Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2006, 00:56   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede Bekijk bericht
Indirect en tot op heden halen wij daar alle grondstoffen weg en laten we ze werken zonder enige sociale voor zienig tegen een hongerloon. Ik betwijfel ook dat ze dunbevolkt zijn en er is nog een grote groei wat betreft de bevolking. Wat ik niet snap is waarom de mensen hier niet zouden mogen verblijven. Een beetje compensatie mag en kan geen kwaad. Dat er hier armoede heerst en ginder ook is omdat er mensen zijn die nooit genoeg krijgen en niet kunnen delen. Als alle middelen eerlijk verdeelt werden dan was er geen armoede, armoede bestaat dan allleen maar als er rijkdom (hebzucht) is.
Ik haal daar niets weg en zij doen niets met wat wij daar weghalen.
Hoe de sociale voorzieningen daar zijn weet ik niet maar ik denk dat ze beter zijn dan wanneer ze voor eigen rekening werken. Zoniet zouden ze wel gek zijn om in loondienst te willen werken. Dat we daar grondstoffen weghalen hoeft hun welvaart niet te schaden, zij doen daar toch niets mee. Voor mijn part ga je hier ook kolen bovenhalen. Of je daar gaat kunnen van overleven is een ander paar mouwen.
Zo is het ook gesteld met hun natuurlijke grondstoffen, die zijn niets waard zolang ze ergens in de ondergrond zitten.
En wat uw compensatie betreft.
Waarom aan die 100 wel en die miljoenen die achterblijven niet ?.
En als alle middelen eerlijk verdeelt werden waren we allemaal arm.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2006, 00:57   #42
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Wat een revolutionair idee. In plaats van ontwikkelingshulp geven we migranten hier een opleiding, en sturen ze terug, gesteund door bataljons vreemdelingenlegioenen...

?
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2006, 01:00   #43
armoede
Burgemeester

armoede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ik denk dat de meeste kiezers simpelweg niet beseffen op welke schurken zij stemmen, als alternatief voor die zogenaamde "dwaze politiek". Ondanks het feit dat die schurken niet onder stoelen of banken steken wat zij van plan zijn met al wie zij niet tot het "eigen volk" rekenen. Er zijn 2 mogelijkheden: ofwel zijn die kiezers te dom om de consequenties van hun stemgedrag in te zien. Ofwel kan het hen niet simpelweg schelen en komt hun stem neer op een dikke "foert" (en zijn ze in feite even onmenselijk als de Dewinter-bende).
In beide gevallen is het triest gesteld met uw "eigen volk".
Het is met het eigen volk even triest als met onze eigen politiekers. De politiek doet niets meer en minder dan het grootkapitaal hun hielen te likken en alle sociale verworvenheden af te breken. Zolang onze politiekers het voorbeeld geven dat rijkdom loont en fraude op grote schaal beloond moet worden zie maar naar de amnestie voor de belastingsfraudeurs, zal het vb enkel aan belang winnen. Ik vind niet dat we de kiezers met de vingers moeten wijzen maar onze huidige politiekers. Ik vind het ook jammer dat men alle problemen in de schoenen schuift van vreemdelingen terwijl zij ( het vb) zelf heulen met het kapitaal. Het is zeker geen partij voor het eigen volk en nog minder voor de armen die zullen het eerste uit de boot vallen. En de armoede zal men ook niet oplossen door de vreemdelingen te deporteren. Men (en daarmee bedoel ik onze huidige politiekers) moeten het kapitaal aanpakken en niet de armen. Zoniet zal binnen enkele jaren het vb de volstrekte meerderheid behalen.
Oud 16 februari 2006, 01:07   #44
armoede
Burgemeester

armoede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hoe de sociale voorzieningen daar zijn weet ik niet maar ik denk dat ze beter zijn dan wanneer ze voor eigen rekening werken. Zoniet zouden ze wel gek zijn om in loondienst te willen werken. Dat we daar grondstoffen weghalen hoeft hun welvaart niet te schaden, zij doen daar toch niets mee. Voor mijn part ga je hier ook kolen bovenhalen. Of je daar gaat kunnen van overleven is een ander paar mouwen.
Zo is het ook gesteld met hun natuurlijke grondstoffen, die zijn niets waard zolang ze ergens in de ondergrond zitten.

