![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() ik heb je daar al 27 keer op geantwoord
----------------------------------- De antwoorden bevredigden mij niet. ![]() De wereld ook niet, blijkbaar. Waar zijn de resultaten, na jaren gelul op een forumpje. ??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 1 jaar gelul heeft geleid tot de vorming van het eerste bovenlocale militante initiatief van de armen
en er zijn hier en daar reeds kleine resultaten dat de antwoorden jouw andersarme geest niet bevredigen zal ons worst wezen - ze moeten alleen de armen bevredigen ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 maart 2006 om 16:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Aha!
De generaals van het leger zijn al gevormd. U begint dus omgekeerd. Raar. ![]() Kleine resultaten? Hier en daar? Waar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Mag ik een suggestie doen? Zelfbevrediging is hetgene jij nodig blijkt te hebben.
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Hier
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() En weer onbevredigende antwoorden.
Wensdenken en forumpje-lullen zijn niet het echte leven. Volgens mij is dat jullie hoofdprobleem. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
[SIZE=1]of ga eens lekker uit in de Moulin Rouge maar kijk uit dat je daar ook geen slag van de molen krijgt...[/SIZE]
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() gewoon wat gespam omdat ze inhoudelijk niks hiertegen in te brengen hebben
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Ontwijken van hekele onderwerpen is jullie tweede probleem.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Tuut,
Jarenlang lullen zonder resultaat. >> Loosers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een beter systeem is dat niet enkel kennis beloont word met veel geld maar dat hard werken ook beloont word met veel geld. Ik persoonlijk vind dat iemand die 20 jaar voltijds aan ene band heeft gestaan bij manier van spreken evenveel recht heeft op een goede verdiensten dan een dikke politicus die zijn gazet leest terwijl hij in het parlement zetelt. De bedoeling is dat bij de meeste jobs de mensen ongeveer evenveel hebben verdient in hun leven op hun pensioenleeftijd. Iedereen is toch gelijk dus moet iedereen in zijn leven evenveel hebben kunnen verdient. en vermits je als arbeider al vanaf je 16de bijna kunt beginnen liggen hun verdienste iets lager dan een bediende die bijvoorbeeld tot zijn 21ste naar school gaat. Maar uiteindelijk zullen ze op hun 65 evenveel verdient hebben en idem dito voor de hogere beroepen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen mogelijk maar deze moeten beperkt blijven. En het grootste probleem in de wereld is de ongeliijkheid inzake de lonen. Een arbeider in China is duizend keer goedkoper dan een belgische arbeider en dat vind ik dus oneerlijke concurrentie. Eerlijke concurrentie is pas als je een goedkoper of beter product kunt maken door te besparen op montage kosten en niet op de personeelskosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 maart 2006 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() geen rechten zonder plichten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() dat kan je ook omkeren
zonder het universeel recht op vrij ondernemen ( dus ook voor de armen, dus ook zonder investeringskapitaal ) heb ik niet de plicht om voor mijn basisonderhoud te werken. en nog minder voor de rijkdom van een gepriviligeerde ondernemerskaste ( de zg bovenlaag )
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 maart 2006 om 22:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() Je moet het systeem van een anarchie zonder geld & met als enige regel "MIZU"
maak ik zelf (wel) uit correct interpreteren. Het is in dat systeem dus wel zo dat werken geen formele of wettellijke verplichting is & inderdaad alle natuurlijke en/of geproduceerde goederen liggen er voor het grijpen. Als iemand je vraagt te helpen bij het bouwen van een huis, programmeren van een computer, bedienen in een supermarkt enz.. kan je steevast met "Mizu" antwoorden aldus je recht om te doen wat je ook maar wenst uit te oefenen. Het is echter overduidelijk dat frequente gebruikers van het "Mizu" recht op hun beurt frequente slachtoffers van ditzelfde recht zullen zijn. Ook zich voortdurend verplaatsen ten einde in een nieuwe omgeving waar je medemensen je nog niet zo goed kennen met een aan anarchisten eigen zijnde enthoesiasme zullen voorthelpen, zal je op den duur geen baat bijbrengen = op die manier wordt eenieder wel gedwongen om volgens zijn mogelijkheden bij te dragen aan het algemeen welzijn. Vanzelfsprekend heeft eenieder een vrij ondernemingsrecht zonder basiskapitaal - vermits het geld onbestaande is, is het vrij ondernemen precies de kern van het systeem - men kan bovendien over diverse medewerkers beschikken, die volgens hun bekwaamheid jeouw medewerkers zullen zijn : je hoeft ze zelfs niet te betalen. Laatst gewijzigd door 1handclapping : 11 maart 2006 om 22:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
lui zijn is profiteren van uw medemens en hoort niet thuis in een normale beschaving. en daarom mag luiheid ook niet beloont worden met een basisbehoeften. Deze basisbehoeften word pas een onvoorwaardelijk recht als jij als individu dan je steentje bijdraagt aan de samenleving. Dit heeft niets met slavernij te maken maar met respect. En als jij niets wilt doen en toch recht wilt hebben op basisbehoeften dan ben je in mijn ogen even erg als de grote kapitalisten die nu de medemens uitbuiten voor hun luxueze leventjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]()
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() Rechten en plichten zijn een menselijke uitvinding die hun basis vinden in de
rodels van primaten en sommige zoogdieren. In een roedel heeft elk individu recht op voedsel in de mate dat hij meewerkt aan het verwerven ervan. Het individu dat niet meewerkt wordt uitgestoten. Dat schijnt eveneens aan de basis te liggen van volksverhuizingen = het te veel aan mensen voor de beschikbare gronden moesten migreren op zoek naar nieuwe gronden. Een basisrecht op een inkomen bestond vroeger zeker niet, in de oudheid was het niet ongewoon dat mensen zichzelf als slaaf verkochten, men werd slaaf om eten en onderdak te krijgen. De beschaving en de technologische vooruitgang stelt ons intussen in staat om grote groepen mensen "te onderhouden" - maar het is overduidelijk dat we dit niet in onbeperkte mate op een onuitputtelijke wijze kunnen doen. Derhalve moet er steeds meer de creativiteit van de mens geprikkeld worden om door enige inspanningen aan een wat interessanter inkomen te geraken. Door de inkomsten "uit bijstand" te hoog te leggen kan dit niet bereikt worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |