![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door longhorn : 3 februari 2006 om 00:06. |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tja, als die al die heisa verdienen... Laatst gewijzigd door Chipie : 3 februari 2006 om 00:12. |
|
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ben het met u eens.
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006: "Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
|
![]() |
![]() |
#44 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Elke persoon moet voor zichzelf uitmaken wat moreel aanvaardbaar is en wat moreel verwerpelijk is. Als je dat gegeven combineert met werkelijke democratie zal een grote gemene deler van al die unieke moraliteiten al gauw duidelijk maken welke morele krijtlijnen de samenleving wenst. Dat is veel beter dan een handvol parlementariërs die eens gaan autoritair gaan opleggen wat wij moreel vinden en niet moreel... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Merk bovendien op dat moslims die die cartoons aanklagen zich niet beroepen op uw universeel recht op niet-kwetsen. Ze hebben het immers niet over het recht op niet-kwetsing voor eender welke godsdienst, maar wel over het recht op niet-kwetsing van hun godsdienst. Citaat:
het is niet omdat die reactie voorspelbaar is of dat de geschiedenis het bewijst, dat we daarom ook maar ineens moeten capituleren en de vrije meningsuiting overboord gooien.
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() het ergste van al is dat die personen daarbij verwijzen naar het EVRM, waar het recht op niet-kwetsen uitdrukkelijk niet instaat, en het recht op vrije meningsuiting zoals de bedoelde cartoons wél....
![]() |
![]() |
#46 | ||
Europees Commissaris
|
![]() speciaal voor diegenen die door de bomen het bos niet meer zien:
Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Al eens nagedacht over die heisa rond die cartoon van de profeet?
Waar komt die overgevoeligheid bij de moslims vandaan? De moslims mogen de porfeet niet afbeelden. Ik heb het niet grondig onderzocht maar ik denk dat het is zoals in het oude testament: daar mocht men maar één god aanbidden (terrcht) en mocht men (terecht) geen afgodsbeelden maken. Een kartoon is geen afgodsbeeld m i. maar de moslims nemen als zo vaak alles te letterlijk uit de koran, terwijl de koran aanzet tot letterlijk te nemen want er staat erin dat er niets mag gewijzigd, weggelaten of toegevoegd worden, en voor de ilsam is de koran ONVERANDERLIJK HET WOORD VAN GOD volgens hen. Maar moeten wij, christenen en vrijzinnigen, dan onze vrije meningsuiting en persvrijheid opgeven? En beetje bij beetje onze democratie? Waar plaats is voor persoonlijkheid en een eigen mening in plaats van meeloperij. Zij zijn hier te gast en horen zich als gasten te gedragen m.i. Als ik ergens te gast ben pas ik me ook aan. En voor een job aanvaard ik het arbeidsreglement of ik zoek een andere job. Lachen verleerd? Chritendom is de godsdienst die we kennen... islam daarentegen kent nog de oude godsvoorstelling van in het oude testament. Een te vrezen god die het kwaad vergeldt en straft. In het christendom is daarmee komaf gemaakt en stierf christus voor onze zonden zoals beschreven door de oudtestamentische profeten. Zij hebben m i nog een hele weg af te leggen. Ik vraag me af of de moslims weten dat de profeet een staatsman, handelaar en veroveraar was? En dat veel van zijn daden en houding nu ten dage streng zouden bestraft worden. (1000 joden onthoofden (slag v Badr), veldslagen, kindvrouw en poligami om het daarbij te laten) ... Ik denk dat we de moslims vanuit de positieve kant moeten benaderen: het feit dat ze geloven in één god, (moderne ongelovigen vervallen rap in afgoderij van techniek en ismen en idolen) enkle normen en waarden (ligt in de westese democratie moelijk: bvb in verband met homo-toestanden.) Hun 5 keer bidden per dag zoals wij nu nog hebben in de kloosters (wat dat ook maar mag inhouden), het getuigt dat er méér is in het leven dan werken en consumeren. Kortom ze overhalen christen te worden. Maar ja, proselitisme (overhalen om te bekeren) door christenen is in de islam verboden want de profeet zegt dat er