![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het Franstalige imperialisme is echter nog steeds aanwezig, oude gewoonten zijn hardnekkig, zelfs als de economische realiteit verschuift. Al die werklozen daar (en dat zijn dan vooral allochtonen) werden/worden voorgehouden dat Brussel een eentalig Franse stad is, en de Belzieke staat heeft zich dan ook nooit veel aangetrokken van opleidingen Nederlands. Hier zou trouwens een rol kunnen weggelegd zijn voor de vlaamse én de sociale bewegingen. Als die de handen in elkaar slaan zouden ze bvb een eigen 'integratieprogramma' kunnen opzetten om de allochtonen in Brussel actief te helpen. Helaas is het water tussen beide bewegingen nog steeds veel te diep: de vlaamse beweging zit liever wat te sakkeren over migrantenparasieten en de linkse beweging kan maar niet af van dat idee vlaams=rechts. Zo worden bijzonder veel kansen gemist. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wordt hier misselijk van.
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moet je mij eens vertellen wat precies rechts is aan mijn betoog. Dat ik voorstel om op grote schaal cursussen Nederlands te organiseren in Brussel? Ik dacht dat je zelf al tot de conclusie was gekomen dat dat nodig is?
Ik word vooral ziek van zelfverklaarde linksen die zo dogmatisch zijn dat zij overal geînfiltreerde fascisten zien omdat ze niet honderd procent de Partijlijn volgen... Laatst gewijzigd door Pelgrim : 16 februari 2006 om 16:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga u even voor zijn en zelf de analyse doen van mijn rechtse fascistische praat.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft zou iedereen in België cursussen moeten kunnen krijgen zodat iedereen tweetalig zou zijn. Maar hetgeen u in uw achterhoofd hebt is de vernederlandsing van Brussel... Ben je gek? Eerst zit je decennia te klagen over het feit dat de Vlaamse franstalige burgerij het frans oplegde aan de bevolking. Maar nu zou je steun geven aan eenzelfde beweging van "taal-imperialisme". Ik vraag mij af over wie je het hebt als het gaat over die geïnfiltreerde fascisten. Ten eerste heb ik niet gezegd dat jij een fascist bent enkel dat je op nationalistisch en ethisch vlak een burgerlijke rechtse lijn volgt, ten tweede heb je helemaal niet de partijlijn te volgen omdat je zelfs niet tot een partij behoort en ten derde was er nergens sprake van infiltratie.
![]() |
![]() |
#47 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me echt wel af of jij ooit het vak 'begrijpend lezen' hebt gehad op school?
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
U gaat niet af op wat wij zeggen, u gaat enkel af op het dogma 'vlaams=rechts' en u denkt dat als u één nationalist kent dat u ze allemaal kent. Citaat:
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 17 februari 2006 om 19:15. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En de VlaamseDemocratenBrussel? Die zijn afgescheurd van de N-VA omdat volgens hen het kartel met CD&V de partij conservatiever zou maken. (en als we Bartje De Wever zien, dan is N-VA er idd niet progressiever op geworden sinds het kartel...) "De sociaal-economische probelemen zijn prioritair, de communautaire zullen dan wel vanzelf verdwijnen", is het niet? Met zo'n uitspraken sluit u naadloos aan bij Paul Vanden Boeyenants (PSC), Omer Vanaudenhove (PLP-PVV) en Guy Verhofstadt (VLD). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De bourgeoisie keert zich trouwens telkens duidelijker naar sectarisme en protectionisme...
![]() |
![]() |
#51 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En van dat vernederelandsen van Brussel; dat was het enige wat ik kon afleiden uit de ondertoon van uw tekst. Citaat:
Trouwens, het komt erop aan de werkloosheid op te lossen door de problemen van het systeem op te lossen; niet door de arbeidersklasse flexibel aan te passen aan de burgerlijke kapitalistische eisen. Wat dat taal-imperialisme betreft wijs ik gewoon op een vaakgebruikte zinssnede van flaminganten in de afgelopen eeuw.
![]() |
![]() |
#52 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Net zoals Verhofstadt. Als je in een Brussels ziekenhuis niet in het Nederlands verzorgd kan worden, ben je volgens Verhofstadt deel van een groep nationalistische extremisten die hoogstens 1% van de bevolking representeerd. Resultaat is dat het VB er nóg weer eens op zal vooruitgaan. Na 176 jaar België zijn er dus blijkbaar nog mensen die geloven dat je communautaire problemen simpelweg onder de mat kan schuiven... Citaat:
Vandaag lees ik alles over open-grenzen, liberaliseringen, en wat weet ik nog allemaal. Volgens u gaat het blijkbaar allemaal niet ver genoeg. Blijkbaar moet er voor u een soort WTO-regering komen die alle overblijvende barrières tegen het mondiaal kapitalisme opheft, zodat we allemaal brave wereld-consumenten worden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Ik denk niet dat ik in Cuba zal werk vinden, als ik weiger Spaans te spreken... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Die 'faciliteiten' kunnen bijzonder ver gaan hoor, bijvoorbeeld méér dan wat vlamingen zelf nu in Brussel hebben. Citaat:
Waarmee mijn punt dan bewezen is: jij veronderstelt wat wij links-nationalisten denken en zeggen maar eigenlijk wéét je het niet. Citaat:
Citaat:
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 20 februari 2006 om 12:05. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Brussel telt slechts 10% nederlandstaligen. Antwerpen telt 10% Arabieren en Hasselt 10% Italianen. Moet elk ziekenhuis in Antwerpen de mogelijkheid hebben om mensen in het arabisch te verzorgen en in Hasselt in het italiaans? Daarmee heb ik nog niet gezegd dat de Vlamingen in Brussel zeker gelijke rechten moeten hebben als de franstaligen en dus ook de mogelijkheid moeten hebben om opgevangen worden in het nederlands, maar je moet dat ook op zekere manier relativeren. Je kan moeijlijk verwachten dat men in Brussel in ieder ziekenhuis een nederlandstalige dienst kan geven voor 10% van de bevolking. Enfin nu ben ik zlef te ver gegaan in nationalistische (dus in Vlaanderen per definitie) zever, ik heb eigenlijk in die maanden nu nog geen enkel voordeel gehoord voor de arbeidersklasse in heel dat nationalistisch en communautair gezwets. Trouwens, ik heb nog nooit gehoord dat iemand stemt op het VB om communautaire, nationalistische redenen; zoiets is belachelijk. Citaat:
Voor alle duidelijkheid ik ben internationalist en dus ook voor een wereldwijde economie zonder nationale grenzen, maar dan wel één zonder vrije markt...
![]() |
![]() |
#56 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja die economische realiteit he.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, wat ik wil zeggen is dat de arrogante Franstalige elite die allochtonen al generaties lang zit wijs te maken dat het Nederlands een boerentaaltje is dat niet thuishoort in hun 'kosmopoliete' wereldstad en dat de realiteit nu eens zo hard aankomt.
De verliezer in dit verhaal is net die allochtone werkloze. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() een elite die een meerderheid vormt? een elite die in armoede leeft?
je vergist je trouwens van woord: het is de autochtone werkloze ![]() |
![]() |
![]() |