![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | ||||
Schepen
|
![]() Citaat:
'Open maatschappij' laat me niet lachen. Een land met enkele duizenden politieke gevangenen is geen 'open maatschappij'. De vrijheid van de democratie bestaat erin kritiek te mogen geven op die democratie. En als de vrijheid je dat niet zou toelaten, dan heb je ook geen democratie.
![]() |
![]() |
#44 | ||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
te betekenen. In Noord-Korea noemt men zichzelf communist en leeft de bevolking in een dictatuur.In de V.S. heet het (neo-)conservatief en glijdt men ook stilaan naar een dictatuur,alleen veel beter en subtieler georchestreerd. Denk aan de mediaconcentratie,de war on drugs,patriot act,homeland security,verregaande privatisering,de telivisie die 500 keer per dag schreeuwt:"consumeer en zwijg"... Dat is natuurlijk de natte droom voor Berlusconi,daarom mag hij vandaag een steak gaan eten op de ranch van Bush. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Schepen
|
![]() Ondertussen reageert er niemand op de door mij aangehaalde feiten... Ach ja, die hamer en sikkel zal der wel voor iets tussen zitten.
![]() |
#46 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar dat past waarschijnlijk niet in uw extremistische kraam. U heeft namelijk een grote boosdoener nodig om tegen te zijn. Tegen tegen en tegen, dat is waar mensen zoals u op teren. Op die manier kunnen ze klagend door het leven gaan tot op de dag dat ze tot besef komen dat het niet de wereld is die verkeerd is, maar de persoon die ze zien als ze in de spiegel kijken.
![]() |
![]() |
#47 | ||||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dat lijkt mij eerder een kenmerk van een extremistisch ingesteld iemand. Het moet trouwens maar gedaan zijn met dat eeuwige oprakelen van de tweede wereldoorlog! Ja, het was héél erg,er zijn miljoenen doden gevallen,dankzij Hitlers geflater in Rusland hebben de geallieerden kunnen oprukken,DANK U,Amerika. Maar het is nu allemaal heel lang geleden,iedereen die het bewust meemaakte zal binnenkort overleden zijn,het is allemaal voorbij! Afgezien daarvan hadden de Amerikanen indertijd net dezelfde bedoelingen als de volgende 60 jaar: macht en invloed vergroten en afzetmarkten uitbreiden. M |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||||||
|
![]() Citaat:
Als u ervan overtuigd wil zijn dat de VS een ondemocratisch land zijn, dat de mensen in Zuid Korea dezelfde levensstandaard hebben als in Noord Korea enz, dan doet u maar. Kom wel niet klagen dat uw posts als fictie worden gecatalogeerd. Wat u beschrijft als 'de boodschap' is niet meer als een stuk argumentloze propaganda die kant nog boord raakt. Ik wil gerust discuteren, maar kom dan eens met iets anders als gewoon uw opinie zonder onderbouwing af.
![]() |
![]() |
#49 |
Vreemdeling
|
![]() 1)Ik heb nergens beweerd dat ik de levensstandaard van Zuid-Korea gelijk stel aan die van Noord-Korea.
2)Ik heb niet gezegd dat de V.S. een dictatuur IS,maar er naartoe evolueert. Als ik toch maar wat loze propaganda vertel,is het voor u geen moeite om mijn 2 vorige posts te ontkrachten,liefst zonder opmerkingen over wat ik volgens jou zijn of wat mijn gedachtenwereld is,maar gewoon mijn propaganda weerleggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Voor punt 2), met alle plezier. In de V.S. heet het (neo-)conservatief en glijdt men ook stilaan naar een dictatuur,alleen veel beter en subtieler georchestreerd. Denk aan de mediaconcentratie,de war on drugs,patriot act,homeland security,verregaande privatisering,de telivisie die 500 keer per dag schreeuwt:"consumeer en zwijg" Mediaconcentratie vind je evenzeer terug in Europa. Wat heeft dat met dictatuur te maken? We hebben nog steeds geen minister van informatie. The War on drugs is een ultra repressieve aanpak van de drugs. Wat heeft die weer te maken met een dictatuur? Patriot act: Inderdaad een gevaar voor de maatschappij. Homeland security: Veel te vroeg om over te oordelen. Privatisering: Heeft niets met een dictatuur te maken. Reclame op TV: Moet dat ook al als deel van het 'grand scheme' gezien worden. Me dunkt dat uw conclusies paranoide zijn. Ik voel me in de US veel meer vrij om te doen en te laten waar ik zin in heb als bv. in Belgie. Uw hele betoog berust uiteindelijk op 1 argument: De patriot act. Een schandalige wettekst die inderdaad als een stap naar minder vrijheid zou kunnen beschouwd worden. En dat moet dan uw argument voorstellen waarom het voorlopige Amerikaanse bewind niet beter is als dat van Saddam?
![]() |
![]() |
#51 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
types als Wolfowitz,Rumsfeld enz. daar wel in geloven. Mijn punt (2) was niet bedoeld als argument om te zeggen dat het Amerikaanse bewind slechter is dan dat van Saddam,dat maak jij er van. Punt (2) was enkel en alleeen om aan te tonen dat uw geliefde V.S. stilaan ook dictatoriale trekjes begint te vertonen. Je weet trouwens waarschijnlijk héél goed dat het al dan niet hebben van een minister van Informatie niet ter zake doet. Jij doet alsof "dictatuur" automatisch een president/regering �* la cliché-bananenrepubliek inhoudt. Het briljante aan het systeem dat nu-met veel vakmanschap,toegegeven-stilaan wordt ingevoerd in de V.S. is,dat het inderdaad geen "grande scheme" is.De verschillende onderdelen worden zo fijn op elkaar afgestemd,dat zij bijna als vanzelf dat "grande scheme" creëren.Dus toch een "grande scheme",maar meer iets zin van:de afzonderlijke cellen zijn tevreden,dus het lichaam blijft bestaan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
|
![]() Citaat:
In punt 1) geeft u uw ongelijk toe en in punt 2) ziet u enkele voorbeelden die Totalitair kunnen aanzien worden. Met hetzelfde geloofwaardigheidsgehalte zeg ik dat Belgie zich langzaam in een dictatuur aan het ontwikkelen is omwille van de nieuwe kieswet. Daar zou ook een grond van waarheid inzitten, maar toch is mijn uitspraak zwaar overdreven.
