Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2006, 12:17   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
1) ik zie geen tegenspraak tussen de twee berichten.

2) ik stelde enkel dat Radio 1 geen opsplitsing maakte naar de reden van een bekering.
La Libre maakt die opsplitsing dus, in tegenstelling met de BRT, wél. En terecht. Ik heb zelf ervaren welke voorwaarden er gesteld worden aan een autochtoon die met een islamitische allochtoon in het huwelijksbootje wil stappen.
Dat jij echter liever je ogen sluit voor de werkelijkheid, net zoals het de bedoeling was van de BRT, lijkt mij volkomen normaal.
Oud 19 januari 2006, 12:18   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het heeft zelf eerder met unicul te maken...
Zeer zeker.
Islamitische unicul.
Ook in andermans land.
Oud 19 januari 2006, 12:30   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeer zeker.
Islamitische unicul.
Ook in andermans land.

Dat is nu eenmaal de doctrine van de Koran, en iedereen die zegt dat het niet waar is, , kan de banvloek van een of andere Ajatolha op zijn nek halen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 12:56   #44
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

ik wou mijn usual gezever schrijven ... VOLKVERRADERS hoe durven ze zo een achterijke godsdienst aan te nemen...

maar whatever, als ze maar gelukkig zijn..
PS. het feit dat bepaalde Belgische vrouwen voor allochtonen kiezen zegt wel iets over hun verstand en wereldvisie EN over authochtonen mannen..
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 13:45   #45
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Menapius Bekijk bericht
Trouwens, in elk seculier land is het enkel het burgerlijk huwelijk dat telt.
Ik weet niet in hoeverre u Spanje een "seculier land" wil noemen, maar als men daar trouwt, dan doet men dat in de kerk en wordt de burgerlijke trouw naderhand gauw-gauw in de sacristie in orde gebracht. De klemtoon ligt in Spanje althans toch, voornamelijk op het kerkelijk huwelijk...
Oud 19 januari 2006, 14:00   #46
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Shizie : islamietisch autochtone mannen ? katholieke autochtone mannen ? Atheïstisch autochtone mannen ? Anglikaanse, Orthodokse, Getuigen van Jehova , scientologische ?

Ik denk dat iedere religie best voor eigen deur veegt...

Ik lachte gisterenavond glim ik zag minister Rita Verdonk op Nova hoogst persoonlijk in Rotterdam straatintervieuws afnemen om de graad van geïntegreerdheid van de Rotterdamse samenleving te meten. Stelde ze een blonde dame de vraag of zij meent daden gesteld te hebben die de integratie bevorderen. Waarop de dame antwoordde dat ze met een Marokkaan gehuwd geweest is, 2 halv marokkaanse kinderen heeft en
best overeenkomt met haar buren die hoofdzakelijk van vreemde afkomst zijn.

Een betere weerlegging van het vooroordeel dat we in een statische maatschappij leven waarin er absoluut geen aanzet:wil tot integratie zou zijn is moeilijk denkbaar. Dit houdt natuurlijk geen ontkenning van "de problemen" in : vanzelfsprekend moeten er zaken opgelost geraken,
allereerst wel "het vooroordeel".
Oud 19 januari 2006, 14:14   #47
Menapius
Schepen

Menapius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik weet niet in hoeverre u Spanje een "seculier land" wil noemen, maar als men daar trouwt, dan doet men dat in de kerk en wordt de burgerlijke trouw naderhand gauw-gauw in de sacristie in orde gebracht. De klemtoon ligt in Spanje althans toch, voornamelijk op het kerkelijk huwelijk...
Spanje is echt wel een seculier land, waar enkel het burgerlijk huwelijk geldig is en het enige dat wettelijke/administratieve gevolgen heeft.
Dat men daar nog massaal voor de Kerk trouwt is een feit, net zoals in Portugal en Italië, overigens. Het belet niet dat ook de burgerlijke huwelijksakte in orde moet gebracht worden. Maar ik betwijfel toch sterk dat de consequenties van een niet-Rooms Katholiek huwelijk in Spanje van hetzelfde niveau zijn als een niet-Moslim huwelijk onder Moslims.
In België gaat men meestal eerst naar 't stadhuis en vervolgens naar de kerk. Maar dat is steeds meer om emotioneel-folkloristische motieven (i.e. "De mooie bruid die binnengeleid wordt door papa met kindjes die ervoor lopen en bloemetjes rondstrooien en iedereen bleiten en snotteren van ontroering...") dan uit rotsvaste geloofsovertuiging.

Laatst gewijzigd door Menapius : 19 januari 2006 om 14:15.
Menapius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 14:36   #48
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Ik zou eigenlijk eens moeten navragen of Spanje ook zo'n eisen stelt. Wegens familiale situatie ben ik min of meer (de details zijn voor de juristen in de familie) betrokken bij de administratieve romslomp die een huwelijk tussen partners uit verschillende landen met zich meebrengt. Mijn opmerking over het kerkelijk huwelijk in Spanje was dan ook louter ter illustratie van wat "de gemiddelde Spanjaard" belangrijk vindt, alhoewel het feit dat het burgerlijk huwelijk niet op het stadhuis door een beëdigd ambtenaar moet voltrokken worden toch ook al op iets wijst. Hoe het juist juridisch in z'n werk gaat, weet ik echter niet.

