Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2006, 11:56   #41
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Lichtjes in de fout gaan mag dus?
Preciseer eens?
Mag een muilpeer?
Een kaaksmeet?
Een stamp onder de kont?
Een neep?
Een pits?
Een prik met een tandestoker?
Je vrouw 's nachts in haar bloten op straat gooien is een lichte fout, maar ze verplichten overdag een burka te dragen is een zware.

Vrouwen verbieden auto te rijden is een zware fout, maar iedereen verbieden auto te rijden is een geniale oplossing van de dringensdte wereldproblemen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 13:09   #42
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Papegaai dus vooral rustig verder, steek één miljard mensen in de islamzak en duw er dan je stempeltjes op.

Zoek er nog twee drie attributen bij en al snel heb je een paar zinnen die op een redenering lijken.

Doe dat op politics.be en binnen een uurtje komen al wat wolven meehuilen.
U heeft eigenlijk wel gelijk maar vermits ik er mij zelf ook vaak 'schuldig' aan maak, is die smiley nogal hypocriet.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 16:35   #43
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry voor m'n maniakaal gedrag. Om meningen te toetsen aan de realiteit of aan wetenschappelijke criteria moet je inderdaad goed gek zijn hier.

Papegaai dus vooral rustig verder, steek één miljard mensen in de islamzak en duw er dan je stempeltjes op.

Zoek er nog twee drie attributen bij en al snel heb je een paar zinnen die op een redenering lijken.

Doe dat op politics.be en binnen een uurtje komen al wat wolven meehuilen.

Dat is dan ook de echte functie van dit forum en van ideologie in 't algemeen : mensen bevestigen in hun sociale identiteit, gezellig meutegevoel, lege kuddepraat en soms zelfs ronduit bendevorming.

Politics.be glijdt steeds verder af naar een kleine set van sociale identiteiten,
die hun karikaturen van de werkelijkheid verkiezen boven het onderzoek van die werkelijkheid.
Is er dan al wetenschappelijk onderzoek verricht naar Islamisme?

Daar wil ik dan graag rekening mee houden bij mijn opinie-vorming.

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 maart 2006 om 16:37.
Oud 6 maart 2006, 17:48   #44
Friedrich Nietzsche
Partijlid

Friedrich Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Het plebs van Rome had anders ook geen probleem met het vrij totalitaire systeem van die tijd (Machiavelli, Discourses on Livy)

Democratische tijden zijn machtsschuw.

Ik heb hier echter NIET mee gezegd dat ik voor machtswellustelingen of tirannie of slavernij ben. Elke maatschappij (de Egyptische, de Griekse of de Romeinse) schuwt eigenlijk de 'grote man' en de instellingen worden zodanig ingericht dat hij vooral niet de kop kan opsteken. De 'grote man' is eerder nefast voor de maatschappij. Een klein beetje controle mag wel.

Kern van mijn betoog: Vive le sang bleu! De langetermijnvisie, weet u wel. Mensen die nog durven bouwen met een AERE PERENNIS!

Ik zeg niet dat democratie helemaal niets kan verwezenlijken, maar mijns inziens blijft het eerder kortetermijnpolitiek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
HBL, de populaire playboy en superster van de filosofie, heeft samen met Salmon Rushdie een nieuw totalitair woordje ontworpen: Islamisme.
Dat schakelen ze dan gelijk met andere meer illustere totalitaire woordjes
zoals communisme en fascisme.

Dat moet zeker een oproep zijn om de totale mobilisatie van het Westen tegen de fanatieke, terroristische Islam te bevorderen?????

Ik vind het overdreven, en zelfs ongewenst. En ook naast de kwestie.

Wat wel moet gebeuren, is, dat de vredelievende en gematigde Moslims zich klaar en duidelijk uitspreken en zich aan onze kant mobiliseren tegen hun fundamentele en fanatieke en terroristische "geloofs"broeders... En vooral, dat ze ondubbelzinnig laten merken, dat ze zich willen aanpassen, aan een politiek-seculier geleide tolerante democratische maatschappij, vooral als ze zich al onder ons bevinden.

HBL= Henri Bernard Lévy.
Die vindt het natuurlijk héél wat, een nieuw woordje te "coinen".
Friedrich Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 17:50   #45
Friedrich Nietzsche
Partijlid

Standaard

Hmmm...

Die democratische ontwikkeling in moslimlanden vind ik toch niet zo nodig, hoor. Hoe lang gaat ze hier duren? Ze heeft haar nut op langere termijn nog niet bewezen, en we gaan haar al uitdragen!

Citaat:
Je vrouw 's nachts in haar bloten op straat gooien is een lichte fout, maar ze verplichten overdag een burka te dragen is een zware.

Vrouwen verbieden auto te rijden is een zware fout, maar iedereen verbieden auto te rijden is een geniale oplossing van de dringensdte wereldproblemen.
Oud 6 maart 2006, 17:53   #46
Friedrich Nietzsche
Partijlid

Standaard

Trouwens, vrouwen moet je een beetje in toom houden.

