS-uitspraak is de druppel geweest. En stop met pogingen om mijn gedachten te lezen, want ge zit er toch ver naast.

En als de N-VA dan toch boven mijn hoofd en achter mijn rug, vannalles met de CD&V in Malle aan't bedisselen was, wat ik moeilijk kan geloven, want dan had mijn bestuur dit mij wel gemeld, maar dit terzijde, dan hebben ze mij dus wel goed bedrogen, als dank voor al dat vele werk kan dat wel tellen é, En dit zegt dan meer over de N-VA dan over mij é, een reden te meer dat ik blij mag zijn dat ik er weg ben.

Maar eerlijk gezegd, geloof ik er geen snars van, zo slecht en zo laag zijn ze bij de N-VA nu ook weer niet.
Oud 11 januari 2006, 01:04   #46
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En als de N-VA dan toch boven mijn hoofd en achter mijn rug, vannalles met de CD&V in Malle aan't bedisselen was, wat ik moeilijk kan geloven, want dan had mijn bestuur dit mij wel gemeld, maar dit terzijde, dan hebben ze mij dus wel goed bedrogen, als dank voor al dat vele werk kan dat wel tellen é, En dit zegt dan meer over de N-VA dan over mij é, een reden te meer dat ik blij mag zijn dat ik er weg ben.

Maar eerlijk gezegd, geloof ik er geen snars van, zo slecht en zo laag zijn ze bij de N-VA nu ook weer niet.
Kom Pieter, niet de onnozele gaan spelen hé. Als partijraadslid én afdelingsvoorzitter wist je verdomd goed dat er wel degelijk bovengemeentelijk overleg bestaat tussen N-VA en CD&V over problematische gemeenten. Dat heeft niets te maken met "achter de rug bedisselen" of afdelingen dingen opleggen, uiteindelijk blijft de afdeling daar zelf het laatste woord hebben. Maar wanneer er in een gemeente wel besprekingen zijn maar beide partijen er niet uitgeraken, kan dit op een hoger niveau besproken worden om te kijken waar het probleem zit.

Op die manier ben ik geinformeerd geraakt over de problemen in Malle, die voor een groot deel lagen bij de buitensporige en persoonlijke eisen waar jij mee uitpakte. Het is niet omdat je overal vertelt dat er een gemeenteraadszetel en schepenzetel voor je klaar stond dat je die effectief ook ging krijgen...
Oud 11 januari 2006, 12:30   #47
leeuw
Burger

leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom Pieter, niet de onnozele gaan spelen hé. Als partijraadslid én afdelingsvoorzitter wist je verdomd goed dat er wel degelijk bovengemeentelijk overleg bestaat tussen N-VA en CD&V over problematische gemeenten. Dat heeft niets te maken met "achter de rug bedisselen" of afdelingen dingen opleggen, uiteindelijk blijft de afdeling daar zelf het laatste woord hebben. Maar wanneer er in een gemeente wel besprekingen zijn maar beide partijen er niet uitgeraken, kan dit op een hoger niveau besproken worden om te kijken waar het probleem zit.

Op die manier ben ik geinformeerd geraakt over de problemen in Malle, die voor een groot deel lagen bij de buitensporige en persoonlijke eisen waar jij mee uitpakte. Het is niet omdat je overal vertelt dat er een gemeenteraadszetel en schepenzetel voor je klaar stond dat je die effectief ook ging krijgen...
Ik heb Malle nooit als een probleem gemeente beschouwt, en men heeft mij er nooit van op de hoogte gebracht dat dit een probleem gemeente was.
Dat is nu net de reden waarom ik jou verhaal nogal ongeloofwaardig vind.

Dat er bovengemeentelijk overleg was, dat lijkt me logisch, maar niemand heeft me dus gezegd, dat dit dus ook over Malle ging. Dus als jou verhaal klopt hebben ze wel degelijk iets achter mijn rug bedisselt. Maar nogmaals, ik geloof niet dat het zo erg is geweest.

Groetjes,.
Oud 11 januari 2006, 13:03   #48
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de omgekeerde richting is het meer dan genoeg gebeurd dat het VB kwam hengelen bij BDW en Kris Van Dijck, dat heb ik zelfs een keer live weten gebeuren via Freddy Van Gaever. Maar dat De Wever zich ooit zou zijn komen presenteren is een mythe die de lucht is ingestuurd uit pure nijd omdat de vis nooit heeft willen happen...
Mag ik hier eens smakelijk om lachen?
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 14:41   #49
Garga
Lokaal Raadslid

Garga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik u goed begrijp is BDW zich volgens u komen aanbieden bij het Vlaams Belang en heeft men hem geweigerd? Waarom zouden ze dat in godsnaam dan wel gaan hebben, vraag ik me af? De Welkomgroep indachtig lijkt mij een dergelijke overstap net perfect binnen de strategie te passen. Laat me toe dit gegeven dan ook serieus in twijfel te trekken.
Oud 11 januari 2006, 14:52   #50
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garga Bekijk bericht
Als ik u goed begrijp is BDW zich volgens u komen aanbieden bij het Vlaams Belang en heeft men hem geweigerd? Waarom zouden ze dat in godsnaam dan wel gaan hebben, vraag ik me af? De Welkomgroep indachtig lijkt mij een dergelijke overstap net perfect binnen de strategie te passen. Laat me toe dit gegeven dan ook serieus in twijfel te trekken.
Het VB kennende zouden ze Bart inderdaad met open armen ontvangen hebben, al was het maar om de N-VA een hak te zetten. Ik denk eerder dat het VB achter Bart gehengeld heeft, en toen dit niet lukte zijn ze maar met de lastercampange begonnen. Waarom kan het VB de N-VA niet met rust laten en strijden tegen de echte Vlaamse vijand?
Oud 11 januari 2006, 15:02   #51
leeuw
Burger

leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het VB kennende zouden ze Bart inderdaad met open armen ontvangen hebben, al was het maar om de N-VA een hak te zetten. Ik denk eerder dat het VB achter Bart gehengeld heeft, en toen dit niet lukte zijn ze maar met de lastercampange begonnen. Waarom kan het VB de N-VA niet met rust laten en strijden tegen de echte Vlaamse vijand?
Klopt niet, Bart stelde te hoge eisen... (raar, maar echt waar)
Oud 11 januari 2006, 15:07   #52
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eten op kosten van de partij?
Neen, serieus, de welke? Want ik geloof er niet teveel van..
Oud 11 januari 2006, 15:07   #53
Garga
Lokaal Raadslid

Garga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Te hoge eisen? Ik denk me suf maar weet niet wat dat dan wel kan zijn... Postjes kan het Vlaams Belang immers niet bieden. Een plaats op een lijst kan ook niet echt een breekpunt zijn, als ge ziet dat Coveliers al een tweede plaats krijgt in Antwerpen. Iemand die mij kan helpen?
Oud 11 januari 2006, 15:22   #54
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U doet wat u wilt in uw vrije tijd, maar leg me dan eens uit waarom het Belang handenvol geld uitgeeft om kleine garnalen van de N-VA binnen te halen via de briefcampagne's van de Welkomgroep en zetelstrooierij, terwijl ze de partijvoorzitter en een absoluut kopstuk niét zouden moeten hebben?
De N-VA zou zwaar getroffen zijn, het Belang zou er strategisch een enorme stap mee vooruit springen...

Als bewijzen dan toch niet geleverd kunnen worden door de Belangers, laat ons dan de logica maar eens als criterium gebruiken.

Laatst gewijzigd door zorroaster : 11 januari 2006 om 15:23.
Oud 11 januari 2006, 15:25   #55
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garga Bekijk bericht
Te hoge eisen? Ik denk me suf maar weet niet wat dat dan wel kan zijn... Postjes kan het Vlaams Belang immers niet bieden. Een plaats op een lijst kan ook niet echt een breekpunt zijn, als ge ziet dat Coveliers al een tweede plaats krijgt in Antwerpen. Iemand die mij kan helpen?
Dat vraag ik me ook af. Het Belang heeft kamerzetels bij de vleet die ze willen weggeven aan iedereen die kan lezen en schrijven...
Oud 11 januari 2006, 17:27   #56
leeuw
Burger

leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vraag ik me ook af. Het Belang heeft kamerzetels bij de vleet die ze willen weggeven aan iedereen die kan lezen en schrijven...
Bart De Wever was gewoon niet content met wat hij zou krijgen. Concreter ga ik niet, ik wil geen indiscreties meer plegen.
Oud 11 januari 2006, 17:34   #57
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Bart De Wever was gewoon niet content met wat hij zou krijgen. Concreter ga ik niet, ik wil geen indiscreties meer plegen.
Eerst afkomen met laster een een hele hoop leugens, wanneer je in het nou zit kom je af, dat je geen indiscrete gegevens meer wil geven over BDW.

Beste vriend, spijtig dat ik niet in malle woon. Ik zou u graag tegen komen in een debat voor een volle zaal.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 17:46   #58
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het voelt wel goed aan zeker, zich zo wentelen in leugens?
Oud 11 januari 2006, 18:07   #59
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Beste vriend, spijtig dat ik niet in malle woon. Ik zou u graag tegen komen in een debat voor een volle zaal.

Hou me tegen!
Hou me tegen of ik kom naar Malle!
Hewel? Is er niemand die me tegenhoudt? Hou me dan toch tegen!

PS
Eerlijk gezegd geloof ik wel wat hier over BDW gezegd wordt.
Oud 11 januari 2006, 18:12   #60
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

Hou me tegen!
Hou me tegen of ik kom naar Malle!
Hewel? Is er niemand die me tegenhoudt? Hou me dan toch tegen!
verkiezingsdebat he slimme.

Citaat:
PS
Eerlijk gezegd geloof ik wel wat hier over BDW gezegd wordt.
Ik had al gedacht, dat ge hier zou zetten, ik geloof dat niet.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be