Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

Discussietools
Oud 27 februari 2006, 15:34   #41
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
eigenlijk is het zo wat je zegt..
in de natuur is dat toch ook zo?
Groot gelijk !

Weet je wat het échte probleem is? De platbroekerij van de rotverwende jongste generaties. Ge weet wel, die generaties die vandaag de pot verteren die hun grootouders met bloed, zweet en tranen hebben opgebouwd. Ik heb de tijd nog meegemaakt dat er over de "grenzen van de vrije meningsuiting" nog een redelijke consensus bestond. "Goeie smaak" of "goeie manieren" noemde men dat en sommige spotprentjes die vandaag worden gepubliceerd zouden voor de uitgever commerciële zelfmoord hebben betekend. Anderzijds werd toen het soort protesten van gemaskerd en gehoofddoekt ongeregeld tégen de vrije meningsuiting ook netjes met de wapenstok ingetoomd.

Laatst gewijzigd door Desiderius : 27 februari 2006 om 15:35.
Desiderius is offline  
Oud 27 februari 2006, 16:15   #42
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke Bekijk bericht
De joden zijn kapitalisten, de islamieten zijn fundamentalisten, de Christenen zijn pedofielen.. Van veralgemening gesproken..... en dat is waar het echt om gaat. Het gaat mijn niet alléén om de moslimgelovige maar tevens ook over Christelijke en Joodse gelovigen. Laat gewoon de godsdiensten er buiten, men krenkt er de gevoelens van vélen méé.....
Mooi zo! Dit bewijst eens te meer dat gelovigen door de Evolutie heen wat minder bedeeld zijn met verstandelijke vermogens.
Oud 27 februari 2006, 16:24   #43
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens wat is er mis met iets voor jezelf te houden? ken je het gezegde 'spreken is zilver, ZWIJGEN IS GOUD' niet?
zwijgen omdat je geen zin hebt aan een diskussie deel te nemen is niet hetzelfde als je bakkes houden uit schrik voor een pak slaag (of erger!)
carlgustaaf is offline  
Oud 27 februari 2006, 16:26   #44
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Ja en aandoen as ge naart Ollands voetbal ga kijke
Pas wel op da ge nie int verkeerde vak ga zitte dan
match Nederland-Iran (of marokko, saud-arabië enz.)Tof!
carlgustaaf is offline  
Oud 27 februari 2006, 16:29   #45
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
totdat ze een van je familieleden vermoorden, dan zal je wel anders piepen
wie dreigt, krijgt.Eens zal het hen berouwen , al die toestanden.
carlgustaaf is offline  
Oud 27 februari 2006, 16:38   #46
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke Bekijk bericht
De joden zijn kapitalisten, de islamieten zijn fundamentalisten, de Christenen zijn pedofielen.. Van veralgemening gesproken..... en dat is waar het echt om gaat. Het gaat mijn niet alléén om de moslimgelovige maar tevens ook over Christelijke en Joodse gelovigen. Laat gewoon de godsdiensten er buiten, men krenkt er de gevoelens van vélen méé.....
Ik vind dan ook dat ze godsdienst gewoon moesten afschaffen al die zever van de baan.
Herr Flick is offline  
Oud 27 februari 2006, 16:45   #47
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
8) Er bestaat nogal tijd zoiets als wettige zelfverdediging. En als moslims nie wete wa da is moete ze eens probere één vingerke naar mijn fam uittsteken.
Trouwens is reeds eens gebeurd da zo ne gast mijn kufar-dochter nie gerust liet. Gelachen zeg, want ze heeft dieje gast toen hij weer probeerde, zo een peer op zijne smoel gegeven dat haar eigen duim bijna zelf gebroken was. Wel sinds dien hebben we da gastje niet meer gezien. En pa moslim is ook geen vehaal komen halen enz.
Tmoet wel een blamage geweest zijn om door een kufar meid zonder hoofddoek zo een klap te krijge. Ze was echt dolle mina toen.
Schijnbaar is dat de enigste taal die ze naast arabisch verstaan: terug slaan.
't zijn allemaal helden tot ze merken dat ze een pak slaag kunnen verwachten, dat hun wel eens heel dicht bij Allah zou kunnen brengen.

(ik spreek van ondervinding.)
Herr Flick is offline  
Oud 27 februari 2006, 16:46   #48
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Hallucinant eigenlijk hoever sommigen willen gaan om zich toch maar aan dat multiculturele verdraagzaamheidsfabeltje te kunnen blijven vasthouden
De contradictie schuilt erin dat ze zelf totaal onverdraagzaam zijn tegenover andersdenkenden.
Een samengaan van verschillende culturen lijkt mij best mogelijk, mits iedereen voldoende eelt op zijn ziel heeft en tolerant is tegenover de ander, ook als die ander schimpt en spot.
Oud 27 februari 2006, 16:53   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dus wie het aggressiefst en meest bedreigend uit de hoek komt, diens gevoelens dienen we extra te sparen?
Dat lijkt me op zijn zachtst gezegd een fameuze ongelijkberechtiging. In feite stuur je daarmee aan op de wet van de jungle: de brute force primeert op communicatie.

Zo is het jammer genoeg voor het ogenblik, en dat heb ik zelf al meerdere malen gemerkt, praten helpt niet, van zodra ze merken dat je ook geen zin hebt om te praten, beginnen ze te praten of trappen ze het af.

Ik heb het zo eens in mijn eentje tegen ne man of 6 opgenomen, van zodra ze door hebben dat het echt pijn gaat doen, voor minstens een paar van hen, draaien ze wel bij.
Herr Flick is offline  
Oud 27 februari 2006, 19:27   #50
oeps
Schepen

Standaard

Citaat:
idd, daar mee mag je lachen, daar komen geen rellen van, als je met de islam lacht wel..Christenen kunnen het apprecieren dat daar mee gelachen wordt, de moslims willen niet dat met hun geloof wordt gespot, dus dan doe je dat ook niet
OK, maar waarom mogen moslims dan wel andere religies bespotten ?
oeps is offline  
Oud 27 februari 2006, 19:30   #51
oeps
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Zo is het jammer genoeg voor het ogenblik, en dat heb ik zelf al meerdere malen gemerkt, praten helpt niet, van zodra ze merken dat je ook geen zin hebt om te praten, beginnen ze te praten of trappen ze het af.

Ik heb het zo eens in mijn eentje tegen ne man of 6 opgenomen, van zodra ze door hebben dat het echt pijn gaat doen, voor minstens een paar van hen, draaien ze wel bij.
In uw eentje tegen 6 man ?? Ge kunt veel geld verdienen als freefighter.
oeps is offline  
Oud 27 februari 2006, 22:42   #52
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oeps Bekijk bericht
OK, maar waarom mogen moslims dan wel andere religies bespotten ?
omdat wij dat ni erg vinden, wij lachen zelf met onze eigen godsdienst
Oud 27 februari 2006, 22:42   #53
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik vind dan ook dat ze godsdienst gewoon moesten afschaffen al die zever van de baan.
dat kan je niet zo maar afschaffen vrees ik
Oud 27 februari 2006, 22:43   #54
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Hallucinant eigenlijk hoever sommigen willen gaan om zich toch maar aan dat multiculturele verdraagzaamheidsfabeltje te kunnen blijven vasthouden
Wat heeft dat te zien met mijn quote die je daar aanhaalde?
Oud 27 februari 2006, 23:53   #55
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als jij denkt dat spotten en vrije meningsuiting aan elkaar gelijk zijn, mogen ze de vrije meningsuiting afschaffen
Wat ik me even afvroeg: Wáár dan juist loopt een vrij geuite mening over in spot ? Of ironie ? Of sarcasme ? En wié dan juist kan aanspraak maken op deze nietbestaande emotie-standaard van zieltrapperij ?
En aan wie geeft u dan zo vlotjes uw freedom of speech uit handen ? Aan de getrapten zelf ?
Diego Raga is offline  
Oud 28 februari 2006, 00:16   #56
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Wat ik me even afvroeg: Wáár dan juist loopt een vrij geuite mening over in spot ? Of ironie ? Of sarcasme ? En wié dan juist kan aanspraak maken op deze nietbestaande emotie-standaard van zieltrapperij ?
En aan wie geeft u dan zo vlotjes uw freedom of speech uit handen ? Aan de getrapten zelf ?
toch simpel, als degenen waarmee gespot wordt, er niet mee kan lachen..
Bekijk het simpel,bvb op school. je mag lachen (= plagen) vind degene die je plaagt het niet leuk, dan stop je ermee, doe je toch voort dan ben je aan het pesten. En pesten wordt niet geapprecieerd op school. Dus in de echte wereld ook niet. Nu hoor ik al zeggen: gebouwen in brand steken mag ook niet! Juist, maar wie begon er met pesten?
Oud 28 februari 2006, 01:24   #57
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Groot gelijk !

Weet je wat het échte probleem is? De platbroekerij van de rotverwende jongste generaties. Ge weet wel, die generaties die vandaag de pot verteren die hun grootouders met bloed, zweet en tranen hebben opgebouwd. Ik heb de tijd nog meegemaakt dat er over de "grenzen van de vrije meningsuiting" nog een redelijke consensus bestond. "Goeie smaak" of "goeie manieren" noemde men dat en sommige spotprentjes die vandaag worden gepubliceerd zouden voor de uitgever commerciële zelfmoord hebben betekend. Anderzijds werd toen het soort protesten van gemaskerd en gehoofddoekt ongeregeld tégen de vrije meningsuiting ook netjes met de wapenstok ingetoomd.
Nou vandaag dient de wapenstok om de bijbelse tekst "gij zult niet doden" weg te houden van betogingen omdat dat aanstootgevend is voor de moslims.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 28 februari 2006, 07:57   #58
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oeps Bekijk bericht
In uw eentje tegen 6 man ?? Ge kunt veel geld verdienen als freefighter.
Ik moest zelf nie vechten, natuurlijk zou ik dan wel serieus uit mijn pijp hebben moeten komen,

Maar ik ging er nie van lopen, en heb hun profeet zelf in hun gezicht beledigd omdat ze mij aan t treiteren waren, toen ik mij rechtzette waren ze inneens al veel kalmer , en k heb er daarachter ook geen last meer van gehad.
Herr Flick is offline  
Oud 28 februari 2006, 07:58   #59
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat kan je niet zo maar afschaffen vrees ik

Dat is waar, natuurlijk !
Herr Flick is offline  
Oud 28 februari 2006, 08:10   #60
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Groot gelijk !

Zo is, dat, niet in de pas lopen = eens goe met de matrak afgerost worden...

Nie dood slagen, maar wel hard genoeg, dat een doktersvisite noodzakkelijk is om alles terug zo wat op zijn plaats te naaien, ...

Het moet betogers maar eens duidelijk gemaakt worden dat ze wel kunnen betogen, maar dat ze verder met hun fikken van privébezit moeten blijven.

administratieve aanhoudingskes of waterkanonen helpen daar nie bij. Gewoon de nationale reserve erop met de matrak en die mannen per neergeknuppeld stuk krapuul, ne premie van 50 euro geven, 't zal dan rap gedaan zijn met de krimineel uit te hangen.
Herr Flick is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be