![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zoals instromaniac zegt, is het idd wel zeer vreemd dat iemand die zichzelf als communist ziet, nu de voorvechter wordt van de franskiljone bourgeoisie en de eurocraten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() 26 jaar in Wallonie wonen helpt je aardig op weg als het om (voor)oordelen gaat. De fouten schrijf JIJ mij toe. Laatst gewijzigd door Foreigner : 12 februari 2006 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Wat een domme topic. Waarom zou er niet over communautaire problemen mogen gediscussiëerd worden ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#47 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zijt gij niet een heel klein beetje tegen den Duitsch?
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de overgrote meerderheid van de Franstalige Brusselaars zijn helemaal geen bourgeois, in Brussel heb je veel meer kansarmoede dan in Vlaanderen. Daarentegen gedragen de zeer gegoede Vlamingen die zich in de Dansaertstraat en omgeving komen vestigen wel degelijk als een elite, die absoluut geen contact hebben met gewone Brusselaars of met mensen van buitenlandse, laten we maar zeggen Maghrebijnse, origine (de meerderheid van de Brusselaars tegenwoordig, zeker in de pentagone). Maar ik heb zo de indruk dat die flaminganten helemaal geen integratie willen maar ze veel mogelijk apartheid en ze behandelen franstaligen alsof ze een besmettelijke ziekte hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik over de bourgeois praat, dan heb ik het over de Franstaligen in Watermaal-Bosvoorde, Oudergem, Woluwe, Elsene, Ukkel, maar ook in Sint-Genesius-Rode, Linkebeek, enz... Citaat:
Bovendien moeten de Franstaligen niet preken over integratie. De Franstaligen in de Rand nemen quasi geen deel aan het gemeenschapsleven. Jeugdbewegingen, culturele verenigingen, enz... bestaan er bijna alleen uit Nederlandstaligen (veelal tegengewerkt door de gemeente!!). Franstaligen in de Rand willen zich niet integreren. Ze zijn gericht op Franstalig Brussel, en willen enkel een groene plek om 's nachts te komen slapen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het zijn niet de flaminganten die geen integratie willen of pleiten voor apartheid, het zijn die Franstaligen die het vertikken Nederlands te leren of zich aan te passen aan de streek waar ze leven. Als ik me ga vestigen in Frankrijk ga ik Frans praten tegen m'n buren en bij de bakker, en niet fanatiek vasthouden aan m'n afkomst. De situatie is nu zelfs zo dat de armere Vlamingen in de rand niet meer aan een woning geraken in eigen streek waardoor men toegewezen is op sociale woningen. Net daarom die rondzendbrieven die stellen dat men Nederlands moet kennen om een sociale woning te krijgen, anders pakken ze dat ook al af. Trouwens, de mensen die daartegen protesteren in de rand zijn niet enkel flaminganten, het protest wordt gedragen door een groot deel van de Vlamingen daar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daar is een min of meer serieuze verklaring voor. Ik lees absurd snel, en daardoor reageer ik op elke hoofdletter alsof ze een nieuwe zin aankondigt. Dat brengt mij syntactisch zodanig in de war, en dan moet ik alles drie keer lezen, en bijna spraakkundig analyseren vooraleer ik het Duitsche plaatje snap. Koppel dat aan mijn gigantische luihei en gemakzucht, en je zal beginnen snappen waarom ik Göthes-talige geschriften liever links laat liggen. ![]() Citaat:
I confeSS. 8)
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 13 februari 2006 om 12:47. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dushman;1545635]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken weinig Belgicisten die voor de uitbreiding van Brussel zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ééntje kennen we allemaal ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zult u wel verkeerd verstaan hebben Knuppel, volgens bublogica is dat een communicatiestoornis.
Laatst gewijzigd door daiwa : 17 februari 2006 om 22:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |