Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: vrouw aan de haard
NEEN 28 57,14%
ja, vast inkomen tussen de 0 en 500€ 3 6,12%
ja, vast inkomen tussen 500€ en 1000€ 6 12,24%
ja, inkomen volgens gezinstoestand 16 32,65%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2006, 13:04   #41
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Het is een feit dat tijdens de tweeduizend jaar (of langer) dat de vrouwen effectief aan de haard waren...
BullShit.
De vrouw aan de haard is een relatief "nieuw" fenomeen van de jaren 1800.
Daarvoor moesten ook de vrouwen werken om genoeg brood op de plank te brengen.
Oud 10 januari 2006, 13:08   #42
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil Bekijk bericht
BullShit.
De vrouw aan de haard is een relatief "nieuw" fenomeen van de jaren 1800.
Daarvoor moesten ook de vrouwen werken om genoeg brood op de plank te brengen.
Ja, maar veel meer in het huishouden.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 13:16   #43
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Ja, maar veel meer in het huishouden.
In het huishouden van de rijke edellieden(ipv. hun eigen) zekers...
Oud 10 januari 2006, 14:03   #44
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pursang Bekijk bericht
Velen zouden graag (feministen niet natuurlijk) de vrouw terug aan de haard zien.
Echter is dit in deze samenleving niet mogelijk aangezien de hoge kost en het schrale loontje
hoe denken jullie erover?

WAAW da mag moh mannen mogen GEEN vrouwen werk doen ?!

Oorlog - miserie en veeeel ziektes verdienen wij allen; wijven kunnen tegenwoordig niet poetsen - koken - opvoeden - administratie opvolgen en zijn ZEKERS NIET hygiënischer dan anderen zoals men laat uitschijnen.

Logisch dat nieuwe ziektes, ziekenhuis bacteriën en tekorten zijn het zal er dan ook niet op beteren .

* Momenteel B E Z I T ik bewijs dat 4 interims waarvan 5 wijven GEEN werk voor me vinden ZELFS nu bij een nieuwe leugenachtige VEDIOR interim.

Hoe meer miserie en fallisementen hoe liever ik het heb dan kunnen die wijven ook gelijk mij eens voedsel paketten gaan halen ipv snel te scheiden na hun trouw( on) .

40.000 huwelijken en 30.000 scheidingen = L O G I S C H .

En ja der zen mannen die zo men MIJ zei EVEN waardig zijn in poetsen - opvoeden ...enz .

Feministen zijn verslaafden en corrupt dat is al langer gekend of ze hange on de pillen en voeden kinderen op of alcohool en dokters geven GRAAG pijnstillers aan zo'n soort wijven van sociale sector .

Meeste wijven kunnen zelfs hun job niet aan zowel fysich als geestenlijk en doet men er iets aan ?! NEEN men klaagt liever dat men NIET de juiste mensen vindt en men gaat liever failliet .

Achter de stoof ipv gehandicapte kindjes met bloeddruk van 6 optillen en trapjes doen met een appel flauwte.

Men SPEELT met hygiëne woorden en daden en men is geheel NIet sociaal bezig hetgeen AL zichtbaar is in de politiek .

Men speelt met mensen levens, men speelt met waarden en normen en VOORAL onze VEILIGHEID .

Ja - vrouw aan de haard dan " MAG " ik misschien eens werken zoals ik ooit enkele malen proefde .

Op spiritueel gebied en psychologisch mogen ze ook thuis blijven want zielig zou een te kleine omschrijving zijn .
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 14:44   #45
duncan
Banneling

Standaard

ach sommige mensen hé

Laatst gewijzigd door duncan : 10 januari 2006 om 14:44.
Oud 10 januari 2006, 14:46   #46
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

De vrouw stond minder aan de haard dan men denkt.

Dat de vrouw (in geen elke vorm van arbeid) meer mee ging werken, dateert pas van de Eerste Burgerlijke Revolutie van 1850/70-1950/60.

Daarvoor, in de proto-industrie en de eerste decennia van de industriele revolutie, had de vrouw evenveel werkverantwoordelijkheid als haar echtgenoot. In die jaren kwamen ook de eerste vrouwen in puur mannelijke beroepen op (als dokter, advocaat, ...), en kregen ze duidelijke profilatie op kunstzinnig vlak (Brönte zusjes, Mary Shelley, ...).