Het enige wat vrijwel zeker vaststaat, is dat de wereld niet zwart-wit is
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 15:04   #49
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
kortom: regelneverij.
Is dan toch perfect voor de linksen hier ? De linkse partijen doen niet liever dan nieuwe regeltjes opstellen.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 18:29   #50
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Katrientje Bekijk bericht
Liefde is zo mooi en de multicul nog mooier , al die diversiteit , weg met die ééntonigheid... 8)
Ooit eens op reis geweest en in gesprek geraakt met een half-Belgisch half-Egyptisch meisje. De Belgische moeder was getrouwd met een Islamistische man. Als ze op 17 jaar op reis vertrekt met haar ouders wordt ze daar doodleuk uitgehuwelijkt met medeweten van haar moeder. Na enkele jaren in miserie geleefd te hebben kan ze per toeval vluchten naar België.

Een andere verhaal : een Belgische vrouw trouwt men een Islamitische Senegalees, ze hebben 2 kindjes. Haar man gaat op reis naar thuis om de familie te bezoeken. Als hij terugkomt heeft hij een tweede vrouw genomen en met deze tweede vrouw getrouwd. Je mag er immers 4 hebben.

Laatst gewijzigd door Geertje : 19 januari 2006 om 18:30.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 19:05   #51
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac Bekijk bericht
Wat is er nu in godsnaam mooi en positief aan deze trend? Jesus, ik dacht dat zelfverklaard antiracistisch links zo progressief was en nu gaan ze een beetje het bekeren tot de Islam promoten? Ergste is dan nog dat die bekering enkel in functie van een huwelijk is, maw een soort chantage om toch met je partner te kunnen trouwen.
En ik die dacht dat het linkse establishment progressief was en altijd gevochten heeft tegen het monopolie dat de RKK ooit had, ik die dacht dat links zo graag op de kap van godsdiensten zit. Blijkbaar is de Islam een uitzondering en is het tegenwoordig de mode om deze religie als progressieveling te promoten onder het mom van multicultuur.

Man, wat een bende hypocrieten zijn jullie eigenlijk.
Gelieve er mij wel niet bij te rekenen. Ik kan mij hoegenaamd niet akkoord verklaren met de openingspost.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 19 januari 2006 om 19:05.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 21:05   #52
jef
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Moslim zijn is niet alleen een geloof, het is een identiteit om trots over te zijn.
Ik zie echt niet in waarom ge er trots moet op zijn, als ge bekijkt wat ellende, menselijk leed en moorden die achterlijken al hebben aangericht in naam van die kinderverkrachter.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 21:24   #53
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Dat noem ik geen multicultuur, dat noem ik een rechtstreekse aanval op onze cultuur. Een Westerling die zich tot de Islam bekeert en daarmee hoogverraad pleegt tegenover zijn eigen volk en identiteit zou zonder pardon zijn nationaliteit en burgerrechten moeten ontnomen worden!

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 21:32   #54
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle Bekijk bericht
Is dan toch perfect voor de linksen hier ? De linkse partijen doen niet liever dan nieuwe regeltjes opstellen.
Ah zo... Welke linkse partijen ken jij dan zoal? Naar mijn weten zitten er op dit moment geen linkse partijen in het parlement, hooguit pseudo-linkse.
Oud 21 januari 2006, 18:03   #55
Schavuit
Partijlid

Standaard

Citaat:
Belgen bekeren zich om te trouwen

BRUSSEL - Steeds meer Belgen die met een buitenlandse man of vrouw in het huwelijksbootje stappen, bekeren zich tot de islam. Dat schrijft de krant La Libre Belgique . De Belgen doen dat omdat daardoor zo'n huwelijk minder paperassen vergt.
Wanneer een buitenlander wil trouwen met een Belg moet die schriftelijke verklaring indienen bij de gemeente. In de verklaring, die wordt opgemaakt door de ambassade van de buitenlander, staan de wetten uitgelegd die van kracht zijn in het land van herkomst van de buitenlander. De verklaring is louter als informatie bedoeld. De meeste Belgische gemeenten vragen een dergelijk document vooraleer er getrouwd kan worden.

Maar bepaalde buitenlandse ambassades van islamitische landen weigeren vaak om zo'n document af te leveren. Zij willen er eerst zeker van zijn dat de toekomstige Belgische echtgenoot of echtgenote de islamgebruiken na het huwelijk zal blijven respecteren. Om de administratieve rompslomp wat makkelijker te maken bekeren veel Belgen zich daarom tot de islam. Ambassades hebben op die manier meer zekerheid en willen het document dan ook sneller afleveren.