Dat is goed voor hen. Zo willen ze het eigenlijk ook, diep in zichzelf.

Je moet hen bv. ook niet teveel geld in handen geven.

Een vrouw heeft leiding nodig. Dat is haar natuur.

P.S. Dit zijn ALLERMINST sexistische opmerkingen. Ik denk trouwens dat moslimvrouwen veel gelukkiger zijn dan westerse. Ze mogen tenminste zichzelf zijn. Daar heeft men nog respekt voor hen. Maar als men hen in het westen natuurlijk vanalles gaat wijsmaken...

Citaat:

Oud 6 maart 2006, 21:33   #47
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In feite zouden ze allemaal schriftelijk moeten vastleggen dat ze akkoord gaan dat je vrouw niet je bezit bij ons is en zo van die dingen

om discriminatie te voorkomen kan ik ermee akkoord gaan dat bovendien niet enkel moslims dat moeten ondertekenen maar ook oude belgen ( er zijn er daar immers ook nog genoeg bij die hun vrouw als hun bezit behandelen )
Laat elke kandidaat-immigrant, naast een verplichte inburgeringscursus in het land van herkomst, bij aankomst alhier een document ondertekenen waarin hij/zij verklaart zich te zullen schikken naar de wetten van het gastland.
Elke religie of geloof dat de immigrant eventueel aanhangt is aan deze wetgeving ondergeschikt .
Dit nog eens mondeling verklaren in het bijzijn van beëdigde getuigen en de zaak is rond.

Bij een eventuele correctionele veroordeling binnen de 5 jaar na aankomst vervalt de inwijkingsprocedure en is een one-way ticket home de enige optie. Kwestie van op tijd het kaf van het koren te scheiden.
Enne, een werkcontract van minstens 1 jaar of een zelfstandige activiteit opstarten binnen de vier maanden na aankomst, zou ook bij de immigratievoorwaarden dienen te horen.
Het heeft sociaal en maatschappelijk geen enkele zin om geïmmigreerde werklozen en hun families te ontvangen en in hun onderhoud te voorzien tot in lengte van dagen.

Voor de rest vermoed ik dat bij de aanwezigen hier, te lezen tussen de lijnen, een concensus bestaat over uitgebreidere immigratievoorwaarden die een remmend effect dienen te hebben op klaplopers en profiteurs allerhande, doch daarentegen geenszins een obstakel zullen vormen voor mensen die bereid zijn een serieuze inspanning te leveren voor hun lotsverbetering.
Die zijn, wat mij betreft, dan ook steeds welkom.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 6 maart 2006 om 21:34.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 22:08   #48
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo Creten Bekijk bericht
Elke moslim zal bevestigend antwoorden als je vraagt of de koran een oproep bevat om als goede mens te leven.
Sure, het tegendeel zou hem de kop kosten.

Citaat:
Wij moeten als goede nadenkende mensen dan ook de kritiek op het fundamentalisme niet uitleggen als kritiek op de islam...
...maar als kritiek op...?

Citaat:
... want als wij al niet dit onderscheid kunnen maken, dan wordt het voor de moslims zelf bijzonder moeilijk om eender welke kritiek te aanvaarden.
Hoe kritisch u ook meent onderscheid te kunnen maken tussen overwogen en gratuite kritiek, voor een moslim in het bijzonder, is het onmogelijk om eender welke kritiek op de islam te aanvaarden.
Oud 6 maart 2006, 22:38   #49
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Laat elke kandidaat-immigrant, naast een verplichte inburgeringscursus in het land van herkomst, bij aankomst alhier een document ondertekenen waarin hij/zij verklaart zich te zullen schikken naar de wetten van het gastland.
Elke religie of geloof dat de immigrant eventueel aanhangt is aan deze wetgeving ondergeschikt .
Dit nog eens mondeling verklaren in het bijzijn van beëdigde getuigen en de zaak is rond.

Bij een eventuele correctionele veroordeling binnen de 5 jaar na aankomst vervalt de inwijkingsprocedure en is een one-way ticket home de enige optie. Kwestie van op tijd het kaf van het koren te scheiden.
Enne, een werkcontract van minstens 1 jaar of een zelfstandige activiteit opstarten binnen de vier maanden na aankomst, zou ook bij de immigratievoorwaarden dienen te horen.
Het heeft sociaal en maatschappelijk geen enkele zin om geïmmigreerde werklozen en hun families te ontvangen en in hun onderhoud te voorzien tot in lengte van dagen.

Voor de rest vermoed ik dat bij de aanwezigen hier, te lezen tussen de lijnen, een concensus bestaat over uitgebreidere immigratievoorwaarden die een remmend effect dienen te hebben op klaplopers en profiteurs allerhande, doch daarentegen geenszins een obstakel zullen vormen voor mensen die bereid zijn een serieuze inspanning te leveren voor hun lotsverbetering.
Die zijn, wat mij betreft, dan ook steeds welkom.
mij gaat het er eigenlijk meer om dat lidmaatschap van een rechtstaat op vrijwillige basis zou moeten kunnen gebeuren.

je zou de rechtstaat als een vereniging kunnen zien. en volgens de grondwet heeft eenieder het recht zich te verenigen maar ook het recht om dat niet te willen.

op die manier zouden mensen denk ik veel bewuster staatsburger zijn terwijl nu meer dan de helft van de bevolking ( ook de autochtonen ) niet eens weten wat de grondwet zelfs maar bij benadering inhoudt.

om een goed draaiend systeem te hebben is het noodzakelijk dat iedereen weet wat de basisregels ervan inhouden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 maart 2006 om 22:40.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2006, 01:15   #50
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
mij gaat het er eigenlijk meer om dat lidmaatschap van een rechtstaat op vrijwillige basis zou moeten kunnen gebeuren.
Akkoord, maar eerder gericht op een wederzijdse vrijwillige aanvaarding, dan op de door Europees links opgedrongen instroom van veelal ongeschoolde steuntrekkers en sociale gevallen, met een toenemend veelvoud ervan door gearrangeerde import-huwelijken en de hieropvolgende ledenrijke gezinsherenigingen van het gehuwde koppel.

Citaat:
je zou de rechtstaat als een vereniging kunnen zien. en volgens de grondwet heeft eenieder het recht zich te verenigen maar ook het recht om dat niet te willen.
Goed, maar volgens de werkstatuten heeft elke vereniging ook het recht om kandidaat-leden te aanvaarden of te weigeren en zelfs uit de kring te ontzetten, mocht blijken dat het gastlid zich niet aan de voorwaarden houdt en/of de vereniging schade toebrengt.
Trouwens, ik vraag me af wat men komt doen op een plek waar men niets van wil weten en wat weerhoudt de afkerige dan om stante pede rechtsomkeer te maken naar zuiverder oorden ?

Citaat:
op die manier zouden mensen denk ik veel bewuster staatsburger zijn terwijl nu meer dan de helft van de bevolking ( ook de autochtonen ) niet eens weten wat de grondwet zelfs maar bij benadering inhoudt.
De helft zijn sleepwalkers, die amper snappen wat hun democratisch staatsburgerschap écht waard is en wensen niets te weten van de zee van stromend bloed, dat nog niet zó lang geleden, door voorgaande generaties pijnlijk vergoten is voor de volle vrijheidsbeleving die een (rechtgeaarde) demo-cratie vandaag zou kunnen bieden.
Dit nobele en mensgerichte concept word echter in de dagelijkse politiek vrij veelvuldig verward met parti-cratie.

Citaat:
om een goed draaiend systeem te hebben is het noodzakelijk dat iedereen weet wat de basisregels ervan inhouden.
Klopt, helaas laten sommige enthousiast mee-geimmigreerde religieuze ideologiën geen andere basisregels toe, op straffe van....
Oud 7 maart 2006, 16:36   #51
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Friedrich Nietzsche Bekijk bericht
Het plebs van Rome had anders ook geen probleem met het vrij totalitaire systeem van die tijd (Machiavelli, Discourses on Livy)

Democratische tijden zijn machtsschuw.

Ik heb hier echter NIET mee gezegd dat ik voor machtswellustelingen of tirannie of slavernij ben. Elke maatschappij (de Egyptische, de Griekse of de Romeinse) schuwt eigenlijk de 'grote man' en de instellingen worden zodanig ingericht dat hij vooral niet de kop kan opsteken. De 'grote man' is eerder nefast voor de maatschappij. Een klein beetje controle mag wel.

Kern van mijn betoog: Vive le sang bleu! De langetermijnvisie, weet u wel. Mensen die nog durven bouwen met een AERE PERENNIS!

Ik zeg niet dat democratie helemaal niets kan verwezenlijken, maar mijns inziens blijft het eerder kortetermijnpolitiek.
Perennis???
In onze eindtijden???

Laatst gewijzigd door Akira : 10 mei 2012 om 21:27.
Oud 12 maart 2006, 00:25   #52
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
deze tekst lijkt de moeite :

http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/sha...ningsveld1.htm

Gepubliceerd in: Tolerantie Getolereerd? Islamitische en Westerse Opvattingen,ed. R.Doom. Gent, 1996, pp. 51-68
Ik wou nog even melden dat ik deze net even gelezen heb en de tekst is inderdaad zeer de moeite, bedankt voor de link.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2009, 10:17   #53
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat zo ??

Kan je mij een sociologische of psychologische studie tonen die je uitspraak ondersteunt ?

Je noemt hier ook twee erg verschillende dingen in dezelfde adem, identiteit en sociale status.

Twee begrippen die verre van eenvoudig zijn.
Fundamentalisme daarentegen: héél eenvoudig.
Oud 2 december 2010, 10:51   #54
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat zo ??

Kan je mij een sociologische of psychologische studie tonen die je uitspraak ondersteunt ?

Je noemt hier ook twee erg verschillende dingen in dezelfde adem, identiteit en sociale status.

Twee begrippen die verre van eenvoudig zijn.
Ja dat is zo.

Afwijking wordt niet toegestaan.

Islamitische dissidenten, daar wordt snel komaf mee gemaakt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be