![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Kan de invoering van verhandelbaar individueel rijkrediet het fileprobleem oplossen ? | |||
Ja, dat zie ik zitten ! |
![]() ![]() ![]() |
4 | 36,36% |
Nee, Descartes Jongen, zwijg ! |
![]() ![]() ![]() |
4 | 36,36% |
Ja, maar, ik weet iets beter ! |
![]() ![]() ![]() |
3 | 27,27% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegensuggestie?
Jawel, al zo lang als ik leef hoor ik dat ze werk moeten maken van betere fietspaden bv. Wel dat ze er eens aan beginnen. En dan bedoel ik niet eens effe 100 meter en dan weer gedaan. Bouw wat bruggen en tunnels waar ze ganse dagen aanschuiven. Stel de parkeerplaatsen van vroeger weer open en haal het stupide lussenplan uit de steden. Je moet potdorie soms 6 km rondrijden om achter de hoek te geraken en vermist je garantie geen parkeerplaats vind, rij je 6 km rond! Brengt niet op natuurlijk dus zal het wel niet goed zijn. Politiekers hebben de mentaliteit van een supermarkt manager, alles moet opbrengen. Nochtans is hun taak niet te zorgen voor opbrengsten maar voor het openbaar welzijn te zorgen. Zonder extra kosten aan te rekenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Gent bv, wie in het centrum moet zijn mag naast het voetgangersgebied gaan rijden. alle wegen gaan naar rechts! Handig hoor...vooral als je links moet zijn!
(enfin het scheelt toch niet veel) |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() [SIZE=2]Mensen die met de wagen willen rijden, zullen dat extra rijkrediet wel betalen. De mensen die het niet kunnen betalen zullen de dupe zijn van dit systeem. Want met het openbaar vervoer geraak je lang niet overal.
Dus misschien zullen de files wat minder lang worden, het zullen volgens mij enkel de rijkeren zijn die ervan kunnen profiteren.[/SIZE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() De files zijn er vooral net voor, tijdens en na de schooluren, ttz pakweg van acht tot tien 's morgens en van vier tot zes 's avonds (een half uurtje min of meer). Dit zou toch te bedenken moeten geven nietwaar en daar zouden er creatieve oplossingen moeten komen. Kan bijvoorbeeld kindjelief niet worden afgezet op die parking buiten de stad waar schoolbussen permanent ophalen in plaats van aan de schoolpoort?
Is de waarschuwing dat er een accident is gebeurt op de autosnelweg wel voldoende effectief, maw hoe komt het bijvoorbeeld dat men een autosnelweg nietsvermoedend oprijdt om vijfhonderd meter verder in de rij te moeten gaan aanschuiven, daar waar men dit gemakkellijk zou hebben kunnen vermeden hebben mocht er een waarschuwing zijn geplaatst vòòrdat men opreed. Waarom maakt men geen studie van het synchroniseren van de verkeerslichten, je weet wel die rode bolletjes die je keer op keer terug tegenkomt als je wat meer haast hebt. Het lussenplan is ook zoiets, al het verkeer wordt herleid naar enkele straten in plaats van een spreidingsplan te hanteren. Het is dan ook niet te verwonderen dat die straten, tijdens de piekuren permanent overbelast zijn. Laatst gewijzigd door Karma : 15 januari 2006 om 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() met de trein zou je er al zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() b. Het is dus zoals ik al dacht : je hebt géén overwogen tegensuggestie. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() En bospaden dat daar zijn. Dat hebben wij ook niet meer natuurlijk.
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees gerust, het komt er niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En uit verveling kraakt hij dus al de rest af. Dat vraagt zelfs géén hersencel ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Vreemdeling
|
![]() benzine duurder
grote wagen=veel benzine veel rijden=veel benzine wagen eens laten staan=geen benzine 't zal rap gedaan zijn zomaar de wagen te nemen voor een niemandal of uit verveling naar een of ander winkelcentrum te rijden. 4 tot 6 uren per week is er nu meer tijd dan 10 jaar geleden om met de auto nutteloos rond te tuffen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Tuurlijk, de meest irritante files zijn diegene die veroorzaakt zijn door ongevallen en diegene die veroorzaakt worden door traagrijdende werktuigen op de weg zoals tractoren en graafmachines. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vraag me overigens af wat een jurist te koeken heeft over het oplossen van files? Is een jurist een verkeersdeskundige of ingenieur? Verkeersdeskundigen kunnen i.s.m. ingenieurs het fileprobleem aanpakken door aanpassingen aan de infrastructuur, niet de mensen met een kassa in hun hoofd. Technologieën zijn de oplossing (of gulden middenweg beter gezegd) om zowel het oplossen van files te verbeteren en tegelijk het vrije verkeer te behouden. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu is het nog een olievlek rond Brussel en Antwerpen. Straks slibt heel België dicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 |
Partijlid