Als iedereen arm is kunt ge dan nog van armoede spreken? Is dan niet iedereen even rijk. En wat betreft voor eigen rekening werken de grondstoffen maw de mijnen zijn in handen van het westen en de corrupte regeringen ginds zullen er niets aan veranderen. Het westen geeft wapens en steunt regimes die jaarlijks duizenden mensen afmaken enkel en alleen om die mijnen te kunnen beheren en de grondstoffen te delven. De mesen die hier zijn daar heb ik geen probleem mee die mogen blijven er is hier genoeg als men alles herverdeelt. Eigenlijk is er wereldwijd genoeg als het grootkapitaal zou leren delen inplaats van verder leeg te zuigen.
Oud 16 februari 2006, 01:11   #45
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de meeste kiezers simpelweg niet beseffen op welke schurken zij stemmen, als alternatief voor die zogenaamde "dwaze politiek". Ondanks het feit dat die schurken niet onder stoelen of banken steken wat zij van plan zijn met al wie zij niet tot het "eigen volk" rekenen. Er zijn 2 mogelijkheden: ofwel zijn die kiezers te dom om de consequenties van hun stemgedrag in te zien. Ofwel kan het hen simpelweg niet schelen en komt hun stem neer op een dikke "foert" (en zijn ze in feite even onmenselijk als de Dewinter-bende).
In beide gevallen is het triest gesteld met uw "eigen volk".
Kunnen ze ook niet, maar ze kunnen wel weten op welke schurken ze tot op heden stemden.
Zij beseffen wel dat we tot de dichtstbevolkte regio ter wereld behoren en sommigen blijkbaar overbevolking in de hand werken om stemmen te werven om aan de macht te kunnen blijven.
Dat ze daarbij de bevolking leegzuigen om hun droom te financieren raakt hun koude kleren niet.
Oud 16 februari 2006, 01:58   #46
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wat een revolutionair idee. In plaats van ontwikkelingshulp geven we migranten hier een opleiding, en sturen ze terug, gesteund door bataljons vreemdelingenlegioenen...

?
Als er maar terugsturen aan te pas komt Leve presidentskandidaat en religieuze leider Lombas !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2006, 02:02   #47
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Als er maar terugsturen aan te pas komt Leve presidentskandidaat en religieuze leider Lombas !
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door presidentskandidaat en religieuze leider Lombas Bekijk bericht
Ja, het is al goed. Ge moogt gouwleider zijn van Zeeuws-Vlaanderen en Generaal van het Invasieleger... Tjee zeg, wat kan jij aandringen
Oud 16 februari 2006, 15:22   #48
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat houdt toch geen steek.
Hoe kan je het VB-standpunt ("actief opsporen en deporteren") anders noemen dan onmenselijk? Wie als kiezer dat VB-standpunt kent, en die mannen desondanks aan de macht wil, is toch even medeplichtig aan die onmenselijkheid? Dat is de consequentie van democratie verdorie!

Niemand beweert overigens dat VB-kiezers geen mensen zijn.
En verdraagzaamheid kent ook zijn grenzen: geen verdraagzaamheid voor onverdraagzame en onmenselijke standpunten.
men moet een onderscheid maken tussen het VB en haar standpunten en de VB stemmer - bovendien bestrijdt je geen vuur met vuur net zoals je geen onverdraagzaamheid kan bestrijden met onverdraagzaamheid.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2006, 15:24   #49
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In een democratisch bestel hoef je helemaal niet consequent te zijn.

Sommige "democratische" gebieden geven zelfs openbare functies uit handen aan een familie die de post van bloedswege bezet!

