Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2006, 17:51   #41
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Een vermogen van 500.000 € is dat groot?
Waarschijnlijk wel groter dan het uwe, want anders legde U waarschijnlijk de lat hoger...
de vermogensbelasting begint vanaf 500.000 euros, en die lat heb ik niet gelegd.Of ik over zulk een vermogen beschik doet niet ter zake en gaat u niet aan, maar het is wel meer als dan de doorsnee-belg bezit.En het is om deze mensen dat het hier gaat, om HUN pensioen, en om hoeveel de rijke mensen daarvoor moeten afgeven.Want iedereen weet dat rijke mensen rijk geworden zijn , en rijk blijven, dankzij de arbeid der arme mensen.Nu, als die oud en kromgewerkt zijn , zou het wel netjes zijn dat ze een paar jaartjes rustig zouden kunnen leven, zonder in offerblokken of supermarkten te moeten gaan stelen.DAAR gaat het om, en niet over mijn persoonlijke bezittingen.Rijkaards liggen natuurlijk niet wakker over een pensioen, die hebben dat niet nodig, die hebben geld genoeg (teveel).Mijn vraag is hoeveel zij willen( moeten) afdokken, en hoe we dat klaar zouden krijgen...Persoonlijk ben ik wel akkoord om van elk miljoen euros dat ik ooit bezit, 10 procent weg te geven aan belgische/europese arme mensen.Ik wil dat zelfs wel beloven.Wie doet beter?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 17:53   #42
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
indien we de banken zouden nationaliseren dan zou kapitaalsvlucht trouwens verhindert kunnen worden. het is niet meer dan normaal dat geld dat hier op de kap vd belg werkende mens werd verdient ook hier moet blijven en hier belast moet worden.
dat is wat je noemt een goed idee! Ik ben wild enthousiast.
Oud 3 maart 2006, 17:57   #43
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Zoals huisjesmelkers of wat,met een gewoon loon kom je niet in de club der rijken hoor
elk groot fortuin heeft (gewoonlijk) een verdachte oorsprong.Helemaal eerlijk is het raar of zelden opgebouwd.
Oud 3 maart 2006, 18:00   #44
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja... De kansarmen kunnen met zo'n woordvoerder op hun beide oren slapen...
ik denk het wel want ik heb nog geen tegenargumentatie aangetroffen hier alleen maar wat spitsmuizen gebash maar verder niets
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2006 om 18:01.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 18:08   #45

Standaard

sfaaaaa[SIZE="3"]aaaaaaa[/SIZE][SIZE="4"]aaa[/SIZE][SIZE="6"]a[/SIZE]x waar beeeeeeeeeeeen je nu ??????????
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mezelf
ok aangezien sfax natuurlijk niet eerlijk durft te zijn daar hij weet dat dit tegen zijn belang is zullen we even een berekening maken die van een aantal premissen botweg uitgaan.

1. we veronderstellen dat sfax een grote meneer is die dus meer doet dan alleen maar een viswinkel openhouden.
2. we veronderstellen dat sfax zijn werkezels goed betaald, dus laten we zeggen gemiddeld 1500 euro net ( hij betaald ze dus 3000 euro brut )
3. we veronderstellen dat sfax zo 1000 werkezels in dienst heeft.
4. sfax gaat enkel werkezels in dienst nemen omdat ze hem iets opbrengen - zijn bedrijf is immers geen liefdadigheidsinstelling. Als hij ze 3000 euro kan betalen dan moeten ze hem laten we zeggen minstens toch ( en ik blijf zeer bescheiden ) 4000 euro opbrengen. (= 1000 euro winst per werkezel )

als dopper ontvang ik dus van die 1500 euro die de werkezels van sfax aan belastingen afdragen

laten we botweg nemen dat er 4 000 000 werkezels zijn in het land die allemaal samen alle 1 000 000 doppers moeten betalen. laten we uitgaan van een gemiddeld loon van 1500 euro. ( dus 3000 brut ).

1 000 000 doppers aan gemiddeld 800 euro dop dat geeft 800 000 000 euro in totaal

die moeten door die 4 000 000 werkezels opgebracht worden - 800 000 000 / 4 000 000 is gelijk aan 200 euro per arbeider per maand voor alle doppers.

ik ben één van die 1 000 000 doppers dus 200 euro / 1 000 000 is 0.00002 euro dat de arbeiders van sfax aan mij per maand afdragen

terwijl ze aan sfax per maand 1000 euro afdragen
daarbij komt dat aan sfax 1000 arbeiders ditzelfde bedrag afdragen
toegegeven dat sfax ( als hij eerlijk is ) ook op deze winsten nog eens belasting moet betalen. ( het zou er nog moeten bijkomen )

toegegeven dat het een botweg berekening is
maar het kleinste kind zal toch direct kunnen zien wie er hier de profiteur is he
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2006 om 18:10.
Oud 3 maart 2006, 18:10   #46
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
ok aangezien sfax natuurlijk niet eerlijk durft te zijn daar hij weet dat dit tegen zijn belang is zullen we even een berekening maken die van een aantal premissen botweg uitgaan.

