![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En zeg me nu eens hoe ze onze economie vernietigen? Zou het niet zo zijn dat er veel bazen altijd maar meer willen verdienen en dat de werkmens daar de dupe van zal worden,of hoe legt u uit dat er zoveel delocaliseren of personeel afdanken,zou het kunnen dat de hoge loonkost er voor iets tussenzit,pas op he ik zeg loonkost,niet wat de mensen netto verdienen hoor,want daar komt de vakbond wel voor op.
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Door steeds hogere lonen te eisen, wil niemand hier nog investeren. Door steeds verstikkende regelgeving te eisen die vaak pesterijen zijn uit jaloezie en frustratie, kan geen normaal mens hier nog een zaak ontwikkelen. Overigens, door hogere lonen te eisen gaan prijzen gewoon mee naar boven. De loon-prijs spiraal noemt men dat, maar daar heb jij ongetwijfeld nog nooit van gehoord. Maar de grote bazen liggen ook niet wakker van de hogere lonen hoor. Integedeel: meer winst. Ze gaan gewoon naar Oost-Europa of China en kunnen hier in consumptie-Disneyland hun waren afzetten voor het vijfdubbele of meer van de productieprijs. Monsterwinsten noemt men dat. Daar valt inderdaad veel geld mee te scheppen. Gegund door de vakbonden op een gouden schaaltje. Als vakbonden nu in kmo's nog een vinger in de pap willen, dat betekent dat het einde van onze economie. Als ze daar beslissen te staken voor een week of twee, dan zijn ze gewoon failliet. En dan kunnen ze grijnzend in hun handjes wrijven dat ze die vuile bazen toch weer goed bij hun kloten gehad hebben. De vakbond is de vijand van de werkmens. En dit is nog maar een deel van het verhaal. De nadelige gevolgen van de huidige vakbonden gaan nog veel verder. Laatst gewijzigd door Dycore : 22 mei 2007 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U weet toch ook hoe idioot de huidige vakbonden zijn... Dat U dat niet wilt toegeven, dat vind ik begrijpelijk... Ik zou het ook niet durven. ![]() Als U een KMO moest hebben en de bovenbeste werkgever moest zijn, zou U die idioten in uw bedrijf binnen willen? En als men U verplicht en U kunt er tussenuit wat zou U doen? Afslanking, inschakeling interims, delocatie?... Laatst gewijzigd door Chipie : 22 mei 2007 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik zou dat doen als ik u was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Ik ben niet ontevreden. Mijn werk is geestelijk verrijkend en heeft toekomst. Maar daar werk ik hard voor. Zonder bij de vakbonden te gaan klagen. Papzakken van arbeiders die bij de vakbond zitten kuis ik in het weekend met plezier af op de vuist. I'm not your everyday lawyer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() 't Is goed jong. Duidelijk: je hebt niets te vertellen. Laat het serieuze werk maar aan de serieuze mensen over.
Laatst gewijzigd door Dycore : 22 mei 2007 om 16:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() waarom dan uw gebleit van daarnet?
Citaat:
![]() ik vind je best schattig hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens ik ben ook tegen wilde stakingen,overleg moet zeker,maar uitbuiten is niet meer van deze tijd of vind u van wel? De bazen die eerlijk met hun mensen omgaan hebben toch niks te vrezen. En voor de loonkost moet je bij de regering zijn.
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Serieuze mensen kijken niet neer op anderen.
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ook graag waarom ze uitgebuit worden.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De "kleine bazekes" hoeven voor mij geen vakbonden "binnen te laten"...
In ruil krijgen de "kleine bazekes" minder werknemers(ze hebben ze toch voor niks nodig),en BLIJVEN ze klein! Kleine bedrijfjes zijn goed om eens te snuiven van werk onder wat moeilijkere omstandigheden en lagere lonen,maar na een paar jaar vertrek je daar,richting serieuze bedrijven.... ...geen probleem.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En maar kakken op die multinationals en die Amerikanen... ![]() Gelukkig hebben de vakbonden daar meer respect voor dan U... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 22 mei 2007 om 20:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De kledingsector,zaterdagwerk,volle dagen werken voor een loon van een halve dag.(geen syndicale bescherming) Ge ga lachen he,maar Wc-dames die ingehuurd worden door betreffende firma's werken voor 15 euro per dag,en moeten dan nog hun eigen produkten kopen(ze hebben geen enkele bescherming)zoiets noem ik uitbuiting. Kuisfirma's die mensen aannemen aan minimum loon en de mensen laten werken aan een tempo dat normaal 2x zolang vraagt,voorts zijn het precies duivenkoten,50+ers komen er meestal niet in,allemaal heel zuiver op de graat. En dat is het nu juist he Chipie,dat zijn allemaal banen voor mensen die geen hogere studies gedaan hebben,zij met hogere studies gaan meestal werken voor grotere firma's waar men die problemen kan opvangen en bespreken. En dan heb je nog unizo natuurlijk,Van Eetvelt gaat ook wat rommelen in de marge,hij heeft een dik loon natuurlijk en daarom moeten de kleine ambtenaren weg,10.000 stuks zegt de strever,maar iedereen kent de groep zelfstandigen die karel van Eetvelt vertegenwoordigd he,ze rijden met chique bakken en hebben eigendommen in overvloed,maar de kleine arbeider moet weg,t'ja het is gemakkelijker die buiten te krijgen dan de grote vissen nietwaar. In een bedrijf waar men de menselijke waarden aanvaard(natuurlijk kan ook de werknemer in de fout gaan en terecht ontslagen worden)zal de vakbond geen reden hebben om zich te moeien.