*rumoer in de zaal*
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2006, 15:26   #50

Standaard

Citaat:
de waarde van ons geld hangde vroeger af van de hoeveelheid goud die de staat bezat. Bij mijn weten zijn er echter nergens goudmijnen op het belgisch grondgebied te vinden. Of anders gezegd wat zou onze welvaart geweest zijn zonder de geroofde grondstoffen uit de derde wereld ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 16 februari 2006, 15:28   #51
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
de waarde van ons geld hangde vroeger af van de hoeveelheid goud die de staat bezat. Bij mijn weten zijn er echter nergens goudmijnen op het belgisch grondgebied te vinden. Of anders gezegd wat zou onze welvaart geweest zijn zonder de geroofde grondstoffen uit de derde wereld ?
Dat is niet echt correct. De goudstandaard bestaat pas sinds de late 19de eeuw als wereldsysteem.

Daarvoor werd sedert oudher de zilverstandaard gehandhaafd.
Oud 16 februari 2006, 15:30   #52

Standaard

Citaat:
Dat is niet echt correct. De goudstandaard bestaat pas sinds de late 19de eeuw als wereldsysteem.

Daarvoor werd sedert oudher de zilverstandaard gehandhaafd.
en sinds wanneer is de kolonisatie begonnen dan ? en zijn er dan zilvermijnen geweest op ons eigen grondgebeid ? bovendien meen ik me te herinneren dat belgie bestaat van net iets voor de helft van de 19 e eeuw

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 februari 2006 om 15:31.
Oud 16 februari 2006, 15:36   #53
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en sinds wanneer is de kolonisatie begonnen dan ? en zijn er dan zilvermijnen geweest op ons eigen grondgebeid ? bovendien meen ik me te herinneren dat belgie bestaat van net iets voor de helft van de 19 e eeuw
Het modern imperialisme waar jij op doelt stamt van de late tweede helft van de 19de eeuw.

Zilver is nogal makkelijk te vinden overheen gans Europa. Goud niet zo.

Alle grote munten, van de Griekse tot de Romeinse, waren gekoppeld aan een zilvervoorraad. Degene die de munt sloeg, vroeg daar een percentage voor. Dat percentage werd in sommige periodes (als de heer in kwestie geldnood had) groter, zodat de intrinsieke waarde niet meer overeen kwam met de waarde die erachter zat. Deze ongekoppelde en ongereguleerde standaard is de zilverstandaard.

Want voor de goudstandaard en pakweg tot voor de Franse Revolutie maakte het niet uit met welke munt je betaalde: de zuiverheid en de hoeveelheid telde.
Oud 16 februari 2006, 15:42   #54

Standaard

Citaat:
Het modern imperialisme waar jij op doelt stamt van de late tweede helft van de 19de eeuw.

Zilver is nogal makkelijk te vinden overheen gans Europa. Goud niet zo.

Alle grote munten, van de Griekse tot de Romeinse, waren gekoppeld aan een zilvervoorraad. Degene die de munt sloeg, vroeg daar een percentage voor. Dat percentage werd in sommige periodes (als de heer in kwestie geldnood had) groter, zodat de intrinsieke waarde niet meer overeen kwam met de waarde die erachter zat. Deze ongekoppelde en ongereguleerde standaard is de zilverstandaard.