![]() |
![]() |
#53 |
Vreemdeling
|
![]() België is het beste land om in te wonen,ook al krijgen we officieel maar de 6de plaats.
België een dictatuur? -Wij hebben geen 13 inlichtingendiensten. -Wij vliegen geen 5 jaar en meer de bak in voor een gebruikershoeveelheid drugs. -Wij hebben geen gevangenisbedrijven die op de beurs spelen. -Wij hebben geen "3 strikes act". -Wij geven meer geld aan sociale zorg dan aan defensie. -Wij staan niet toe dat er in sommige scholen creationisme wordt onderwezen. -Wij hebben betaalbare geneeskunde. -Wij hebben geen regeringsleider die zijn werkdag begint met een gebed. -Wij vallen geen landen aan op basis van vermoedens. -Wij blokkeren geen belangrijke verdragen die de wereld ten goede kunnen komen. -Wij executeren geen mensen. -Wij richten geen militaire tribunalen in. -Wij financieren en ontwikkelen geen Echelon-afluisternetwerk. -Wij hebben geen 10.000 massaverntiegingswapens klaarstaan. -Wij gebruiken geen radioaktieve en chemische wapens in burgergebieden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of lopen die mensen nu ook maar te zuchten onder de Bush-Cheney-junta die zijn pionnen uitzette in alle grote media �* la Berlusconi in Italië ? De italianen hebben dan wel nog het voordeel naar Franse, Duitse, Spaanse en een hele resem andere buitenlandse zenders te kunnen kijken en zich een beeld kunnen vormen van wat achter de eigen schermen wordt verbloemd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() 2003-07-23 DE MORGEN
[size=6]De ontnuchtering komt eraan [/size] Frank Schlömer De Golfoorlog-terminator, George W. Bush, en zijn trouwste vazal, Tony Blair, beginnen stilaan een ernstige kater over te houden aan hun avonturen in het zand van Irak. Drie maanden hebben ze daar nu al hun soldaten geposteerd, en die krijgen maar geen greep op de situatie. Van de massavernietigingswapens, die Saddam Hoessein volgens opgefokte regeringsrapporten binnen 45 minuten had kunnen gebruiken, werd nog altijd niets gevonden. Bijna dagelijks komen bezettingssoldaten om het leven in een land waar de bevolking zich verre van bevrijd voelt en het steeds vaker heeft over de arrogantie en incompetentie van de bezetter. De populariteit van Bush en Blair is in een vrije val geraakt en de ontnuchtering blijkt eraan te komen. De beide krijgsheren krijgen alsmaar meer vragen voorgeschoteld, niet alleen van het grootste deel van de wereldbevolking maar ook meer en meer van hun eigen publiek. In de VS en Groot-Brittannië wil men stilaan wel eens weten in welke mate de regering de eigen bevolking met leugens heeft opgezadeld om een oorlog tegen Irak te kunnen beginnen. George W. Bush moet nu zelfs welhaast door het stof kruipen. Leedvermaak is een slechte raadgever, maar op het hoofdkwartier van de Verenigde Naties in New York wordt lachend de nieuwe politieke term 'realiteitstherapie' gebruikt. Daarmee wordt bedoeld dat George W. Bush door de mislukking in het naoorlogse Irak zo goed als op zijn knieën moet gaan zitten bij die vermaledijde Verenigde Naties. Tandenknarsend mag hij naar Canossa gaan. Washington ziet in dat het internationale hulp nodig heeft wil men er in Irak alsnog iets van bakken, en die hulp wil men nu aan de VN en hun Veiligheidsraad vragen - net de twee instellingen die men links heeft laten liggen en zelfs belachelijk heeft gemaakt toen men Irak is gaan aanvallen. Uitgerekend de scherpslijper Bush en zijn haviken in het Witte Huis en het Pentagon beginnen te beseffen dat die internationale bijstand niet alleen in de vorm van geld moet worden gezien, maar het liefst in de vorm van een versterkingsmacht onder de blauwe VN-vlag. De door de VS geïnstalleerde overgangsregering in Irak gaat bij de VN om erkenning en hulp vragen, mét de toestemming van het Witte Huis. Alle diplomatieke taal die zal worden gehanteerd om deze bocht te verklaren, zal niet kunnen verhullen dat het hier om pijnlijk gezichtsverlies gaat. Het 'oude Europa' werd verrot gescholden omdat het niet mee wilde doen aan een slecht voorbereid avontuur in Irak en liever alle politiek-diplomatieke kanalen wilde uitputten. Maar landen van dit 'oude Europa' zullen nu worden aangesproken als het eropaan komt de nasleep van het Irak-conflict te internationaliseren. Het is ook in het belang van Europa dat er snel vrede en stabiliteit komt aan de oevers van Tigris en Eufraat, en het is gebleken dat militair machtsvertoon en de wereldbevolking beliegen niet de goede methoden zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Geen probleem. Maar niet zolang Bush-Cheney aan het bewind blijven.
Zou het niet fair zijn de US-macht NU over te dragen aan de échte vertegenwoordigers van de US-volkswil ? The democrats ? In the meantime .. disregard the US ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
Vreemdeling
|