Ook tijdens het Ancien Regime waren vrouwen in lage milieus hoe dan ook aangewezen mee op het land te werken, en in hogere milieus hielden ze zich meestal bezig administratieve taken te vervullen (boekhouding, niet enkel van het huishouden, maar van de zaak van hun man, etc.)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 14:49   #47
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
In het huishouden van de rijke edellieden(ipv. hun eigen) zekers...

Dat zou pas super dom zijn + lachwekkend morja is typisch ...dat men usa en engeland maar achterna loopt en hun voorbeelden opvolgen.

wistge dat sommige poetsmannen thuis bij mensen gaan poetsen en VEEL krijgen te horen dat men als man BETER poetst dan de poetsvrouw(en) voorheen.

En dit niet enkel in antwerpen centrum neen ook in oost vlaanderen maar in het groot Antwerpse ist moeilijk om voldoende werk uren te vinden of men nu ingeschreven is bij 1 of meerdere diensten.

Echt (non) sociaal grijs langje hier vindt ik .

over koken en opvoeding zwijg ik voorlopig .
Oud 10 januari 2006, 14:49   #48
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
WAAW ... kletskoek
Duncan jij bent toch religieus aangelegd, niet, gelovig, nee?

Mensen zoals u sturen ze beter op in een pakketje naar die goede oude Saudi's. Of naar Iran, daar kan je mensen helpen stenigen.

Feminisme is geen goede zaak (meer), antifeminisme is dat echter evenmin, en zelfs schandelijk.

Ik hoop voor uw vrouw dat u niet getrouwd bent, of verkering hebt.
Oud 10 januari 2006, 15:09   #49
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Duncan jij bent toch religieus aangelegd, niet, gelovig, nee?

Mensen zoals u sturen ze beter op in een pakketje naar die goede oude Saudi's. Of naar Iran, daar kan je mensen helpen stenigen.

Feminisme is geen goede zaak (meer), antifeminisme is dat echter evenmin, en zelfs schandelijk.

Ik hoop voor uw vrouw dat u niet getrouwd bent, of verkering hebt.

LOL woehahaha grappig neej kijk het zit zo ...vrij simpel eigenlijk; mijn geloof kent GEEN kerk of dienst of gemeenschap ze is er los van .

Mijn geloof kent geen opvolgbare wetten of taal , bijbel.

Neen mijn geloof bevat meerdere TALEN - BIJBELS - WETTEN - GEMEENSCHAPPEN....enz ...enz .

Wistge dat men in een geloof , of ze nu religieus is of spiritueel ook sollitair of celibaat kan zijn en toch aktief sociaal niet passief

Dus ik geloof slechts 1 god maar bezoek zo nu en dan meerdere kerken of diensten en soms ook niet .

De laatste 2 jaar kan ik op 1 hand tellen waneer ik een dienst bijwoonde .

meestal beoefen ik mijn syncretische spiritualiteit en christen zijn thuis in zang,meditatie,dans,magie of tijdens het doen van men hobby's al dan niet zichtbaar aktief .

tjah man er zijn vele dingen die men nog niet weet ...ALGOE .

Ben overigs blank en belg geboren in Kapellen tegen de kalmthoutse heide en zo & 30 .

Mij opsturen of interneren naar zo'n land in een pakje lol dan zul je goei advocaten nodig hebben en mega veel succes moeten hebben+ veel geld om te slagen.

Zelf heb ik bovenstaand niet nodig in overdaad; zoals sommige andere mense

ik blijf sociale belg die men afschrijft als misschien verzuurd i dont care doe maar omschrijf en beschrijf mijn zijn zo veel u wil maar slechts enkele raak vlakken zullen waarheid zijn .

Wie weet ben ik niet verzuurd en zo of anti dit of dat , vrouwen hater enz....enz ...LOOOL hetgeen u niet veel mensen kennis zou aanschrijven .

I K werkte jaren in chrêches , kinder dag verblijven , zat in een school VOL dames en werk MOMENTEEL voor 3 dames en 2 gezinnen hmmm grappig LOL .

Is zien wie er nu verzuurd overkomt ; ik schrijf feiten en feminisme zijn haters en VROEGER was dit GOED maar tegenwoordig al jaren wordt dit GEBRUIKT voor eigenbelang (EN) te verdedigen .

Zelf hem ik al genoeg rel gehad mé feministische wijven en dat duurde ni lang geloof me moh ...KVOND alléén JAMMER dat ik ze niet aanklaagde want men kaarten lagen daar héél gunstig voor .

Vele feministen zijjn passief sociaal en geven een blijk dat ze aktief sociaal zijn geheel ten onrechte .