Volgens Karim Geirnaert, lid van de Belgische Moslimexecutieve, gebeurt drie vierde van de bekeringen met het oog op een huwelijk. www.hln.be

Liefde is zo mooi en de multicul nog mooier , al die diversiteit , weg met die ééntonigheid... 8)

eens kijken of je dat binnen 20 jaar nog zegt

(hopelijk krijg ik ongelijk)
Schavuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2006, 18:07   #56
Katrientje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Haar man gaat op reis naar thuis om de familie te bezoeken. Als hij terugkomt heeft hij een tweede vrouw genomen en met deze tweede vrouw getrouwd. Je mag er immers 4 hebben.
ik til daar zo erg niet aan , ziet een viertrooitje wel ziiten, is spannend,
inspirerend en hou wel van experimenten 8) hoe meer zielen , hoe meer vreugd en leven in huis
Katrientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2006, 22:48   #57
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
inspirerend en hou wel van experimenten 8) hoe meer zielen , hoe meer vreugd en leven in huis
ik denk dat jij enkel de mensen op stang wilt jagen, provokeren...zeker kunnen de moslims jou niks schelen, of wel ben je er zelf één.Géén vrouw, maar zo een dikke vieze vent, met een behaarde hangbuik en een lange baard volgeplakt met harrissa, die zit te geilen achter zijn computer op 3 of 4 blonde vrouwen die hij nooit zal hebben...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 13:03   #58
Breydel
Banneling

Breydel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgen bekeren zich om te trouwen

BRUSSEL - Steeds meer Belgen die met een buitenlandse man of vrouw in het huwelijksbootje stappen, bekeren zich tot de islam. Dat schrijft de krant La Libre Belgique . De Belgen doen dat omdat daardoor zo'n huwelijk minder paperassen vergt.
Wanneer een buitenlander wil trouwen met een Belg moet die schriftelijke verklaring indienen bij de gemeente. In de verklaring, die wordt opgemaakt door de ambassade van de buitenlander, staan de wetten uitgelegd die van kracht zijn in het land van herkomst van de buitenlander. De verklaring is louter als informatie bedoeld. De meeste Belgische gemeenten vragen een dergelijk document vooraleer er getrouwd kan worden.

Maar bepaalde buitenlandse ambassades van islamitische landen weigeren vaak om zo'n document af te leveren. Zij willen er eerst zeker van zijn dat de toekomstige Belgische echtgenoot of echtgenote de islamgebruiken na het huwelijk zal blijven respecteren. Om de administratieve rompslomp wat makkelijker te maken bekeren veel Belgen zich daarom tot de islam. Ambassades hebben op die manier meer zekerheid en willen het document dan ook sneller afleveren.

Volgens Karim Geirnaert, lid van de Belgische Moslimexecutieve, gebeurt drie vierde van de bekeringen met het oog op een huwelijk. www.hln.be

Jammer dat er van die bekeerlingen géén ficheringslijsten kunnen aangelegd worden zodat ze na onze machtsovername gemakkelijker kunnen afgevoerd worden..
Breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 13:46   #59
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Om plaats te maken voor die ene cultuur die gebouwd is op de islam, bedoel je?

Wat jij hier als liefde verkoopt is pure dwang vanwege de moslims die zich hier komen vestigen en die van ONS verwachten dan we ons aan HEN aanpassen. Zeker als er gemengde huwelijken plaatsvinden. De kinderen uit zo'n huwelijk mogen dan zelfs geen westerse namen meer krijgen.

Ik ben jarenlang bevriend geweest met een (ongesluierde) Turkse met vier zonen. Toen ik haar vroeg of ze ermee akkoord zou gaan dat haar jongens met een Vlaamse zouden trouwen, zei ze vlakaf: 'nee'. Dat kon niet wegens hun godsdienst en hun cultuur. Toen ik aandrong en vroeg wat ze zou doen mocht één van haar kinderen tóch met een autochtoon meisje willen trouwen was het antwoord: 'wij zullen daar geen toelating voor geven behalve al ze zich bekeert tot de islam en ook onze gebruiken en cultuur overneemt'.
Toen ik dan vroeg of het wel eerlijk was, van een autochtoon in eigen land te eisen dat hij zich aan een vreemde godsdienst en cultuur aanpast was het eenvoudige antwoord: 'dan moeten ze maar geen Turkse partner nemen'.

'Liefde' zei je?

Doet me denken aan die vrouw die onlangs in beroep een gevoelige strafvermindering kreeg omdat de rechter vond dat men rekening moest houden met het cultuurverschil.
Ze had haar dochter laten ontvoeren omdat die trouwplannen had met een autochtoon.
Omdat men mss.in Marokko daar geen graten in ziet moeten wij dat dus ook maar gedogen?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 12:05   #60
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Als je dan gedegradeerd wordt tot huissloof zal je ook lachen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be