in een land maar één geloof kan bestaan. dus moeten we ze aantonen dat je de schriften moet interpreren en niet letterlijk mag nemen, we leven in een andere tijd dan tentijde van de profeet. Wat heeft de kerk in de loop der tijden niet al ge-assimileerd van soms heidense gebruiken en ismen. Vanaf het kommunisme is m i de assimilatie gestopt. ... Citaat: Christianity is a faith in which God sends his son to die for you, [while Islam is] a religion in which God requires you to send your son to die for him. -- John Ashcroft |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Daar kan ik maar één ding op zeggen. PRACTISE WHAT YOU PREACH Begin dit principe misschien eens toe te passen op dit forum. Ik heb jou 'economische stellingen' en 'discussies' eens laten lezen door een paar economisten met praktijkervaring. Ze waren ronduit geschockeerd door de manier waarop jij te keer ging tegen mensen die jou iets probeerden uit te leggen. En als je met betrekking tot wetenschappelijke disciplines al op dergelijke manier te keer gaat, wat zou van jou dan zo'n autoriteit maken op het vlak van menswetenschappen en humanisme ? Want een specifieke eigenschap van humanisme is dat je mensen op genuanceerde wijze kunt benaderen. Maar iedereen die niet voor de volle 100% akkoord is, wordt door jou verticaal geklasseerd. Dus jouw hele betoog klinkt in mijn oren zeer hol en goedkoop en is blijkbaar enkel van toepassing op mensen waarmee je nooit in contact komt.
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() Er moet zoveel mogelijk met religie en godsdienst gelachen worden. Het is dan ook belachelijk. De moslims vinden Mo met het 'bomhoofd' heiligschennis. 'België en Christenheid' vindt een Madonna met blote tetten heiligschennis. Geef toe, dat is toch echt te belachelijk. Ik zou zeggen : Nog meer van dat !!
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De maagd Maria en Jezus waren toch ook mens, waarom ze dan niet menselijk afbeelden? Dat God in Jezus mens werd is de kern van het christendom: de menswording, wat we onlangs vierden met kerstmis. Als de moslims ook eens meer mens werden!? Zonder er afgodsbeelden van te maken natuurlijk. Als ik dit allemaal hoor begin ik meer van het oude boedhisme houden waar de moniken het houten boedhabeeld opbrandden om zich te warmen! Relativeren! |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar het is inderdaad absurd dat een middeleeuws regeltje dat mensen verbiedt bepaalde personen af te beelden nog zo'n woede-uitbarstingen kan verzoorzaken in de 21ste eeuw. We hebben dringend behoefte aan een wereldwijde verlichting (Aufklärung) van de menselijke geest.
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006: "Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
|
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#54 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Angst is een slechte raadgever.
|
![]() |
![]() |
#55 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Even serieus blijven, he. Bijbels zijn bv. nagenoeg verboden in Saudi-Arabië (een stuk erger dan wat cartoons, me dunkt), toch zijn er hier geen hordes woedende christenen die Arabische ambassades aanvallen.
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#57 |
Vreemdeling
|
![]() Sta er aub even bij stil dat deze ganse discussie ons opgedrongen word door die Deense imams, zij zijn verantwoordelijk voor dit circus.
Het gaat niet om die cartoons, er bestaan immers al eeuwenlang afbeeldingen en cartoons van Mohammed.(en die waren zeker niet allemaal flaterend) Men wil verduisteren wat er echt misgaat in de islamitische wereld, men wil de islamitische agenda opdringen aan het westen. Helaas zijn er hier weer zot genoeg om die agenda uit te voeren. Die cartoons die willen niet provoceren, die cartoons klagen aan wat er misgaat in de islamitische wereld. Wil je dergelijke cartoons niet : Doe dan verdomme iets aan de aanleiding tot de cartoons en zever niet over vrijemeningsuiting.
#58 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Vreemdeling
|
![]() Dit laat nog maar weer eens zien hoe de moslims onze vrije wereld willen en zullen beheersen.
Desnoods met geweld! |
![]() |