Mijn vorige partner verschilde 20 jaar van leeftheid en was pak ouder maar ik vond ze aantrekkelijk...geestelijk eerst dan pas lichamenlijk

neen ik ben geen hater of iets tegen de vrouw integendeel MAAR ik bemerk PERSOONLIJK het tegenovergestelde & ik ben niet alléén.

Beter zou zijn OVERAL even veel vrouwen als mannen maar realiteit is anders dus vindt ik een vrouw niet kunnen in de politiek MET redenen en MEER dan 3

Alez dada verzuurde maatschapij
Oud 10 januari 2006, 15:18   #50
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
LOL woehahaha grappig neej kijk het zit zo ...vrij simpel eigenlijk; mijn geloof kent GEEN kerk of dienst of gemeenschap ze is er los van .

Mijn geloof kent geen opvolgbare wetten of taal , bijbel.

Neen mijn geloof bevat meerdere TALEN - BIJBELS - WETTEN - GEMEENSCHAPPEN....enz ...enz .

Wistge dat men in een geloof , of ze nu religieus is of spiritueel ook sollitair of celibaat kan zijn en toch aktief sociaal niet passief

Dus ik geloof slechts 1 god maar bezoek zo nu en dan meerdere kerken of diensten en soms ook niet .

De laatste 2 jaar kan ik op 1 hand tellen waneer ik een dienst bijwoonde .

meestal beoefen ik mijn syncretische spiritualiteit en christen zijn thuis in zang,meditatie,dans,magie of tijdens het doen van men hobby's al dan niet zichtbaar aktief .

tjah man er zijn vele dingen die men nog niet weet ...ALGOE .

Ben overigs blank en belg geboren in Kapellen tegen de kalmthoutse heide en zo & 30 .

Mij opsturen of interneren naar zo'n land in een pakje lol dan zul je goei advocaten nodig hebben en mega veel succes moeten hebben+ veel geld om te slagen.

Zelf heb ik bovenstaand niet nodig in overdaad; zoals sommige andere mense

ik blijf sociale belg die men afschrijft als misschien verzuurd i dont care doe maar omschrijf en beschrijf mijn zijn zo veel u wil maar slechts enkele raak vlakken zullen waarheid zijn .

Wie weet ben ik niet verzuurd en zo of anti dit of dat , vrouwen hater enz....enz ...LOOOL hetgeen u niet veel mensen kennis zou aanschrijven .

I K werkte jaren in chrêches , kinder dag verblijven , zat in een school VOL dames en werk MOMENTEEL voor 3 dames en 2 gezinnen hmmm grappig LOL .

Is zien wie er nu verzuurd overkomt ; ik schrijf feiten en feminisme zijn haters en VROEGER was dit GOED maar tegenwoordig al jaren wordt dit GEBRUIKT voor eigenbelang (EN) te verdedigen .

Zelf hem ik al genoeg rel gehad mé feministische wijven en dat duurde ni lang geloof me moh ...KVOND alléén JAMMER dat ik ze niet aanklaagde want men kaarten lagen daar héél gunstig voor .

Vele feministen zijjn passief sociaal en geven een blijk dat ze aktief sociaal zijn geheel ten onrechte .

Mijn vorige partner verschilde 20 jaar van leeftheid en was pak ouder maar ik vond ze aantrekkelijk...geestelijk eerst dan pas lichamenlijk

neen ik ben geen hater of iets tegen de vrouw integendeel MAAR ik bemerk PERSOONLIJK het tegenovergestelde & ik ben niet alléén.

Beter zou zijn OVERAL even veel vrouwen als mannen maar realiteit is anders dus vindt ik een vrouw niet kunnen in de politiek MET redenen en MEER dan 3

Alez dada verzuurde maatschapij
Naast leren schrijven mag je ook wel best wat vormgeving en structuur volgen. Dank bij voorbaat .

Ik vind het beklemmend als u weergeeft dat mannen geen vrouwen 'haten' [sic!], maar wel omgekeerd.

Met andere woorden, naast een Vlaams Belang gaat u nu een partij stichten die vrouwen het land wenst uit te zetten? U bent heterogendrofoob?

