![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Da's mis van mij. Dat die dingen de wereld rondgaan is voldoende om van een pandemie te spreken. Laatst gewijzigd door Knipp : 11 maart 2006 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kan je geloven dat ik nu plots wel écht schrik krijg.
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Soms (heel soms) vraag ik me af of het niet beter zou zijn om zo iets belangrijks als geneesmiddelenonderzoek, niet beter uit handen kan gehaald worden van aandeelhouders... Laatst gewijzigd door Pieke : 11 maart 2006 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Nu die gehele vogelgriepvirustoestanden in de media zo wordt gehyped,én de naam Rumsfeld is gevallen, moet ik weer terugdenken aan die lijst dode micro-biologen. Voor die het niet wisten, of vergeten zouden zijn: sinds november 2001 is een serie van dode microbiologen begonnen. 'k Weet de exacte cijfers niet meer van buiten, maar als ik me goed herinner waren tussen er nov. 2001 en mei 2002 al een stuk of 16 dood. Het aantal is nadien nog gestegen, maar heb het niet echt opgevolgd.
Laatst gewijzigd door democratsteve : 11 maart 2006 om 21:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Moet toch niet zo moeilijk te onderzoeken zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Geen schrik hebben, is niet goed voor uw immuumsysteem! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Laten we het dan nog maar niet hebben over het feit dat we voor de ontwikkeling van vaccinaties afhankelijk zijn van eieren?! Dat kan al eens problemen opleveren indien we te maken hebben met een vogelgriep die in twee uur met een kip afrekent. ![]() 't Is god damn klote eigenlijk, te weten dat een situatie zoals deze héél hard had kunnen voorkomen worden (kan voorkomen worden) indien men er op tijd rekening mee had gehouden. Maar idd, het was te weinig interessant vanuit financiëel oogpunt, hoe groot is namelijk de kans dat er zo'n virus ontstaat waarbij zo'n vaccin echt nuttig is, denkt men dan (blijkbaar). En wrs ook: als het ontstaat moet dat in massa geproduceerd worden, voor iedereen en kunnen we er geen hoge prijs voor vragen (moeten we onze patentrechten laten vervallen), enzovoort. Bij politici is het meer: geld steken in korte termijndoelen, want na vier jaar zijn het opnieuw verkiezingen en tegen dan moet er gescoord zijn opdat ik mijn plaats kan behouden... Het systeem is een beetje zelfdestructief, meneer. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Daar heb ik over 't laatst nog ergens iets van gehoord of gelezen. ![]() Ik begon ook al rare dingen te denken, maar het virus brak voor het eerst (onder mensen) uit in 1997 en in Hong Kong dus ... Rumsfeld had een belangrijke positie binnen het bedrijf, die hij afstond in 2001 om in de Bush regering te kunnen stappen in 2001, op dat moment heeft hij ook voor een bom geld aandelen gekocht van het bedrijf. (Moest hij die aandelen bijvoorbeeld hebben gekocht in '96 of voor de eerste uitbraak, zou ik het ook krijgen. ![]() Rumsfeld heeft hier trouwens wel al problemen mee gehad in de V.S. als ik het goed begrijp, omdat hetPentagon zelf één van de grootste bestellingen voor tamiflu plaatste en men hem verweet dat hij erg voor die beslissing lobby'de.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 12 maart 2006 om 00:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Als ik tijd (goesting) heb, zal ik één van de dagen eens een scenariootje uiteen zetten, maar ik wordt nu al steeds als "conspiracyfreak" gehoond (terwijl nog geen enkele van m'n "voorspellingen niet is uitgekomen) en dat wordt een mens al eens beu.
