Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Goed voorstel van minister Verdonck?
Ja 24 39,34%
Nee 31 50,82%
weet niet maar is wel het proberen waard 7 11,48%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2006, 15:09   #41
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
jaja. Daar komt de ware aard weer boven: de kleine kruidenier om de hoek die gaan we es lekker aanpakken. maar het grote geld laten we ongemoeid.
Het 'grote geld' zorgt niet voor overlast en onverdraagzaamheid.
Ambetante vreemdelingen die weigeren in de samenleving te passen doen dit wel.
Oud 22 januari 2006, 15:23   #42
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Het 'grote geld' kan evengoed voor overlast zorgen en onverdraagzaam zijn.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 16:38   #43
Droopy
Banneling

Droopy's schermafbeelding

Standaard

Jebo ti pas mater, kurvin sine!
Droopy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 16:49   #44
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
wat en idioot idee.

wat met toeristen? die mogen dan wel? of mogen die niet meer praten hier? en wat als ze wel mogen, moet de polies dan hunne pas vragen om te zien of het hen gepermiteerd is om in een andere taal te praten? en wat als ik nu een spaanse vriendin op bezoek heb, moet ik daar dan in het nederlands tegen praten?

wat trouwens met al die ambassadeurs enzo? het zal verdomd stil worden in de europawijk.

en euh, torenvalk, terroristen plannen hun aanvallen doorgaans niet in het openbaar.
Geen toeristen meer in Nederland toegelaten indien ze geen Nederlands spreken! Nee, serieus, ik ben 100% tegen dit voorstel.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 17:34   #45
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Dan kan je ook "Zuidnederlands" (ofte vlaams!) in Nederland verbieden, en Noordnederlands in "Vlönderen"
PS en Limburgers dan?

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 januari 2006 om 17:35.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 17:39   #46
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Had ik jou niet eens vriendelijk gevraagt mijn
naam correct te schrijven?
Shit, schrijft die daar toch een dt- faut in
Oud 22 januari 2006, 18:10   #47
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Ik praat de taal die ik wil op straat.

whats next verplichte omgangs regels ?
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 19:27   #48
DeMarokkaan
Banneling

DeMarokkaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torenvalk Bekijk bericht
Minister Verdonck van Nederland stelt voor dat onderdanen in Nederland in de toekomst enkel nog Nederlands met elkaar mogen praten op straat.
Dat vind ik een prachtig voorstel, temeer omdat ik vorige week nog ruzie had met een allochtone collega op het werk die mij begon uit te schelden in het Marrokaans. Dat vind ik niet kunnen omdat er ook andere mensen bij waren die ook die taal kennen en je natuurlijk niet weet wat je op zo n momenten allemaal in de schoenen wordt geschoven. Overigens kunnen die kereltjes gewoon terroristische plannen onder onze neus bespreken zonder dat wij weten waar ze het over hebben. Ik was toen zo kwaad dat ik op het idee kwam om een brief te schrijven naar het Europees parlement om voor te stellen dat men zou gaan verbieden dat er op werkplekken andere talen worden gesproken.

Maar die Verdonck is mij voor nu en wil het zelfs nog bonter maken want als het van haar afhangt zou men binnenkort in Nederland ook geen exotische keelklanken meer mogen horen, op straffe van...?
Pffffffff, voor mij mag ze nog hardere uitspraken doen dan sarkozy, 't is altijd hetzelfde geblaf, alleen is het soms wat stiller.
DeMarokkaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 19:38   #49
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
...niks. 't Is toch wel triest dat niemand de moeite neemt om na te kijken of dit bericht wel klopt. Het gaat namelijk helemaal niet om een wetsvoorstel met verboden, maar om een gedragscode, een lijst met omgangsregels. Die zijn uiteraard niet bindend, er kan alleen naar verwezen worden. Verdonk (zonder c) wil deze punten overnemen uit de gedragscode van de gemeente Rotterdam. Ook daar is deze code niet bindend en staat niet in de APV (Algemene Plaatselijke Verordening, de 'gemeentewetten' zeg maar). Een rechter zou immers altijd de vrijheid van meningsuiting zwaarder laten wegen als het tot een rechtzaak komt. Dat geldt nu al voor de vloekverboden die in enkele christelijke gemeenten wel in de APV staan.

Afgezien daarvan lijkt het me geen vreemde regel om te vragen dat iedereen die hier permanent woont (het gaat dus niet om toeristen of buitenlanders die hier tijdelijk wonen!) in het openbaar Nederlands spreekt. Vergelijk het met de beleefdheidsregel in het openbaar vervoer om op te staan voor mindervalide mensen: niet verplicht, maar wel wenselijk. Het wordt inderdaad door veel mensen als vervelend ervaren als iedereen om hen heen (in hun woonomgeving) een vreemde taal spreekt. Bovendien vragen inburgerende allochtonen om richtlijnen, omdat ze vaak niet weten naar welke maatstaven ze zich moeten richten. Een gedragscode kan dan helpen.
Heeft iedereen hier nu over gelezen of wat?

HET WORDT GEEN WET!
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 19:38   #50
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat er allicht een cristal nachtje zal aankomen in diverse europese grootsteden.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 19:40   #51
Smurfje
Gouverneur

Smurfje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Heeft iedereen hier nu over gelezen of wat?
Ik wel eigenlijk.