1. we veronderstellen dat sfax een grote meneer is die dus meer doet dan alleen maar een viswinkel openhouden.
2. we veronderstellen dat sfax zijn werkezels goed betaald, dus laten we zeggen gemiddeld 1500 euro net ( hij betaald ze dus 3000 euro brut )
4. sfax gaat enkel werkezels in dienst nemen omdat ze hem iets opbrengen - zijn bedrijf is immers geen liefdadigheidsinstelling. Als hij ze 3000 euro kan betalen dan moeten ze hem laten we zeggen minstens toch ( en ik blijf zeer bescheiden ) 4000 euro opbrengen. (= 1000 euro winst per werkezel )

als dopper ontvang ik dus van die 1500 euro die de werkezels van sfax aan belastingen afdragen

laten we botweg nemen dat er 4 000 000 werkezels zijn in het land die allemaal samen alle 1 000 000 doppers moeten betalen. laten we uitgaan van een gemiddeld loon van 1500 euro. ( dus 3000 brut ).

1 000 000 doppers aan gemiddeld 800 euro dop dat geeft 800 000 000 euro in totaal

die moeten door die 4 000 000 werkezels opgebracht worden - 800 000 000 / 4 000 000 is gelijk aan 200 euro per arbeider per maand voor alle doppers.

ik ben één van die 1 000 000 doppers dus 200 euro / 1 000 000 is 0.00002 euro dat de arbeiders van sfax aan mij per maand afdragen

toegegeven dat sfax ( als hij eerlijk is ) ook op deze winsten nog eens belasting moet betalen. ( het zou er nog moeten bijkomen )

maar het kleinste kind zal toch direct kunnen zien wie er hier de profiteur is he
Indien alle Sfax-en even vrijgevig als ik zijn (10 procent van elk miljoen euros in hun persoonlijk bezit afgeven voor de armen hun pensioen) denk ik dat er geen problemen meer zijn om die pensioenen te financiëren?...
Oud 3 maart 2006, 18:13   #47
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja... De kansarmen kunnen met zo'n woordvoerder op hun beide oren slapen...

Oud 3 maart 2006, 18:13   #48
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben zo een werkezel, zou het kunnen dat er in uw berekening een foutje geslopen is?
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 18:15   #49
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
elk groot fortuin heeft (gewoonlijk) een verdachte oorsprong.Helemaal eerlijk is het raar of zelden opgebouwd.
U gaat toch niet beweren dat 500.000 euro een enorm groot kapitaal is en dat men dat niet eerlijk kan verdienen?

Als een koppel maandelijks 1000 euro opzijlegt, hoeveel heeft dit koppel dan na 40 jaar verzamelt? En hoeveel zou dat geld op gewone spaarboekje(s) opgebracht hebben (ik spreek hier nog niet eens van echte beleggingen)?
Een koppel dat bovendien niets in het zwart heeft verdiend (dus alles tot de laatste frank belast)...
En veronderstel dat dit koppel nog eens de 'tegenslag' heeft een erfenis te krijgen?...

Natuurlijk, als dat koppel elk jaar een paar reisjes maakt, zich kreupel drinkt... dan vergaart dat geen 'kapitaal'...

Laatst gewijzigd door Chipie : 3 maart 2006 om 18:16.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 18:19   #50

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Ik ben zo een werkezel, zou het kunnen dat er in uw berekening een foutje geslopen is?
ik denk het niet hoewel we natuurlijk niet uiterst nauwkeurig kunnen gaan bij gebrek aan openheid en een plots "toevallig" stilzwijgen vanwege sfax. Het is dus maar om ongeveer een idee te geven.

PS en dat van werkezel moet u zeker niet persoonlijk opnenen hoor - het gaat er alleen maar om duidelijk te maken wie er in onze maatschappij de echte profiteurs zijn.

ik heb respect voor de brave werkende mens maar hij moet wel eens leren om naar boven te bashen ipv laffelijk naar beneden. Ik ben er zelfs voorstander van om de belasting op arbeid als het kan zo goed als af te schaffen want ik vind het erg dat de doppers nu door de werkmens betaald moet worden. Veel liever zag ik dat de echte profiteurs ze zouden moeten betalen.

maar eerst moet de werkmens er zich dan wel van bewust worden wie er de echte profiteurs zijn in onze maatschappij. We hadden het dan niet eens over pandjesmelkers trouwens ( al eens bij stil gestaan dat het grootste gedeelte van de belasting op arbeid die naar doppers gaat ( en ook invaliden en gepensioneerden ) een verkapte vorm van subsidie is aan de vastgoedsector bvb ? )

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2006 om 18:25.
Oud 3 maart 2006, 18:26   #51
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar bedrijven leven nu eenmaal van een deeltje arme dat is zo!
Waar zie je die agressieve deurverkopers het meeste succes halen denk je?
Daar waar er iets te rapen valt me dunkt, en is dat juist niet iets wat je bij armen niet vindt?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 18:28   #52

