Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2006, 18:50   #41
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wij vertegenwoordigen een eerbare mening, de onze. Laat voor de rest het volk beslissen.
Dat doet het, en het kiest overduidelijk niet voor u!! Moeten we echt blijven aandraven met je minuscule uitslag... Jeezes...
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 18:51   #42
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Dan draaf ik aan met onze media-boycot.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 18:55   #43
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Voor het buitenland zijn we nu al iets onbegrijpbaars. Moest dat item niet leven in de maatschappij, dan zou de koning ook zo geen waarschuwing hebben gegeven. We zijn dus goed bezig 8)
Een berichtje uit het 'Buitenland':
De afgelopen weken staan er steeds meer berichten in onze kranten over 'België'. Eigenlijk is dat vreemd want uw grote schandalen zin al een tijdje geleden, het is nog geen verkiezingstijd en u bent een rustig volk.

Enkele koppen: "Belgische fietsers hebben geen nationaal gevoel'; 'Belgische fietscrossers laten teambelang prevaleren boven nationaal belang op WK'; Belgische Koning doet controversiele uitspraken'; 'Links en rechts België reageren geschokt op uitspraken Koning'; etc.etc.

Uw land haalt alleen nog maar de krant met communauitaire problemen. Ik denk dat de belgicisten onder u niet willen erkennen dat er iets aan de hand is. Maar dat zou dom zijn.

Deze Koning doet meer voor het separatisme dan VB, N-VA en Spirit samen!
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 18:56   #44
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Dan draaf ik aan met onze media-boycot.
Ach man, ga toch lullen, of misschien een zoveelste klacht tegen een of andere indienen. Je hebt blijkbaar niets anders te doen dan hier op dit forum te komen kletsen en procesjes aanspannen voor de BUB, hebt u helemaal niets anders te doen... Zegt veel over de partij die u leidt: een partijtje van niets, een partijtje zonder aanhang, een partijtje zonder potentieel, een partijtje van mijn ...
Je haalt een belachelijke score bij de verkiezingen en komt altijd maar weer bij je media-boykot, belachelijk gewoon.
Hopelijk heeft de media-aandacht die u kreeg met uw Wilmots-stunt veel volk bereikt en weten ze nu dus op wie ze al zeker niet moeten stemmen.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 18:58   #45
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Zie ik een bepaalde irritatie in uw post? Hebt u toch een probleem met vrijheid van meningsuiting?
Oud 2 februari 2006, 19:12   #46
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Zie ik een bepaalde irritatie in uw post? Hebt u toch een probleem met vrijheid van meningsuiting?
Het valt me nu al een tijdje op dat u wel érg weinig zinnigs te vertellen heeft. (Dit in tegenstelling tot uw vroegere collega Kim). U bent toch voorzitter van een poltieke partij? Probeer dan mensen te overtuigen met argumenten.
Oud 2 februari 2006, 19:17   #47
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Irritatie? waar dan, weer aan het lezen wat je wil lezen.
Waaruit spreekt dat de media vlaams-nationalistisch is? de v van de vrt? de AVV--VVK van de Standaard, meer kan ik er nt vinden hoor.
Wat U stoort, IHMO, is dat de vrt alleen voor nederlandstaligen programmas uitzendt. Maar dat is echt ridicuul.

Laatst gewijzigd door Miguelito : 2 februari 2006 om 19:17.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 19:20   #48
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het valt me nu al een tijdje op dat u wel érg weinig zinnigs te vertellen heeft. (Dit in tegenstelling tot uw vroegere collega Kim). U bent toch voorzitter van een poltieke partij? Probeer dan mensen te overtuigen met argumenten.
hoe kan hij ook le peuple overtuigen als hij er geen fora voor heeft, de media boycot vergeten?
Oud 2 februari 2006, 19:30   #49
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hoegenaamd geen zin om u te overtuigen aangezien u niet eens leest wat wij schrijven. Al komen we met de beste argumenten aandraven, de doorsnee flamingant is niet eens in staat er een serieus gesprek over te voeren.
Oud 2 februari 2006, 19:43   #50
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Ik heb hoegenaamd geen zin om u te overtuigen aangezien u niet eens leest wat wij schrijven. Al komen we met de beste argumenten aandraven, de doorsnee flamingant is niet eens in staat er een serieus gesprek over te voeren.
Ach toch, hoe spijtig. Ik ben geen flamingant. En ik moet helaas lezen wat u schrijft in de diverse discussies. Maar dat stelt helaas niet zoveel voor.

En wat een dedain (is dat het goede franse woord?) over doorsnee-flaminganten; Staan ze te laag in de voedselketen? Of zijn 'untermenschen' het niet waard om mee te praten? Wat zal het zijn Hans?

Er zijn hier tóch een aantal belgicisten die serieus en met argumenten in discussie gaan. Er zijn ook een aantal loze schreeuwers. Je zou toch denken dat een partij-voorzitter bij de eerste categorie zou horen....
Oud 2 februari 2006, 19:48   #51
Gomtu
Vreemdeling

Gomtu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Men zit helemaal niet op de kap van de Walen. Er zijn daadwerkelijke problemen, maar die binnen de huidige staatsstructuur niet opgelost geraken omdat er teveel verschil is tussen de twee taalgemeenschappen. In plaats van voortdurend geruzie kan men dan beter elk z'n weg gaan en in alle vrijheid en openheid dan kiezen welke zaken men samen wil doen.
Dus volgens u moeten we in Europa waar het de bedoeling is dat de grenzen vervagen er nog een grens bij gaan trekken. In Europa hebben we omdat we zo klein zijn al weinig in de pap te brokken dus als oplossing stelt u voor om het nog kleiner te maken pfff....

Wat betreft de huidige staatsstructuur geloof ik dat ik daat origineel mijn mening al heb over gegeven. Je zult trouwens merken dat de verschillen eigenlijk niet zo groot zijn als je de mensen leert kennen, ze hebben veelal dezelfde mening als de Vlamingen.

Wat betreft de reactie van Jan van de Berghe : Als men gerust kan overeen kan komen met de buren waarom doet men het dan niet? Als ik problemen heb met mijn buren dan probeer ik dat op te lossen. Verhuizen is een stomme oplossing zeker in dit geval aangezien we dan toch gaan moeten samenwerken willen we binnen Europa iets te betekenen hebben. Je mag dan wel Vlaanderen van Walonië scheiden maar uiteindelijk zal het geen verschil uitmaken qua samenwerking, of denk je echt dat Vlamingen en Walen eens gescheiden beter overeen gaan komen? Het is de mentaliteit die moet veranderen, niet het land maar wel de staatsstructuur. Smijt al die overtollige ministers wiens postjes zijn bedacht enkel om peperdure jobs te creëren buiten en centraliseer alles. Bekijk het als een bedrijf en gooi die separatistische gedachtengang ook maar buiten.

Als er geen Belgen bestaan wat ben ik dan? Mijn moedere is van Waregem en mijn vader van Moeskroen. Gaan de Vlamingen mij dan als Waal gaan beschouwen en de Walen als Vlaming? Ik voel me thuis in dit land en het verschil merk ik niet als ik de taalgrens over ben.

Leve België, leve de koning!!
Oud 2 februari 2006, 19:53   #52
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gomtu Bekijk bericht
Wat betreft de huidige staatsstructuur geloof ik dat ik daat origineel mijn mening al heb over gegeven. Je zult trouwens merken dat de verschillen eigenlijk niet zo groot zijn als je de mensen leert kennen, ze hebben veelal dezelfde mening als de Vlamingen.

Wat betreft de reactie van Jan van de Berghe : Als men gerust kan overeen kan komen met de buren waarom doet men het dan niet? Als ik problemen heb met mijn buren dan probeer ik dat op te lossen. Verhuizen is een stomme oplossing zeker in dit geval aangezien we dan toch gaan moeten samenwerken willen we binnen Europa iets te betekenen hebben. Je mag dan wel Vlaanderen van Walonië scheiden maar uiteindelijk zal het geen verschil uitmaken qua samenwerking, of denk je echt dat Vlamingen en Walen eens gescheiden beter overeen gaan komen? Het is de mentaliteit die moet veranderen, niet het land maar wel de staatsstructuur.
Ah, kan ik in u een voorstander van de Verenigde Nederlanden begroeten?
Oud 2 februari 2006, 19:58   #53
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Dus volgens u moeten we in Europa waar het de bedoeling is dat de grenzen vervagen er nog een grens bij gaan trekken. In Europa hebben we omdat we zo klein zijn al weinig in de pap te brokken dus als oplossing stelt u voor om het nog kleiner te maken pfff....

Wat betreft de reactie van Jan van de Berghe : Als men gerust kan overeen kan komen met de buren waarom doet men het dan niet? Als ik problemen heb met mijn buren dan probeer ik dat op te lossen. Verhuizen is een stomme oplossing zeker in dit geval aangezien we dan toch gaan moeten samenwerken willen we binnen Europa iets te betekenen hebben. Je mag dan wel Vlaanderen van Walonië scheiden maar uiteindelijk zal het geen verschil uitmaken qua samenwerking, of denk je echt dat Vlamingen en Walen eens gescheiden beter overeen gaan komen? Het is de mentaliteit die moet veranderen, niet het land maar wel de staatsstructuur. Smijt al die overtollige ministers wiens postjes zijn bedacht enkel om peperdure jobs te creëren buiten en centraliseer alles. Bekijk het als een bedrijf en gooi die separatistische gedachtengang ook maar buiten.

Als er geen Belgen bestaan wat ben ik dan? Mijn moedere is van Waregem en mijn vader van Moeskroen. Gaan de Vlamingen mij dan als Waal gaan beschouwen en de Walen als Vlaming? Ik voel me thuis in dit land en het verschil merk ik niet als ik de taalgrens over ben.

Leve België, leve de koning!!
het probleem is dat franstaligen helemaal niet met nederlandstaligen willen samenwonen, anders zouden ze de grondwet, taalwet, de solidariteit, enz respecteren, Daarom willen de vlamingen uit het belgisch staatsverband. in twee onafhankelijke staten bestaan die problemen niet en zal er ook geen samenwerkingsprobleem zijn, net zoals we (nu) geen problemen hebben met nederland

Laatst gewijzigd door Miguelito : 2 februari 2006 om 20:00.
Oud 2 februari 2006, 20:12   #54
teaumaz
Vreemdeling

teaumaz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat telt is de mening van de meerderheid van de Belgen. En die denkt er anders over. Of bent u geen democraat?
Momenteel staat nog maar 56% van de Vlamingen achter de koning... nog enkele jaartjes, beste Hans1, nog slechts enkele jaartjes.
teaumaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 20:17   #55
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een berichtje uit het 'Buitenland':
De afgelopen weken staan er steeds meer berichten in onze kranten over 'België'. Eigenlijk is dat vreemd want uw grote schandalen zin al een tijdje geleden, het is nog geen verkiezingstijd en u bent een rustig volk.

Enkele koppen: "Belgische fietsers hebben geen nationaal gevoel'; 'Belgische fietscrossers laten teambelang prevaleren boven nationaal belang op WK'; Belgische Koning doet controversiele uitspraken'; 'Links en rechts België reageren geschokt op uitspraken Koning'; etc.etc.

Uw land haalt alleen nog maar de krant met communauitaire problemen. Ik denk dat de belgicisten onder u niet willen erkennen dat er iets aan de hand is. Maar dat zou dom zijn.

Deze Koning doet meer voor het separatisme dan VB, N-VA en Spirit samen!
Tja, en nog. Als ze over België in buitenlandse kranten en TV-zenders spreken. Wat, geef het toe, toch zeer zeldzaam is.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 20:23   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dan het doel of de achterliggende reden van uw aanwezigheid op dit forum?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 20:27   #57
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Wat is dan het doel of de achterliggende reden van uw aanwezigheid op dit forum?
er zijn va die dingen die geen mens begrijpt waarom ze gebeuren.

un saludo
Oud 2 februari 2006, 20:27   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U begint al met een foutieve stelling, nl. dat in Europa de grenzen vervangen. Dat is helemaal niet waar, integendeel. Iedere staat blijft zijn soevereiniteit behouden en de grenzen blijven een rol van afbakening spelen. Europa harmoniseert; Europa heft de grenzen evenwel niet op.

In de EU is samen met deze harmonisering echter ook een regionalisering aan de gang die door de EU-instanties wordt gestimuleerd. Regio's winnen steeds meer aan belang binnen de EU.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 20:30   #59
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Hans1
Vlam ! Boenk ! Raak !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 21:26   #60
Gomtu
Vreemdeling

Gomtu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U begint al met een foutieve stelling, nl. dat in Europa de grenzen vervangen. Dat is helemaal niet waar, integendeel. Iedere staat blijft zijn soevereiniteit behouden en de grenzen blijven een rol van afbakening spelen. Europa harmoniseert; Europa heft de grenzen evenwel niet op.

In de EU is samen met deze harmonisering echter ook een regionalisering aan de gang die door de EU-instanties wordt gestimuleerd. Regio's winnen steeds meer aan belang binnen de EU.
Euh... Vervagen is niet vervangen al scheelt het maar 1 letter :s

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be