Oud 10 januari 2006, 15:22   #51
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele Bekijk bericht
De activiteitsgraad moet omhoog. Naast de vergrijzing nog een heel pak mensen extra aanzetten om thuis te blijven. Wie betaalt dat op termijn? Dat kan enkel leiden tot een dalende welvaart.
Wie zegt dat er meer mensen moeten thuisblijven?
Er lopen voldoende werklozen rond om de vrijgekomen taken te vervullen.
Bovendien spaart ge op kinderopvang.
De activiteitsgraad opkrikken op kosten van de gemeenschap lijkt mij ook geen oplossing.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 15:32   #52
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wie gaat die huisvrouwen(of -mannen) betalen?????
Dezelfde als degene die nu miljoenen euro's voor creches en kinderdagverblijven betaalt.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 16:00   #53
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wie zegt dat er meer mensen moeten thuisblijven?
Er lopen voldoende werklozen rond om de vrijgekomen taken te vervullen.
Bovendien spaart ge op kinderopvang.
De activiteitsgraad opkrikken op kosten van de gemeenschap lijkt mij ook geen oplossing.
waarom zou iemand die enkel het huishouden doet geld moeten krijgen en iemand die het huishouden doet naast zijn/haar job niet? volgens mij is dat discriminatie.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 16:08   #54
skaldis
Banneling

Standaard

Huisvrouwen aan de centrale verwarming lijkt me belachelijk dus neen.
Het huis moet koud en leeg zijn zodat we liever op het werk zijn.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 16:32   #55
Federator
Provinciaal Statenlid

Federator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pursang Bekijk bericht
Velen zouden graag (feministen niet natuurlijk) de vrouw terug aan de haard zien.
Echter is dit in deze samenleving niet mogelijk aangezien de hoge kost en het schrale loontje
hoe denken jullie erover?
Dat de vrouw de keuze moet hebben. Het is erg als men de keuze moet maken tussen arme huisvrouw of bemiddelde uitwerkster.

Daarom moet een huisvrouw ook een verloning krijgen. Die zou 0€ moeten zijn bij kinderloze dames. Gesubsidieerde luiheid kan men missen als de pest. Vrouwen met kinderen zouden wel moeten kunnen rekenen op een bijlage, al was het maar voor de maatschappelijke taak die zij verrichten. Ook partime werksters met kinderen dienen een kleine tegemoetkoming te krijgen.

Ook dient rekening gehouden te worden met de arbeidstoestand van de echtgenoot. Ook huismannen moeten kunnen.
Federator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 16:51   #56
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Federator Bekijk bericht
Dat de vrouw de keuze moet hebben. Het is erg als men de keuze moet maken tussen arme huisvrouw of bemiddelde uitwerkster.

Daarom moet een huisvrouw ook een verloning krijgen. Die zou 0€ moeten zijn bij kinderloze dames. Gesubsidieerde luiheid kan men missen als de pest. Vrouwen met kinderen zouden wel moeten kunnen rekenen op een bijlage, al was het maar voor de maatschappelijke taak die zij verrichten. Ook partime werksters met kinderen dienen een kleine tegemoetkoming te krijgen.

Ook dient rekening gehouden te worden met de arbeidstoestand van de echtgenoot. Ook huismannen moeten kunnen.
is het dan niet eenvoudiger om het kindergeld te verhogen? mensen kunnen zelf wel beslissen of ze thuis blijven bij hunne kleine of niet.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 16:55   #57
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom moet een huisvrouw ook een verloning krijgen. Die zou 0€ moeten zijn bij kinderloze dames. Gesubsidieerde luiheid kan men missen als de pest.
Met andere woorden: in de ogen van de maatschappij kan men enkel op begrip rekenen als men een broedkip is?

Dat al in tijden van Neo-Malthusiaanse stellingen, waar de vorige stelling van Malthus slechts met grote moeite overbrugd is, wanneer de opmars van Humane Cultuur en Ras zeer te temperen valt?
Oud 10 januari 2006, 16:57   #58
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gesubsidieerde luiheid kan men missen als de pest.
Wie zegt dat vrouwen zonder kinderen in een huishouden niet werken? Wat als zij verantwoordelijk is voor andere familieleden en/of kennissen?

Daarbij, "gesubsidieerde luiheid', het lijkt wel de nieuwe slogan van het VB tegen de Belgische staat en de Waalse profiteurs, en ik moet zeggen: het ligt nog goed in de mond ook.

Laatst gewijzigd door lombas : 10 januari 2006 om 17:03.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 17:00   #59
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Daarbij, "gesubsidieerde luiheid', het lijkt wel de nieuwe slogan van het VB tegen de Belgische staat en de Waalse profiteurs, en ik moet zeggen: het ligt nog goed in de mod ook.
Bedoelt u daar iets onvriendelijks ten aanzien van de mods mee?
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 17:03   #60
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Bedoelt u daar iets onvriendelijks ten aanzien van de mods mee?
*Gecorrigeerd. Thank you, come again.*

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be