![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Heel juist Debbie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() ADD vindt ik op één manier zelfs een groter probleem dan ADHD omdat het niet gepaard gaat met de hyperactiviteit. Mensen hebben dan gewoon de indruk dat het die jongens/meisjes allemaal niet interesseert terwijl ze vooral een concentratiestoornis hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Ter info
1. DIAGNOSE De ernstige vorm van ADHD komt voor bij ca. 1% van de kinderen en jongvolwassenen. Bij jongens komt ADHD gemiddeld vier keer zo vaak voor als bij meisjes. ADHD leidt tot een verhoogd risico op andere psychiatrische ziektebeelden, zoals agressief gedrag (ca. 50%), of angststoornis of depressie (ca. 25%). Het is niet duidelijk hoeveel volwassenen de symptomen van ADHD vertonen. De eerste symptomen zijn vaak al te zien als het kind nog een peuter is. Soms zijn zij al zichtbaar op nog jongere leeftijd (baby). In een aantal gevallen wordt de diagnose ADHD pas gesteld op de basisschool, wanneer het kind moeilijk leert, problemen heeft in het contact met leeftijdsgenoten en moeilijk kan leren. 2. SYMPTOMEN Kinderen met ADHD vallen op door o.a. onrustig gedrag, snel afgeleid zijn, concentratieproblemen, impulsiviteit, wisselende prestaties (zeer goed tot zeer slecht) en onvoorspelbaarheid. Hierdoor kunnen zij de leerstof vaak zeer slecht opnemen. Zij kunnen vaak moeilijk vertellen, kunnen slecht hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden. Het is moeilijk te voorspellen hoe hun reactie op een bepaalde situatie zal zijn. Vaak zijn zij sociaal onhandig (zij maken moeilijk vriendjes) en soms overdreven aanhankelijk. Ook reageren zij weinig op pijn en straf en is er een sterke neiging tot experimenteren met bijv. vuur, drugs, risicovol rijgedrag. Omgekeerd kunnen kinderen met ADHD ook zeer geconcentreerd zijn, bijv. wanneer zij een spel op de computer spelen. Bij het ouder worden wordt de hyperactiviteit minder, maar blijft het kind innerlijk onrustig. 3. OORZAAK Over het algemeen is ADHD een stoornis waarvoor niet direct een oorzaak is aan te wijzen. Er blijken zowel erfelijke als omgevingsfactoren een rol te spelen. Uit onderzoek is gebleken dat de informatieverwerking in de hersenen van kinderen met ADHD deels verstoord is: de demping van signalen van buiten is daardoor minder. ADHD wordt in minderheid van de gevallen veroorzaakt door een aandoening zoals epilepsie, of gaat het samen een leerstoornis of een tic. De situatie binnen en buiten het gezin kan ook een rol spelen. 4. THERAPIE Er zijn twee therapieën voor ADHD: gedragstherapie en medicatie. Methylfenidaat (Ritalin) heeft op ongeveer 80% van de patiënten met ADHD een gunstig effect. Bovendien is vastgesteld dat er twee jaar na gebruik nog geen schadelijke bijwerkingen zijn. Of er op lange termijn schadelijke bijwerkingen zijn, moet dringend worden onderzocht. Ritalin is een soort amfetamine en valt onder de Opiumwet, omdat het een verslavende werking heeft. Microsoft ® Encarta ® Encyclopedie Winkler Prins © 1993-2004 Microsoft Corporation/Het Spectrum. Alle rechten voorbehouden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geef er een lap op!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze gaan mij gelijk geven. Een opvoedkundige tik, een pedagogische tik is best verantwoord.
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die maatschappij moet veranderen, niet die kinderen door hen pillekes te geven. Om toch maar aan de norm te voldoen. En er zijn er die dat maar normaal vinden, omdat ze ni te ver buiten de denkpistes van de burgertruttensamenleving durven/willen denken. Laatst gewijzigd door Bhairav : 29 maart 2006 om 05:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Eerste stap naar Alzheimer bij kinderen is gezet.
Studies tonen al aan dat neuronen van Alzheimers er net zo uitzien als die van kinderen of depressieven onder stimulantia behandeling. Maar die studies blijven verborgen. http://www.adhdfraude.net/pdf/NB136.pdf Amphetamine Use In Adolescence May Impair Adult Working Memory http://www.sciencedaily.com/releases...1021172655.htm Wat doen ze onze kinderen toch aan ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was dood zonder antidepressiva. Ik wil er gerust wat neuronenschade bijnemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Nexer : 11 november 2009 om 02:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger kregen die gewoon een pak slaag, en he dat hielp ook, en geen vieze drugs in hun lijf, waardoor ze daar als ne zombie voor zich uit zitten staaren... ik had in mijn klas geen hyperactieven, ... even denken, nee echt niet allemaal "brave" mannekes eigenlijk, ... Nu zou dat hyperactief gedoe wel kunnen voorkomen uit te veel computerspellekes spelen, nu als ge uwe 4 jarige rap nen tv in zijn pollen stampt omdat m rustig zou zijn, waar dat m dan GTA of iets anders op kan zitten spelen tsja, ... heel goe voor hunne fijne motoriek en algehele ontwikkeling... Lego blokskes, playmobiel, barby of duplo , ne mechano, kweet niet hoor, kan best de creativiteit, en handigheid, etc... in ne kleine opwekken en m rustig maken, zelf eens goe uit nen boom vallen en u eens goe vuil maken en pijn doen kan heel rustgevend en ontwikkelend werken. wat dat tegenwoordig allemaal is met die flouwe zever van kindjes laten kiezen , vrije opvoeding en als ze er dan geen handen meer aan kunnen steken gooien we ze maar vol relatine... wreed gezond als ge het mij vraagt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik versta wat ge bedoeld, ![]() voor kinderen is dat toch nog wel iets anders, maar als het noodzakkelijk is, is het noodzakkelijk natuurlijk.. Alleen ben ik er wel tegen dat die dingen soms al te gemakkelijk gegeven worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het probleem blijft natuurlijk. De maatschappij geeft een drug aan kinderen om hen beter in te passen in het systeem. Ik vind dat op zich niet zo erg hoor, maar ik hoop dat mensen niet denken dat ADHD een'ziekte' is met Ritalin als medicijn.
![]() |