![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Dat het helemaal niet gaat om het "van de Walen af zijn" weet Tacitus maar al te goed. Eerlijke discussies voeren is echt niet uw sterkste punt, he Tacitus? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als we nu alle flaminganten en orangisten hun zin geven, stel ik het volgende voor: Limburg bij Holland, Oost-Vlaanderen onafhankelijk,West-Vlaanderen voor Bush/Cheney/Rumsfeld voor hun sinterklaas en Antwerpen bij Duitsland. Voila.
![]() Want jullie zouden beter eens allemaal een lijn trekken. De ene droomt luidop van groot nederland, de andere van onafhankelijkheid, de realisten van België (in welke vorm dan ook), en wat mij ook opvalt is dat een gemeenschappelijk handelsmerk van de flaminganten is hun kwijlende verering voor de Hawks van het Pentagon. En dan maar blijven lullen over hun vlaaaaaaaaamse cultuur......ziek word ik ervan. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het dringt blijkbaar nog steeds niet door tot sommige Belgicisten dat Flaminganten allemaal individuen zijn, met verschillende toekomstbeelden, verschillende persoonlijkheden, en verschillende achtergronden. Ze allemaal over 1 kam scheren is natuurlijk wel lekker gemakkelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#46 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#48 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Misschien moeten we aan u ook eens de vraag stellen die Vliegende Hollander aan Tacitus en Patriot stelde (bij mijn weten trouwens nog steeds geen passend antwoord gezien)... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/v.php?t=4635&start=135 Hier is de vraag en een kleine toelichting (de rest staat in de topic): Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
"Als het BUB aan de macht is, zijn er geen Vlamingen en Walen meer.' Ik interpreteer het als de BUB het voor het zeggen zou hebben, ze een pleidooi zou houden voor het belgisch eenheidsgevoel. Er zouden weer belgen zijn (in tegenstelling tot "Sire, il n'y a pas de belges"), dus zou de tegenstellingen tss vlamingen en walen idealerwijs vervagen, tot belgen. Dat spreekt niet voor een onderdrukking van de een of andere gemeenschap, maar tot een samenvloeiing. ?? Dat verstond ik er direct onder. De vraag blijft, kan jij je leider steunen (en daarmee verantwoording nemen voor zijn uitspraken) of blijf jij je ideologie trouw... Ik denk niet dat het hier om een "of" gaat. Persoonlijk blijf ik altijd mijn ideologie trouw. Er zijn (zullen) zeker een paar standpunten van de BUB zijn waar ik mij niet volledig in zal vinden, en bijgevolg zullen er uitspraken zijn waar ik niet achter zal staan. Ik denk dat dat een kwestie van prioriteiten is. Er is geenenkele partij waar ik achter elk punt sta. Dit is een keuze die je moet maken als je je ergens bij aansluit. Waarschijnlijk zullen een paar van mijn uitspraken ook niet geapprecieerd worden door BUB leden, of andere belgicisten. Jij bent het toch ook niet altijd eens met je mede-flaminganten. Hoedanook , als het over een uitspraak op dit forum gaat....er wordt hier veel gepost volgens jouw actie-reactie wet......trouwens ik heb tot nu toe gemerkt dat het bestuur open staat voor vragen en bemerkingen, geen censuur....wat ik heel belangrijk vind
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed, ik respecteer uw interpretatie. Wat doen we dan met de volgende quote van Hans?
Forum: Politiek: Binnenland Geplaatst: Vr Jul 11, 2003 11:37 pm Onderwerp: 11Juli-boodschap VlaamsBlok:''de koffietafel'' "Vlaanderen is een ongelukkige hersenschim die weldra mooi zal worden weggeveegd." En wat denkt u van zijn drang om "Vlaanderen" en afgeleiden steeds op archaische wijze (Vlaemsch, ...) te schrijven, en om bovendien steeds over O- en W-Vlaanderen te beginnen? Is dit kinderachtige gedrag gepast voor een partijvoorzitter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
PS: je hebt nog altijd niet gereageerd op de weigering van belgicisten om een verenigde Benelux te vormen, dat dit volgens je eigen definitie valt onder neo-racisme ![]()
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
PS: weer reageer je niet op het feit dat belgicisme volgens jouw definitie neo-racisme is...
![]() |
![]() |
#56 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat: