![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vrouwen verbieden auto te rijden is een zware fout, maar iedereen verbieden auto te rijden is een geniale oplossing van de dringensdte wereldproblemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar wil ik dan graag rekening mee houden bij mijn opinie-vorming. Laatst gewijzigd door eno2 : 6 maart 2006 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Partijlid
|
![]() Het plebs van Rome had anders ook geen probleem met het vrij totalitaire systeem van die tijd (Machiavelli, Discourses on Livy)
Democratische tijden zijn machtsschuw. Ik heb hier echter NIET mee gezegd dat ik voor machtswellustelingen of tirannie of slavernij ben. Elke maatschappij (de Egyptische, de Griekse of de Romeinse) schuwt eigenlijk de 'grote man' en de instellingen worden zodanig ingericht dat hij vooral niet de kop kan opsteken. De 'grote man' is eerder nefast voor de maatschappij. Een klein beetje controle mag wel. Kern van mijn betoog: Vive le sang bleu! De langetermijnvisie, weet u wel. Mensen die nog durven bouwen met een AERE PERENNIS! Ik zeg niet dat democratie helemaal niets kan verwezenlijken, maar mijns inziens blijft het eerder kortetermijnpolitiek. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Partijlid
|
![]() Hmmm...
Die democratische ontwikkeling in moslimlanden vind ik toch niet zo nodig, hoor. Hoe lang gaat ze hier duren? Ze heeft haar nut op langere termijn nog niet bewezen, en we gaan haar al uitdragen! Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Partijlid
|
![]() Trouwens, vrouwen moet je een beetje in toom houden.
Dat is goed voor hen. Zo willen ze het eigenlijk ook, diep in zichzelf. Je moet hen bv. ook niet teveel geld in handen geven. Een vrouw heeft leiding nodig. Dat is haar natuur. P.S. Dit zijn ALLERMINST sexistische opmerkingen. Ik denk trouwens dat moslimvrouwen veel gelukkiger zijn dan westerse. Ze mogen tenminste zichzelf zijn. Daar heeft men nog respekt voor hen. Maar als men hen in het westen natuurlijk vanalles gaat wijsmaken... Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Elke religie of geloof dat de immigrant eventueel aanhangt is aan deze wetgeving ondergeschikt . Dit nog eens mondeling verklaren in het bijzijn van beëdigde getuigen en de zaak is rond. Bij een eventuele correctionele veroordeling binnen de 5 jaar na aankomst vervalt de inwijkingsprocedure en is een one-way ticket home de enige optie. Kwestie van op tijd het kaf van het koren te scheiden. Enne, een werkcontract van minstens 1 jaar of een zelfstandige activiteit opstarten binnen de vier maanden na aankomst, zou ook bij de immigratievoorwaarden dienen te horen. Het heeft sociaal en maatschappelijk geen enkele zin om geïmmigreerde werklozen en hun families te ontvangen en in hun onderhoud te voorzien tot in lengte van dagen. Voor de rest vermoed ik dat bij de aanwezigen hier, te lezen tussen de lijnen, een concensus bestaat over uitgebreidere immigratievoorwaarden die een remmend effect dienen te hebben op klaplopers en profiteurs allerhande, doch daarentegen geenszins een obstakel zullen vormen voor mensen die bereid zijn een serieuze inspanning te leveren voor hun lotsverbetering. Die zijn, wat mij betreft, dan ook steeds welkom. ![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 6 maart 2006 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
je zou de rechtstaat als een vereniging kunnen zien. en volgens de grondwet heeft eenieder het recht zich te verenigen maar ook het recht om dat niet te willen. op die manier zouden mensen denk ik veel bewuster staatsburger zijn terwijl nu meer dan de helft van de bevolking ( ook de autochtonen ) niet eens weten wat de grondwet zelfs maar bij benadering inhoudt. om een goed draaiend systeem te hebben is het noodzakelijk dat iedereen weet wat de basisregels ervan inhouden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 maart 2006 om 22:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Trouwens, ik vraag me af wat men komt doen op een plek waar men niets van wil weten en wat weerhoudt de afkerige dan om stante pede rechtsomkeer te maken naar zuiverder oorden ? Citaat:
Dit nobele en mensgerichte concept word echter in de dagelijkse politiek vrij veelvuldig verward met parti-cratie. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In onze eindtijden??? Laatst gewijzigd door Akira : 10 mei 2012 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Fundamentalisme daarentegen: héél eenvoudig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Afwijking wordt niet toegestaan. Islamitische dissidenten, daar wordt snel komaf mee gemaakt. |
|
![]() |
![]() |