Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2006, 23:16   #41
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nee als lijdend voorwerp.
Hoe komt u dan aan 40 jaar ervaring in het al dan niet toekennen van vakantie aan personeelsleden?

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2006, 23:20   #42
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Kan u wèrkelijk geen onderscheid maken tussen het openbare en het private domein?
wettelijke feestdagen die tot het openbaar domein behoren maken wel degelijk deel uit van mijn privaat leven, of kun jij dat werkelijk niet begrijpen?Moet ik werkelijk mijn privaat leven aanpassen aan mensen die hier als gasten aangekomen zijn, en die ik persoonlijk liever kwijt dan rijk ben?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2006, 23:20   #43
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist, zo bedoelde ik het ook.
Het zijn de bedrijven die sluiten om aan die eisen te kunnen voldoen.
( daar ik een lichte vorm van vakbondcynisme bespeur...)

voor alle duidelijkheid ... niet de eisen van dé vakbond maar duidelijk eentje van de werknemers*, slechts naar voren gedragen door hun respectievelijke vakbonden, die heel graag hun rechten gerespecteerd zouden zien

*wat in deze problematiek moeilijk te ontkennen valt daar het net het meest gebruikte argument is in deze topic vooral niet te raken aan die bestaande traditionele dagen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2006, 23:21   #44
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar allé, leg dan toch eens uit wat het probleem is? Personeelsdiensten overal te lande moeten nu toch ook al verlofroosters opstellen voor het personeel? Of ze nu 20 dan wel 23 dagen moeten incalculeren, zal al bij al wel niet zo'n hemelsbreed verschil uitmaken, of wel?
Dat verlof zal inderdaad wel niet echt het probleem zijn denk ik, hoewel.
Waar het om gaat is dat er op bijvoorbeeld 20 werknemers er minstens 15 moeten aanwezig zijn om alle posten te bezetten.
Zonder afwezigheden door ziekte of sociaal verlof kunnen dus maar 5 mensen gelijktijdig verlof nemen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2006, 23:23   #45
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe komt u dan aan 40 jaar ervaring in het al dan niet toekennen van vakantie aan personeelsleden?
Omdat mij veertig jaar lang vrije dagen geweigerd werden natuurlijk.
Oud 9 januari 2006, 23:25   #46
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net wat ik zeg.
wat niet wegneemt dat ik steeds de indruk krijg dat jij oorzaak en gevolg omdraait als het gaat over collectieve sluitingen
Oud 9 januari 2006, 23:26   #47
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
wettelijke feestdagen die tot het openbaar domein behoren maken wel degelijk deel uit van mijn privaat leven, of kun jij dat werkelijk niet begrijpen?Moet ik werkelijk mijn privaat leven aanpassen aan mensen die hier als gasten aangekomen zijn, en die ik persoonlijk liever kwijt dan rijk ben?
Ja.

Oud 9 januari 2006, 23:26   #48
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
( daar ik een lichte vorm van vakbondcynisme bespeur...)

voor alle duidelijkheid ... niet de eisen van dé vakbond maar duidelijk eentje van de werknemers*, slechts naar voren gedragen door hun respectievelijke vakbonden, die heel graag hun rechten gerespecteerd zouden zien

*wat in deze problematiek moeilijk te ontkennen valt daar het net het meest gebruikte argument is in deze topic vooral niet te raken aan die bestaande traditionele dagen
Natuurlijk.
Oud 9 januari 2006, 23:27   #49
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat verlof zal inderdaad wel niet echt het probleem zijn denk ik, hoewel.
Waar het om gaat is dat er op bijvoorbeeld 20 werknemers er minstens 15 moeten aanwezig zijn om alle posten te bezetten.
Zonder afwezigheden door ziekte of sociaal verlof kunnen dus maar 5 mensen gelijktijdig verlof nemen.
Ik maak me sterk dat wat u daar zegt l�*ng niet voor alle bedrijven opgaat, maar zelfs dan nòg zie ik niet wat het probleem is. Zèlfs die 20 werknemers moeten op een bepaald moment toch eens hun vakantiedagen opnemen? Het spreekt vanzelf dat ze dat niet allemaal gelijktijdig kunnen, maar dat hoeft toch ook helemaal niet?

Oud 9 januari 2006, 23:29   #50
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Omdat mij veertig jaar lang vrije dagen geweigerd werden natuurlijk.
Ocharme...

En nu wilt u dus wraak nemen door degenen die n�* u komen óók hun vakantiedagen te weigeren?

Oud 9 januari 2006, 23:32   #51
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Misschien kunt ook nog eens rap uitleggen, als "Joden, protestanten, vrijzinnigen en boedhisten" hier al eeuwen naast mekaar leven ZONDER NOEMELIJK AMBRAS, waarom er nu voordurend in onze samenleving gepraat en gezeverd moet worden sedert dat dat Islam-gedoe hier aan het doorbreken is??? Een groep vreemdelingen die er beter niet bijgekomen waren, misschien?
precies.In een stad als Antwerpen bvb. zijn altijd redelijk veel buitenlanders geweest, joden chinezen ,van alles, en dit zonder noemenswaardige problemen.Een exotisch tintje is daar steeds welkom geweest, waarschijnlijk omdat het een havenstad is.Sinds wanneer heeft een partij als het VB daar zoveel succes?Sinds de vervelende moslims heelder stadsbuurten ingepalmd hebben!Dertig jaar geleden was er één café in héél de stad waar VMO-ers tezamenkwamen, en afgelopen.Die hadden bitter weinig succes.Vandaag stemt de helft van de stad VB.Dertig jaar geleden waren er véél minder mensen van arabische afkomst aanwezig...
Oud 9 januari 2006, 23:36   #52
pursang
Schepen