Nou ja, een stuk duidelijker nu..
Oud 22 januari 2006, 19:52   #52
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
...niks. 't Is toch wel triest dat niemand de moeite neemt om na te kijken of dit bericht wel klopt. Het gaat namelijk helemaal niet om een wetsvoorstel met verboden, maar om een gedragscode, een lijst met omgangsregels. Die zijn uiteraard niet bindend, er kan alleen naar verwezen worden. Verdonk (zonder c) wil deze punten overnemen uit de gedragscode van de gemeente Rotterdam. Ook daar is deze code niet bindend en staat niet in de APV (Algemene Plaatselijke Verordening, de 'gemeentewetten' zeg maar). Een rechter zou immers altijd de vrijheid van meningsuiting zwaarder laten wegen als het tot een rechtzaak komt. Dat geldt nu al voor de vloekverboden die in enkele christelijke gemeenten wel in de APV staan.

Afgezien daarvan lijkt het me geen vreemde regel om te vragen dat iedereen die hier permanent woont (het gaat dus niet om toeristen of buitenlanders die hier tijdelijk wonen!) in het openbaar Nederlands spreekt. Vergelijk het met de beleefdheidsregel in het openbaar vervoer om op te staan voor mindervalide mensen: niet verplicht, maar wel wenselijk. Het wordt inderdaad door veel mensen als vervelend ervaren als iedereen om hen heen (in hun woonomgeving) een vreemde taal spreekt. Bovendien vragen inburgerende allochtonen om richtlijnen, omdat ze vaak niet weten naar welke maatstaven ze zich moeten richten. Een gedragscode kan dan helpen.
en gedragscode is ook belachelijk. de overheid moet geen gedragcodes opleggen en al zeker niet als ze mijn vrijheid op zulke idiote manier proberen te beperken.

mensen moeten onderling zelf maar bepalen welke taal ze spreken. als ik naar engeland ga en er iemand tegenkom die nederlands kan, dan spreek ik daar nederlands tegen. ook als we beiden engels kunnen en als er dan mensen in de buurt zijn die het niet begrijpen. dat is de normaalste zaak van de wereld.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 22:14   #53
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het grote geld heeft de bossen rond Keerbergen neergelegd. De gewone marokkaanse migranten zijn vaak de laatste verdedigingslinie tegen de verkrotting van vele stadswijken.

Maar het ging er vooral om een taalkwestie: blijkbaar hangen uw rechten weldegelijk af van de dikte van uw portefeuille.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 22:28   #54
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
van hypochrisie gesproken
we zijn tenminste nog enkele decennia jaren zoet met alleen de historische 'overlast' van het 'grote geld' te ruimen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
dat heeft dan maar één reden ... het 'grote geld' dicteert de regels inzake overlast en onverdraagzaamheid
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 22:31   #55
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
het grote geld heeft de bossen rond Keerbergen neergelegd. De gewone marokkaanse migranten zijn vaak de laatste verdedigingslinie tegen de verkrotting van vele stadswijken.

Maar het ging er vooral om een taalkwestie: blijkbaar hangen uw rechten weldegelijk af van de dikte van uw portefeuille.
C uit W is voorstander voor recht kooprecht
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 22:45   #56
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
Ik praat de taal die ik wil op straat.

whats next verplichte omgangsregels ?
Il est défendu de parler flamand et de cracher par terre
Oud 22 januari 2006, 22:48   #57
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

je refuse

non deju

go to hell

rochelt in zakdoekje om het proper te houden
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 23:09   #58
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Minister Verdonck van Nederland stelt voor dat onderdanen in Nederland in de toekomst enkel nog Nederlands met elkaar mogen praten op straat.
"Zo zot als Tielebuis" zeggen ze hier... Ik dacht dat wij hier in België het kruim van de idiote politici hadden, maar in Nederland moeten ze tegenwoordig niet meer onderdoen, zo blijkt... Afvoeren die Verdonk, liefst in een dwangbuis.

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 23:13   #59
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vind ik een prachtig voorstel, temeer omdat ik vorige week nog ruzie had met een allochtone collega op het werk die mij begon uit te schelden in het Marrokaans. Dat vind ik niet kunnen omdat er ook andere mensen bij waren die ook die taal kennen en je natuurlijk niet weet wat je op zo n momenten allemaal in de schoenen wordt geschoven. Overigens kunnen die kereltjes gewoon terroristische plannen onder onze neus bespreken zonder dat wij weten waar ze het over hebben. Ik was toen zo kwaad dat ik op het idee kwam om een brief te schrijven naar het Europees parlement om voor te stellen dat men zou gaan verbieden dat er op werkplekken andere talen worden gesproken.

Maar die Verdonck is mij voor nu en wil het zelfs nog bonter maken want als het van haar afhangt zou men binnenkort in Nederland ook geen exotische keelklanken meer mogen horen, op straffe van...?
er zit wel iets in, maar we hoeven toch niet alle vreemdelingen van de hele wereld lastig te vallen.Verbied gewoon arabische talen te spreken in het openbaar (op straat, op school, het werk enz.), dat is veel minder hypokriet.Het is toch enkel met hen dat we last hebben in het algemeen.Daarvoor moeten we geen boetes uitdelen aan een groep Japanese, amerikaanse of wat dan ook voor toeristen?!En als ze dan weer beginnen te roepen dat het racisme of diskriminatie is, wel dan doen ze dat maar.Maar in een niet-arabische taal hé! Anders krijgen ze een boete!8)
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 23:25   #60
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Verbied gewoon arabische talen te spreken in het openbaar (op straat, op school, het werk enz.), dat is veel minder hypokriet.
Eerder het tegendeel. Dat jij dit niet snapt is dan ook begrijpelijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Daarvoor moeten we geen boetes uitdelen aan een groep Japanese, amerikaanse of wat dan ook voor toeristen?
Leuke anecdote voor de Arabische toeristen/zakenlui om aan het thuisfront te vertellen.

Of hoe men groot kan zijn in kneuterigheid...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be