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 22 mei 2007 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vraag mij eigenlijk af hoe het komt dat er in de meest welvarende landen ter wereld vakbondsafgevaardigden zitten zelfs in KMO's van 5 man. En waarom KMO's het daar zoveel beter doen.
Misschien is overleg, inspraak en cooperatie op basis van een min of meer gelijkwaardige onderhandelingspositie toch niet zo'n slecht idee. Diezelfde landen hebben tussen haakjes ook (veel) hogere belastingen dan ons, proportioneel veel meer mensen die bij een vakbond zijn aangesloten, enzo. Volgens mij is er een positief verband tussen de sterke sociale weerbaarheid van werknemers in die landen en het feit dat ze de meest welvarende naties ter wereld zijn. Zou het? |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Probeer het ons maar eens af te nemen Citaat:
Is nu ook zo, en is altijd zo geweest In sommige gevallen is dat onvermijdelijk. En wie gaat die "prioriteiten" duidelijk vastleggen ? Jij, misschien ??
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hebt U zich al "'ooit' afgevraagd hoe het moet voelen, dat van zodra een bedrijf maar bovenkomt met plannen voor herstructurering, de boel bezet wordt, de stocks en machines worden 'aangeslagen' en in veel gevallen vernietigd, met enorme verliezen voor zich.. Dit vindt U vermoedelijk verantwoord... ![]() Ik kan best begrijpen dat de ondernemers die vakbonden, die meer en meer oncontroleerbaar zijn, gewantrouwd worden... Daar zitten immers leden in, die de vakbonden zelf niet meer onder controle hebben.. en dat weet U. Hoe kan nu een ondernemer, meestal toch niet van gisteren, zijn vertrouwen nog stellen in zo'n bonden? Bonden, geïnfiltreerd door kleinlinks en aanhangers van Roberto D'Orfaazio (CAP, PVDA en nog wat andere randdebielen)... Denkt U dat die gasten het belang van de firma en van de arrebeider nastreven? Neen, ze wensen de westerse economie ten gronde te brengen, na eerst zelf het maximale aan profijt er uit te halen... Of wat denkt U? Zolang de vakbonden geen moderne bonden worden, waar normaal kan mee onderhandeld worden, gaat geen enkele ondernemer, en zeker geen kleine, een vakbondsman dulden in zijn onderneming... Wilt U de maffia in uw huis (opgepast hé, ik wil niet beweren dat elk lid van de maffia of de vakbond slecht is hé ![]() Ik heb onlangs nog gesproken met een een vakbondsafgevaardigde in een groot bedrijf... ![]() Die wantoestanden, die U aanhaalt, die moeten natuurlijk van de baan..; Dat zijn geen ondernemers, dat zijn uitbuiters en mensen zonder scrupules en die bestaan bij de vakbonden, de arbeiders, de politici, de gepensioneerden... overal. Allez, we hebben de wereld weer iets verbeterd... ![]() Opgelet..; Ik heb niets tegen bonden, maar het moeten moderne, ernstige bonden zijn... Minstens moeten zij nog door de leiding gecontroleer kunnen worden en moeten die vlug, vlug spelregels bepalen voor hun leden... En als Van Eetvelt maar 10.000 afdankingen wil, dan is die niet goed bezig... Ik ben zelf 6 jaar ambtenaar geweest... Onvoorstelbaar... Er moeten er minstens 50.000 weg! ![]() Betaal ze desnoods 90% van hun loon om niet te komen werken... Dan bespaart men dus minsten 10% aan loon, maar bovendien
Desnoods geeft men ze 100% om niets te doen... Als ze maar thuis blijven... Na hun pensioen,mogen ze natuurlijk niet meer vervangen worden... En de bekwame ambtenaren krijgen veel meer plaats en werkmiddelen... Mss kan men die bij wielerwedstrijden als seingever gebruiken, maar dat ze dat zouden kunnen, daar wil ik geen borg voor staan... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 23 mei 2007 om 07:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik vanzeleven iet voor heb, moogde voor mij pleiten, ik hou wel van not everyday lawyers, ... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |