![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Zou jij afkomen naar een forummeeting in Nederland? | |||
Ja, ik engageer mij zeker om er bij te zijn |
![]() ![]() ![]() |
4 | 11,43% |
Ja, als de datum mij past, zal ik er wel zijn |
![]() ![]() ![]() |
17 | 48,57% |
Nee, ik kom zeker niet |
![]() ![]() ![]() |
14 | 40,00% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Misschien is het te verkiezen geen rondleiding te doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry, als het 13 mei is, kan ik niet meedoen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Voor alle duidelijkheid: die abdij ligt niet in Tilburg zelf, maar buiten de bebouwde kom ten oosten van de stad, halverwege Tilburg en Moergestel, op het grondgebied van de voormalige gemeente Berkel-Enschot (vandaar het adres). Kom je met de wagen, dan hoef je Tilburg zelf niet eens in, het is niet zover van de afslag. Kom je met het openbaar vervoer, dan moet je vanaf station Tilburg nog een kwartiertje met de bus. Dat gaat je drie strippen kosten: op een 15-strippenkaart (aanschafprijs €6,70) is het omgerekend €1,34, contant bij de chauffeur betaal je €2,40 en voor 65-plussers met een roze 15-strippenkaart (aanschafprijs €4,40) is het omgerekend €0,88. Met andere woorden: gebruik een strippenkaart, anders ben je in totaal €4,80 kwijt. Tenzij je nooit in Nederland komt, maar dat kan ik me niet voorstellen.
![]() Hertog, waar kom jij vandaan dan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Ik zie trouwens dat er in Noord-Brabant ook een collectief buskaartje bestaat, het Met-Elkaartje. Dat is een dagkaart, voor twee personen €5,- en voor drie €7,50. Aangezien de bus maar één keer per uur gaat, zal iedereen wel in dezelfde bus zitten en kan iedereen dus van dat kaartje gebruikmaken. Je betaalt dan in totaal maar €2,50 per persoon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() OK, 45 minuten is niet te lang. Welke rondleiding nemen we dan, 13u30 of 15u? En is het proeflokaal geschikt voor een forummeeting? Is er een uitwijkmogelijkheid in de onmiddellijke omgeving?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() 45 min + film (geen idee). Ik denk niet dat het mogelijk is om de brouwerij te bezoeken zonder rondleiding. Trouwens, een La Trappe kost snel 3€ in een café, ik vind 6,5€ geen gekke prijs.
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Ik vraag me alleen af of het wel in het tijdsbestek van een forummeeting valt. Het is ook een beetje de bedoeling van te praten, elkaars ideeën te leren kennen en eventueel zelfs te zien of we iets samen kunnen doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Info van de busmaatschappij BBA (oorspronkelijk: Brabantsche Buurtspoorwegen en Autodiensten): www.bba.nl/home |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Ach, die drie kwartiertjes? Valt toch mee? Beetje keuvelen, om 15u00 de rondleiding, nog meer keuvelen, afzakken naar Tilburg, hapje eten, keuvelen en dan naar huis. En iedereen kan het afTrappe wanneer hij wil.
![]() |
#53 |
|
![]() Hmm, de bus gaat maar om het uur op zaterdag, maar als je die van 12.36 uur op station Tilburg neemt, ben je bij de brouwerij (halte Moergestel Trappistenklooster) iets voor 13.00 uur en zou je dus de rondleiding van 13.30 uur kunnen doen.
Zie deze dienstregelingtabel van de bus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Of de ruimte geschikt is vroeg ik me ook al af. Tantist, ben jij er al eens geweest? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar euh, gaan er mensen vanuit Antwerpen met de trein of auto?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() DE goedkoopste weg vanaf Antwerpen is wel met de bus van de Lijn 41..
Antwerpen/Turnhout en vervolgens vanaf Turnhout met een bus 450 (?) naar Turnhout reistijd is dan echter wel 2 uur.. De trein gaat vlugger (dagretour vragen om een korting te krijgen op het NL traject). Indien er gecarpoolt zou worden bv. vanaf Berchem station zou het alleszins handiger zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Carpoolen lijkt me cool.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
|
![]() Tantist : Kan je mij en Lombas dan ca. 11h30 oppikken aan Berchem-Station ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Dat moet kunnen... It's a deal.
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() FLAUWE! MOET het écht op 13 mei? Ik heb serieus zin om mee te gaan, maar heb die dag al een ander feest.
|
![]() |
![]() |