Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2006, 09:54   #41
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Nee, maar ze is wel een nieuwe Belg waarover deze topic gaat. En dat van BMW en OCMW zijn dus de klassieke fabeltjes, want ik ken nauwelijks nieuwe Belgen die aan dat sterotiep bevooroordeeld patroon beantwoorden. Hoewel ik zeker niet ontken dat er profiteurs tussen zitten van de sociale zekerheid, maar die vind je net zo goed terug tussen de belegen Belgen. Alleen vinden mensen zoals jij dat allochtonen die misbruik plegen zwaarder bestraft moeten worden dan belegen Belgen. Dat gaat er bij mij niet in. Ik noem dat a-sociaal, discriminatoir en anti-democratisch.
uw redenering klopt niet. immigranten die hier aankomen hebben zich eerst en vooral te bewijzen. ze moeten bewijzen dat ze onze samenleving van nut kunnen zijn. mensen die het geld niet hebben voor opleidingen en taalcursusen mogen gerust gesponserd worden. zolang ze maar hun goede wil tonen. wanneer ze echter hun leven gaan leven ahv ocmw en onze belastingen zonder hun gat op te heffen is dat een duidelijk teken dat ze fout bezig zijn, ze moeten oftewel stante pede aan werk geraken oftewel terug gestuurd worden. wanneer een oorspronkelijke belg echter gaat profiteren dan kun je hem hoogstens verplichten om stante pede werk te gaan zoeken, je kan hem immers niet terug sturen naar zijn land gezien hij daar reeds is. op dat vlak heb je inderdaad goed gezien dat immigranten harder gestraft worden om hun luiheid, want luie belgen zijn belgen en zullen dat blijven. maar je kan toch moeilijk luie vreemdelingen gaan binnenhalen die profiteren van ons omdat ze anders harder gestraft zouden worden als onze eigen luie landgenoten. dat is mijn logica toch!
berre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2006, 12:28   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Idd het moet hun duidelijk gemaakt worden dat er een grens ligt aan gastvrijheid. Of werken, of terug.
Een werkloze kan evengoed in zijn thuisland werkloos zijn.
Ze hoeven zich alleen maar te laten registreren en hun adres op te geven. Bij een vacante plaats kunnen ze dan een briefkaart ontvangen en zich gaan aanmelden op het bedrijf. Indien ze meer dan 3 maand werken krijgen ze hun verplaatsingen en onkosten van overkomen naar hier betaald. Zijn ze nadien weer meer dan 3 maand werkloos...terug naar huis!
Toch eerlijk...en humaan?

Laatst gewijzigd door Mambo : 25 maart 2006 om 12:31.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 14:41   #43
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN Bekijk bericht

Iemand enig gedacht om de hoeveel maand er zoveel worden genaturaliseerd?

Het is maar om te weten hoe zeer de PS en SPa hun nieuwe stemmers nodig hebben om een vat te blijven hebben op onze stembusgang.

Maar ondertussen gaat de verarming van Vlaanderen rustig zijn gangetje
Ja we zijn werkelijk een stelletje armoedzaaiers en onze straten lopen vol van bruin. Andersbruin.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be