![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe de sociale voorzieningen daar zijn weet ik niet maar ik denk dat ze beter zijn dan wanneer ze voor eigen rekening werken. Zoniet zouden ze wel gek zijn om in loondienst te willen werken. Dat we daar grondstoffen weghalen hoeft hun welvaart niet te schaden, zij doen daar toch niets mee. Voor mijn part ga je hier ook kolen bovenhalen. Of je daar gaat kunnen van overleven is een ander paar mouwen. Zo is het ook gesteld met hun natuurlijke grondstoffen, die zijn niets waard zolang ze ergens in de ondergrond zitten. En wat uw compensatie betreft. Waarom aan die 100 wel en die miljoenen die achterblijven niet ?. En als alle middelen eerlijk verdeelt werden waren we allemaal arm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een revolutionair idee. In plaats van ontwikkelingshulp geven we migranten hier een opleiding, en sturen ze terug, gesteund door bataljons vreemdelingenlegioenen...
? |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Als iedereen arm is kunt ge dan nog van armoede spreken? Is dan niet iedereen even rijk. En wat betreft voor eigen rekening werken de grondstoffen maw de mijnen zijn in handen van het westen en de corrupte regeringen ginds zullen er niets aan veranderen. Het westen geeft wapens en steunt regimes die jaarlijks duizenden mensen afmaken enkel en alleen om die mijnen te kunnen beheren en de grondstoffen te delven. De mesen die hier zijn daar heb ik geen probleem mee die mogen blijven er is hier genoeg als men alles herverdeelt. Eigenlijk is er wereldwijd genoeg als het grootkapitaal zou leren delen inplaats van verder leeg te zuigen.
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij beseffen wel dat we tot de dichtstbevolkte regio ter wereld behoren en sommigen blijkbaar overbevolking in de hand werken om stemmen te werven om aan de macht te kunnen blijven. Dat ze daarbij de bevolking leegzuigen om hun droom te financieren raakt hun koude kleren niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een democratisch bestel hoef je helemaal niet consequent te zijn.
Sommige "democratische" gebieden geven zelfs openbare functies uit handen aan een familie die de post van bloedswege bezet! *rumoer in de zaal* |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarvoor werd sedert oudher de zilverstandaard gehandhaafd.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() en sinds wanneer is de kolonisatie begonnen dan ? en zijn er dan zilvermijnen geweest op ons eigen grondgebeid ? bovendien meen ik me te herinneren dat belgie bestaat van net iets voor de helft van de 19 e eeuw
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 februari 2006 om 15:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zilver is nogal makkelijk te vinden overheen gans Europa. Goud niet zo. Alle grote munten, van de Griekse tot de Romeinse, waren gekoppeld aan een zilvervoorraad. Degene die de munt sloeg, vroeg daar een percentage voor. Dat percentage werd in sommige periodes (als de heer in kwestie geldnood had) groter, zodat de intrinsieke waarde niet meer overeen kwam met de waarde die erachter zat. Deze ongekoppelde en ongereguleerde standaard is de zilverstandaard. Want voor de goudstandaard en pakweg tot voor de Franse Revolutie maakte het niet uit met welke munt je betaalde: de zuiverheid en de hoeveelheid telde.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 februari 2006 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Welke grondstoffen betrekken/betrokken wij uit bvb Marokko?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze krijgt slechts waarde wanneer iemand de grondstof opgraaft en gebruiksklaar maakt. Goud heeft in mijn ogen trouwens niet de minste waarde. Kunt ge niet eens een deugdelijk gereedschap van maken.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 februari 2006 om 16:10. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar blijkbaar waren ze er niet in geïnteresseerd of konden ze het niet ontginnen. Wanneer iemand dan een infrastructuur bouwt om de grondstof te ontginnen heeft hij daar volgens mij ook recht op. Naar uw mening zijn de natuurlijke hulpbronnen van iedereen, behalve dan blijkbaar van degene die ze intgint. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |