![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier sluit ik mij volmondig bij aan.
![]() |
#42 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() 1. nu zeg je dat ik dat heb gezegd (zalig de armen van geest) en dat is naar mijn bescheiden mening een serieuze ketterij: ik ben Jezus absoluut NIET! 2. Je knoopt hier allerlei gevolgtrekkingen aan vast die absoluut naast de kwestie zijn. Ik probeer je een reddingslijntje toe te werpen door "The Lord" himself te citeren... en je bent weer boos. Nu weet ik absoluut niet meer wat gedaan: bidden of vloeken? Het veronderstelt in beide gevallen het bestaan van een God, en dan zijn de heidenen waarschijnlijk ook weer kwaad. Begrijp je nu mijn grote voorzichtigheid om over geloofszaken te praten? Je kan er geen goed mee doen ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 10 januari 2006 om 15:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
En begrijp dat nu niet omgekeerd he! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
![]() Citaat:
Zeg iets op een ernstige, doordachte en soms uitgebreidde manier en men zal zeggen: pretentieus, hautain, salon-intellectueel enz... Zeg iets op een populaire manier en het is van "de mensen zijn zeker te dom en hebben geen recht op een volledige uitleg!" "Ce qui se conçoit bien, s' énonce clairement et les mots pour le dire arrivent aisément" zegt de schrijver Boileau. Wat duidelijk is komt er duidelijk uit. En soms is dat daarom niet gemakkelijk. Maar wat verkeerd is is niet om iets ingewikkeld gemakkelijk te maken. Zelf niet van iets ingewikkeld ingewikkeld uit te leggen. Wat verkeerd is is dingen simpel uitleggen of ingewikkeld maar verkeerd. Citaat:
het is een leugenzin: - citeer me een naam, één zin van een politicus die de interculturaliteit door de strot wil rammen????? - Is interculturaliteit iets nieuws dat bepaalde politici willen lanceren? Een nieuw soort tampon of tandpasta? Of is het een situatie die er nu eenmaal is (mensen hebben in ons land verschillende culturen, sommigen nemen stukjes cultuur van mekaar over, zoals het eten van couscous en het leren van Nederlands)? Het enige wat je mij hoort doen is foeteren op de onozelaars die andere mensen zwart willen maken, die mensen willen opstoken tegen mekaar, die anderen het licht in de ogen niet gunnen. Dat zijn degenen wiens gezeik me de strot uitkomt, en uit de strot van de overgrote meerderheid der brave Vlamingen, "arm van geest" of professor, dat doet er niet toe. Er is een verschil tussen doen of het nu de verdraagzamen zijn die stoken en de onverdraagzamen die bestookt worden (de leugen) en het omgekeerde: er zijn stokers en er zijn mensen die dat aanklagen. De zaken op hun kop zetten: het snijdt geen hout. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"De slachtoffers hiervan, jij bijvoorbeeld, treft geen blaam. Integendeel: in de heilige schriften staat zoiets als "zalig de armen van geest", niet?" Waarmee je dus duidelijk mij in je giftig vizier had. Sleep er dus Christus niet bij, of hij het je nu had voorgezegd of niet. Het was jij die het in je oneindige wijsheid besloot toe te voegen na je slimme uitlating over mijn niet vermoede slachtofferrol. Je bent verantwoordelijk voor je eigen uitlatingen. Je maakt rare kronkels. Ik daarentegen ben niet verantwoordelijk voor mijn uitlatingen. Ik ben arm van geest, mij treft geen blaam, je hebt het zelf gezegd. Maar ik zal een geste doen: "Zalig zij de armen van geest," en Eric boog devoot het hoofd bij het aanhoren van zoveel wijsheid uit zijn eigen mond, die hij voor de gelegenheid had geleend bij Jesus Christ himself, maar door de toepasselijkheid van het moment gaarne op dit eigenste moment besloot te gebruiken. En de here was er niet boos om! Nu goed? even goeie vrienden? Je mag trouwens zeggen wat je wil hoor Eric. Ik amuseer me kostelijk, jij ook vermoedelijk anders zou je niet steeds terugkeren. Of wil je het laatste woord? Dat gun ik je hoor, als je het eerst beleefd vraagt!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Het is mijn dag niet: eerst gelijkgesteld worden met Jezus, dan SCHIJN HEILIGE zeikzak. Om het kort te maken: waar bejubel ik de Islam? Kom op! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij was het toch die, bijvoorbeeld, de link postte naar een Londense professor die de islam bezong zonder erbij te zeggen dat het zelf een islamiet was?
Jouw postings gaan overigens maar over twee dingen: de positieve islam en het negatieve VB. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werd jij trouwens niet ooit geband wegens schelden terwijl jij nog durfde vragen: 'Waar heb ik gescholden? Kom op!'
