![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat dat vreemdelingenlegioen niet meer bestond ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tiens tiens... ne mens leert nog eens wat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een "echte" militaire bedreiging in handen van Frankrijk,dat vreemdelingenlegioen.
In tegenstelling tot nucleaire wapens,die hoogstens een "laatste wraakneming" van een stervend land kunnen zijn..... Vergeet niet,als Legionairs sterven maakt het de Franse bevolking NIKS uit,in tegenstelling tot bvb. Amerikaanse militairen. Bovendien moeten we toegeven dat Frankrijk uiterst spaarzaam omgaat met het gebruik van dit scherpe mes,maar dat dit mes vlijmscherp is,daar twijfelt niemand in de wereld aan..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Willen we een beetje realistisch blijven, ja? Het vreemdelingenlegioen, dat is hooguit 8000 man, typisten en koks inbegrepen. Zij hebben een uitstekende reputatie maar soms heb je nu eenmaal veel manschappen nodig en dat heeft Frankrijk niet. Frankrijk heeft één klein vliegdekschip en kan vandaag hoogstens een paar duizend man de wereld insturen (rekening houdend met de troepen die reeds uitgezonden werden naar Kosovo, Afghanistan en Ivoorkust).
Frankrijk kan buiten Afrika geen enkel land bedreigen tenzij met atoomwapens. Laatst gewijzigd door Kaal : 24 januari 2006 om 17:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Military_of_France (deze is beter)
Laatst gewijzigd door Brandaan : 24 januari 2006 om 17:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vertaling naar een concreet voorbeeld: Indien een land chemische, biologische of nucleaire wapens ter beschikking stelt van een terroristische organisatie en die pleegt daarmee een vernietigende aanslag in Parijs dan stelt dit land zich bloot aan een vernietigende vergelding vanwege Frankrijk, eventueel met atoomwapens. Zo'n houding is de logica zelve. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Overigens denk ik dat Chirac hier op totaal overbodige wijze een vrij logische en evidente zaak poneert. Hij doet dat alleen omdat hij hoopt zo opnieuw wat meer op een staatsman te lijken. Het zou veel beter zijn als hij zich ook wat meer als een staatsman zou gedragen, maar dat lijkt mij ijdele hoop.
Al bij al een vrij zwakke poging om toch nog "presidentieel" en relevant te lijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Anderzijds lijkt mij dit inderdaad evident, ttz: volgens het verwachtingspatroon. Ik bedoel ... wat zijn de andere opties? Ik kan me moeilijk indenken dat Chirac bv. niets zal doen daarna, en nog moeilijker dat hij op voorhand zegt 'ik zal niets doen na een aanslag'. Ik kan me evenmin voorstellen dat er na een aanslag op Frankrijk ineens wel een vredesconferentie zal volgen ... zover zijn we namelijk nog niet gevorderd. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() het laatste wat frankrijk wel zal doen is kernwapens gebruiken. dat geld bovendien niet alleen voor frankrijk maar ook voor andere landen die bij machte zijn kernwapens te lanceren. één van zo'n bommetje gooien en de kettingreactie zal niet meer te overzien zijn. het zou de wereld compleet op zn kop zetten, zoniet letterlijk vernietigen. daar zijn ze zich bovendien zeer goed van bewust. al dat gepraat over inzetten van kernwapens is dan ook pure bluf en zolang er niemand van plan is om dit bluffen-en-overbluffen-patroon te verbreken, kunnen we gerust op beide oren slapen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() het bestaat wel degelijk, je kan er binnen tot aan je 40 jaar.Wel nemen ze in principe geen gezochte moordenaars meer aan, zoals vroeger.In principe dus.Je tekent voor minstens 5 jaar, en je laat je échte naam achter.Je krijgt er een nieuwe, en een andere nationaliteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() La force de frappe est un flop de farce.
|
![]() |
![]() |