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 12 maart 2006 om 00:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waar ik nog het meeste problemen mee heb is dat er jaarlijks miljarden gestoken wordt in onderzoek naar medicamenten voor Westerse beschavingsziekten, terwijl het enige werkzame geneesmiddel voor de behandeling van slaapziekte van de markt wordt gehaald, wegens niet interessant genoeg (lees: brengt niet genoeg op, want is een Afrikaanse ziekte). Laatst gewijzigd door Pieke : 12 maart 2006 om 01:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Neen, ik weet niet. Maar het lijkt mij moeilijk om aan eieren te komen indien alle kippen (vogelachtigen) dood of mogelijk besmet zijn! ![]() ![]() Citaat:
![]() Oh my God! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() The Story of Eflornithine
African sleeping sickness is, pretty much, deadly. You get bit by a tsetse fly, you get a protozoa inside you, and if left untreated, you die. Eflornithine was discovered in the 1990’s—it’s nicknamed “the resurrection drug” for its ability to basically cure comatose people infected with African sleeping sickness. When the disease gets really bad, it enters your brain and spinal cord; eflornithine can also enter the brain and spinal cord however, and kill the protozoa making the patient sick. The other major treatment for severe sleeping sickness is called melarsoprol, but it’s much more toxic and much more dangerous; it carries with it a 4-12% risk of killing the patient. So we’ve got a pretty good drug for treating this serious, fatal disease, and it has few side effects (sore throat). However, it’s surprisingly expensive to make, and since the countries with sleeping sickness are primarily poor, developing nations, drug manufacturers stopped making the drug. No big deal. Sleeping sickness only affects 500,000 people annually. Hi, sarcasm. In 2001, Aventis, the patent-holder, donated $12.5 million to provide 60,000 doses, and an oral form of the drug is being developed. bron: http://www.grahamazon.com/2004/09/th...-eflornithine/ en aan te raden: http://en.wikipedia.org/wiki/Eflornithine Nog straffer is dat het nu wel op de markt wordt gebracht voor de behandeling van... gezichtshaar; enkel in cremevorm, en dus niet bruikbaar voor de behandeling van de slaapziekte |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Oh mijn God! Dat is genant eigenlijk. ![]() Hoe kan nu zoiets?? Is er trouwens geen enkel ministerie of instantie die erop moet toezien dat dit soort praktijken niét gebeuren? Nog zoiets ... het kappen van het regenwoud gebeurt tegen een hoog tempo. Mensen dringen binnen in zones waar ze nog nooit geweest zijn en waar al voor honderden jaren vanalles is aan het broeden en evolueren wat daar bij het ecologische systeem hoort, dan komen wij daar ineens aan en zouden we enerzijds planten kunnen vernietigen die wel het ingrediënt in zich hebben om verschrikkelijke ziektes als aids en/of kanker te bestrijden, anderzijds wekken we zo verschrikkelijke virussen als ebola terug tot leven en geven we ze de kans uitbraken onder mensen te veroorzaken.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Hihi, ja, ik heb er sowieso al wat schrik voor eigenlijk. Vooral omdat er vooral jonge en gezonde mensen aan dit virus sterven, en men niet met zekerheid weet hoe dat komt. ![]() Er wordt wel aan gedacht dat mensen van oudere generaties al ooit zijn blootgesteld aan N1 (het 'tweede deel' van het virus) aangezien er tot '57 ofzo een griepvirus met datzelfde stuk in over de Aarde heeft gezweefd, en hierdoor daartegen immuniteit hebben opgebouwd, waardoor ze minder gevoelig zijn aan H5N1, maar indien dit zo is kan men toch al een vaccin maken met die N1 alleeen? ![]() Ik begrijp wel dat door dit alles mensen samenzweringen achter beginnen te zien of te vermoeden. Het minste wat ik daarvan kan zeggen is dat de essentie waar is: de echte macht ligt niet in de handen van de regeringsleiders maar wel in de handen van de mensen met het geld. Tja... En ik weet eigenlijk nog niet als ik al die mogelijke scenario's daarover wil weten, kwestie van nog te kunnen slapen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() ? In het jachtdecreet staat er volgens mij dat een kat die zich op 200m buiten de bebouwde kom bevindt mag beschouwd worden als verwilderd en uitgeschakeld worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() [SIZE=4] Donald Rumsfeld makes $5m killing on bird flu drug
[SIZE=2]http://www.prisonplanet.com/articles/march2006/120306Rumsfeld.htm[/SIZE] [/SIZE]
Laatst gewijzigd door exodus : 13 maart 2006 om 13:18. |
![]() |
![]() |