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Neen, iemand die in '35 de Joden vreesde zou ik gewoon een nazi noemen. Net zoals ik iemand die vandaag de dag zichzelf islamofoob noemt wanneer hij zijn eigen maatschappij ziet vervreemden tot een onmogelijk experiment, zonder in de racisme-terminologie over exterminatie en andere lulkoek te beginnen, niet gespeend vindt van enige vorm van realiteitsbesef. Ziet u, ik zie gelijkenissen tussen bepaalde mensen binnen de islamitische gemeenschap, en bepaalde mensen binnen de nazi-gemeenschap. Niet iedere Duitser die lid was van de nazi's was een jodenmoordenaar, moet u dringend eens de film "Amen" of "Shindler's List" bekijken. Ik kan perfect het onderscheid maken. Ik zie ook niet alle moslims als koppensnellers. Feit is dat de nazi-ideologie een misdadige ideologie was. De huidige islamitische ideologie, die eigenlijk al voor Mohammed bestond als vredsebeweging, maar na zijn komst vervallen is tot het politieke systeem van onverdraagzaamheid en ongeletterdheid, zie ik aldus. Nu mag u mij voor de rechter dagen, het zal me geen lor verdommen. U uw visie, ik de mijne.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 10 januari 2006 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jij bent echt gek hoor. Xenofobie verwijst helemaal niet naar een actie, maar wel naar een eigenschap van iemand
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben pantheïst. Ik heb the lord niet nodig. Zelfs in jouw geval Eric, zelfs in jouw geval, geloof ik dat er ergens diep vanbinnenin...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Quota voor de aanwerving van allochtonen. Terwijl het allang bewezen is dat allochtone meisjes goeie schoolresultaten halen (omdat ze zich willen bewijzen vanwege hun penibele situatie binnen de islamgemeenschap) maar niet verder mogen studeren, en terwijl de cijfers allang aantonen dat allochtone jongens (ik heb het hier dus over islamitische voor de goeie verstaander) voortijdig afhaken omdat school nu eenmaal niet belangrijk is binnen hun macho-cultuur. De Hafid Bouazza's durven het al zeggen (durf eens iets negatiefs te zeggen van zo'n grandioos schrijver), nu nog onze politici. Maar ze zeggen liever dat allochtone jongeren gediscrimineert worden in het onderwijs. Hoe dat zo? Krijgen ze geen punten hoewel ze hun examens feilloos gemaakt hebben? Moeten leraren hen blijven aanmoedigen hoewel ze niet willen? Het geweld in concentratiescholen zal ook wel veroorzaakt worden door racistische leraars. Maar goed, er is een perfecte oplossing voor het gebrek aan diploma's-sorry-werk onder allochtone jongeren, en dit netjes binnen de grenzen van de interculturele samenleving waar jij zo voor overstag gaat. We leggen quota's op. Simpel toch? Benieuwd wat je nu weer uit je stilaan impressionante mouw gaat schudden om er een draai aan te geven!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() Goed dat je het nog eens quotte, zie ik dat ik een onmogelijke zin heb geconstrueerd in mijn hoffelijke haast om Eric antwoord te geven op zijn vragen.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Deze politicus (SPIRIT) heeft zelfs een "70-puntenplan voor de interculturele samenleving" opgesteld (de verwijzing is duidelijk). Moet er nog zand zijn? PS: eigenlijk is het 70-puntenplan inherent aan Spirit verbonden. Misschien is het dus teveel eer om de heer T'Sijen als enige te vermelden...
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 10 januari 2006 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met andere woorden: Feremans ziet niet eens waar zijn eigen partij mee bezig is.
Wat ziet hij dan nog wél? |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik begrijp overigens uw fixatie niet ivm die islamofobie. Waarom zou men islamofobie zoals hij volgens u door het VB wordt bedreven moeten verbieden? Ik ben er geen voorstander van om zelfs het ontkennen van de holocaust te verbieden. Ik heb op een islamitisch forum als Maghrebonline.nl honderden posts strijd geleverd met Farid Achachboun, gereputeerd negationist en al ettelijke malen voor de rechter gesleept, o.a. wegens het met de dood bedreigen van politicus Geert Wilders op de site, waarna hij zijn gram wou halen op het forum en zijn bedriegingen nogmaals uitte. Hij staat ook beschreven in het boek "De vierde wereldoorlog - Het pad van Marx naar Allah" van Peter Siebelt, over de links tussen extreem linkse en islamtische terroristen. Ik heb hem voluit gesteund in zijn verzet tegen zijn veroordeling. Op een site iemand dood wensen of de holocaust ontkennen, het is niet het gedrag van een beschaafd mens, maar daarom volgens mij nog niet meteen strafbaar. In de VS is de holocaust ontkennen niet strafbaar, en het loopt er niet vol van de negationisten. Logisch ook, wie wil nou zo'n marginale mening vertegenwoordigen? Met de islam ligt het natuurlijk anders. De islamitische wereld heeft alles tegen, met zijn extremen, zijn onvrijheid, zijn etc etc etc. En dat weten de interculturalisten zoals u verdomd goed. En dat is nu precies uw grootste nachtmerrie hé? Als u de islamofobie toelaat, de versie die beschaafd is, dus zonder racistische inslag, louter op de naakte feiten ingaand, bent u failliet met uw interculturele natte droom! Daarom wil u het verbieden!
|
![]() |
![]() |