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Daar waar er iets te rapen valt me dunkt, en is dat juist niet iets wat je bij armen niet vindt?
ha hier ben je weer en hoe komt het dat je dat bij de armen niet vindt ?

wie monopoliseerd er de wereld en zorgt ervoor dat de armen arm blijven door ze schatplichtig aan hen te maken met hun monopolie ?

juist ja - dezelfde profiteurs dus

PS en als je nu zelf nog ernstig genomen wilt worden dan zou ik toch maar eens argumenten hiertegen beginnen zoeken he

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2006 om 18:33.
Oud 3 maart 2006, 18:35   #53
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent aandoenlijk, weet je dat ; je kronkelt en kronkelt, maar eigenlijk ben je volop aan het aantonen dat je je eigen hand zonet overspeeld hebt. Poor little thing

Citaat:
Leuk hoopje veronderstellingen, waarin je aantoont dat je geen kaas gegeten hebt van realistische visies op economie, maar bon, laten we er even verder mee gaan.
Ik maak 1000€ winst per werknemer, of dus 1000000 in totaal.
Elke werknemer krijgt van mij 3000; ik draag dus 3000000 bij aan de maatschappij of 3000 per werknemer.

Citaat:

Ja hoor, kijk maar: jij krijgt 800 voor jezelf of 0,00002 per werkezel, ik krijg 1000 per werkezel. Ik geef de werkezel 3000, jij geeft de werkezel niets.

In verhouding is dat voor mij 1 op 3, voor jou 0,00002 op 0 oftewel oneindig. Wie ging jij profiteur noemen?

Waar blijft je lesje nu?
Oud 3 maart 2006, 18:37   #54
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
ik denk het wel want ik heb nog geen tegenargumentatie aangetroffen hier alleen maar wat spitsmuizen gebash maar verder niets
Je zal me moeten excuseren hoor; sommigen mensen hebben echt nog wel een leven buiten dit forum. Meer nog, somigen mensen werken! (je weet wel, ervoor zorgen dat je de werkezels wat minder uitbuit dan de gemiddelde nietsnut die zijn tijd enkel kan vullen met forumpraat )
Oud 3 maart 2006, 18:39   #55
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
sfaaaaa[SIZE=3]aaaaaaa[/SIZE][SIZE=4]aaa[/SIZE][SIZE=6]a[/SIZE]x waar beeeeeeeeeeeen je nu ??????????
Hier 8)

Vertederend nietwaar, zo'n ingesteldheid. "Ik kan continue op zo'n forum zeveren dus éénieder die dat niet kan, is per definitie niet in staat op mijn argumenten te reageren". Kom je daar ver mee in het leven?
Oud 3 maart 2006, 18:43   #56
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
ha hier ben je weer en hoe komt het dat je dat bij de armen niet vindt ?
Omdat armen geen geld hebben eh schat; 'k dacht dat je dat als VWS-adept wel zou weten.

Citaat:
wie monopoliseerd er de wereld en zorgt ervoor dat de armen arm blijven door ze schatplichtig aan hen te maken met hun monopolie ?
De staat 8)
Oud 3 maart 2006, 18:46   #57
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Nu weet je zelf dat dit niet waar is hé. Vele kleine arme maken enkele groten rijken. Jullie mogen misschien het geluk hebben gekregen van jullie ouders om verder te studeren en alzo wat meer onderlegt te zijn op bepaalde domeinen. En alzo troeven jullie onschuldige mensen af hé Schande is het

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 3 maart 2006 om 18:48.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 18:46   #58

Standaard

de enige inhoudelijk reactie die je nog kon opbrengen heb ik hieronder even gequoot, op je inhoudsloos gebash uit onmacht reageer ik verder niet
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfax
Elke werknemer krijgt van mij 3000; ik draag dus 3000000 bij aan de maatschappij of 3000 per werknemer.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfax
Ik geef de werkezel 3000,
Jij geeft helemaal niets jij - het is de werkezel die jouw iets geeft en die met zijn bloed, zweet en tranen bijdraagt aan de maatschappij en dus helaas aan de doppers ook nog eens moet geven - het enige dat jij doet is winst waarvoor anderen werken NEMEN

de werkezel geeft 4000 euro - daarvan neem jij er duizend en de doppers die krijgen 0.00002 euro daarvan ( of met zijn 1000 000 tesamen 200 euro ).

en ga nu maar verder met je centen te tellen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2006 om 18:52.
Oud 3 maart 2006, 19:00   #59
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 19:03   #60
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu weet je zelf dat dit niet waar is hé. Vele kleine arme maken enkele groten rijken. Jullie mogen misschien het geluk hebben gekregen van jullie ouders om verder te studeren en alzo wat meer onderlegt te zijn op bepaalde domeinen. En alzo troeven jullie onschuldige mensen af hé Schande is het
Dus, wat is dan je oplossing? Mensen mogen niet meer studeren?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be