![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat jij echter liever je ogen sluit voor de werkelijkheid, net zoals het de bedoeling was van de BRT, lijkt mij volkomen normaal.
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeer zeker.
Islamitische unicul. Ook in andermans land.
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() ik wou mijn usual gezever schrijven ... VOLKVERRADERS hoe durven ze zo een achterijke godsdienst aan te nemen...
maar whatever, als ze maar gelukkig zijn.. PS. het feit dat bepaalde Belgische vrouwen voor allochtonen kiezen zegt wel iets over hun verstand en wereldvisie EN over authochtonen mannen.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik weet niet in hoeverre u Spanje een "seculier land" wil noemen, maar als men daar trouwt, dan doet men dat in de kerk en wordt de burgerlijke trouw naderhand gauw-gauw in de sacristie in orde gebracht. De klemtoon ligt in Spanje althans toch, voornamelijk op het kerkelijk huwelijk...
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() Shizie : islamietisch autochtone mannen ? katholieke autochtone mannen ? Atheïstisch autochtone mannen ? Anglikaanse, Orthodokse, Getuigen van Jehova , scientologische ?
Ik denk dat iedere religie best voor eigen deur veegt... Ik lachte gisterenavond glim ik zag minister Rita Verdonk op Nova hoogst persoonlijk in Rotterdam straatintervieuws afnemen om de graad van geïntegreerdheid van de Rotterdamse samenleving te meten. Stelde ze een blonde dame de vraag of zij meent daden gesteld te hebben die de integratie bevorderen. Waarop de dame antwoordde dat ze met een Marokkaan gehuwd geweest is, 2 halv marokkaanse kinderen heeft en best overeenkomt met haar buren die hoofdzakelijk van vreemde afkomst zijn. Een betere weerlegging van het vooroordeel dat we in een statische maatschappij leven waarin er absoluut geen aanzet:wil tot integratie zou zijn is moeilijk denkbaar. Dit houdt natuurlijk geen ontkenning van "de problemen" in : vanzelfsprekend moeten er zaken opgelost geraken, allereerst wel "het vooroordeel".
![]() |
#47 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Dat men daar nog massaal voor de Kerk trouwt is een feit, net zoals in Portugal en Italië, overigens. Het belet niet dat ook de burgerlijke huwelijksakte in orde moet gebracht worden. Maar ik betwijfel toch sterk dat de consequenties van een niet-Rooms Katholiek huwelijk in Spanje van hetzelfde niveau zijn als een niet-Moslim huwelijk onder Moslims. In België gaat men meestal eerst naar 't stadhuis en vervolgens naar de kerk. Maar dat is steeds meer om emotioneel-folkloristische motieven (i.e. "De mooie bruid die binnengeleid wordt door papa met kindjes die ervoor lopen en bloemetjes rondstrooien en iedereen bleiten en snotteren van ontroering...") dan uit rotsvaste geloofsovertuiging. Laatst gewijzigd door Menapius : 19 januari 2006 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zou eigenlijk eens moeten navragen of Spanje ook zo'n eisen stelt. Wegens familiale situatie ben ik min of meer (de details zijn voor de juristen in de familie) betrokken bij de administratieve romslomp die een huwelijk tussen partners uit verschillende landen met zich meebrengt. Mijn opmerking over het kerkelijk huwelijk in Spanje was dan ook louter ter illustratie van wat "de gemiddelde Spanjaard" belangrijk vindt, alhoewel het feit dat het burgerlijk huwelijk niet op het stadhuis door een beëdigd ambtenaar moet voltrokken worden toch ook al op iets wijst. Hoe het juist juridisch in z'n werk gaat, weet ik echter niet.
Het enige wat vrijwel zeker vaststaat, is dat de wereld niet zwart-wit is ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementslid
|
![]() Is dan toch perfect voor de linksen hier ? De linkse partijen doen niet liever dan nieuwe regeltjes opstellen.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Een andere verhaal : een Belgische vrouw trouwt men een Islamitische Senegalees, ze hebben 2 kindjes. Haar man gaat op reis naar thuis om de familie te bezoeken. Als hij terugkomt heeft hij een tweede vrouw genomen en met deze tweede vrouw getrouwd. Je mag er immers 4 hebben. Laatst gewijzigd door Geertje : 19 januari 2006 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 19 januari 2006 om 19:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Gouverneur
|
![]() Ik zie echt niet in waarom ge er trots moet op zijn, als ge bekijkt wat ellende, menselijk leed en moorden die achterlijken al hebben aangericht in naam van die kinderverkrachter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat noem ik geen multicultuur, dat noem ik een rechtstreekse aanval op onze cultuur. Een Westerling die zich tot de Islam bekeert en daarmee hoogverraad pleegt tegenover zijn eigen volk en identiteit zou zonder pardon zijn nationaliteit en burgerrechten moeten ontnomen worden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() Ah zo... Welke linkse partijen ken jij dan zoal? Naar mijn weten zitten er op dit moment geen linkse partijen in het parlement, hooguit pseudo-linkse.
![]() |
#55 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
eens kijken of je dat binnen 20 jaar nog zegt (hopelijk krijg ik ongelijk) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
inspirerend en hou wel van experimenten 8) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doet me denken aan die vrouw die onlangs in beroep een gevoelige strafvermindering kreeg omdat de rechter vond dat men rekening moest houden met het cultuurverschil. Ze had haar dochter laten ontvoeren omdat die trouwplannen had met een autochtoon. Omdat men mss.in Marokko daar geen graten in ziet moeten wij dat dus ook maar gedogen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() |
![]() |
![]() |