Want voor de goudstandaard en pakweg tot voor de Franse Revolutie maakte het niet uit met welke munt je betaalde: de zuiverheid en de hoeveelheid telde.
kan allemaal best zijn maar je gaat toch niet zeggen dat we onze huidige welvaart ( en de waarde van onze munt )niet voor een groot gedeelte te danken hebben aan onze kolonies en vooral aan de grondstoffen die we daar gedelft hebben. In kongo gaat het trouwens ook niet bepaald over goud en zilver meen ik te weten. Het is daar vooral diamant en kobalt maar ook rubber bvb. En dat alles kan ook omgezet worden in goud he.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 februari 2006 om 15:42.
Oud 16 februari 2006, 15:47   #55
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Welke grondstoffen betrekken/betrokken wij uit bvb Marokko?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2006, 16:04   #56
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet gelezen dat ik schreef dat een grondstof geen enkele waarde heeft onder de grond.
Ze krijgt slechts waarde wanneer iemand de grondstof opgraaft en gebruiksklaar maakt.
Goud heeft in mijn ogen trouwens niet de minste waarde. Kunt ge niet eens een deugdelijk gereedschap van maken..
Oud 16 februari 2006, 16:04   #57
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Welke grondstoffen betrekken/betrokken wij uit bvb Marokko?
Sardientjes.
Oud 16 februari 2006, 16:10   #58

Standaard

Citaat:
Niet gelezen dat ik schreef dat een grondstof geen enkele waarde heeft onder de grond.
toch wel.
Citaat:
Ze krijgt slechts waarde wanneer iemand de grondstof opgraaft en gebruiksklaar maakt.
ja dat is zo. maar jij gaat er wss vanuit dat wie er eerst bij is er ook recht op heeft. En zo is het momenteel ook idd. Als een bende roofdieren voeren we de wedloop om de natuurlijke hulpbronnen en wie te laat is heeft niets meer. Hoe dan ook zouden de afrikanen al datgene wat wij hebben gedolven ginder nu voor hun eigen opbouw kunnen delven. Al datgene waarmee wij onze welvaart opbouwden dat zijn zij kwijt en ze kunnen het nu niet meer delven.
Citaat:
Goud heeft in mijn ogen trouwens niet de minste waarde. Kunt ge niet eens een deugdelijk gereedschap van maken..
is waar en niet waar. Goudlegeringen daar kan je vanalles mee doen. Bovendien is goud ook sinds kort een medicijn gebleken( wordt er nu ook voor gebruikt ) het zou ook heel gezond zijn om er kookpotten mee te vergulden en daar in te koken. veel gezonder dan aluminium en van die tefal brol

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 februari 2006 om 16:10.
Oud 16 februari 2006, 16:31   #59
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sardientjes.
Dat er ook grondsardienen bestonden, dat wist ik niet...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2006, 16:49   #60
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
toch wel.ja dat is zo. maar jij gaat er wss vanuit dat wie er eerst bij is er ook recht op heeft.
Zou ik mij vergissen als ik denk dat de oorspronkelijke bewoners er het eerst bijwaren ?
Maar blijkbaar waren ze er niet in geïnteresseerd of konden ze het niet ontginnen.
Wanneer iemand dan een infrastructuur bouwt om de grondstof te ontginnen heeft hij daar volgens mij ook recht op.
Naar uw mening zijn de natuurlijke hulpbronnen van iedereen, behalve dan blijkbaar van degene die ze intgint.
Citaat:
En zo is het momenteel ook idd. Als een bende roofdieren voeren we de wedloop om de natuurlijke hulpbronnen en wie te laat is heeft niets meer. Hoe dan ook zouden de afrikanen al datgene wat wij hebben gedolven ginder nu voor hun eigen opbouw kunnen delven. Al datgene waarmee wij onze welvaart opbouwden dat zijn zij kwijt en ze kunnen het nu niet meer delven.is waar en niet waar. Goudlegeringen daar kan je vanalles mee doen.
Niet zolang geleden heb ik een documentaire gezien over een zilvermijn die ze in eigen beheer hadden. Zelfs met kinderarbeid slaagden ze er niet eens in om ze rendabel te maken.
Citaat:
Bovendien is goud ook sinds kort een medicijn gebleken( wordt er nu ook voor gebruikt ) het zou ook heel gezond zijn om er kookpotten mee te vergulden en daar in te koken. veel gezonder dan aluminium en van die tefal brol
Kookpotten van aardewerk zijn ook heel gezond.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be