pursang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door carlgustaaf

Ja.
ni dus

ok even een hypothese
stel dat we zeggen ok laat ze hun feestdagen zelf kiezen
dan gaan deze mensen och de wens hebben die feestdagen met hun famillie te vieren, of niet? Ik weet dat ik toch graag de feestdagen vier met mijn geliefden
moet er dan in het onderwijs ook een systeem komen dat ze hun feestdagen zelf kiezen?

pursang is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2006, 23:40   #53
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pursang Bekijk bericht
stel dat we zeggen ok laat ze hun feestdagen zelf kiezen
dan gaan deze mensen och de wens hebben die feestdagen met hun famillie te vieren, of niet? Ik weet dat ik toch graag de feestdagen vier met mijn geliefden
moet er dan in het onderwijs ook een systeem komen dat ze hun feestdagen zelf kiezen?
Nee, want daar kan dat nu eenmaal niet.

Oud 9 januari 2006, 23:41   #54
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja.
Vergeet het .Leerling-tyran.
Oud 9 januari 2006, 23:42   #55
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik maak me sterk dat wat u daar zegt l�*ng niet voor alle bedrijven opgaat,
Natuurlijk niet, maar moeten we daar dan geen rekening mee houden?
Citaat:
maar zelfs dan nòg zie ik niet wat het probleem is. Zèlfs die 20 werknemers moeten op een bepaald moment toch eens hun vakantiedagen opnemen? Het spreekt vanzelf dat ze dat niet allemaal gelijktijdig kunnen, maar dat hoeft toch ook helemaal niet?
Natuurlijk kunnen ze allemaal tegelijk als ze collectief sluiten.

Laatst gewijzigd door Bobke : 9 januari 2006 om 23:49.
Oud 9 januari 2006, 23:45   #56
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, want daar kan dat nu eenmaal niet.
dan zullen hun kinderen weer spijbelen, gaan ze nog slechter resultaten behalen...slecht plan, dit veranderen...veel te ingewikkeld.War een egoïsten toch hé, wat een zagemannen, die moslims, altijd aan het vragen voor zus of zo...
Oud 9 januari 2006, 23:47   #57
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
beesten doden uit religieuze redens bevalt mij niet.Simpel hé?Of het nu islam, christenen of "primitieve" stammen in het oerwoud zijn.Maar ja, we eten nu eenmaal vlees, velen onder ons toch, en dus moeten we daarvoor dieren doden.Men kan dat werk echter aan vakmannen toelaten, die doen dat proper en snel, dat het beest zo weinig mogelijk afziet.Niet met een bende lawaaimakende feestneuzen rond hun, die blij met hun vleesmes in het rond huppelen.Denkt ge echt dat dat schaap niet beseft dat er iets niet goed op komst is? Dat moet ongelofelijk gestresseerd zijn, dat "arm schaap".En dan maar leuteren dat het niet mag lijden!Amai, dat hebben ze weer goed gelukt!
je slaat hier weer heel wat door elkaar

de reden waarom je een dier dood is mijn inziens even verfoeilijk ( niet dat ik me zelf vrijpleit) als je dat nu zou doen omwille van alleen maar graag vlees te eten of bij wijze van offer en alsnog dat vlees te benutten

je zegt eventjes langs je neus weg :' we eten nu eenmaal vlees' en dat moet het dan maar goedpraten ?
lijkt me ook maar stomweg een traditie en persoonlijke smaaken voorkeur... je kan net zo goed zonder

dus gewoon een menig dat het voor jou wel kan om je persoonlijke voorkeur van dat biefstukje te kunnen eten tov een andere persoonlijke voorkeur om dat in eerste instantie als offer te beschouwen
ps. die je uiteraard mag hebben maar die ik niet deel

verder houdt dat argument van die stress en dat proper en snel niet veel steek .. daar dat slachten reeds jaar en dag verplicht moet gebeuren in een slachterij en er eveneens vastgesteld is dat er sprake is van verhoogde stress is bij dieren de 'lijn' doorgaan

de rest van je post dient weerom slechts als stemmingmakerij om de allochtoon wat te kunnen 'ontmenselijken'

btw ... wat heeft heel dat slachtgevalletje nu in godsnaam nog te maken met de topic ?
Oud 9 januari 2006, 23:48   #58
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ocharme...

En nu wilt u dus wraak nemen door degenen die n�* u komen óók hun vakantiedagen te weigeren?
Integendeel, ik wil het anderen besparen.
Met uw systeem zouden hun dagen geweigerd worden.
Oud 9 januari 2006, 23:49   #59
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De horeca kan draaien zoals ze willen, als er geen mensen verlof hebben draait hij helemaal niet. Maar we gaan hier off topic.
klopt ... maar 'tging 'm hier niet over géén verlof hebben
idd wat off topic
Oud 9 januari 2006, 23:55   #60
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
???
geldt dat voor eenieder of alleen voor jou ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be